Characteristics of Japanese Students' Responses to Descriptive - answer Style Items of TIMSS - Science (7) : Tendencies in the results of analyses on nine tasks
-
- NAKAYAMA Hayashi
- Faculty of Education and Culture, University of Miyazaki
-
- Ohba Yuko
- Aoshima Primary School, Miyazaki
-
- SARUTA Yuji
- National Institute for Educational Policy Research
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 3G2-C1 TIMSS理科の論述形式課題に対する回答に見る日本の児童・生徒の特徴(7) : 9個の課題の分析結果に見られる傾向(科学的学力・能力)
Search this article
Abstract
本研究の目的は,第3回国際数学・理科教育調査(以下TIMSS1995と記す)の理科論述形式課題の回答データをもとに,児童・生徒が回答中で使用した言葉から日本の児童・生徒の科学的論述力の特徴を探ることである。今回は,これまでに発表した各課題の分析結果から見いだされる傾向について報告する。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 29 (0), 467-468, 2005
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details
-
- CRID
- 1390001206229737600
-
- NII Article ID
- 110004562348
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed