An Attempt to Assess Arguments in Written Answer to 'Soup Problem' in TIMSS1995
-
- NAKAYAMA Hayashi
- University of Miyazaki
-
- SARUTA Yuji
- National Institute for Educational Policy Research
-
- MORIMOTO Yuki
- Former Student of University of Miyazaki
Bibliographic Information
- Other Title
-
- TIMSS1995 理科のスープ課題の論述を対象としたアーギュメント評価の試み
Abstract
TIMSS1995 理科の「スープ課題」に対する日本の児童の誤答に,「ふたがしてないから」という回答が多かったことの間題点が,かねてより指摘されていた。本研究では,アーギュメントスキルの観点で児 童の回答を分析し,アーギュメントスキルの欠落が低い正答率につながっていた可能性を指摘した。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 42 (0), 349-352, 2018
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details
-
- CRID
- 1390001288149407232
-
- NII Article ID
- 130007663305
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed