Characteristics of Japanese Students' Responses to Descriptive -Answer Style Items of TIMSS - Science (8) : Trends in the results of the extended-response items by average percent correct

Bibliographic Information

Other Title
  • 3G2-C2 TIMSS理科の論述形式課題に対する回答に見る日本の児童・生徒の特徴(8) : 回答形式別平均正答率による論述形式課題の成績の経年変化(科学的学力・能力)

Search this article

Abstract

本研究の目的は,国際数学・理科教育動向調査(以下TIMSSと記す)の理科論述形式課題の成績がどのように変化したかを明らかにすることである。最新のTIMSS2003調査結果を含め,過去の調査との同一問題の回答形式別平均正答率の推移を調べることによって,論述形式課題が苦手とされる我が国の児童・生徒の実態を探った。

Journal

Citations (3)*help

See more

References(3)*help

See more

Related Projects

See more

Details

  • CRID
    1390282681206448000
  • NII Article ID
    110004562349
  • NII Book ID
    AN1035926X
  • DOI
    10.14935/jssep.29.0_469
  • ISSN
    24332925
    09134476
    21863628
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
    • CiNii Articles
    • KAKEN
  • Abstract License Flag
    Disallowed

Report a problem

Back to top