• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAMURA Manabu  田村 学

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

田村 学  タムラ マナブ

Less
Researcher Number 00413906
Affiliation (Current) 2022: 國學院大學, 人間開発学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2022: 國學院大學, 人間開発学部, 教授
2017 – 2019: 國學院大學, 人間開発学部, 教授
2012: 国立教育政策研究所, その他部局等, 研究員
2012: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター 研究開発部, 教育課程調査官
2011: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター・研究開発部, 教育課程調査官
2010: 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター研究開発部, 教育課程調査官
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Science education / Basic Section 08010:Sociology-related
Keywords
Except Principal Investigator
生活科 / 新教科 / 小学校低学年の教育 / 学習指導要領 / 教育課程 / 低学年 / 子ども(幼小中) / 問題解決能力育成 / ESD(持続可能性教育) / 新学習指導要領 … More / 21世紀型教育 / 科学性の芽生え / 自然教育・環境教育 / ドイツ・ベラルーシ・福島 / 教育実践 / ふくしま学宿(宿泊体験学習) / 公開シンポジウム / 科研費報告書 / いわき市内幼稚園・小学校・中学校 / 科学生の芽生えから問題解決能力 / 自然体験・理科教育・総合的学習の時間 / 環境教育・ESD / 新たな楢葉・広野における研究展開へ / シンポ展開および成果報告書作成準備 / 先進事例実踏調査 / ベラルーシ・首都ミンスク / ドイツ・バイエルン州州都ミュンヘン / ESD関連授業参観・実施 / ESD担当教諭インタビュー / ESD関連資料閲覧・入手 / 科学生の芽生えから問題解能力育成 / 教育学 / 科学教育 / 環境教育 / ESD / 人口減少社会 / 地域人材育成 / ライフコース / 地方創生 / 社会関係資本 / 地域活性化 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  Regional Human Resource Development in a Society with a Declining Population: Focused on Reimmigration and Life Course

    • Principal Investigator
      樋田 有一郎
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 08010:Sociology-related
    • Research Institution
      Japan Women's University
  •  Study of ESD for problem solving ability development -Using of New course of study at school(Kindergarten and Junior high school)and 21st century education-

    • Principal Investigator
      osawa tsutomu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Kasei University
  •  The Process of Development of Living Environment Studies

    • Principal Investigator
      YOSHITOMI Yoshimasa
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Meisei University
      National Institute for Educational Policy Research
  • 1.  YOSHITOMI Yoshimasa (60550845)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  osawa tsutomu (20310394)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  Lambrecht M. (20614829)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  五島 政一 (40311138)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  後藤 顕一 (50549368)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  渡部 美佳 (50597143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  市川 直子 (60349206)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  小林 辰至 (90244186)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  内田 千春 (20460553)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  樋田 有一郎 (50825023)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  杉本 卓 (00282624)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  寺崎 里水 (70432028)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi