• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

UMINO Tae  海野 多枝

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

海野 多枝  ウミノ タエ

Less
Researcher Number 00251562
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京外国語大学, 大学院国際日本学研究院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 東京外国語大学, 大学院国際日本学研究院, 教授
2015 – 2022: 東京外国語大学, 大学院国際日本学研究院, 教授
2013 – 2014: 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 准教授
2008 – 2011: Tokyo University of Foreign Studies, 大学院・総合国際学研究院, 准教授
2007 – 2008: Tokyo University of Foreign Studies, 外国語学部, 准教授
2004 – 2005: 東京外国語大学, 外国語学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 02090:Japanese language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
第二言語習得 / アイデンティティ / アイデンティティー / 映像データ / マルチモーダルナラティブ / マルチモーダル第二言語学習史 / 自伝的アプローチ / ナラティブ / 映像ナラティブ / ライフストーリー … More / ライフストーリー・インタビュー / 学習者セオリー / 日本語学習 / ネットワーク / 日本語支援 / ボランティア … More
Except Principal Investigator
学習者言語 / 言語コーパス / 応用言語学 / 言語学 / 第2言語習得 / 対照分析 / 第二言語習得 / 学習者言語コーパス / 対照中間言語分析 / 中間言語 / コーパス言語学 / 日本語教材 / LMS / 異文化コミュニケーション / 語学教育 / アクセスログ / CALL / e-Learning / 遠隔教育 / Web教材 / 言語教育 / 話し言葉コーパス / 話ことばコーパス / 話しことばコーパス Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (90 results)
  • Co-Researchers

    (17 People)
  •  マルチモーダルナラティブによる第二言語習得研究:情意面を中心にPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      海野 多枝
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Investigating second language acquisition and identities in study abroad contexts through visual biographical approachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Umino Tae
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Contrastive analysis of interlanguages of French, Portuguese, Japanese and Turkish

    • Principal Investigator
      Kawaguchi Yuji
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Second language identity in study abroad:Developing a visual narrative approachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Umino Tae
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Construction of multilingual corpus and its application to language education

    • Principal Investigator
      Kawaguchi Yuji
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  A research of new international distance language education method on INTERNT

    • Principal Investigator
      LIN Chunchen (LIN ChunChen)
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Studies of language use based on multilingual and learner corpora and their application to teaching

    • Principal Investigator
      KAWAGUCHI Yuji
    • Project Period (FY)
      2007 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Life-story-based study on 'learners'theories' in second language acquisitionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UMINO Tae
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  ボランティアによる日本語支援ネットワークのエスノグラフィー研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      海野 多枝
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Multilingual Selves and Motivations for Learning Languages other than English in Asian Contexts2024

    • Author(s)
      Tae Umino, Anas Hajar 他13名
    • Publisher
      Multilingual Matters
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Book] Visualising multilingual lives: More than words.2019

    • Author(s)
      Umino, Tae, Benson, Phil他17名
    • Total Pages
      287
    • Publisher
      Clevedon: Multilingual Matters
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Book] コミュニカティブな英語教育を考える―日本の教育現場に役立つ理論と実践2014

    • Author(s)
      藤田保、海野多枝、他27名
    • Total Pages
      199
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320102
  • [Book] コミュニカティブな英語教育を考える―日本の教育現場に役立つ理論と実践2014

    • Author(s)
      藤田保、海野多枝、他26名
    • Total Pages
      199
    • Publisher
      アルク
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Book] コミュニケーション能力育成再考-ヘンリー・ウィドウソンと日本の応用言語学・言語教育2008

    • Author(s)
      海野多枝, 他
    • Total Pages
      253
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Book] コミュニケーション能力育成再考-ヘンリー・ウイドウソンと日本の応用言語学・言語教育2008

    • Author(s)
      海野多枝, 他
    • Total Pages
      253
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Book] 多言語社会に貢献する言語教育学研究者養成プログラム 報告集6 言語教育研究法研究2007

    • Author(s)
      海野多枝(編)
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      東京外国語大学言語教育学プログラム推進室
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Book] 平成17年度科学研究費成果報告:ボランティアによる日本語支援ネットワークに関する基礎研究2006

    • Author(s)
      海野多枝編
    • Total Pages
      100
    • Publisher
      東京外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Book] 言語情報学研究報告10 教材開発・評価・第二言語習得2006

    • Author(s)
      海野多枝, 吉富朝子, 根岸雅史
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      東京外国語大学大学院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Book] Linguistic Informatics V : Studies in Second Language Teaching and Second Language Acquisition2006

    • Author(s)
      根岸雅史, 吉富朝子, 海野多枝
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      東京外国語大学大学院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Book] Readings in Second Language Pedagogy and Second Language Acquisition : In Japanese Context.2006

    • Author(s)
      吉富朝子, 海野多枝, 根岸雅史
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      John Benjamins
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Book] Learners' stories : difference and diversity in language learning2005

    • Author(s)
      海野多枝
    • Total Pages
      174
    • Publisher
      Cambridge University Press : Cambridge
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Book] Learners' Stories : Difference and diversity in language learning2005

    • Author(s)
      海野多枝(Benson, P. ; Nunan, D.編)
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      Cambridge University Press
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Book] Foreign language learning with self-instructional television materials : An exploratory study2005

    • Author(s)
      海野多枝
    • Total Pages
      238
    • Publisher
      雄松堂出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Book] Foreign language learning with self-instructional television materials : An exploratory stud2005

    • Author(s)
      海野多枝
    • Total Pages
      238
    • Publisher
      雄松堂出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Book] 言語情報学研究報告5 第二言語の教育・評価・習得2004

    • Author(s)
      海野多枝, 吉富朝子, 根岸雅史
    • Total Pages
      337
    • Publisher
      東京外国語大学大学院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Journal Article] Reconceptualising the silent period: Stories of Japanese students studying abroad2023

    • Author(s)
      Tae Umino
    • Journal Title

      Journal of Silence Studies in Education

      Volume: 2(2) Pages: 68-81

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Journal Article] Using multimodal language learning histories to understand learning experiences and beliefs of second language learners in Japan2023

    • Author(s)
      Tae Umino
    • Journal Title

      The Modern Language Journal

      Volume: 107 (1) Issue: 1 Pages: 308-327

    • DOI

      10.1111/modl.12828

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Journal Article] Exploring beliefs and practices of L2 self-instructional learners of Japanese through multimodal language learning histories2022

    • Author(s)
      Tae Umino
    • Journal Title

      Tokyo University of Foreign Studies Japan Studies Review

      Volume: 2 Pages: 84-95

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Journal Article] 遠隔外国語学習における第二言語不安:台湾の仮想教室型授業を対象に2020

    • Author(s)
      海野多枝・邱顯峻
    • Journal Title

      日本研究教育年報

      Volume: 24 Pages: 75-89

    • NAID

      120006819707

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Journal Article] Out-of-Class Extensive Reading in Japanese as A Second Language: Enhancing Learner Autonomy Beyond the Classroom.2020

    • Author(s)
      Takahashi, W. and Umino, T.
    • Journal Title

      Electric Journal of Foreign Language Teaching.

      Volume: 17 Pages: 50-63

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Journal Article] 上級学習者と初級学習者の日本語音声-ディフレージングの生起に注目して2018

    • Author(s)
      布村猛、海野多枝
    • Journal Title

      外国語教育研究

      Volume: 21 Pages: 91-104

    • NAID

      40021767107

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Journal Article] Out-of-Class Extensive Reading in Japanese as A Second Language: Enhancing Learner Autonomy Beyond The Classroom2016

    • Author(s)
      Wataru Takahashi, Tae Umino
    • Journal Title

      CLaSIC 2016 Proceedings

      Volume: 1 Pages: 330-345

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Journal Article] Community of Practice in Study Abroad: A Four-Year Study of an Indonesian Student's Experience in Japan2016

    • Author(s)
      Tae Umino, Phil Benson
    • Journal Title

      Modern Language Journal

      Volume: 100-4 Pages: 1-18

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Journal Article] 第二言語学習における授業外多読活動の可能性―日本語多読セッション参加者へのインタビュー調査を中心に2016

    • Author(s)
      高橋亘, 海野多枝
    • Journal Title

      外国語教育研究

      Volume: 19 Pages: 85-100

    • NAID

      40021100804

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Journal Article] Out-of-Class Extensive Reading in Japanese as A Second Language: Enhancing Learner Autonomy Beyond The Classroom2016

    • Author(s)
      Wataru Takahashi and Tae Umino
    • Journal Title

      CLaSIC 2016 Proceedings

      Volume: 2016 Pages: 330-345

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Journal Article] Community of Practice in Study Abroad: A Four-Year Study of an Indonesian Student's Experience in Japan2016

    • Author(s)
      Tae Umino and Phil Benson
    • Journal Title

      The Modern Language Journal

      Volume: 100 (4) Pages: 757-774

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Journal Article] 第二言語学習における授業外多読活動の可能性―日本語多読セッション参加者へのインタビュー調査を中心に2016

    • Author(s)
      高橋亘、海野多枝
    • Journal Title

      『外国語教育研究』

      Volume: 21号 Pages: 85-100

    • NAID

      40021100804

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Journal Article] 日本語教育における映像系大規模eラーニングのあり方-3サイトの比較から見る現状と課題-2014

    • Author(s)
      今井新悟、海野多枝、磯村一弘、篠崎大司
    • Journal Title

      日本語教育学会秋季大会予稿集

      Volume: 2014 Pages: 31-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Journal Article] 第二言語習得研究に向けた学習者コーパスの開発―『日本語学習者言語コーパス』の開発事例2014

    • Author(s)
      海野多枝、鈴木綾乃
    • Journal Title

      『外国語教育研究』

      Volume: 第17号 Pages: 1-19

    • NAID

      40020273203

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Journal Article] 日本語教育における映像系大規模eラーニングのあり方-3サイトの比較から見る現状と課題-2014

    • Author(s)
      今井新悟、海野多枝、磯村一弘、 篠崎大司
    • Journal Title

      日本語教育学会秋季大会予稿集

      Volume: 1 Pages: 31-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320102
  • [Journal Article] 第二言語習得研究に向けた学習者コーパスの開発―『日本語学習者言語コーパス』の開発事例2014

    • Author(s)
      海野多枝、鈴木綾乃
    • Journal Title

      外国語教育研究

      Volume: 17 Pages: 1-19

    • NAID

      40020273203

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320102
  • [Journal Article] Learning how to learn with media : A case of L2 group self-instruction2010

    • Author(s)
      Tae Umino
    • Journal Title

      Chan, W.M., Chin, K.N., Nagami, M., & Suthiwan, T.Eds.) Media in foreign language teaching and learning, Singapore : Centre for Language Studies, National University of Singapore.

      Pages: 189-216

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Journal Article] ウエブ対応多言語マルチメディア教材と言語教育:『TUFS言語モジュール』の開発事例2010

    • Author(s)
      海野多枝、川口裕司
    • Journal Title

      Japanese Studies Journal, Institute of East Asian Studies, Thammasat University

      Volume: 27/1 Pages: 20-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Journal Article] Learning how to learn with media : A case of L2 group self-instructio2010

    • Author(s)
      Tae Umino
    • Journal Title

      Media in foreign language teaching and learning(Chan, W.M., Chin, K.N., Nagami, M., & Suthiwan, T.(Eds.))(Singapore: Centre for Language Studies, National University of Singapore.)

      Pages: 189-216

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Journal Article] Exploiting the potentials of multimedia for foreign language education : with a focus on Japanese language materials2009

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      『台大日本語文研究』第16号台湾大学日本語文学系

      Pages: 13-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] Mitigation strategies in expressions of disagreement adopted by intermediate learners of Japanese2009

    • Author(s)
      海野多枝・小早川麻衣子
    • Journal Title

      Kawaguchi, Y., M.Minegishi, J.Durand (Eds.) Vol.I. Corpus Analysis and Variation in Linguistics, Amsterdam : John Benjamins.

      Pages: 379-392

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] 第二言語習得における「沈黙期」:状況論的観点からの再考2009

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      コーパスに基づく言語教育研究報告 3

      Pages: 265-284

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Journal Article] ウエブ対応日本語会話教材の開発とE-ラーニング環境での利用評価2009

    • Author(s)
      林俊成, 海野多枝
    • Journal Title

      2009『ヨーロッパ日本語教育』(The Proceedings of the 2008 Symposium on Japanese Language Education) 13号

      Pages: 50-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520491
  • [Journal Article] ウエブ対応日本語会話教材の開発とE-ラーニング環境での利用評価2009

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      『ヨーロッパ日本語教育』(The Proceedings of the 2008 Symposium on Japanese Language Education)13号

      Pages: 50-57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] 第二言語習得における『沈黙期』 : 状況論的観点からの再考2009

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      コーパスに基づく言語学教育研究報告3 (峰岸真琴, 川口裕司編)(東京外国語大学大学院グローバルCOEプログラム「コーパスを基盤とする言語学教育研究拠点

      Pages: 265-284

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] ウエブ対応日本語会話教材の開発とE-ラーニング環境での利用評価2009

    • Author(s)
      林俊成, 海野多枝
    • Journal Title

      2009『ヨーロッパ日本語教育』(The Proceedings of the 2008 Symposium on Japanese Language Education)

      Volume: 13号 Pages: 50-57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520491
  • [Journal Article] Mitigation strategies in expressions of disagreement adopted by intermediate learners of Japanese2009

    • Author(s)
      海野多枝, 小早川麻衣子
    • Journal Title

      Vol. I. Corpus Analysis and Variation in Linguistics, Amsterdam : John Benjamins. (Kawaguchi, Y., M. Minegishi, J. Durand (Eds.))

      Pages: 379-392

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] ウエブ対応日本語会話教材の開発とE-ラーニング環境での利用評価2009

    • Author(s)
      林俊成, 海野多枝
    • Journal Title

      The Proceedings of the 2008 Symposium on Japanese Language Education 13号

      Pages: 50-57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520491
  • [Journal Article] Exploiting the potentials of multimedia for foreign language education : with a focus on Japanese language materials2009

    • Author(s)
      Tae Umino
    • Journal Title

      台大日本語文研究

      Pages: 13-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Journal Article] 第二言語習得における『沈黙期』:状況論的観点からの再考2009

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      『コーパスに基づく言語学教育研究報告3』(峰岸真琴、川口裕司編)東京外国語大学大学院グローバルCOEプログラム「コーパスを基盤とする言語学教育研究拠点」

      Pages: 265-284

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] Exploiting the potentials of multimedia for foreign language education : with a focus on Japanese language materials2009

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      台大日本語文研究 16

      Pages: 13-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Journal Article] ウェブ対応日本語会話教材の開発とE-ラーニング環境での利用評価2009

    • Author(s)
      林俊成, 海野多枝
    • Journal Title

      第12回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム報告・発表論文集, ヨーロッパ日本語教師会 (掲載確定頁数未定)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520491
  • [Journal Article] 'Exploiting the potentials of multimedia for foreign language education : with a focus on Japanese language materials'2008

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      2008年台大日本語文創新国際学術検討会論文集

      Pages: 61-78

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] Corpus-based analysis of lexical errors of advanced Japanese learners2008

    • Author(s)
      Ayano Suzuki, Tae Umino
    • Journal Title

      Corpus-Based Perspectives in Linguistics

      Pages: 391-409

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Journal Article] Corpus-based analysis of lexical errors of advanced Japanese learners2007

    • Author(s)
      Suzuki, Ayano, Umino, Tae
    • Journal Title

      Corpus-Based Perspectives in Linguistics

      Pages: 391-409

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] Corpus-based analysis of lexical errors of advanced Japanese learners2007

    • Author(s)
      海野多枝, 鈴木綾乃
    • Journal Title

      Corpus-Based Perspectives in Linguistics., John Benjamins (Kawaguchi, Y., Takagaki, T., Tomimori, N., and Tsuruga, Y. (Eds.))

      Pages: 391-409

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] 第二言語教育におけるマルチメディア教材の可能性-多様性への対応に向けて2007

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      TUFS言語教育学論集 2

      Pages: 1-17

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Journal Article] 日本語会話モジュール学習者ガイド』開発の基本方針と理論的背景2006

    • Author(s)
      海野多枝, 菊地富美子, 野村愛
    • Journal Title

      言語情報学研究報告10 教材開発・評価・第二言語習得 10

      Pages: 21-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Journal Article] Learning a second language through audiovisual media : a longitudinal investigation of strategy use and development2006

    • Author(s)
      海野多枝
    • Journal Title

      Readings in Second Language Pedagogy and Second Language Acquisition : In Japanese Context.

      Pages: 34-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Journal Article] 第二言語学習ビリーフに向けての基礎調査2004

    • Author(s)
      海野多枝, 張美淑, 秋山佳世, 野村愛
    • Journal Title

      言語情報学研究報告 第二言語の教育・評価・習得 5

      Pages: 285-319

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Journal Article] 第二言語学習ストラテジーに向けての基礎調査2004

    • Author(s)
      海野多枝, 菊池富美子, 野村愛
    • Journal Title

      言語情報学研究報告 第二言語の教育・評価・習得 5

      Pages: 231-283

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720118
  • [Presentation] Exploring beliefs and practices of L2 self-instructional learners of Japanese through multimodal language learning histories2022

    • Author(s)
      Tae Umino
    • Organizer
      CLaSIC 2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Presentation] A multimodal approach to exploring second language learning histories of university students in Japan2021

    • Author(s)
      Tae Umino
    • Organizer
      British Association for Applied Linguistics 2021 Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Presentation] 日本語学習者の音声における単語アクセント実現のアプロー チ:高さ、長さ、強さの観点から2019

    • Author(s)
      布村猛、海野多枝
    • Organizer
      外国語教育学会第23回研究報告大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00703
  • [Presentation] Study-Abroad in Japan in Pictures: Photographs as Data in Life-Story Narrative Research for Second Language Learning and Identities2018

    • Author(s)
      UMINO Tae
    • Organizer
      CLaSIC 2018
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Presentation] Using metalinguistic knowledge in L2 instruction of Japanese prosody2018

    • Author(s)
      NUNOMURA Takeshi, UMINO Tae
    • Organizer
      CLaSIC 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Presentation] 中国語を母語とする学習者の日本語音声の特徴―上級と初級学習者の比較を通じて2017

    • Author(s)
      布村猛・海野多枝
    • Organizer
      外国語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Presentation] Out-of-Class Extensive Reading in Japanese as a Second Language: Enhancing Learner Autonomy Beyond The Classroom2016

    • Author(s)
      Wataru Takahashi, Tae Umino
    • Organizer
      CLaSIC 2016
    • Place of Presentation
      シンガポール国立大学(シンガポール)y of Singapore
    • Year and Date
      2016-12-01
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Presentation] Out-of-Class Extensive Reading in Japanese as a Second Language: Enhancing Learner Autonomy Beyond The Classroom2016

    • Author(s)
      Wataru Takahashi, Tae Umino
    • Organizer
      CLaSIC 2016
    • Place of Presentation
      National University of Singapore
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Presentation] インドネシア語を母語とする初級日本語学習者の「-テイル形」の習得に関する一考察―「動作の持続」と「結果の状態」を中心に―2016

    • Author(s)
      ハリ・スティアワン, 海野多枝
    • Organizer
      2016年日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      バリ国際会議場(バリ、インドネシア)
    • Year and Date
      2016-09-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03442
  • [Presentation] 第二言語教育における授業外多読活動の可能性: 日本語多読セッション参加者へのインタビュー調査を中心に2015

    • Author(s)
      高橋亘、海野多枝
    • Organizer
      外国語教育学会
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320102
  • [Presentation] 第二言語学習における授業外多読活動の可能性―日本語多読セッション参加者へのインタビュー調査を中心に2015

    • Author(s)
      高橋亘、海野多枝
    • Organizer
      外国語教育学会 第19回大会
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Presentation] 日本語教育における映像系大規模eラーニングのあり方-3サイトの比較から見る現状と課題-2014

    • Author(s)
      今井新悟、海野多枝、磯村一弘、篠崎大司
    • Organizer
      日本語教育学会秋季大会
    • Place of Presentation
      富山国際会議場
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320102
  • [Presentation] 日本語教育における映像系大規模eラーニングのあり方-3サイトの比較から見る現状と課題-2014

    • Author(s)
      今井新悟、海野多枝、磯村一弘、篠崎大司
    • Organizer
      日本語教育学会秋季大会
    • Place of Presentation
      富山国際会議場
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370592
  • [Presentation] 日本語ボランティアのビリーフに関するライフストーリー研究2009

    • Author(s)
      海野多枝, 東郷美香
    • Organizer
      第8回日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      オーストラリア・アデレード大学
    • Year and Date
      2009-07-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] Contextualising 'silent period' within life-stories of adult second language learners2009

    • Author(s)
      海野多枝
    • Organizer
      British Association for Applied Linguistics(BAAL)42^<nd> Annual Meeting
    • Place of Presentation
      Newcastle University, Newcastle. UK
    • Year and Date
      2009-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] e-ラーニングによる日本語学習:台湾の大学における初級学習者への意識調査2009

    • Author(s)
      楊嘉貞、海野多枝
    • Organizer
      第8回日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      アデレード大学(オーストラリア)
    • Year and Date
      2009-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Presentation] Policy, Action and Theory : Cross-Cultural Experience of Ethnic Minority Students in the United States, Canada, Australia and Hong Kong2009

    • Author(s)
      海野多枝, JoAnn Phillion, 他
    • Organizer
      2009 American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting
    • Place of Presentation
      San Diego, USA
    • Year and Date
      2009-04-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] Contextualising 'silent period' within life-stories of adult second language learners' British Association for Applied Linguistics (BAAL)2009

    • Author(s)
      海野多枝
    • Organizer
      42^<nd> Annual Meeting
    • Place of Presentation
      Newcastle University, UK
    • Year and Date
      2009-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] 日本語ボランティアのビリーフに関するライフストーリー研究2009

    • Author(s)
      東郷美香, 海野多枝
    • Organizer
      日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      オーストラリア・アデレード大学
    • Year and Date
      2009-07-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520491
  • [Presentation] e-ラーニングによる日本語学習:台湾の大学における初級学習者への意識調査2009

    • Author(s)
      海野多枝, 楊嘉貞
    • Organizer
      第8回日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      オーストラリア・アデレード大学
    • Year and Date
      2009-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] e-ラーニングによる日本語学習 : 台湾の大学における初級学習者への意識調査2009

    • Author(s)
      楊嘉貞, 海野多枝
    • Organizer
      第8回日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      アデレード大学
    • Year and Date
      2009-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Presentation] 外国人児童生徒の日本語支援に関するビリーフ-つくば市の小・中学校で活動する日本語ボランティアのライフストーリーから-2009

    • Author(s)
      東郷美香, 海野多枝
    • Organizer
      第8回日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      アデレード大学(オーストラリア)
    • Year and Date
      2009-07-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Presentation] Mitigation strategies in expressions of disagreement by intermediate learners of Japanese-an analysis of DCT data2008

    • Author(s)
      海野多枝, 小早川麻衣子
    • Organizer
      The First International Symposium of the Global COE Program Corpus-based Linguistics and Language Education (CbLLE)
    • Year and Date
      2008-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] 在大韓民国日本語学習者の漢字学習ストラテジー2008

    • Author(s)
      海野多枝, 高橋亘
    • Organizer
      第7回日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      第7回日本語教育国際研究大会
    • Year and Date
      2008-07-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19202015
  • [Presentation] Learning how to learn with media : a case of L2 group self-instruction2008

    • Author(s)
      海野多枝
    • Organizer
      シンガポール国立大学主催国際シンポジウムCLaSIC 2008
    • Place of Presentation
      シンガポール国立大学
    • Year and Date
      2008-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] Investigating L2 Vocabulary Learning Strategies and Vocabulary Size -the case of Hungarian JFL Learners2008

    • Author(s)
      海野多枝, 橋本ゆかり
    • Organizer
      The First International Symposium of the Global COE Program 'Corpus-based Linguistics and Language Education (CbLLE)'
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2008-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] ウエブ対応日本語会話教材の開発とE-ラーニング環境での利用評価2008

    • Author(s)
      海野多枝, 林俊成
    • Organizer
      第13回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Place of Presentation
      トルコ、チャナッカレオンセキズマルト大学
    • Year and Date
      2008-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] 外国語教育におけるマルチメディア教材の可能性 : 日本語教材を中心に2008

    • Author(s)
      海野多枝
    • Organizer
      国立台湾大学主催 日本語文創新国際学術シンポジウム
    • Place of Presentation
      台湾、国立台湾大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] Mitigation strategies in expressions of disagreement by intermediate learners of Japanese-an analysis of DCT data2008

    • Author(s)
      海野多枝, 小早川麻衣子
    • Organizer
      The First International Symposium of the Global COE Program 'Corpus-based Linguistics and Language Education (CbLLE)'
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2008-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] 在大韓民国日本語学習者の漢字学習ストラテジー2008

    • Author(s)
      海野多枝, 高橋亘
    • Organizer
      第7回 日本語教育国際研究大会
    • Place of Presentation
      韓国釜山外国語大学
    • Year and Date
      2008-07-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] 外国語教育におけるマルチメディア教材の可能性 : 日本語教材を中心に2008

    • Author(s)
      海野多枝
    • Organizer
      国立台湾大学主催 日本語文創新国際学術シンポジウム
    • Place of Presentation
      台湾、国立台湾大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520491
  • [Presentation] 第二言語ウエブ対応教材の開発-『TUFS日本語モジュール』を中心に2007

    • Author(s)
      海野多枝
    • Organizer
      台湾淡江大学・東京外国語大学共同シンポジウム「e化学習-多言語e-Learning教育の現状」
    • Place of Presentation
      台湾、淡江大学
    • Year and Date
      2007-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520447
  • [Presentation] 第二言語習得研究に向けた学習者コーパスの開発: 『日本語学習者言語コーパス』の開発事例

    • Author(s)
      鈴木綾乃、海野多枝
    • Organizer
      外国語教育学会第17回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320102
  • 1.  KAWAGUCHI Yuji (20204703)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  KUROSAWA Naotoshi (80195586)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  TAKAGAKI Toshihiro (00140070)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SAITO Hiroko (10205669)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  SUZUKI Reiko (40282777)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  LIN Chunchen (70287994)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  YOSHITOMI Asako (40272611)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  UEDA Hiromi (60292992)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  URATA Kazuyuki (50168762)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  MOCHIZUKI Keiko (90219973)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  SANO Hiroshi (30282776)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  Detey Sylvain (00548927)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  杉山 香織 (00735970)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  梅野 毅 (10722340)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  秋廣 尚恵 (60724862)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  近藤 野里 (70759810)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  鳥越 慎太郎 (20743511)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi