• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

goukon ayumu  郷右近 歩

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

GOUKON AYUMU  郷右近 歩

GOUKON Ayumu  郷右近 歩

Less
Researcher Number 00452219
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 三重大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014 – 2015: 三重大学, 教育学部, 准教授
2008: Mie University, 教育学部, 准教授
2007: Mie University, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
教育 / 発達 / 18トリソミー / 表情識別課題 / 表情認知 / 神経心理学 / 脳損傷 / 他者感情の評価処理 / 心の理論 / 社会的認知
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  •  Developmental characteristics of children with trisomy 18: a case studyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      GOUKON AYUMU
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Mie University
  •  The relationship between theory of mind and processing others' emotional signals : A neuropsychological case studyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      GOUKON Ayumu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Mie University

All 2016 2015 2009 2008

All Presentation Book

  • [Book] めずらしいひと2016

    • Author(s)
      郷右近歩
    • Total Pages
      54
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780355
  • [Book] a boy with trisomy 182015

    • Author(s)
      郷右近歩
    • Total Pages
      87
    • Publisher
      新潮社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780355
  • [Book] 特別支援教育におけるコーディネーターの役割 脳損傷事例を通して考える本人・保護者中心の連携支援体制2008

    • Author(s)
      郷右近歩
    • Total Pages
      80
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19830025
  • [Book] 特別支援教育におけるコーディネーターの役割脳損傷事例を通して考える本人・保護者中心の連携支援体制2008

    • Author(s)
      郷右近歩
    • Total Pages
      80
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19830025
  • [Presentation] ある18トリソミー児の発達過程の解析 提示されたデータに対する教育学部学生の反応2015

    • Author(s)
      郷右近歩
    • Organizer
      日本特殊教育学会第53回大会
    • Place of Presentation
      東北大学(宮城県・仙台市)
    • Year and Date
      2015-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780355
  • [Presentation] 脳損傷後の機能回復・再構築過程における実行機能(遂行機能)と心の理論との関係 (自主シンポジウムにおける話題提供)2009

    • Author(s)
      郷右近歩
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      日本女子大学
    • Year and Date
      2009-03-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19830025
  • [Presentation] 脳損傷後の機能回復・再構築過程における実行機能(遂行機能)と心の理論との関係, [自主シンポジウム]子安増生・別府哲・郷右近歩・熊谷高幸・木下孝司・郷式徹, 「心の理論」の獲得と実行機能の発達(3)障害児者における関連を問う2009

    • Author(s)
      郷右近歩
    • Organizer
      日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      日本女子大学
    • Year and Date
      2009-03-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19830025

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi