• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Tokumoro Hiroko  徳本 弘子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

TOKUMOTO Hiroko  徳本 弘子

Less
Researcher Number 00315699
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2020: 埼玉県立大学, 保健医療福祉学部, 教授
2011 – 2012: 埼玉県立大学, 保健医療福祉学部, 教授
2010: 公立大学法人 埼玉県立大学, 保健医療福祉学部, 教授
2009: Saitama Prefectural University, 看護学科, 教授
2008 – 2009: Saitama Prefectural University, 保健医療福祉学部, 教授 … More
2007: Saitama Prefectural University, 保健医療福祉学部, 准教授
2005: Saitama Prefectural University, Nursing, Assistant Professor, 保健医療福祉学部, 助教授
2004: 埼玉県立大学, 保健医療福祉学部, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Fundamental nursing / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Fundamental nursing / Clinical nursing
Keywords
Principal Investigator
事例検討 / 教育事例検討 / リフレクション / テュータの役割 / テュータの介入 / 議論過程 / 初年次教育 / 発話分析 / スタディ・スキルズ / PBLテュートリアル … More / 教育力量形成過程 / 力量形成過程 / 力量形成 / 授業事例検討 / 授業力量形成 / レッスン・スタディ / 看護教員の判断 / 看護教員の思考 / 授業力量形成過程 / 教育力量 / 授業力量の成長過程 / 協同リフレクション / 授業研究 / 看護教員 / アクションリサーチ / 教育事例 / 看護教員の熟達化 / レッスンスタディ / 看護教員の授業研究 / 授業展開能力 / 看護教員の教育力量 / 実践的思考 / 教育実践事例 / 新人教員の教育能力形成 / 臨地実習指導モデル / 新人教員 / 新人看護教員の教育能力形成 / 状況判断 / 新人看護教員の教育能力 / 臨地実習指導力 / 教育実践能力 / 新人看護教員 / 習得 / 説明構築 / 知識習得 / 振り返り(リフレクション) / PBLテュートリアル / 相互作用 / PBL / 認知葛藤 / トランザクション / 自己評価・リフレクション / 発話のトランザクション / 習得過程 / 共同学習 / 議論の質 / トランザクション分析 / 問題解決能力 / 学習過程 / 初年次学生 … More
Except Principal Investigator
実現可能 / 研修 / 困難 / 連携 / 経営母体 / 実習病院 / 協働 / 継続教育 / 実現可能性 / 乖離 / ユニフィケーション / nursing skill education / situated learning / Child nursing / small group tutorial / the role of tutor / learning process / PBL / Problem-based learning / 問題解決能力 / 問題解決型学習 / 事例学習 / 看護技術教育 / 状況に埋め込まれた学習 / 小児看護学 / 少人数教育 / テュータの役割 / 学習過程 / PBLテュートリアル / 問題基盤型学習 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (55 results)
  • Co-Researchers

    (18 People)
  •  A study of nursing teacher educational skill formation - The process of formation of lesson skills using case studies -Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Tokumoto Hiroko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Fundamental nursing
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  Building a unification model that enables the substantialization of consistent education

    • Principal Investigator
      Arai Makiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Fundamental nursing
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  Study on support of the Practical Thinking and Measures Nursing Novices TeachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tokumoro Hiroko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Fundamental nursing
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  Students'Learning Process in Problem-based Learning tutorial (PBL tutorial) and the Tutor's rolePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOKUMOTO Hiroko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  Students' Learning Process in Problem-based Learning tutorial (PBL tutorial) and the Tutor's rolePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOKUMOTO Hiroko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  The learning process of the students and the role of the tutor in the Child nursing PBL

    • Principal Investigator
      SOEDA Keiko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Clinical nursing
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University

All 2020 2019 2017 2016 2015 2013 2011 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 初年次PBLテュートリアルの実践~議論の中で学び方を学ぶ~2013

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Total Pages
      130
    • Publisher
      医学映像教育センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530989
  • [Journal Article] 新人看護教員の教育的思考と手段の獲得過程-事例検討を通して-2017

    • Author(s)
      新井麻紀子、徳本弘子、黒田るみ
    • Journal Title

      保健医療福祉科学

      Volume: 7 Pages: 40-45

    • NAID

      130007756719

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K11553
  • [Journal Article] 新人看護師は事例検討の中でいかに経験を実践的な思考と手段に変換したか2017

    • Author(s)
      新井麻紀子 徳本弘子 黒田るみ
    • Journal Title

      保健医療福祉科学vol.7

      Volume: 7 Pages: 40-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Journal Article] Reflecting on Clinical Training Instruction: Improving New Instructors’ Capabilities2017

    • Author(s)
      Hiroko Tokumoto, Katsura Goto, Makiko Arai
    • Journal Title

      Athens Journal of Health

      Volume: 4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Journal Article] Reflection Model for Clinical Nursing Education that Strengthens Clinical Educational Competency in Novice Faculties2016

    • Author(s)
      HirokoTokumoto, KatsuraGoto, Makiko Arai,
    • Journal Title

      ATHENS INSTITUTE FOR EDUCATION AND RESEARCH

      Volume: 20 Pages: 310-315

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Journal Article] 中堅看護師が認識する自己の置かれている状況に関する国内文献の検討2015

    • Author(s)
      新井麻紀子、野崎由里子、田中千鶴子、徳本弘子
    • Journal Title

      第46回日本看護学会論文集看護教育

      Volume: 46 Pages: 218-211

    • NAID

      40020811146

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Journal Article] 発達障害及び発達障害の疑いのある看護学生の臨地実習における学習困難2015

    • Author(s)
      山下知子、徳本弘子
    • Journal Title

      埼玉医科大学紀要

      Volume: 19(1) Pages: 11-17

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Journal Article] 実習指導困難事例から見た新人看護教員の実習指導の特徴2015

    • Author(s)
      徳本弘子、後藤桂子、新井麻紀子
    • Journal Title

      埼玉県立大学紀要

      Volume: 17 Pages: 23-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Journal Article] 看護師養成機関における学生支援体制と,発達障害および発達障害の疑いのある看護学生の臨地実習における支援2015

    • Author(s)
      山下知子、徳本弘子
    • Journal Title

      第46回日本看護学会論文集看護教育

      Volume: 46 Pages: 162-165

    • NAID

      40020810797

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Journal Article] 発達障害のある看護学生の臨地実習における支援に関する文献研究2015

    • Author(s)
      山下知子 徳本弘子
    • Journal Title

      第45回日本看護学会論文集

      Volume: 45 Pages: 162-165

    • NAID

      40020420668

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Journal Article] PBLテュートリアルを用いた初年次教育‐議論方法習得とその過程(1)2011

    • Author(s)
      徳本弘子、國澤尚子、添田啓子、鈴木幸子、佐藤雄二、丸岡弘
    • Journal Title

      初年次教育学会誌

      Volume: 4 Pages: 79-86

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530989
  • [Journal Article] PBLテュートリアルを用いた初年次教育-議論方法習得とその過程(1)-2011

    • Author(s)
      徳本弘子, 他5名
    • Journal Title

      初年次教育学会誌

      Volume: 4 Pages: 79-86

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530989
  • [Journal Article] The learning process of students in the PBL tutorial in child nursing skill training.2006

    • Author(s)
      Hiroko Tokumoto, Keiko Soeda, Yukie Okamoto, Rie Kukimoto, Kajie Tamura, Yoko Saito, Yoshie Nishiwaki
    • Journal Title

      Proceedings of Japan Academy of Nursing Sience 26th Academic Conference(Osaka)

      Pages: 326-326

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16592156
  • [Journal Article] PBLテュートリアルにおける小児看護学学習過程とテュータの役割-テュータの役割に焦点を当てて-、2006

    • Author(s)
      岡本幸江, 添田啓子, 徳本弘子, 久木元理恵, 田村佳士枝, 斎藤容子, 西脇由枝, 玉橋貴子
    • Journal Title

      日本看護学教育学会会誌第16回学術集会講演集 16巻

      Pages: 90-90

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16592156
  • [Journal Article] The role of a tutor in the PBL tutorial education in child nursing.2006

    • Author(s)
      Yukie Okamoto, Keiko Soeda, Hiroko Tokumoto, Rie Kukimoto, Kajie Tamura, Yoko Saito, Yoshie Nishiwaki Takako Tamahashi
    • Journal Title

      Proceedings of Japan Academy of Nursing Education 16th Academic Conference(Nagoya)

      Pages: 90-90

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16592156
  • [Journal Article] 小児看護PBLテュートリアル(状況設定による技術演習)による学生の学び2006

    • Author(s)
      徳本弘子, 添田啓子, 岡本幸江, 西脇由枝, 久木元理恵, 田村佳士枝
    • Journal Title

      第26回日本看護科学学会学術集会講演集

      Pages: 326-326

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16592156
  • [Journal Article] The learning process of students in the PBL tutorial education in child nursing.2006

    • Author(s)
      Keiko Soeda, Hiroko Tokumoto, Yukie Okamoto, Rie Kukimoto, Yoshie Nishiwaki, Kajie Tamura, Takako Tamahashi, Harumi Azuma, Yoko Saito
    • Journal Title

      Proceedings of Japanese Society of Child Health Nursing 16th Academic Conference(Tokyo)

      Pages: 260-261

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16592156
  • [Journal Article] PBLテュートリアルにおける小児看護学学習過程とテュータの役割-小児看護学学習過程に焦点をあてて-2006

    • Author(s)
      添田啓子, 徳本弘子, 岡本幸江, 久木元理恵, 西脇由枝, 田村佳士枝, 東晴美, 斎藤容子, 玉橋 貴子
    • Journal Title

      日本小児看護学会第16回学術集会講演集

      Pages: 260-261

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16592156
  • [Journal Article] 問題解決型少人数教育における小児看護学の学習過程2005

    • Author(s)
      久木元理恵, 添田啓子, 徳本弘子, 西脇佳枝, 玉橋貴子
    • Journal Title

      日本看護学教育学会会誌 第15回学術集会講演集 15巻

      Pages: 155-155

    • NAID

      10016635491

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16592156
  • [Journal Article] The learning process of students in the PBL tutorial education in child nursing, lgroup.2005

    • Author(s)
      Rie Kukimoto, Keiko Soeda, Hiroko Tokumoto, Yoshie Nishiwaki, Takako Tamahashi
    • Journal Title

      Proceedings of Japan Academy of Nursing Education 15th Academic Conference(Saitama)

      Pages: 155-155

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16592156
  • [Presentation] 授業研究(レッスンスタディ)を通した学び 学生が学び方を学びつつ看護実践能力を育成する授業構築と評価2020

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      日本看護教育学会第30回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 看護教員のレッスンスタディ 新人看護教員の授業力量(授業展開能力)形成のための授業視点の獲得方法の検証2020

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      日本看護科学学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 交流セッション「学生が学び方を学びつつ看護実践能力を育成する授業構築」2019

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      日本看護学教育学会 第29回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 実習で活用できる老年看護学における看護過程の授業設計~評価基準の明確化と目標到達状況の把握~2019

    • Author(s)
      野口昌美,阿部安恵,道屋純子,平塚厚子,黒田るみ,徳本弘子
    • Organizer
      日本看護学教育学会 第29回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 夜間実習の「経験学習シート」から見た学生の経験からの学び 臨地実習2019

    • Author(s)
      平塚厚子,浅野 みち,徳本弘子・黒田るみ
    • Organizer
      日本看護学教育学会 第29回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 在宅看護過程の対象理解を深める授業設計と評価2019

    • Author(s)
      安部 安惠、浅野 みち代、馬場 淑恵、 道屋 純子、黒田 るみ、徳本 弘子
    • Organizer
      日本看護学教育学会 第29回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 看護教員の教育力量形成に関する研究―事例検討を用いた授業力量形成の過 程―2019

    • Author(s)
      新井麻紀子,徳本弘子,鈴木康美
    • Organizer
      日本看護科学学会 第39回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 臨地実習指導困難事例に対話的リフレクションを活用した学習支援の検討2017

    • Author(s)
      細田恵奈む、平塚厚子、朝倉由美、大原 恵、道屋 純子、野口昌美、浅野みち代、鎌田廣子、徳本弘子
    • Organizer
      看護教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 探求型学習で技術習得を目指す授業のつくり方2017

    • Author(s)
      道屋 純子、大原 恵美、成塚 三恵、徳本 弘子、鎌田廣子、平塚厚子、浅野みち代、野口昌美、朝倉由美、細田恵奈む
    • Organizer
      看護教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 臨地実習場面の学生の良い変化が見られた教員の指導の共通性2017

    • Author(s)
      浅野みち、平塚厚子、石橋佳子、野口昌美、鎌田廣子、朝倉由美、安部安惠、細田恵奈む、徳本弘子
    • Organizer
      看護教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 看護専門学校における熟練教員の講義場面での瞬時の判断と意思決定の特徴2017

    • Author(s)
      馬場淑恵 徳本 弘子
    • Organizer
      看護教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12125
  • [Presentation] 新人教員は事例検討の中でどのように教育的思考と手段を変化させたか2016

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      日本看護科学学会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2016-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] Reflection Model for Clinical Nursing Education that Strengthens Clinical Educational Competency in Novice Faculties2016

    • Author(s)
      HirokoTokumoto, KatsuraGoto, Makiko Arai
    • Organizer
      2nd Annual International Conference on Nursing
    • Place of Presentation
      Athens, Greece
    • Year and Date
      2016-05-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] Reflection Model for Clinical Nursing Education that Strengthens Clinical Educational Competency in Novice Faculties2016

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      Athens Institute for Education and Research (ATINER)
    • Place of Presentation
      アテネ
    • Year and Date
      2016-05-02
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] 発達障害および発達障害の疑いのある看護学生の臨地実習における支援の実態2015

    • Author(s)
      山下知子、徳本弘子
    • Organizer
      第46回日本看護学会
    • Place of Presentation
      奈良
    • Year and Date
      2015-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] 中堅看護師が認識する自己の置かれている状況に関する国内文献の検討2015

    • Author(s)
      新井麻紀子、野崎由里子、田中千鶴子、徳本弘子
    • Organizer
      第46回日本看護学会
    • Place of Presentation
      奈良
    • Year and Date
      2015-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] 新人教員の実習指導例のリフレクションから得られた学び(2)-教育実践の捉え方の変化ー2015

    • Author(s)
      大原恵美、安部安惠、細田恵奈む、岩下美恵子、成塚三恵、埜口笑美子、道屋 純子、徳本弘子
    • Organizer
      日本看護学教育学会
    • Place of Presentation
      徳島
    • Year and Date
      2015-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] 実習指導困難場面に対話的リフレクションを活用した実習指導方法の検討2015

    • Author(s)
      平塚厚子、浅野みち代、朝倉由美、梅崎正江、石橋佳子、鎌田廣子、野口昌美、 徳本弘子
    • Organizer
      日本看護学教育学会
    • Place of Presentation
      徳島
    • Year and Date
      2015-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] 発達障害及び発達障害の疑いのある看護学生の臨地実習における支援に関する全国調査2015

    • Author(s)
      山下知子、徳本弘子
    • Organizer
      第46回日本看護学会
    • Place of Presentation
      奈良
    • Year and Date
      2015-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] 新人教員の実習指導事例のリフレクションから得られた学び(1)―学生を捉える視点の変化―2015

    • Author(s)
      大原恵美、安部 安惠、細田 恵奈む、岩下 美恵子、成塚 三恵、埜口 笑美子、道屋 純子、徳本弘子
    • Organizer
      日本看護学教育学会
    • Place of Presentation
      徳島
    • Year and Date
      2015-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] 大学教育におけるグループ学習の理論的・実践的検討-Problem Based Learningを中心に-2009

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      教育心理学学会51回総会,自主シンポジウム;128-129
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 初年次教育の取り組みと課題-全学教員の取り組みをどのように組織するか-2009

    • Author(s)
      徳本弘子, 工藤里香, 添田啓子, 丸岡弘, 國澤尚子, 佐藤雄二
    • Organizer
      初年次教育学会第2回年次大会 発表要旨集;108-109
    • Place of Presentation
      尼崎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 初年次教育の取り組みと課題 -全学教員の取り組みをどのように組織するか-2009

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      第2回初年次教育学会
    • Place of Presentation
      関西国際大学(尼ケ崎市)
    • Year and Date
      2009-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 初年次教育の成果-議論の質とスタディ・スキルズ習得の関係-2009

    • Author(s)
      徳本弘子, 工藤里香, 添田啓子, 國澤尚子
    • Organizer
      第29回日本看護科学学会学術集会 日本看護科学学会学術集会講演集;398
    • Place of Presentation
      千葉
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 能力の修得を目指したPBLテュートリアルの取り組み2009

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      第51回日本教育心理学学会協同学習シンポジウム(2)シンポジストとして招待
    • Place of Presentation
      静岡大学(静岡市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 初年次教育の成果-議論の質とスタディ・スキルズ習得の関係-2009

    • Author(s)
      徳本弘子、添田啓子、國澤尚子、工藤里香
    • Organizer
      第29回日本看護科学学会学術集会
    • Place of Presentation
      幕張メッセ(千葉市)
    • Year and Date
      2009-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 学習スキル修得をめざす埼玉県立大学の初年次教育-PBL テュートリアルの学習過程に注目して-2008

    • Author(s)
      徳本弘子, 丸岡弘, 國澤尚子, 工藤里香
    • Organizer
      初年次教育学会第1回年次大会 発表要旨集;40-41
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 初年次教育としてのPBL テュートリアルの活用:議論能力の獲得に焦点をあてて2008

    • Author(s)
      徳本弘子, 添田啓子, 國澤尚子, 関根正, 工藤里香
    • Organizer
      第28回日本看護科学学会 第28回日本看護科学学会学術集会講演集;465
    • Place of Presentation
      福岡
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] テュータの教育技術を高める研修の構造2008

    • Author(s)
      徳本弘子, 工藤里香, 添田啓子, 丸岡弘, 佐藤雄二
    • Organizer
      -平成20年度埼玉県立大学奨励研究発表会 抄録集;125
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] PBL テュートリアルの初期におけるスタディ・スキルズの修得とテュータの介入2008

    • Author(s)
      徳本弘子, 丸岡弘, 國澤尚子
    • Organizer
      第40回日本医学教育学会 発表要旨集;142
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] PBL テュートリアルにおける初期段階の学習過程-問題解決思考の獲得に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      徳本弘子, 工藤里香, 関根正, 添田啓子, 國澤尚子
    • Organizer
      第27回日本看護科学学会学術集会講演集;312
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 初学者のPBL テュートリアル教育における学習過程-スタディスキルズの獲得に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      徳本弘子, 東宏行, 添田啓子, 工藤里香, 関根正, 丸岡弘, 佐藤雄二
    • Organizer
      -平成19年度埼玉県立大学奨励研究発表会 抄録集;15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] PBLテュートリアルにおける初期段階の学習過程-問題解決思考の獲得に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      第27回日本看護科学学会学術集会(東京)看護科学学会
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • [Presentation] 新人教員の実践的思考と手段に関する実践的研究

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      日本看護教育学会
    • Place of Presentation
      千葉市幕張
    • Year and Date
      2014-08-26 – 2014-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • [Presentation] 中堅看護師の実践能力を高めるリーダー研修の成果

    • Author(s)
      徳本弘子
    • Organizer
      日本看護学会
    • Place of Presentation
      新潟市
    • Year and Date
      2014-09-17 – 2014-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26463238
  • 1.  SOEDA Keiko (70258903)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 2.  Arai Makiko (10644552)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  STOU Yuuzi (10196280)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  MARUOKA Hirosi (80325985)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 5.  KUNISAWA Naoko (20310625)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 6.  KUDOU Rika (80364032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SEKINE Tadasi (20404931)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  HIGASI Hiroyuki (00425373)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  SUZUKI Sachiko (30162944)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  OKAMOTO Yukie (70305811)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 11.  NISHIWAKI Yoshie (90132175)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 12.  TAMURA Kajie (60236750)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 13.  KUKIMOTO Rie (30363782)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 14.  後藤 桂子 (60524147)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  玉橋 貴子 (20325989)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 16.  黒田 るみ (70365188)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 17.  鈴木 康美 (70781285)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 18.  KUDO Rika
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 8 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi