3G1-A1 Junior High School Students' Ideas Hidden Behind The Marking of TIMSS Science Items
-
- KOZAMURAI Yuichi
- Akae Junior High School
-
- YONEMURA Akira
- Graduate School of Education, Miyazaki University
-
- YOKOYAMA Ayumi
- Graduate School of Education, Miyazaki University
-
- NAKAYAMA Hayashi
- Graduate School of Education, Miyazaki University
-
- SARUTA Yuji
- National Institute for Educational Policy Research
-
- MIYAKE Masao
- National Institute for Educational Policy Research
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 3G1-A1 TIMSS理科課題に対する回答の正誤に隠れた中学生の考え(科学教育課程,一般研究発表,転換期の科学教育:これからの科学的リテラシー)
Search this article
Abstract
本研究は,TIMSS理科の論述式課題に対する中学生の回答の中に表明されていない考えを探ることを目的として行った。そのため,いくつかのTIMSS課題を中学生に回答させた後,誤答の生徒を中心に抽出して面接調査を行い,回答の正誤の背後に隠された生徒の考えを探った。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 32 (0), 427-428, 2008-08-08
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details
-
- CRID
- 1390282681207133952
-
- NII Article ID
- 110007456173
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed