• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Higashi Hiroyuki  東 宏行

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HIGASI Hiroyuki  東宏 行

Less
Researcher Number 00425373
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 埼玉県立大学, 保健医療福祉学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related / Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
保護者 / 連携 / 学校臨床 / いじめ / 居場所づくり / 学校臨床制度 / 居場所 / 教師と保護者の連携 / フリースクール / 適応指導教室 / 教育支援センター / 不登校 … More
Except Principal Investigator
… More アクティブ・ラーニング / 研修 / アクティブラーニング / 教育力 / 中堅看護師 / トランザクション / 自己評価・リフレクション / 発話のトランザクション / 習得過程 / テュータの役割 / 共同学習 / 議論の質 / トランザクション分析 / テュータの介入 / 議論過程 / 初年次教育 / 問題解決能力 / 発話分析 / 学習過程 / スタディ・スキルズ / 初年次学生 / PBLテュートリアル Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (13 results)
  • Co-Researchers

    (17 People)
  •  Collaboration process between parents and teachers in school clinical problems: The role of intermediate facilities and professionalsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Higashi Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  Development and evaluation of active learning-based training aimed at deepening the educational skills of mid-career nurses

    • Principal Investigator
      Suzuki Reiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  Students' Learning Process in Problem-based Learning tutorial (PBL tutorial) and the Tutor's role

    • Principal Investigator
      TOKUMOTO Hiroko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University

All 2024 2022 2021 2020 2019 2018 2007

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 学校臨床教育制度としての「居場所」 ―不登校児童生徒の「居場所」の制度化・多様化・関係形成-2024

    • Author(s)
      東 宏行
    • Journal Title

      子ども・教職研究

      Volume: 7

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Journal Article] コロナ禍の中を生きる子ども・若者と自己肯定感 -3つの年齢層の比較から見えてくる課題2022

    • Author(s)
      東宏行
    • Journal Title

      埼玉青少年の意識と行動調査 令和3年度調査報告書(第6章考察)

      Volume: 全1巻 Pages: 203-217

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Journal Article] 子どもの登校に前向きになれない保護者2022

    • Author(s)
      東宏行
    • Journal Title

      心とからだの健康

      Volume: 12月号 Pages: 73-75

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Journal Article] 不登校対応のコツ2021

    • Author(s)
      東宏行
    • Journal Title

      心とからだの健康

      Volume: 5月号 Pages: 70-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Journal Article] The Educational Abilities of Proficient Nurses: A Concept Analysis2020

    • Author(s)
      宮部明美,鈴木玲子,常盤文枝,山口乃生子,大場良子,東口晴菜
    • Journal Title

      Journal of Japan Academy of Nursing Science

      Volume: 40 Issue: 0 Pages: 629-635

    • DOI

      10.5630/jans.40.629

    • NAID

      130007996629

    • ISSN
      0287-5330, 2185-8888
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K10195
  • [Journal Article] いじめ関連行政と教育実践の間 ―「法令・行政枠組」による対応の可能性と課題-2019

    • Author(s)
      東宏行
    • Journal Title

      子ども・教職研究(埼玉県立大学保健医療福祉学部教職関連科目担当者会編)

      Volume: 2 Pages: 12-23

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Journal Article] 不登校の理解と支援の視点2019

    • Author(s)
      東宏行
    • Journal Title

      教弘文庫

      Volume: 108 Pages: 107-121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Journal Article] いじめ重大事態調査報告書の特徴と意義 -3つの調査報告書の比較から見えてくる課題-2019

    • Author(s)
      東宏行、中村茉璃菜
    • Journal Title

      子ども・教職研究(埼玉県立大学保健医療福祉学部教職関連科目担当者会編)

      Volume: 2 Pages: 24-40

    • NAID

      40022557325

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Journal Article] 困難を抱える子どもの姿-保護者の悩みと子どもの登校意欲-2019

    • Author(s)
      東宏行
    • Journal Title

      「子どもの生活に関する調査」結果報告書(詳細分析4)埼玉県、埼玉県立大学

      Volume: 1 Pages: 123-130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Journal Article] 不登校と社会的自立論-「育てる」支援の意義2018

    • Author(s)
      東宏行
    • Journal Title

      指導と評価

      Volume: Vol.64-8  No.764 Pages: 6-8

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02586
  • [Presentation] 中堅看護師の教育力向上のための研修プログラム開発と評価2024

    • Author(s)
      宮部明美・鈴木玲子・常盤 文枝・山口 乃生子・大場 良子・東口 晴菜
    • Organizer
      第44回日本看護科学学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K10195
  • [Presentation] 「中堅看護師の教育力」概念分析2020

    • Author(s)
      宮部明美,鈴木玲子,常盤文枝,山口乃生子,大場良子,東口晴菜
    • Organizer
      日本看護学教育学会第30回学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K10195
  • [Presentation] 初学者のPBL テュートリアル教育における学習過程-スタディスキルズの獲得に焦点をあてて-2007

    • Author(s)
      徳本弘子, 東宏行, 添田啓子, 工藤里香, 関根正, 丸岡弘, 佐藤雄二
    • Organizer
      -平成19年度埼玉県立大学奨励研究発表会 抄録集;15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530835
  • 1.  TOKUMOTO Hiroko (00315699)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  STOU Yuuzi (10196280)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  MARUOKA Hirosi (80325985)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  SOEDA Keiko (70258903)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  KUDOU Rika (80364032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SEKINE Tadasi (20404931)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  KUNISAWA Naoko (20310625)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Suzuki Reiko (20281561)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  常盤 文枝 (00291740)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  宮部 明美 (10708522)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  西田 乃生子 (70381431)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  中澤 良子 (80381432)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  東口 晴菜 (60890530)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  KUDO Rika
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  山口 乃生子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  大場 良子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 17.  森山 明美
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi