Characteristics of Japanese Students' Responses to Descriptive -Answer Style Items of TIMSS - Science (8) : Trends in the results of the extended-response items by average percent correct
-
- SARUTA Yuji
- National Institute for Educational Policy Research
-
- NAKAYAMA Hayashi
- Faculty of Education and Culture, University of Miyazaki
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 3G2-C2 TIMSS理科の論述形式課題に対する回答に見る日本の児童・生徒の特徴(8) : 回答形式別平均正答率による論述形式課題の成績の経年変化(科学的学力・能力)
Search this article
Abstract
本研究の目的は,国際数学・理科教育動向調査(以下TIMSSと記す)の理科論述形式課題の成績がどのように変化したかを明らかにすることである。最新のTIMSS2003調査結果を含め,過去の調査との同一問題の回答形式別平均正答率の推移を調べることによって,論述形式課題が苦手とされる我が国の児童・生徒の実態を探った。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 29 (0), 469-470, 2005
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details
-
- CRID
- 1390282681206448000
-
- NII Article ID
- 110004562349
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed