• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SHOUI Yoshinobu  庄井 良信

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SHOY Yoshinobu  庄井 良信

Less
Researcher Number 00206260
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 藤女子大学, ウェルビーイング学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 藤女子大学, 人間生活学部, 教授
2016 – 2019: 北海道教育大学, 大学院教育学研究科, 教授
2011 – 2015: 北海道教育大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2010 – 2011: 北海道教育大学, 大学院, 教授
2007 – 2011: Hokkaido University of Education, 大学院・教育学研究科, 教授 … More
2008 – 2009: 北海道教育大学, 教育学研究科, 教授
2007: Hokkaido University of Education, Graduate School of Education, Associate Professor
2006: 北海道教育大学, 大学院教育学研究科, 助教授
2006: 北海道教育大学, 教育学研究科, 助教授
2002 – 2005: 北海道教育大学, 大学院・教育学研究科, 助教授
2003 – 2004: 北海道教育大学, 大学院, 助教授
2000: Hiroshima Prefectural Women's University, Department of Health and Environmental Science, Associate Professor, 生活科学部, 助教授
1995 – 1999: 広島女子大学, 生活科学部, 助教授
1994: 広島女子大学, 家政学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educaion / Educaion / Education / Basic Section 09010:Education-related / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Educaion
Keywords
Principal Investigator
臨床教育学 / ヴィゴツキー / 教師教育 / フィンランド / ナラティブ・ラーニング / カンファレンス / リトアニア / 現職教師教育 / 授業研究 / 活動理論 … More / 談話分析 / 情動理論 / プレイワールド / 危機介入 / ナラティブ / 質的研究 / 教員養成 / ナラティヴ・アプローチ / フィールドワーク / 学級崩壊 / 発話 / ヴィゴツキ- / 学習環境構成 / ドラマエデュケーション / 幼小接続 / ウェルビーイング / 情動体験 / 遊び / ICT教育 / 物語の詩学 / カリキュラム / 協働省察 / カリキュラム開発 / 教育と保育 / 文化・歴史的理論 / 心的情動体験 / プレイワールド・デザイン / 保幼小接続 / 職能開発カリキュラム / ナラティブ・アプローチ / ピア・グループ・コンサルテーション / オープンダイアローグ / 教育方法学 / ピアグループ / Ed.D. / デザイン実験 / メンタリング / 教師のエンパワーメント / コンサルテーション / ピア・グループ / Teacher education / Teacher's empowerment / Vygotsky, L. S. / Faculty development of the teachers / Qualitative research / Episode analysis / Clinical research on education / Conference for the developmental support / エンパワメント / 発達支援 / 教師エンパワメント / 職能開発 / エピソード記録 / 発達支援カンファレンス / Teacher Education / Crisis Intervention / Narrative Interview / School Counseling / Clinical Interventional Research / Vygotsky / Mental Health of School Teachers / Clinical Study of Education / 学校カウンセラー / 燃え尽き症候群 / 臨床的介入 / アクティブ・インタビュー / 実践参画支援プログラム / 学校教師の職能開発 / ナラティブ・インタビュー / DWR / 参画型教育相談 / ナラティヴ・インタビュー / 教師メンタルヘルス / 学校教師 / ナラティヴ・インタヴュー / 学校教育相談 / 臨床参画研究 / 教師のメンタルヘルス / teacher counseling / school counseling / school socialwork / educational conference / activity theory / clinical intervention / clinical pedagogy / disturbance of classroom instruction / スクールソーシャルワーク / ケースカンファレンス / 予防的治療 / 授業崩壊 / ティーチャーズ・カウンセリング / ティーチャ-ズ・カウンセリング / スクール・カウンセリング / スクール・ソーシャルワーク / 実践参画フィールドワーク / 学校崩壊 / 学習活動 / 高度教職能力 / 学習 / 臨床的実践力 / 生徒指導 / 教職能力開発 / 参画研究 / 高度職能開発 / ナラティヴ・カンファレンス / 教育方法 / 高度専門職業人 / ナラティヴ / ナラテヴ・アプローチ / 教師の職能開発 / 文化・歴史的活動理論 / 授業構想力 / エピソード・カンファレンス / 学び / 自我形成 / ディスコース分析 / 教室談話 / セラピー / 危機への働きかけ / 芸術心理学 / 学習困難 / 授業分析 / 識字支援 / ADHD / 多動症 / 自閉症 / 学習共同体 / 説話分析 / 声 / 学習援助 / 異文化教育 / 社会文化的アプローチ / バフチン / 人形劇セラピー / セラピーネットワーク / 学習障害 … More
Except Principal Investigator
ナラティヴ / コミュニティ / カンファレンス / 教師の専門性 / 発達援助専門職 / 教師教育 / 子ども理解 / 臨床教育学 / フィンランド / narrative-based approach / community-based approach / supporting professionals for human / integration of caring and education development / case-conference for understanding children / general theory of supportive practices for human development / teacher education / clinical research on educational practices / 生活史・実践史の語り / 教師アイデンティティ / 発達援助 / 地域 / 生活史の語り / 地域研究 / ケアと教育 / 人間発達援助学 / 教師教育改革 / 教師のライフヒストリー / カナダ / 発達援助職 / 震災と教育 / 治療教育学 / 援助職養成 / 学力 / 大学教育 / フィランド / トランジション(移動) / リテラシー / コンピテンス / ナラティヴ(物語) / 境界領域 / 自己形成 / ギャップ / 二重の応答性 / 固有名性 / 移動 / 学び Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (188 results)
  • Co-Researchers

    (19 People)
  •  Clinical pedagogical research on the co-configuration of narrative learning environments that promotes well-beingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      庄井 良信
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Fuji Women's University
  •  Clinical-educational curriculum development of the transitional period between preschools and elementary schools based on the play-world designPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shoi Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Fuji Women's University
  •  Research and development of the peer group consultation in the process of teacher educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shoi Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Clinical-educational research on the development of highly qualified competencies of teachers by applying the concept of narrative learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shoi Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Research on educational meaning of the narrative conference method for developing highly quailed competences of school teachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHOY Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Construction of the "clinical research on human development and education" and reconsideration of the teacher's professional character

    • Principal Investigator
      TANAKA Takahiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Mukogawa Women's University
      Tsuru University
  •  Clinical-pedagogical research on the "episode conference" which empower the teacher's competences for lesson studiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHOY Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Constructing learning communities and individual learning : Focusing on transition and singularity

    • Principal Investigator
      MATSUSHITA Kayo
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Clinical educational research on the effect of the faculty development of the school teachers by applying the case conference for the developmental support.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      SHOI Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Research on the Progress of Clinical Study of Education Practices and the Innovation of Teacher Education

    • Principal Investigator
      TANAKA Takahiko
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Tsuru University
  •  Clinical Educational Research on the Mental Health of School Teachers in the context of Participatory Educational Counseling (PEC).Principal Investigator

    • Principal Investigator
      SHOY Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Clinical Pedagogical Research on Preventive Treatment and Crisis Intervention for the Disturbance of Classroom InstructionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHOY Yoshinobu
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hiroshima Prefectural Women's University
  •  教室談話のセラピー効果に関する臨床教育学的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      庄井 良信
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hiroshima Prefectural Women's University
  •  多動-自閉(ADHD)児童のリテラシー支援に関する臨床教育学的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      庄井 良信
    • Project Period (FY)
      1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hiroshima Prefectural Women's University
  •  「異文化共生」の学習援助に関する臨床教育学的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      庄井 良信
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hiroshima Prefectural Women's University
  •  学習障害(LD)の発達援助セラピーに関する教授学的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      庄井 良信
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Hiroshima Prefectural Women's University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 生徒指導2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      196
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      4762028436
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Book] 生徒指導ー未来の教育を創る教職教養指針2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      196
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      9784762028434
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02165
  • [Book] 問いからはじめる教育学(改訂版)2022

    • Author(s)
      勝野正章・庄井良信
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      4641151067
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Book] これからの教職論ー教職課程コアカリキュラム対応で基礎から学ぶ2022

    • Author(s)
      庄井良信(大家まゆみ・本田伊克編)
    • Total Pages
      198
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • ISBN
      9784779516528
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Book] 問いからはじめる教育学2015

    • Author(s)
      勝野正章・庄井良信
    • Total Pages
      191
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Book] いのちのケアと育みー臨床教育学のまなざし2014

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      151
    • Publisher
      かもがわ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Book] ヴィゴツキーの情動理論の教育学的展開2013

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      風間書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Book] ヴィゴツキーの情動理論の教育学的展開に関する研究2013

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      242
    • Publisher
      風閒書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Book] よくわかる教育原理2011

    • Author(s)
      汐見稔幸、伊東毅、高田文子、東宏之、増田修治、庄井良信
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Book] よくわかる教育原理2011

    • Author(s)
      汐見稔幸,伊東毅,高田文子,東宏之,増田修治,庄井良信他
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Book] よくわかる教育原理(学校と臨床教育学)(汐見稔幸・伊東毅ほか編著)2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      319
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Book] 生活指導事典-生活指導・対人援助に関わる人のために(竹内常一ほか編著)(「エンパワメント」,「セルフヘルプグループ」)2010

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      エイデル研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Book] 創造境場の臨床教育学 : 教師像の問い直しと教師教育の改革のために2008

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      446
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Book] 創造現場の臨床教育学:教師像の問い直しと教師教育の改革のために2008

    • Author(s)
      庄井良信
    • Total Pages
      446
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Book] Vygotsky's theory of emotions and its application to the educational, researches and practices.2008

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Total Pages
      188
    • Publisher
      Doctoral Dissertation, Hiroshima University
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Book] ヴィゴツキーの情動理論の教育学的展開に関する研究2008

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Total Pages
      187
    • Publisher
      広島大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Book] 学力を変える総合学習 (『自己物語』を世界へつむぐ)2006

    • Author(s)
      鬼沢真之, 佐藤隆編著, (庄井良信著)
    • Total Pages
      333
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330166
  • [Book] フィンランドに学ぶ教育と学力2005

    • Author(s)
      庄井良信, 森博俊, 田中孝彦, 中嶋博他
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330160
  • [Book] フィンランドに学ぶ教育と学力2005

    • Author(s)
      庄井 良信, 中嶋 博
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      明石書店
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330160
  • [Book] Education and Literacy learning from Finland2005

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy, Hiroshi Nakajima
    • Publisher
      Akashi Publishers
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330160
  • [Book] フィンランドに学ぶ教育と学力2005

    • Author(s)
      庄井良信, 中嶋博(編著)
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      明石書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Book] 自分の弱さをいとおしむ-臨床教育学へのいざない2004

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Total Pages
      143
    • Publisher
      高文研
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Book] 不登校・ひきこもり青年の心を聴く2004

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Total Pages
      89
    • Publisher
      北海道子どもと教育を考える会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Book] 癒しと励ましの臨床教育学2002

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Total Pages
      205
    • Publisher
      かもがわ出版
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] 自己指導能力を高める学習環境 ― 心が動く経験から人生のエイジェントへ2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興

      Volume: 561 Pages: 2-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02165
  • [Journal Article] 学びに向かう力の向上ー深い学習動機への顧慮(ケア)と育み2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興

      Volume: 558 Pages: 2-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02165
  • [Journal Article] 心理的安全性の確保 ー「自己指導力」を回復するために2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興

      Volume: 560 Pages: 2-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02165
  • [Journal Article] 多職種協働カンファレンスの位相転換ー臨床教育学の視座から2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      日本教師教育学会年報

      Volume: 32 Pages: 9-19

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02165
  • [Journal Article] 自己調整能力の涵養2022

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興

      Volume: 546 Pages: 6-6

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] ウェルビーイングの探求―存在論的承認の教育哲学として2022

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興

      Volume: 548 Pages: 2-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] 協働性の育成―個別最適化された学びとの一体化2022

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興

      Volume: 547 Pages: 8-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] DX時代におけるICT教育の未来像ー臨床参画法(CIM)による授業分析に関する考察2022

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      藤女子大学人間生活学部紀要

      Volume: 59 Pages: 21-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] コミュニケーション力を高めるために2021

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興(北海道教育振興会機関誌)

      Volume: 534 Pages: 6-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] レジリエンスの向上について2021

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興(北海道教育振興会機関誌)

      Volume: 536 Pages: 6-7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] 生徒理解を深める叡智と思慮深さー存在論的承認2021

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興(北海道教育振興会機関誌)

      Volume: 540 Pages: 4-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] 保幼小連携・接続の担い手(エデュケーター)に求められる専門性:北欧の「ナラティブ・ラーニング」の試み2021

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      全国保育問題研究協議会『季刊保育問題研究』

      Volume: 307 Pages: 35-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] 創造力の源泉としての語り合い2021

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育振興(北海道教育振興会機関誌)

      Volume: 542 Pages: 4-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] 文化歴史学派における遊び研究の位相 - Schousboe & Winther-Lindqvist(2013)の論稿に関する抄訳と解釈2020

    • Author(s)
      田中弘美・庄井良信
    • Journal Title

      臨床教育学と保育・教育実践

      Volume: 2 Pages: 1-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] ナラティブ・ラーニングの詩学: 聴き合い、語り合い、祈る思いで希望を紡ぐ2020

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      NPO法人お茶の水児童教育研究会『児童教育』

      Volume: 31 Pages: 1-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] Ed.D. 型博士課程の構想と課題 ― 米国のEd.D.プログラムの検討を中心に2020

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      臨床教育学と保育・教育実践

      Volume: 2 Pages: 20-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] ウェルビーイングの哲学と保幼小接続2020

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      公益社団法人全国私立保育園連盟『保育通信』

      Volume: 782 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] 学びの主人公(プロタゴニスト)が立ち上がる舞台 ― 子どもの主体性・再考2020

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      保育通信(全国私立保育園連盟機関誌)

      Volume: 779 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] 物語を紡ぐ ナラティブ・カリキュラム2020

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      公益社団法人全国私立保育園連盟『保育通信』

      Volume: 783 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Journal Article] 他性(Alterity)への存在論的な承認 ―豊かなコミュニケーション・再考2019

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      保育通信(全国私立保育園連盟機関誌)

      Volume: 774 Pages: 40-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] 学校臨床心理における叡智と思慮深さ2019

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究

      Volume: 16 Pages: 1-2

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] 現職教師の心的情動体験への思慮深さ ― 臨床教育学の問いとして ―2019

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      臨床教育学と保育・教育実践

      Volume: 1 Pages: 16-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] 小さな図書館という居場所(トポス) ―知的好奇心をひらく学びの環境デザイン2019

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      保育通信(全国私立保育園連盟機関誌)

      Volume: 770 Pages: 48-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] 絵本の読み聞かせと社会情緒的コンピテンスの涵養 ― 幼小接続期におけるALの原初形態に関する教育学的研究 ―2019

    • Author(s)
      根岸良久・庄井良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究

      Volume: 16 Pages: 37-51

    • NAID

      40021881189

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] セレニティのある居場所―子どもの幸せ(well-being)の社会的基底2018

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      公益社団法人全国私立保育園連盟機関誌『保育通信』

      Volume: 757 Pages: 28-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] 臨床教育学からみた学習集団研究の課題2018

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      学習集団研究の現在

      Volume: 2 Pages: 138-147

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] 教育方法学は教育実践をどのように語るのか ―詩的・物語様態の定性的データに基づく省察と叙述の可能性―2018

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育方法

      Volume: 47 Pages: 123-135

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] 学校臨床心理領域を機軸とした教師教育カリキュラムの開発 ― ナラティブ・ラーニング(NLG)の潜勢力 ―2017

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究

      Volume: 14 Pages: 3-15

    • NAID

      120006332251

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Journal Article] ナラティブ・ラーニングの世界2017

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      公益社団法人全国私立保育園連盟機関誌『保育通信』

      Volume: 753 Pages: 20-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Journal Article] アンリ・ワロン(H. Wallon)の古典講読 ―多職種協働を支援する多声楽的意味生成の試み―2017

    • Author(s)
      庄井良信,柴田浩一,阿部真利恵,坂田百合那, 田爪まどか,土井伸也,渡部良子
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究

      Volume: 14 Pages: 27-40

    • NAID

      120006332255

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Journal Article] 専門職性を超えた互恵的パートナーシップを求めて2015

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究

      Volume: 13 Pages: 1-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Journal Article] 弱さと失敗をいとおしむ<視線:まなざし>2014

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育(教育科学研究会)

      Volume: 819 Pages: 5-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] 弱さと失敗をいとおしむ<視線>(まなざし)2014

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育

      Volume: 819 Pages: 5-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] 北海道地区研究活動報告2014

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育学研究(日本教育学会)

      Volume: 81-1 Pages: 58-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Journal Article] 海外事情:日本臨床教育学会第1回大会記念講演概要:ナラティヴ・ラーニングと教師教育2013

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      臨床教育学研究

      Volume: 2 Pages: 78-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] 海外事情 日本臨床教育学会第1回大会記念講演概要 ナラティヴ・ラーニングと教師教育2013

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      臨床教育学研究

      Volume: 2 Pages: 78-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] ナラティヴ・ベースの教師教育カリキュラム開発の試み-北海道教育大学大学院における臨床教育学履修者の考察から2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      現職教師教育カリキュラムの教育学的検討(日本教育学会特別課題研究委員会編)

      Volume: 1 Pages: 131-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] ナラティヴ・ベースの教師教育カリキュラム開発の試み-北海道教育大学大学院における臨床教育学履修者の考察から2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      現職教師教育カリキュラムの教育学的検討(日本教育学会特別課題研究委員会編)

      Volume: 1 Pages: 131-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] ナラティヴ・ラーニングの概念と研究デザイン - 生成的実験法(genetic experiment)の臨床的拡張を求めて2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      臨床教育学研究

      Volume: 創刊特別号 Pages: 58-69

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] ナラティヴ・アプローチによる現職教師(発達援助専門職)教育カリキュラム改革の試み2012

    • Author(s)
      庄井良信・内田雅志・正武家重治・齋藤知子・土田佳織・中根照子・畠山貴代志・廣瀬雄一
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究

      Volume: 9 Pages: 3-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Journal Article] ケアの専門性を考える2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      日本の学童保育

      Volume: 442 Pages: 24-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] 海外関連学会の動向:ISCAR国際学会(ローマ大会)と臨床教育学2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      北海道の臨床教育学(北海道臨床教育学会編)

      Volume: 1 Pages: 36-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] フィンランドの教育 - 教師の尊厳と<高い専門性>を支える政策2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      学校運営(全国公立学校教頭会編)

      Volume: 53(10) Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] ナラティヴ・ラーニングの概念と研究デザイン:生成的実験法(genet ic experiment)の臨床的拡張を求めて2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      臨床教育学研究

      Volume: 創刊特別号 Pages: 58-69

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] フィンランドの教育-教師の尊厳と<高い専門性>を支える政策2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      学校運営(全国公立学校教頭会編)

      Volume: 53(10) Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] ナラティヴ・アプローチによる現職教師(発達援助専門職)教育カリキュラム改革の試み2012

    • Author(s)
      庄井良信・内田雅志・正武家重治・齋藤知子・土田佳織・中根照子・畠山貴代志・廣瀬雄一
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究

      Volume: 第9巻 Pages: 3-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] 海外関連学会の動向:ISCAR国際学会(ローマ大会)と臨床教育学2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      北海道の臨床教育学(北海道臨床教育学会編)

      Volume: 1 Pages: 36-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Journal Article] 臨床教育学におけるナラティヴ・アプローチ:大学院教育カリキュラム改善の試み2011

    • Author(s)
      庄井良信・内田雅志・正武家重治・齋藤知子・土田佳織・中根照子・畠山貴代志・廣瀬雄一
    • Journal Title

      臨床教育学の構想(大学院臨床教育学研究室)

      Volume: 1 Pages: 1-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] 臨床教育学におけるナラティヴ・アプローチ:大学院教育カリキュラム改善の試み2011

    • Author(s)
      庄井良信・内田雅志・正武家重治, ほか
    • Journal Title

      臨床教育学の構想(北海道教育大学大学院臨床教育学研究室) 第1号

      Pages: 1-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] ナラティヴ・ラーニングの概念と研究デザイン-生成的実験法(genetic experiment)の臨床的拡張を求めて2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      臨床教育学研究

      Volume: 創刊特別号 Pages: 58-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Journal Article] ナラティヴ・ラーニングの概念と研究デザイン-生成的実験法(genetic experiment)の臨床的拡張を求めて2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      日本臨床教育学会誌,臨床教育学研究

      Volume: 創刊特別号 Pages: 58-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Journal Article] 教育方法としてのケアの理論と実践2010

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      研究集会(東京大学)報告書(日本教育方法学会)

      Volume: 14 Pages: 4-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] リサーチを基盤に臨床的な実践構想力を磨く学校臨床心理学研究2010

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      北海道教育大学大学院研究紀要 第7号

      Pages: 1-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] リサーチを基盤に臨床的な実践構想力を磨く2010

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究 第8号

      Pages: 1-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] 教育方法としてのケアの理論と実践2010

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      日本教育方法学会『研究集会報告書』(巨大都市下の子どものケアと教育方法学) 第14号

      Pages: 4-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] 教育方法としてのケアの理論と実践2010

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      研究集会(東京大学)報告書(日本教育方法学会)

      Volume: 14 Pages: 4-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Journal Article] 「ケア」しあう関係性と生活指導の未来-他者の人生に慈しみ深く寄り添うということ2009

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      生活指導 51巻11号

      Pages: 42-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] 『ケア』しあう関係性と生活指導の未来:他者の人生に慈しみ深く寄り添うということ2009

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      『生活指導』全国生活指導研究協議会 51巻11号

      Pages: 42-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] 現職教員の高度実践構想力開発プログラム2009

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      『学校臨床心理学研究』北海道教育大学大学院研究紀要 第6号

      Pages: 56-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] 「物語る言葉」の詩学へ:フィンランドの言語教育から何を学ぶのか2009

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      作文と教育』日本作文の会 第755号

      Pages: 32-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Journal Article] 小学校における巡回学校教育相談活動の研究2008

    • Author(s)
      田中弘美・庄井良信
    • Journal Title

      『学校臨床心理学研究』(北海道教育大学大学院・学校臨床心理専攻研究紀要) 5

      Pages: 21-31

    • NAID

      110007606446

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] 学びの共同性と生活指導2008

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      生活指導 第13巻

      Pages: 60-73

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330166
  • [Journal Article] 教育臨床におけるスローの意味:「時間芸術」としての人間発達援助学へ2008

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      『教育』(国土社) 58/5

      Pages: 26-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] 学びの共同性と生活指導2007

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      生活指導 13巻

      Pages: 60-73

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330166
  • [Journal Article] ナラティヴ・ラーニングの開拓:「臨床教育学」との共同研究への歩み2007

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育(教育科学研究会)国土社 第56巻第10号

      Pages: 21-31

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] Explorations of the "Narrative Learning": Toward the collaboration with the clinical research on education.2007

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Journal Title

      Education, Kokudo-sha V61.56, No.10

      Pages: 21-31

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] ヴィゴツキーと臨床教育学(III) : 情動体験(emotional experiencing)への教育臨床的アプローチ2007

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究(北海道教育大学大学院研究紀要) 第4号

      Pages: 7-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] 「自己物語」を世界へつむぐ : 物語のある学び(narrative learning)の探求2006

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      学力を変える総合学習(鬼沢真之・佐藤隆(編著))(明石書店)

      Pages: 105-125

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] ナラティヴ・ラーニングの開拓2006

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育 56巻10号

      Pages: 52-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330166
  • [Journal Article] フィンランドの教育改革 : OECD国際学力調査(PISA)世界一の背景にあるもの2006

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      国際文化研修(第一法規) 14・2

      Pages: 30-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] ナラティヴ・ラーニングの開拓 : 「臨床教育学」との共同研究への歩み2006

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      教育(国土社) 56・10

      Pages: 52-58

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] Narrative conferences for teacher professional development: Clinical episode analysis in Graduate School of Education at. HUE2006

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Journal Title

      The 1st Pacific-Rim Conference on Education 第1号

      Pages: 53-55

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] Narrative conferences for teacher professional development: Clinical episode analysis in Graduate School of Education at HUE2006

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Journal Title

      The 1st Pacific-Rim Conference on Education Vol1

      Pages: 53-55

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] Narrative Conferences for Teacher Professional Development : Clinical Episode Analysis in Graduate School of Education at HUE2006

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Journal Title

      The 1^<st> Pacific-Rim Conference on Education 第1号

      Pages: 53-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] コミュニティ・エンパワメントとしての学校教育相談-学校内発達支援システムの近未来像を探る-2005

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究(北海道教育大学大学院研究紀要) 第2号

      Pages: 12-20

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] Emergence of the ZPD in narrative Communities: A ground-metaphor for clinical research on educational activities.2005

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究(北海道教育大学大学院研究紀要) 第2号

      Pages: 19-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] To Living-through the Crisis of the Schoolteachers.2005

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy
    • Journal Title

      Journal of Education Vol.55-3

      Pages: 68-75

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] School Counseling as Community Empowerment.2005

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy
    • Journal Title

      Research Journal of Clinical Psychology and School Education Vol.2

      Pages: 12-20

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] ヴィゴツキーと臨床教育学(II)2005

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      北海道教育大学大学院紀要『学校臨床心理学研究』 2号

      Pages: 27-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330160
  • [Journal Article] Emergence of the ZPD in narrative communities : A ground-metaphor for CREA.2005

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy
    • Journal Title

      Research Journal of Clinical Psychology and School Education Vol.3

      Pages: 11-24

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330160
  • [Journal Article] ヴィゴツキーと臨床教育学(II)精神分析学との邂逅とその現代的展開2005

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究(北海道教育大学大学院研究紀要) 第2号

      Pages: 27-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] フィンランドにおける発達援助学の現在2005

    • Author(s)
      庄井良信
    • Journal Title

      教育科学研究会機関誌『教育』(国土社) 第56巻6号

      Pages: 62-69

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330160
  • [Journal Article] Emergence of the ZPD in narrative communities : A ground-metaphor for CREA2005

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究(北海道教育大学大学院教育学研究科研究紀要) 2

      Pages: 11-24

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330160
  • [Journal Article] 教師が「失敗」を生きるということ-臨床教育学の視界から2005

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      教育(教育科学研究会・国土社) 55・3

      Pages: 68-75

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] ヴィゴツキーと臨床教育学2004

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      学校臨床心理学研究(北海道教育大学大学院研究紀要) 第1号

      Pages: 27-40

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] 揺れる子どもの心を聴く2004

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      農民とともに(長野厚生連佐久総合病院) 137号

      Pages: 2-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] Vygotsky and Clinical Pedagogy.2004

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy
    • Journal Title

      Research Journal of Clinical Psychology and School Education Vol.1

      Pages: 27-400

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] 響きあう身体の恢復2004

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      生活教育(日本生活教育連盟) 56・11

      Pages: 52-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] 臨床教育学の<細胞運動>-ネオモダンから教育の臨床知への軌跡2003

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      教育学研究(日本教育学会) 69・04

      Pages: 442-451

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] 物語共同体による学習目的意識の恢復-「臨床教育学」の視界から2003

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      学校教育(広島大学附属小学校紀要) 1036号

      Pages: 26-34

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] Empowerment as a Supportive Activities for Human Development2003

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy
    • Journal Title

      Journal of Child Care Study in Japan Vol.342

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] "Cytotropism" of clinical pedagogy : Trajectories from the neo-modern paradigm to the clinical knowledge of education.2003

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy
    • Journal Title

      Japanese Journal of Educational Research Vol.69-4

      Pages: 442-451

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] Recovery of the Motivation of Learning Activities2003

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoy
    • Journal Title

      Journal of School Education Vol.1036

      Pages: 26-34

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] エンパワメントの発達援助学2003

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      日本の学童保育(全国学童保育連絡協議会) 342号

      Pages: 52-57

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14510303
  • [Journal Article] 現職教員と構築し合う臨床教育学

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      『臨床教育学試論』(明石書店) (印刷中)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] Clinical research on education that is collaboratively constructed with school teachers.

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Journal Title

      An etude of clinical research on education (In press)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Journal Article] 現職教員と構築し合う臨床教育学

    • Author(s)
      庄井 良信
    • Journal Title

      『臨床教育学序説』(明石書店) (印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Presentation] ナラティブラーニンクと教育臨床ーFyodor Vasilyuk の沈黙・傾聴・対話の哲学に触れて2024

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本発達心理学会第35回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02165
  • [Presentation] Current educational issue in Japan and children's well-being2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      Educational Forum in Graduate School of Education in University of Oulu
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02165
  • [Presentation] 発達援助職どうしの<協働>から生まれる臨床的な問い2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02165
  • [Presentation] ナラティヴラーニングの射程とその展開可能性:芸術的イメージ体験と即興詩人のアート2023

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Presentation] ナラティブ・ラーニングの詩学ー関係論的存在論(relational ontology)と臨床教育学の問い2022

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本発達心理学会 第33回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Presentation] 臨床教育学研究の国際的環境:黎明期におけるアカデミックな探索の軌跡2022

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Presentation] ヴィゴツキー理論のオントロジカルな展開と臨床教育学の未来2021

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会 第12回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02842
  • [Presentation] 揺れる子どもの心を聴く―傾聴と対話から深い学びの世界へ(理論提案Ⅲ)2020

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      第26回教育展望札幌セミナー(教育調査研究所)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Presentation] 教育者(educator)としてのアイデンティティの<新生> ―リサーチベースの探究に寄り添う教師教育者 ―2018

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Presentation] 現職教師へのナラティブ・コンサルテーションと臨床教育学2017

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      臨床教育学研究会(第4回)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Presentation] 対話と協働から深みのある学びへ-上ノ国におけるカリキュラムマネジメントの新たな可能性を求めて-2017

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道上ノ国町学校教育研究会
    • Place of Presentation
      北海道上ノ国町教育委員会(北海道上ノ国町)
    • Year and Date
      2017-02-20
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Presentation] Narrative Learning andAgenda of Educational Reformin Japan2017

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoi
    • Organizer
      International Conference on Narrative Learning
    • Place of Presentation
      Lithuanian University of Educational Sciences (Lithuania)
    • Year and Date
      2017-03-28
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Presentation] 語り合う身体から演劇的な意味創造へ ― 保幼小の失われた環(Missing-link)としてのナラティブ・ラーニング2017

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育方法学会第53回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Presentation] Research Field of 'Clinical Study of Education' as an Axis of Curriculum Development for Teacher Education: Focusing on the Promise of 'Narrative Learning'2017

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoi
    • Organizer
      The 8th Pacific Rim Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Presentation] Narrative poetics and Vygotsky's theory of emotions: To elucidate a scenography of'narrative learning environment'2017

    • Author(s)
      Yoshinobu Shoi
    • Organizer
      5th International Congress of the International Society for Cultural-historical Activity Research
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Presentation] 現職教師の心的情動体験への思慮深さ ― 臨床教育学の問いとして2017

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04518
  • [Presentation] 子どもと出会い直すということ―臨床教育学の視界から―2016

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道子ども学会
    • Place of Presentation
      北海道文教大学(北海道恵庭市)
    • Year and Date
      2016-09-03
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Presentation] リサーチベースの大学院教育デザイン ― フィンランドの教師教育者の語り(ナラティブ)を参照枠として2015

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2015-09-20
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Presentation] 発達援助における情動・感情の問題 ― 発題へのヴィゴツキー理論からのアプローチ ―2015

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2015-09-27
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Presentation] 擾乱のナラティブから高度実践構想力へ―― 教師への育ちを支える教育方法学の役割2015

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      岩手大学
    • Year and Date
      2015-10-11
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Presentation] Narrative Conferences:As an atelier with “perezhivanie” for childhood educators2014

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOI
    • Organizer
      4th International Congress of ISCAR
    • Place of Presentation
      ANZ Stadium in Sydney
    • Year and Date
      2014-10-02
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Presentation] 「子ども理解」という叡智(フロネーシス)を問うことの意味2014

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道臨床教育学会第4回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2014-07-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381003
  • [Presentation] ナラティヴ・カンファレンス:自己物語(self-narrat ive)と社会政策とのコンタクトゾーン2013

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会第3回大会
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学
    • Year and Date
      2013-09-28
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] ナラティヴ・カンファレンス・メソッド(NCM)による高度な教職能力の開発:「臨床教育学」の観点から2013

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      平成25年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2013-10-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] Narrative Poetics: Clinical-pedagogical expansion of Vygotsky's theory of emotions2012

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Organizer
      III International ISCAR Summer University in Moscow
    • Place of Presentation
      MSUP in Moscow, Russia
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] フィンランドにおける教員養成・教師教育―教師のライフ・カリキュラム・デザインを紡ぐ「省察」の特質2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本カリキュラム学会年次大会課題研究IV:教員養成の国際的動向
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Year and Date
      2012-07-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] フィンランドにおける教員養成・教師教育― 教師のライフ・カリキュラム・デザインを紡ぐ「省察」の特質2012

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本カリキュラム学会年次大会 課題研究IV:教員養成の国際的動向
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] Narrat ive Poet ics : Clinical-pedagogical expansion of Vygotsky's theory of emot ions2012

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Organizer
      In III Internat ional ISCAR Summer University in Moscow
    • Place of Presentation
      MSUP in Moscow, Russia
    • Year and Date
      2012-07-04
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] 北海道における臨床教育学-その歩みと未来展望2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道臨床教育学会設立大会
    • Place of Presentation
      札幌サンプラザホール
    • Year and Date
      2011-01-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Presentation] フィンランドにおける学力政策の現在―脱PISAシンドロームから近未来学校(future school)へ2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Year and Date
      2011-08-26
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] 世界における臨床教育学の動向2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会設立記念集会
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学
    • Year and Date
      2011-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 他者に臨む「私」への根源的リフレクション2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本生活指導学会(招待講演)
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] Narrative learning intervention in an inner-city public school2011

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Organizer
      ISCAR Congress in Rome 2011(招待講演)
    • Place of Presentation
      Cavour Center, Rome
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] 他者に臨む「私」への根源的リフレクション2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本生活指導学会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2011-09-04
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] 臨床教育学の理論的枠組み ― 臨床(clinical)概念の二重性と学術研究のアジェンダ2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道臨床教育学会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] フィンランドにおける学力政策の現在 ― 脱PISAシンドロームから近未来学校(future school)へ2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育学会(招待講演)
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] フィンランドにおける学力政策の現在-脱PISAシンドロームから近未来学校(future school)へ2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育学会第70回大会
    • Place of Presentation
      千葉大学(招待講演)
    • Year and Date
      2011-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Presentation] Narrat ive learning intervent ion in an inner-city public school2011

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Organizer
      ISCAR Congress in Rome
    • Place of Presentation
      Cavour Center, Rome
    • Year and Date
      2011-09-06
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] Narrative learning in an inner-city public school : Analyzing the clinical and interventional research data by "multi-voiced episode conference" for teacher education2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      the symposium no.389. ISCAR : International Society for Cultural and Activity Research.
    • Place of Presentation
      It will be held in Rome(発表受理及びプログラム掲載済み)
    • Year and Date
      2011-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 自己物語 (self-narrative) の社会的詩学 ― 臨床教育学の概念2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会(招待講演)
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] Narrative learning intervention in an inner-city public school2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      ISCAR Congress in Rome 2011, International Society for Cultural and Activity Research
    • Place of Presentation
      Cavour Center, Rome, Italy
    • Year and Date
      2011-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Presentation] 北海道における臨床教育学:その歩みと未来展望2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道臨床教育学会設立
    • Place of Presentation
      札幌サンプラザホール(招待講演)
    • Year and Date
      2011-01-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Presentation] 他者に臨む「私」への根源的リフレクション-臨床教育学の立場から2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本生活指導学会第29回大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2011-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Presentation] 他者に臨む「私」への根源的リフレクション2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本生活指導学会第29回大会
    • Place of Presentation
      金沢大学(招待講演)
    • Year and Date
      2011-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Presentation] 北海道における臨床教育学:その歩みと未来展望2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道臨床教育学会設立記念集会基調講演
    • Place of Presentation
      札幌サンプラザホール,
    • Year and Date
      2011-01-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 北海道における臨床教育学:その歩みと未来展望2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道臨床教育学会
    • Place of Presentation
      札幌サンプラザホール
    • Year and Date
      2011-01-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] Narrative learning intervention in an inner-city public school2011

    • Author(s)
      庄井良信(Yoshinobu Shoy)
    • Organizer
      ISCAR Congress in Rome 2011
    • Place of Presentation
      Cavour Center, Rome, Italy(招待講演)
    • Year and Date
      2011-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21243043
  • [Presentation] 臨床教育学の理論的枠組み―臨床(clinical)概念の二重性と学術研究のアジェンダ2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      第1回北海道臨床教育学会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2011-07-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] 自己物語(self-narrat ive)の社会的詩学―臨床教育学の概念2011

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] 教育方法としてのケアの理論と実践2010

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2010-03-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 教育方法としてのケアの理論と実践2010

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育方法学会シンポジウム
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2010-03-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 現職教師教育カリキュラム改革の試み-協働(コラボレーション)の二つの基軸と高度実践構想力2009

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育学会・特別課題研究委員会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2009-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 『自己物語』の共同創造から高度実践構想力へ:教師の専門性の捉え直しと教師教育改革2009

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      福井大学国際フォーラム
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2009-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 現職教師教育カリキュラム改革の試み:協働(コラボレーション)の二つの基軸と高度実践構想力2009

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育学会・特別課題研究委員会
    • Year and Date
      2009-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 「自己物語」の共同創造から高度実践構想力へ-教師の専門性の捉え直しと教師教育改革2009

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      福井大学国際フォーラム
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2009-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] Charting the agenda on our novel educational research in Japan : Clinical research of education2008

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      臨床教育学研究会主催国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      東京・学士会館
    • Year and Date
      2008-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] Yoshinobu : The Poetics of self narrative : Episode analysis of the 'experiencing' (переживание) of a singularity through inter community transitions2008

    • Author(s)
      Shoy
    • Organizer
      ISCAR 2008
    • Place of Presentation
      UCSD
    • Year and Date
      2008-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330166
  • [Presentation] The Poetics of Self-narrative : Episode analysis of the 'experiencing' (nepeжнванне)of a singularity through inter-community transitions2008

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      The 2nd International Society for Cultural and Activity Research Congress
    • Place of Presentation
      University of Califcrnia, San Diego
    • Year and Date
      2008-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330166
  • [Presentation] 研究をベースにした現職教育における教師の『自己物語』の再構築:大学院・学校臨床心理専攻修了生(現職教員)への聴きとり調査データから2008

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道教育大学教育力推進プロジェクト公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2008-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] Charting the agenda on our novel educational research in Japan : Clinical research of education : CRE2008

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      臨床教育学研究会
    • Place of Presentation
      東京・学士会館
    • Year and Date
      2008-11-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] 研究をベースにした現織教育における教師の「自己物語」の再構築 : 大学院・学校臨床心理専攻修了生(現職教員)への聴きとり調査データから2008

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      北海道教育大学教育力推進プロジェクト公開シンポジウム
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2008-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530679
  • [Presentation] Emergence of the ZPD in narrative communities: A ground-metaphor for clinical research on educational activities (CREA).2007

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Organizer
      The 1ST International Congress of ISCAR: Acting In Changing Worlds: Learning, Communication, and Minds in Intercultural Activities
    • Place of Presentation
      Seville
    • Year and Date
      2007-09-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Presentation] 「物語の詩学」を求めて:ヴィゴツキーの情動理論の教育学的展開という視座から2007

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      The 1st ISCAR-Japan. Session 6-3B
    • Place of Presentation
      武蔵工業大学環境情報学部
    • Year and Date
      2007-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330166
  • [Presentation] 「物語の詩学」を求めて : ヴィゴツキーの情動理論の教育学的展開という視座から2007

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      The 1st ISCAR-Japan
    • Place of Presentation
      武蔵工業大学環境情報学部
    • Year and Date
      2007-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330166
  • [Presentation] Emergence of the ZPD in narrative communities:A ground-metaphor for clinical research on educational activities(CREA)2005

    • Author(s)
      Yoshinobu SHOY
    • Organizer
      The 1ST International Congress of ISCAR Acting In Changing Worlds:Learning, Communication, and Minds in Intercultural Activities
    • Place of Presentation
      スペイン・セビリア大学
    • Year and Date
      2005-09-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530545
  • [Presentation] ナラティヴ・カンファレンス・メソッド(NCM)による高度な教職能力の開発

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • [Presentation] ナラティヴ・カンファレンス:自己物語(self-narrative)と社会政策とのコンタクトゾーン

    • Author(s)
      庄井良信
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Place of Presentation
      武庫川女子大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530974
  • 1.  MORI Hirotoshi (10145708)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  TANAKA Yoshiya (60261377)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  KOBAYASHI Tsuyoshi (60020137)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  UJIIE Yasuhiro (10311557)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  MATSUSHITA Kayo (30222300)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  TAKAGI Kotaro (30272488)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SHOY Yoshinobu (30379028)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  HIRAYAMA Tomoko (80388701)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TANAKA Takahiko (80092261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  SATOU Takashi (70225960)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  TSUTSUI Jyunko (70405075)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  FUKUI Masahide (20388804)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  TOMITA Mitsuyasu (20305882)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  RYUUZAKI Tadashi (80340389)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  YAMAUCHI Seiro (80351253)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  KAGEURA Noriko (00390287)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  WATANABE Yoshiyuki (40611348)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  TANAKA Takahiko (60138675)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  ORIDE Kenji (20109367)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi