• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KOJO Kazunori  古城 和敬

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

古城 和敬  コジヨウ カズノリ

Less
Researcher Number 00145351
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2007 – 2012: Oita University, 教育福祉科学部, 教授
2004 – 2005: 大分大学, 教育福祉科学部, 教授
2002: 大分大, 教育福祉科学部, 教授
2001: 大分大学, 教育福祉科学部, 教授
1999: Oita University, Faculty of Education and Welfare Science, Professor, 教育福祉科学部, 教授
1997 – 1998: OITA UNIV., EDUCATION,PROFESSOR, 教育学部, 教授
1993 – 1996: 大分大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / 教育・社会系心理学
Except Principal Investigator
教育・社会系心理学
Keywords
Principal Investigator
教師期待の認知 / 学級介入研究 / 学級適応 / 勇気づけ / 教師と児童の人間関係 / 生徒指導 / classroom adjustment / encouragement / PAC分析 / 学級経営 … More / 学級集団過程 / classroom intervention study / teacher-student relationships / classroom atmosphere / perception of teacher expectation / 学級雰囲気 / PAC analysis / action research / intervention study of classroom / perceived teacher expectation / teacher-student relationship / classroom process / ソシオメトリック地位 / 学級改善 / 学級介入 / アクション・リサーチ / 態度構造の変容 / 学校ストレス … More
Except Principal Investigator
Mental health / Cancer patients / Immunological reactivity / Stress / Social support / サポート介入 / 精神的健康 / がん患者 / 免疫能 / ストレス / ネットワーク特性 / 友人サポート / ソーシャル・サポート / coordinated action / social interaction / young children / 役割分化 / 認知スタイル / 知識の共有 / 言語機能 / 幼児期 / 幼児の発達 / 協応動作 / 社会的相互交渉 / 幼児 / Elderly people / School adaptation / Support Intervention / 社会的支援介入 / 高齢者 / 学校適応 / ストレス免疫反応 / Support intervention / Support network characteristics / Friend's support Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (14 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  The effects of teachers'encouragement on students' classroom adjustment and group processesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOJO Kazunori
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Oita University
  •  The effects of teachers' encouragement on students' classroom adjustmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOJO Kazunori
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Oita University
  •  The effects of teachers' encouragement on the students' classroom adjustment.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KOJO Kazunori
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Oita University
  •  教師の「勇気づけ」が児童の学級適応・学校ストレスに及ぼす影響Principal Investigator

    • Principal Investigator
      古城 和敬
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Oita University
  •  The effects of teacher encouragement on pupils' classroom adjustment and classroom processesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KOJO Kazunori
    • Project Period (FY)
      1998 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Oita University
  •  SOCIAL SUPPORT INTERVENTION FOR HEALTH PROTECTION

    • Principal Investigator
      TANAKA Koji
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      OKAYAMA UNIVERSITY
  •  Study on Developmental Change in Mechanisms of Young Children's Social Interaction.

    • Principal Investigator
      AKUNE Motomu
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Oita University
  •  EFFECTS OF SOCIAL SUPPORT ON HEALTH OF PEOPLE IN STRESSFUL SITUATIONS

    • Principal Investigator
      TANAKA Koji
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Co-operative Research (A)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      OKAYAMA UNIVERSITY

All 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 中学年のグループ活中学年のグループ活2012

    • Author(s)
      古城和敬
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 66 Pages: 18-23

    • URL

      http://www.kanekoshobo.co.jp/np/inner/166081/

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • [Journal Article] 中学年のグループ活動と指導のあり方2012

    • Author(s)
      古城和敬
    • Journal Title

      児童心理

      Volume: 66 Pages: 18-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • [Presentation] 教育カウンセリングの生徒指導への貢献-一次的・二次的援助サービスの適正化とトータルな援助サービスに向けて-2013

    • Author(s)
      古城和敬
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2013-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • [Presentation] 学校教育におけるさまざまな取り組みに関する整理の試み-コミュニティ心理学的概念整理と位置づけ-(シンポジウム司会)2012

    • Author(s)
      古城和敬
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      京都華頂大学
    • Year and Date
      2012-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • [Presentation] 2010 教師の勇気づけ実践が児童の学級適応過程に及ぼす影響(4)-学級単位のデータの分析を中心にして-2011

    • Author(s)
      古城和敬・笠置美子・中村祐介
    • Organizer
      九州心理学会第71回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2011-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • [Presentation] クラスにおける Q-U結果の共有とその活用-STEP的アプローチ-2011

    • Author(s)
      古城和敬
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Year and Date
      2011-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • [Presentation] シンポジウム:クラスにおけるQ-U結果の共有とその活用-STEP的アプローチ-2011

    • Author(s)
      古城和敬
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      北海商科大学(北海道)(シンポジスト)
    • Year and Date
      2011-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • [Presentation] 教師の勇気づけ実践が学級適応過程に及ぼす影響(4)-学級単位の児童のデータの分析を中心にして2010

    • Author(s)
      古城和敬・笠置美子・中村祐介
    • Organizer
      九州心理学会第71回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学教育学部
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • [Presentation] シンポジウム:STEPを活用した学級づくり(指定討論者)2009

    • Author(s)
      古城和敬
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      鎌倉女子大学
    • Year and Date
      2009-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530592
  • [Presentation] シンポジウム:STEPを活用した学級づくり2009

    • Author(s)
      古城和敬
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      鎌倉女子大学
    • Year and Date
      2009-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530592
  • [Presentation] 人間関係と学力を両立させた教育実践-学校教育へのSTEP導入の試み2008

    • Author(s)
      古城和敬(シンポジウムの司会担当)
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      聖徳大学
    • Year and Date
      2008-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530592
  • [Presentation] シンポジウム:人間関係と学力を両立させた教育実践-学校教育へのSTEP導入の試み(司会)2008

    • Author(s)
      古城和敬
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      聖徳大学
    • Year and Date
      2008-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530592
  • [Presentation] 教師の勇気づけ実践が児童の学級適応過程に及ぼす影響(3)-教師の態度構造の質的な変容過程の検討2007

    • Author(s)
      古城和敬・恒光朋宏・二宮由香
    • Organizer
      九州心理学会第68回大会
    • Place of Presentation
      別府国際コンベンションセンター
    • Year and Date
      2007-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530592
  • [Presentation] 学校教育におけるさまざまな取り組みに関する整理の試み-コミュニティ心理学的概念整理と位置づけ-(シンポジウム司会)

    • Author(s)
      古城和敬
    • Organizer
      日本教育カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      京都華頂大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530709
  • 1.  TANAKA Koji (00087983)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  NOBE Masao (90218347)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  HISATA Mitsuru (50211503)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YAMADA Fumio (50183687)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  UENO Tokumi (50144788)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MATSUZAKI Manabu (20132516)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  AKUNE Motomu (60040747)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  FUJITA Atsushi (80253376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  MARUNO Syunichi (30101009)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi