• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

AIZAWA Toshiyuki  相澤 俊行

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00369943
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2005 – 2007: 東京工業高等専門学校, 一般教科, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
reading-while-listening / three-round-approach / reading / シャドーイング / 教授法・学習理論 / 第2言語習得 / 英語教育 / 聞きながら読み / 3ラウンドアプローチ / リーディング
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  Research and development for the teaching methods for authentic reading materials and coursewarePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      AIZAWA Toshiyuki
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo National College of Technology

All 2008 2007 2006 2005

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Effects of Shadowing, as an Efficient Reading-Process Skill, on Reading Cornprehension : A Pilot Study2008

    • Author(s)
      Toshiyuki AIZAWA.
    • Journal Title

      Journal of Chubu English Language Education Society No.35

      Pages: 271-278

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Journal Article] Effect of Reading-While-Listening and Repeated-Reading on Reading Comprehension2008

    • Author(s)
      Toshiyuki AIZAWA
    • Journal Title

      Journal of Education in Japanese Colleges of Technology No.31

      Pages: 189-194

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Journal Article] ポーズ有りとポーズ無しの「聞きながら読み」および「繰り返し読み」の読解力への効果を判定するための基礎的調査2008

    • Author(s)
      相澤俊行
    • Journal Title

      論文集高専教育 第31号

      Pages: 189-194

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Journal Article] ポーズ有りとポーズ無しの「聞きながら読み」および「繰り返し読み」の読解力への効果を判定するための基礎的調査2008

    • Author(s)
      相澤 俊行
    • Journal Title

      論文集高専教育 第31号

      Pages: 189-194

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Journal Article] リーディング処理効率化技術としてのシャドーイングの実践とその効果:予備調査2006

    • Author(s)
      相澤俊行
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会 紀要 35

      Pages: 271-278

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Journal Article] リーディング処理効率化技術としてのシャドーイングの実践とその効果-予備調査-2006

    • Author(s)
      相澤 俊行
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 35号

      Pages: 271-278

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Presentation] ポーズ有りとポーズ無しの「聞きながら読み」および「繰り返し読み」の読解力への効果調査-補足調査2007

    • Author(s)
      相澤 俊行
    • Organizer
      平成19年度教育教員研究集会
    • Place of Presentation
      ソフトピアジャパン(岐阜)
    • Year and Date
      2007-08-09
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Presentation] オーセンティック教材を使った「聞きながら読み」によるリーディング指導:実践とその効果2007

    • Author(s)
      相澤 俊行
    • Organizer
      平成19年度全国高等専門学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      京大会館(京都)
    • Year and Date
      2007-09-02
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Presentation] Effect of Reading-While-Listening on Japanese Colleges of Technology2007

    • Author(s)
      Toshiyuki AIZAWA
    • Organizer
      The Council of College English Teachers
    • Place of Presentation
      Kyoto.
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Presentation] Effect of Reading-While-Listening and Repeated-Reading on Reading Comprehension2007

    • Author(s)
      Toshiyuki AIZAWA
    • Organizer
      The Convention for Teachers of National Colleges
    • Place of Presentation
      Gifu
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Presentation] リーディング処理効率化技術としてのシャドーイングの実践とその効果-予備調査-2005

    • Author(s)
      相澤 俊行
    • Organizer
      第31回全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      北海道教育大札幌校(札幌)
    • Year and Date
      2005-08-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • [Presentation] Effects of Shadowing, as an Efficient Reading-Process Skill, on Reading Comprehension : A Pilot Study2005

    • Author(s)
      Toshiyuki AIZAWA
    • Organizer
      The 31st Japan Society of English Language Education
    • Place of Presentation
      Sapporo
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520410
  • 1.  YOSHIMOTO Sadanobu (00321406)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  FURUYA Takao (30238696)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  W.GATES Joho (90446237)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  関根 紳太郎 (00390419)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi