A Comparison between Japanese and Australian Pupils on Assessment of Arguments in Written Answer to‘Soup Problem’ in TIMSS1995
-
- SARUTA Yuji
- National Institute for Educational Policy Research
-
- NAKAYAMA Hayashi
- University of Miyazaki
Bibliographic Information
- Other Title
-
- TIMSS1995 理科のスープ課題の論述を対象としたアーギュメント評価の日豪比較
Abstract
TIMSS1995 理科の「スープ課題」に対する日本とオーストラリアの児童の回答を,アーギュメントスキルの観点で分析・比較した。その結果,日本には「主張」を用いる児童がほとんどいなかったが,オーストラリアの児童の 2 割は理由を説明する際に再度,主張を述べていた。「証拠」については両国ともに約半数,「理由づけ」は両国ともに約 3 分の 2 の児童が言及し,差はみられなかった。「反駁」は,日本の児童の方が高い割合で使用していた。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 42 (0), 353-356, 2018
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details
-
- CRID
- 1390564238102828672
-
- NII Article ID
- 130007663307
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed