• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KAWAMURA Yoji  川村 洋次

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

川村 洋次  カワムラ ヨウジ

Less
Researcher Number 00319782
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 近畿大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 近畿大学, 経営学部, 教授
2007 – 2015: Kinki University, 経営学部, 教授
2003: 近畿大学, 経営学部, 助教授
2002: 近畿大学, 商経学部, 助教授
2001: 大阪経済法科大学, 経済学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Media informatics/Database / Basic Section 07090:Commerce-related / 情報システム学(含情報図書館学)
Except Principal Investigator
Complex systems
Keywords
Principal Investigator
情報システム / 広告映像 / 映像修辞 / コンテンツ・アーカイブ / 美学 / 商学 / 演出技法 / ビール / 自然言語処理 / 消費者関与 … More / 動的分析 / 広告インタラクティブ技法 / データの時系列調査 / ソーシャルメディア / 民間データベース / 広告キャンペーン情報 / データ収集 / インデックス / 映像データベース / 効果 / 清涼飲料水 / パーソナルコンピュータ / 携帯電話 / 体系化 / 視聴実験 / 認知的効果 / 編集技法 / 映像制作支援 / 意味ネットワーク / 製作支援 / 修辞的操作 / 認知心理実験 / 映像技法 / 制作支援 … More
Except Principal Investigator
意志決定 / 実験経済学 / 生体計測 / 環境知能 / 人間機械系 / 行動経済学 / 意思決定 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (32 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  A Dynamic Analysis of Advertising Interactive Techniques to Gain the Consumer EngagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      川村 洋次
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kindai University
  •  Modeling and Manipulating the Human Decision-Making Process of Purchase in the Retail Shop Environment

    • Principal Investigator
      Shibata Tomohiro
    • Project Period (FY)
      2011 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Innovative Areas (Research in a proposed research area)
    • Review Section
      Complex systems
    • Research Institution
      Kyushu Institute of Technology
      Nara Institute of Science and Technology
  •  A Study on the Commercial Film Production Support System Based on Image RhetoricPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWAMURA Yoji
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Media informatics/Database
    • Research Institution
      Kinki University
  •  A Study on the Production Support Information System of Commercial Film Based on Image RhetoricPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWAMURA Yoji
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Media informatics/Database
    • Research Institution
      Kinki University
  •  映像修辞に基づく広告映像制作支援情報システムに関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      川村 洋次
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      情報システム学(含情報図書館学)
    • Research Institution
      Kinki University
      Osaka University of Economics and Law

All 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] コンテンツとイメージの物語論2014

    • Author(s)
      小方孝、川村洋次、金井明人
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Journal Article] 拡張現実(AR)技術における重畳表示のコミュニケーション効果に関する実証研究2016

    • Author(s)
      呉伽科、船谷浩之、川村洋次
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 62

    • NAID

      130006181295

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PLANNED-23120005
  • [Journal Article] 広告映像の内容技法と編集技法の分析-広告映像制作支援情報システムの構築に向けて-2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Journal Title

      広告科学 50巻1号(掲載決定)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Journal Article] 広告映像の内容技法と編集技法の分析-広告映像制作支援情報システムの構築に向けて-2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Journal Title

      広告科学 50

      Pages: 16-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Journal Article] 広告映像の内容技法と編集技法の分析-広告映像制作支援情報システムの構築に向けて-2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Journal Title

      広告科学 50集

      Pages: 16-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Journal Article] 記憶に残る広告クリエイティブ要因の分析-最近12年のCM好感度調査データを基に-2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Journal Title

      日経広告研究所報 245号

      Pages: 28-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Journal Article] 広告映像の技法・修辞と効果に関する研究2007

    • Author(s)
      川村洋次
    • Journal Title

      認知科学 14(3)

      Pages: 409-423

    • NAID

      10019839671

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Journal Article] 広告映像の技法・修辞と効果に関する研究2007

    • Author(s)
      川村 洋次
    • Journal Title

      認知科学 14巻3号

      Pages: 409-423

    • NAID

      10019839671

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Journal Article] 記憶に残る広告クリエイティブ要因の分析-最近12年のCM好感度調査データを基に-

    • Author(s)
      川村洋次
    • Journal Title

      日経広告研究所報 245

      Pages: 28-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] The Effectiveness of an AR Display in Real Store --By Changing Annotation's Position2015

    • Author(s)
      Jiake Wu, Hiroyuki Funaya, Yoji Kawamura and Tomohiro Shibata
    • Organizer
      第10回領域会議
    • Place of Presentation
      一橋大学
    • Year and Date
      2015-12-18
    • Data Source
      KAKENHI-PLANNED-23120005
  • [Presentation] A Study of AR-Based Kiosk’s Communication Effect2015

    • Author(s)
      Jiake Wu, Hiroyuki Funaya, Yoji Kawamura and Tomohiro Shibata
    • Organizer
      第9回領域会議
    • Place of Presentation
      沖縄科学技術大学院大学 シーサイドハウス
    • Year and Date
      2015-04-28
    • Data Source
      KAKENHI-PLANNED-23120005
  • [Presentation] Narrative Generation by Advertising Communication Strategy2013

    • Author(s)
      KAWAMURA, Yoji
    • Organizer
      The 2013 International Conference on Active Media Technology, Web Intelligence Consortium
    • Place of Presentation
      Maebashi(Gunma)
    • Year and Date
      2013-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] 広告映像における演出技法の視聴実験2013

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究分科会
    • Place of Presentation
      東洋大学(東京都)
    • Year and Date
      2013-03-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] 生活映像データベースの構築2012

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究会
    • Place of Presentation
      Z会(静岡県)
    • Year and Date
      2012-03-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] 物語原型としての広告ストーリーを基にした広告映像制作システム2012

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究分科会
    • Place of Presentation
      近畿大学(大阪府)
    • Year and Date
      2012-09-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] 自由記述文を基にした広告映像制作情報システムの試み2011

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本広告学会第4回クリエーティブフォーラム
    • Place of Presentation
      青山学院大学(東京都)
    • Year and Date
      2011-05-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] 広告映像編集システムの試み-ショットから広告へ-2011

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究会
    • Place of Presentation
      電気通信大学(東京都)
    • Year and Date
      2011-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] 広告映像の内容技法と編集技法の分析2010

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究会
    • Place of Presentation
      キャンパスポート大阪(大阪府)
    • Year and Date
      2010-07-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] 映像編集のシステム化2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究会
    • Place of Presentation
      千葉工業大学
    • Year and Date
      2009-03-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像制作の情報システム支援-大阪らしさを勝手につくる-2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本広告学会第2回クリエーティブフォーラム
    • Place of Presentation
      関西電通本社
    • Year and Date
      2009-10-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 映像ショットの不連続と音響のリズム2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究会
    • Place of Presentation
      キャンパスポート大阪
    • Year and Date
      2009-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 映像編集のシステム化2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会第26回大会
    • Place of Presentation
      慶応大学
    • Year and Date
      2009-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像制作の情報システム支援2009

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本広告学会第2回クリエイティブフォーラム
    • Place of Presentation
      関西電通本社
    • Year and Date
      2009-10-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像の内容技法のパターンの分析2008

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      人工知能学会第29回ことば工学研究会
    • Place of Presentation
      岩手県立大学
    • Year and Date
      2008-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像の内容技法と編集技法の分析2008

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本広告学会
    • Place of Presentation
      東京富士大学
    • Year and Date
      2008-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像の内容技法と編集技法の分析2008

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本広告学会第39回全国大会
    • Place of Presentation
      東京富士大学
    • Year and Date
      2008-11-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像の内容技法のパターンの分析2008

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      人工知能学会ことば工学研究会
    • Place of Presentation
      岩手県立大学
    • Year and Date
      2008-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像の販売促進的効果と感性的効果の関係2007

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      人工知能学会第26回ことば工学研究会
    • Place of Presentation
      岩手県立大学
    • Year and Date
      2007-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像の販売促進的効果と感性的効果の関係2007

    • Author(s)
      川村 洋次
    • Organizer
      人工知能学会ことば工学研究会
    • Place of Presentation
      岩手県立大学
    • Year and Date
      2007-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500100
  • [Presentation] 広告映像における演出技法の視聴実験

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究分科会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] Narrative Generation by Advertising Communication Strategy

    • Author(s)
      Yoji Kawamura
    • Organizer
      The 2013 International Conference on Active Media Technology, Web Intelligence Consortium
    • Place of Presentation
      Maebashi, Gunma, Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • [Presentation] 物語原型としての広告ストーリーを基にした広告映像制作システム

    • Author(s)
      川村洋次
    • Organizer
      日本認知科学会文学と認知・コンピュータ研究分科会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500102
  • 1.  Shibata Tomohiro (40359873)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  MIYASHITA Takahiro (50332771)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  FUNAYA Hiroyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  NAKAMURA Akihiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  WU Jiake
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi