Characteristics of Japanese Students' Responses to Descriptive - answer Style Items of TIMSS - Science (7) : Tendencies in the results of analyses on nine tasks

Bibliographic Information

Other Title
  • 3G2-C1 TIMSS理科の論述形式課題に対する回答に見る日本の児童・生徒の特徴(7) : 9個の課題の分析結果に見られる傾向(科学的学力・能力)

Search this article

Abstract

本研究の目的は,第3回国際数学・理科教育調査(以下TIMSS1995と記す)の理科論述形式課題の回答データをもとに,児童・生徒が回答中で使用した言葉から日本の児童・生徒の科学的論述力の特徴を探ることである。今回は,これまでに発表した各課題の分析結果から見いだされる傾向について報告する。

Journal

Citations (1)*help

See more

References(7)*help

See more

Related Projects

See more

Details

  • CRID
    1390001206229737600
  • NII Article ID
    110004562348
  • NII Book ID
    AN1035926X
  • DOI
    10.14935/jssep.29.0_467
  • ISSN
    24332925
    09134476
    21863628
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
    • CiNii Articles
    • KAKEN
  • Abstract License Flag
    Disallowed

Report a problem

Back to top