• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kotagiri Tadato  小田切 忠人

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KOTAGIRI Tadato  小田切 忠人

Less
Researcher Number 00112441
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 琉球大学, 教育学部, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2021: 琉球大学, 教育学部, 名誉教授
2011 – 2017: 琉球大学, 教育学部, 教授
2007: University of the Ryukyus, Faculty of Education, Professor
2002 – 2007: 琉球大学, 教育学部, 教授
2001: 琉球大学, 教育学部, 助教授
1997 – 1999: 琉球大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育 / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Science education
Keywords
Principal Investigator
学習困難 / 数と計算 / スペシャル・ニーズ / ニューメラシー / Numeracy / 基礎数学 / 治療的教育 / 数認識 / 十進位取り記数法 / 教育介入 … More / 知的障がい / 算数・数学 / 学習達成 / 発達障がい / 数 / 十進法 / 概念的理解 / 学習矛盾 / 数学教育 / 発達障害 / 算数 / 学習障害 / 学習障害(LD) / 学習段階 / Special Needs / Learning Disabilities / Low Achiever / 数概念 / 数の概念的獲得 / 概念的な理解 / 学習理論 / 十進法位取り記数法 / 障がい / 手続き的理解 / 治療的教育介入 / 沖縄 / 戦後 / 教育実践 / ガリ刷教科書 / 教育指導員 / 新教育 / 本土なみ / 沖縄の教育 / 戦後の教育 / ガリ刷り教科書 / 教科書 / 数学 / 授業 / 新学制 / 復帰 / Okinawa / Postwar / Mathematics / Japan-Proper Education / Mimeographed Textbooks / New Education / Teaching in Elementary and Secondary schools / Teacher's Advisors / スローラーナー / 学習の低達成 / データベース / 加減乗除 / 学習遅滞 / ニューメラシー(基礎数学) / 学習過程データベース / 治療的な教育 / 学習記録データベース / Number Concept / Arithmetic Operations / Learning Difficulties / Remedial Education / 有意味学習 / ニーメラシー / 知的障害 / 特別支援 / 数概 / 有意味学 / 特別支援教育 / 計算技能 / 学習の過程 / 計算スキル / Slow Learner / Special Needs Education / Educational Intervention / Number Cognition / Modes of Thought / Definition of Learning / Learning Conflicts / 数の概念的理解 / 教育介入データベース / 数の概念的操作 / 数認識の発達 / ダウン症 / 位取りの原理 / 学習の制約 / 教育介入教材の開発 / 学習の進展と進行 / 十進法と位取り記数法 / 臨床的教育介入 / 十進法の理解 / 位取り原理の理解 / スペシャルニーズ / 発達観の転換と学習 / 数の概念的な理解 / 概念画(マンガ絵) / 基礎数学学習 / 臨床的教育介入データベース … More
Except Principal Investigator
PISA調査 / 数学的リテラシー / 数学的コンピテンシー / デンマーク数学教育 / PISA / デンマークの数学教育 / 数学の授業の改革 / 国際情報交流 / デンマーク Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (59 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Clinical Educational Intervention for Children with Intellectual Disability in Learning Basic Mathematics -Working with the Database http://sup-math123right.org/-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      小田切 忠人
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  Educational Intervention for Children with Special Needs in Learning Numbers and Calculations and its Teaching MaterialsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOTAGIRI Tadato
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  Utilization of Database for Supporting Educational Intervention for Special-Needs Children: Targeting the Learning of Basic MathematicsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kotagiri Tadato
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  Studies on the analysis of the mathematical literacy theory of PISA and the critical absorption into mathematics education in Japan.

    • Principal Investigator
      KODERA Takayuki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kyoto Tachibana University
  •  A WEB Database of the Learning of Numbers and Arithmetic Operations: Educational Intervention for Special Needs ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOTAGIRI Tadato
    • Project Period (FY)
      2004 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  A Database of Remedial Education for Children with Special Needs in Learning Basic MathematicsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOTAGIRI Tadato
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      University of the Ryukyus
  •  A Classroom-Centered Study of Mathematics Education in Postwar OkinawaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOTAGIRI Tadato
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      University of the Ryukyus

All 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2007 2006 2005 2004 2002 2001 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 子ども「観」の転換と授業づくり2018

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      教育研究(筑波大学附属小学校初等教育研究会)

      Volume: 73-9 Pages: 18-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(28)三位数の概念的習熟2017

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 776 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(29)十進位取り概念の学習達成2017

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 777 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(27)二位数から三位数へ2017

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 775 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(19)十進法の認識2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 767 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(18)十進法の導入前2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 766 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(21)缶詰タイル「五十」の導入、その初期認識2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 769 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(25)タイル図上の概念操作を「お金」で2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 773 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] <連載>算数にスペシャル・ニーズのある子どもたち(19): 十進法の認識2016

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 767 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] <連載>算数にスペシャル・ニーズのある子どもたち(18): 十進法の導入前2016

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 766 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(22)数学概念の獲得は段階的か?2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 770 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(24)タイル図から箱入り鉛筆、お金へ2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 772 Pages: 60-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(23)タイルから他の具体物への転移2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 771 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(20)十進法認識のスペクトラム2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 768 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもたち(26)位取りの原理の学習2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 774 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Journal Article] <連載>算数にスペシャル・ニーズのある子どもたち(17): 「十」までの数2015

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 765 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] <連載>算数にスペシャル・ニーズのある子どもたち(16): 「五の缶詰」タイルの導入2015

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 764 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] <連載>算数にスペシャル・ニーズのある子どもたち(15): 数「し(よん)」「ご」の概念的理解2015

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 763 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] <連載>算数にスペシャル・ニーズのある子どもたち(14): 数「いち」「に」「さん」から「し」「ご」へ2015

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 762 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] <連載>算数にスペシャル・ニーズのある子どもたち(13): 数学的(数)認識の発達2015

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社)

      Volume: 761 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] 算数にスペシャル・ニーズのある子どもたち①~⑫2014

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      数学教室

      Volume: No.749~757 Pages: 62-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] Mathematical Achievement and Creativity Inherent in Children with Special Needs2012

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Journal Title

      http://icme12.org/sub/tsg/tsg_last_view.asp?tsg_param=4

      Volume: Proceedings(USBメモリ) Pages: 1-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Journal Article] Supesharu Ni-zu no aru Kodomo eno Kyouiku kainyuu, Sono Houhou (Su to Keisan) (in Japanese) (Educational Intervention in the Learning of Numbers and Arithmetic Operations by Special Needs Children)2007

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Journal Title

      Nihon Suugaku Kyouiku gakkai Dai 40 kai Suugaku Kyouiku Ronbun Happyoukai Ronbunshuu

      Pages: 775-780

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもへの教育介入, その方法(数と計算)2007

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      日本数学教育学会第40回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 775-780

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある子どもへの教育介入,その方法(数と計算)2007

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      日本数学教育学会第40回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 775-780

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] 東南アジアの基礎数学2006

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教室(国土社) 658

      Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある児童・生徒の数学学習支援データベースの作成2005

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      平成13年度〜平成16年度科学研究費補助金成果報告書

      Pages: 1-131

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] スペシャル・ニーズのある児童・生徒の数学学習臨床所見について2004

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      日本数学教育学会第35回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 541-546

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13680322
  • [Journal Article] How Basic Arithmetic Skills are Obtained by Children with Learning Difficulties?2004

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Journal Title

      htto://www.icme-organisers.dk/tsa08/

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13680322
  • [Journal Article] 障害児を含めた児童のための基礎数学学習プログラムの開発2004

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Journal Title

      2004沖縄産学官共同研究推進事業研究成果発表会 (口頭発表)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] 数と計算の教授学習段階に関する事例研究2004

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      日本数学教育学会第37回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 229-234

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] プロトマスたいけんゲーム2004

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      数学教育協議会第52回是奈国研究大会要項 (「幼児の算数」分科会で口頭発表)

      Pages: 15-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] Developing Pictorial Ideas in Learning Numbers and Calculations.2004

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Journal Title

      htto://www.icme-oraanisers.dk/tsa16/

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13680322
  • [Journal Article] Expected Achievement and Individual Differences in Learning Numbers and Arithmetic operations by Children with Special Needs2004

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Journal Title

      Abstracts of Posters in ICME10

      Pages: 27-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] 数と計算の教授学習段階に関する事例研究2004

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      日本数学教育学会第37回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 229-234

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13680322
  • [Journal Article] Developing Pictorial Ideas in Learning Numbers and Calculations2004

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Journal Title

      TSG16 presentation in 10^<th> International Congress on Mathematical Education (http://www.icme-organisers.dk/tsg16/)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] How Basic Arithmetic Skills are Obtained by Children with Learning Difficulties?2004

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Journal Title

      Web presentation of TSG 8 in ICME10 (http://www.icme-organisers.dk/tsa08/)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Journal Article] 幼児期の学び研究メモ-数学教育の立場から(1)(2)2002

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      沖縄県民間教育研究所所報 69, 70

      Pages: 2-6

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13680322
  • [Journal Article] 学習障害児の数学学習の可能性と学習困難2001

    • Author(s)
      小田切 忠人
    • Journal Title

      日本数学教育学会第34回数学教育論文発表会論文集

      Pages: 409-414

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13680322
  • [Journal Article] Developing Pictorial Ideas in Learning Numbers and Calculations.

    • Author(s)
      Tadato Kotagiri
    • Journal Title

      http://www.icme-organisers.dk/tsg16/

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13680322
  • [Journal Article] How Basic Arithmetic Skills are Obtained by Children with Learning Difficulties?

    • Author(s)
      Tadato Kotagiri
    • Journal Title

      http://www.icme-organisers.dk/tsg08/

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13680322
  • [Presentation] 「発達」再考―数認識の発達と私の教具セット―(ポスター発表)2022

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      春の全国研究集会(数学教育協議会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02711
  • [Presentation] 臨床的教育介入2020(事例報告)2021

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      沖縄地区数学教育協議第20回研究大会(特別支援分科会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02711
  • [Presentation] すべての子どもに数学の享受を2021

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      数学教育協議会第68回全国研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02711
  • [Presentation] 数学学習にスペシャルニーズのある子への臨床的教育介入の実際2021

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      沖縄地区数学教育協議会第21回研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02711
  • [Presentation] 障がいのある子の算数 ―ポスト『歩きはじめの算数』―2019

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      数学教育協議会第67回全国研究大会(「数学サロン」分科会)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02711
  • [Presentation] 「私」の「子ども」を理解するために2018

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      沖縄県中部地区ダウン症児親の会学習会(2018/09/13)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Presentation] 子どもに寄り添う授業とは~つまずく子どもと教師の悩み~2018

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      2018年度沖縄県民間教育研究団体合同研究集会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Presentation] 算数・数学の授業づくりとパラダイム転換2017

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      数学教育協議会第65回全国研究大会(記念講演)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Presentation] スペシャル・ニーズのある子どもたちから学ぶ多様化時代の算数・数学の授業づくり2016

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      数学教育協議会第64回全国研究大会(大会要項49ページ)
    • Place of Presentation
      千葉工業大学津田沼キャンパス(千葉県習志野市)
    • Year and Date
      2016-08-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04776
  • [Presentation] Creating Lesson-Designs for the “Diversity Years”: Do Children Learn Mathematics in a Systematic Manner?2015

    • Author(s)
      Tadato Kotagiri
    • Organizer
      International Conference. Development in Teacher Training Curriculum: Opportunities and Challenges
    • Place of Presentation
      THI NGUYEN UNIVERSITY OF EDUCATION, Vienam
    • Year and Date
      2015-08-20
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Presentation] 十進法の概念を獲得するとは-その学習の過程-2013

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      数学教育協議会春の全国研究集会
    • Place of Presentation
      桐朋学園、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Presentation] 「就学前の多様な数学的認識発達」2013

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      数学教育協議会第六十一回全国研究集会「幼年期の算数」
    • Place of Presentation
      北海道札幌市定山渓万世閣ホテルミリオーネ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Presentation] Mathematical Achievement and Creativity Inherent in Children with Special Needs2012

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Organizer
      TSG4, ICME12
    • Place of Presentation
      ソウル、韓国
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Presentation] 数学的認識発達スペクトラムと教育介入課題2012

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      数学教育協議会第60回全国研究大会
    • Place of Presentation
      鹿児島県霧島市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • [Presentation] Supesharu Ni-zu no aru Kodomo eno Kyouiku kainyuu, Sono Houhou (Su to Keisan) (in Japanese) (Educational Intervention in the Learning of Numbers and Arithmetic Operations by Special Needs Children)2007

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Organizer
      Nihon Suugaku Kyouiku gakkai Dai 40 kai Suugaku Kyouiku Ronbun Happyoukai
    • Place of Presentation
      Tokyou-Rika-Daigaku
    • Year and Date
      2007-11-04
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Presentation] スペシャル・ニーズのある子どもへの教育介入, その方法(数と計算)2007

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      日本数学教育学会
    • Place of Presentation
      東京理科大学
    • Year and Date
      2007-11-04
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Presentation] Theory and Practice of Educational Intervention in the Learning of Numbers and Arithmetic Operations by Special Needs Children.

    • Author(s)
      Kotagiri, Tadato
    • Place of Presentation
      (http://tsg.icmell.org/tsg/show/8)
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530607
  • [Presentation] 幼年期の育ちの豊かさを見る視点について

    • Author(s)
      小田切忠人
    • Organizer
      数学教育協議会第62回全国研究集会「幼年期の算数」分科会
    • Place of Presentation
      じゅうろくプラザ・岐阜聖徳学園大学
    • Year and Date
      2014-08-07 – 2014-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531148
  • 1.  KODERA Takayuki (80460682)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  NAMIKAWA Yukihiko (20022676)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  IREI Mitsuyuki (00456435)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  INOUE Masachika (00404111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  UMEHARA Toshio (10130858)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi