• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Sato Yoshinobu  佐藤 善信

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SATO Yoshinobu  佐藤 善信

Less
Researcher Number 00140476
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都華頂大学, 現代生活学部生活情報学科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 芸術文化観光専門職大学, 芸術文化・観光学部, 教授
2021: 関西学院大学, 経営戦略研究科, 教授
2016 – 2018: 関西学院大学, 経営戦略研究科, 教授
2009 – 2011: Kwansei Gakuin University, 経営戦略研究科, 教授
2006 – 2007: 関西学院大学, 経営戦略研究科, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce / Business administration
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
ホスピタリティ / 価値共創 / COVID-19 / インターナル・マネジメント / オーセンティシティ / オーセンティック・ブランディング / クライシス・コミュニケーション / クライシス・マネジメント / 組織レジリエンス / マーケティング・インプロビゼーション … More / DX / アザリッシュ / イノベーション / 異業種連携 / 日本型おもてなし / コーゼーション / コロナ禍 / 手中の鳥の原則 / レモネードの原則 / クレージーキルト原則 / リソースフルネス / エフェクチュエーション / インプロビゼーション / マーケティング戦略 / パンデミック / インプレッション・マネジメント / ターンアラウンド / 営業 / セリング / マーケティング / 聖地巡礼 / 武道 / 禅仏教 / 社内調整 / B2B / C2C / 空気を読む / 集合的価値 / おもてなし / サービス・ロジック / サービス・ドミナント・ロジック / 顧客価値創造 / アクション・サイエンス / 自己調整学習 / アダルト・ラーニング / 組織学習 / 経営組織 / 人的資源開発 / 経験学習 / ブルループ・ラーニング / 体験学習 / PDCAサイクル / 組織変革 / ダブルループ・ラーニング / リフレクション / アクション・リサーチャー / アクション・リサーチ … More
Except Principal Investigator
Cognitive Science / Emotion / Consumer Behavior / Decision Making Process / 購買行動 / マーケティング / 情報処理理論 / 消費者行動 / 認知行動 / 認知科学 / 感情 / 消費行動 / 意思決定過程 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (44 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Elucidation of the Mechanism of Innovation Creation through marketing improvisation at COVID-19Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Sato Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Professional College of Arts and Tourism
      Kwansei Gakuin University
  •  A Study on Omotenashi from the Standpoint of Value Co-creation: Clarifying the Process from the Origin to the Modern PhenomenaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SATO Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Developing an Education Program for Becoming an Effective Action ResearcherPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SATO Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
  •  Analysis of the Process Which Emotion Affect to the Choice and Evaluation by Consumser

    • Principal Investigator
      YAMAMOTO Soji
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2012 2011 2010

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] おもてなし研究の新次元:日本型マーケティングの源流2024

    • Author(s)
      相島淑美、佐藤善信
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      神戸学院大学出版会
    • ISBN
      4899852320
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Book] 同族企業の5代目社長が挑む企業風土改革2022

    • Author(s)
      井村優、佐藤善信
    • Total Pages
      213
    • Publisher
      幻冬舎
    • ISBN
      9784344938588
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Book] 企業家精神のダイナミクス2017

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Total Pages
      270
    • Publisher
      関西学院大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Book] ケースで学ぶ現代経営学2012

    • Author(s)
      小倉行雄、佐藤善信
    • Publisher
      放送大学教育振興会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Journal Article] プレイモービル・オーセンティック・プレイの特徴 :レゴ・シリアス・プレイとの比較研究2023

    • Author(s)
      佐藤善信、佐藤梢
    • Journal Title

      芸術文化観光学研究

      Volume: 2 Pages: 98-111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Journal Article] インプロビゼーション演劇を通じたホスピタリティ分野の人材育成2023

    • Author(s)
      佐藤善信、辻村謙一、中村嘉雄、田上豊、尾西教彰
    • Journal Title

      日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス

      Volume: 12 Pages: 286-292

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Journal Article] 日本的おもてなしによる価値響創の特徴2023

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Journal Title

      やさしいビジネスレビュー

      Volume: 4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Journal Article] オンライン茶の湯における価値共創のイノベーション2021

    • Author(s)
      相島淑美・佐藤善信
    • Journal Title

      日本商業学会第71回全国研究大会 報告論集

      Volume: 71 Pages: 85-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Journal Article] いけばなの顧客価値提案の進化:池坊と草月流におけるイノベーションと共感の視点から2021

    • Author(s)
      相島淑美・佐藤善信
    • Journal Title

      日本マーケティング学会2021年度カンファレンス・プロシーディングス

      Volume: 10 Pages: 329-336

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Journal Article] コロナ禍におけるクライシス・コミュニケーション:インターナル・マーケティングとの関係性2021

    • Author(s)
      佐藤善信・段送爽・相島淑美
    • Journal Title

      日本商業学会第71回全国研究大会 報告論集

      Volume: 71 Pages: 179-188

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Journal Article] 日本の営業の特質2018

    • Author(s)
      佐藤善信・本下真次
    • Journal Title

      ビジネス&アカウンティングレビュー

      Volume: 21号 Pages: 1-16

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] 日本の営業の特質:米国のマーケティング組織構造面との比較研究2018

    • Author(s)
      佐藤善信, 本下真二
    • Journal Title

      ビジネス&アカウンティングレビュー

      Volume: 第21号 Pages: 21-36

    • NAID

      120006482940

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] The Revitalization of the Service Philosophy of Omotenashi in the Japanese Hospitality Industry2018

    • Author(s)
      Yoshinobu Sato and Mark Parry
    • Journal Title

      2018 Global Marketing Conference at Tokyo

      Volume: - Pages: 1-5

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] B2B2C企業による中間顧客の経営支援サービスの考察2017

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Journal Title

      ビジネス&アカウンティングレビュー

      Volume: 19号 Pages: 1-20

    • NAID

      120006312370

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] アニメオタクの特徴と(消費)行動 の分析2017

    • Author(s)
      湯川寛学・佐藤善信
    • Journal Title

      ビジネス&アカウンティングレビュー

      Volume: 19号 Pages: 77-95

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] Impression Mechanism for contemporary Japanese based on the Analysis of Impression Management in the Tale of Genij2017

    • Author(s)
      Yoshinobu Sato and Toshimi Aishima
    • Journal Title

      KWANSEI GAKUIN UNIVERSITY SOCIAL SCIENCES REVIEW

      Volume: 21 Pages: 39-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] Comparison of “Eigyo” in Japan with Marketing & Sales2016

    • Author(s)
      Shinji Honge and Yoshinobu Sato
    • Journal Title

      Proceeding in Global Sales Science Institute Conference

      Volume: 10th Pages: 27-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] 日本における「営業」とMarketing& Salesとの関係2016

    • Author(s)
      本下真次・佐藤善信
    • Journal Title

      ビジネス&アカウンティングレビュー

      Volume: 17号 Pages: 33-50

    • NAID

      120005821040

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] サービス組織のターンアラウンドに成功したリーダーの特徴2016

    • Author(s)
      平岩英治・佐藤善信
    • Journal Title

      ビジネス&アカウンティングレビュー

      Volume: 17号 Pages: 15-31

    • NAID

      120005821039

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Journal Article] 経営学の理論は現場で役に立つのか?2011

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Journal Title

      ビジネス & アカウンティングレビュー

      Volume: 7号 Pages: 1-18

    • NAID

      40018755158

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Journal Article] 経営学の理論は現場で役に立つのか?2011

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Journal Title

      ビジネス&アカウンティングレビュー

      Volume: 7号 Pages: 1-18

    • NAID

      40018755158

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Journal Article] サービス業におけるプロフェッショナル人材への道:イズミヤのプロフェッショナル人材の解剖2011

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Journal Title

      季刊イズミヤ総研

      Volume: 83巻 Pages: 46-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Journal Article] Disruptive Innovation and Reintermediation Speed : The Impact of Online and E-Book Retailing on Book Distribution in the U.S.and Japan2011

    • Author(s)
      佐藤善信、Mark E.Parry
    • Journal Title

      Managing Retailing Growth, Proceedings of the 9th SARD Workshop

      Pages: 70-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Journal Article] Disruptive Innovation and Reintermediation Speed : The Impact of Online and E-Book Retailing on Book Distribution in the U. S. and Japan2011

    • Author(s)
      佐藤善信、Mark E.
    • Journal Title

      Managing Retailing Growth, Proceedings of the 9th SARD Workshop

      Pages: 70-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Journal Article] サービス業におけるプロフェッショナル人材への道2011

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Journal Title

      季刊イズミヤ総研

      Volume: 82巻 Pages: 4-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Presentation] インプロビゼーション演劇を通じたホスピタリティ分野の人材育成2023

    • Author(s)
      佐藤善信、辻村謙一、中村嘉雄、田上豊、尾西教彰
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] 豊岡市神鍋地域における内発的地域イノベーション・エコシステム:株式会社 Teamsのケーススタディ2022

    • Author(s)
      辻村謙一、佐藤善信、三浦健太、中村嘉雄
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] 新時代におけるブランドコミュニティとしての茶の湯2022

    • Author(s)
      相島淑美、佐藤善信
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] エフェクチュエーション実践コミュニティの形成と進化に関する研究:「スナックレモネード」内の様々なケーススタディを通じて2022

    • Author(s)
      垣内健祐、佐藤善信、相島淑美、谷口千鶴
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] ポストコロナ時代における日本の伝統文化産業のグローバル化:茶の湯を中心として2022

    • Author(s)
      相島淑美、佐藤善信
    • Organizer
      日本商業学会第72回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] 価値共創マーケティングの新展開:Adam GrantのGive&Take 理論とカラータイプ理論からのアプローチ2022

    • Author(s)
      河野万里子、山本邦子、佐藤善信
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] オタフクソースの海外事業展開のケーススタディ・リサーチ2022

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Organizer
      日本商業学会第72回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] 感情労働者の価値共創にむけたエフェクチュ エーションの活用:生命倫理に関わるサービ スマーケティング2022

    • Author(s)
      谷口千鶴、佐藤善信、垣内健祐
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] オンライン茶の湯における価値共創のイノベーション2021

    • Author(s)
      相島淑美・佐藤善信
    • Organizer
      日本商業学会第71回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] コロナ禍におけるクライシス・コミュニケーション:インターナル・マーケティングとの関係性2021

    • Author(s)
      佐藤善信・段送爽・相島淑美
    • Organizer
      日本商業学会第71回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] いけばなの顧客価値提案の進化:池坊と草月流におけるイノベーションと共感の視点から2021

    • Author(s)
      相島淑美・佐藤善信
    • Organizer
      日本マーケティング学会2021年度カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01756
  • [Presentation] Research Frontiers about Japanese Omotenashi2019

    • Author(s)
      Yoshinobu Sato and Mark E. Parry
    • Organizer
      日本マーケティング学会第87回マーケティングサロン
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Presentation] The Cultural Characteristics of Japanese Omotenashi and its Vulnerability and new Possibil2019

    • Author(s)
      Yoshinobu Sato and Mark E. Parry
    • Organizer
      日本マーケティング学会第87回マーケティングサロン
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Presentation] The Revitalization of the Service Philosophy of Omotenashi in the Japanese Hospitality Industry2018

    • Author(s)
      Yoshinobu Sato and Mark E. Parry
    • Organizer
      Global Marketing Conference in Tokyo
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Presentation] The Revitalization of the Service Philosophy of Omotenashi in the Japanese Hospitality Industry2018

    • Author(s)
      Yoshinobu Sato and Mark Parry
    • Organizer
      2018 Global Marketing Conference at Tokyo
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Presentation] Comparison of “Eigyo” in Japan with Marketing & Sales2016

    • Author(s)
      Shinji Honge and Yoshinobu Sato
    • Organizer
      Global Sales Science Institute Conference
    • Place of Presentation
      Aston Business School, Birmingham,UK
    • Year and Date
      2016-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03968
  • [Presentation] Disruptive Innovation and Reintermediation Speed : The Impact of Online and E-Book Retailing on Book Distribution in the U.S.and Japan2011

    • Author(s)
      佐藤善信、Mark E.Parry
    • Organizer
      the 9th SAED Workshop
    • Place of Presentation
      Renmin University of China, Beijing
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Presentation] Disruptive Innovation and Reintermediation Speed : The Impact of Online and E-Book Retailing on Book Distribution in the U. S. and Japan2011

    • Author(s)
      佐藤善信、Mark E. Parry
    • Organizer
      The 9th SARD Workshop
    • Place of Presentation
      Renmin University of China、Beijing
    • Year and Date
      2011-11-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • [Presentation] 国際ジャーナルの査読にパスする戦略:ケース・ベースト・リサーチの場合2010

    • Author(s)
      佐藤善信
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市大文化交流センター
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530428
  • 1.  YAMAMOTO Soji (80220466)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  中西 正雄 (50103130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  PARRY Mark
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  HIRAIWA Eiji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  HONGE Shinji
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  AISHIMA Toshimi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  DENO Kazuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  YUKAWA Hironobu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  TSUJIMURA Kenichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KONO Mariko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi