• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hosoya Kazuhiro  細谷 一博

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

HOSOYA Kazuhiro  細谷 一博

Less
Researcher Number 00510190
Affiliation (Current) 2025: 北海道教育大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 北海道教育大学, 教育学部, 教授
2013 – 2015: 北海道教育大学, 教育学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
Special needs education
Keywords
Principal Investigator
交流学習 / 発達的視点 / 自己決定 / 自己選択・自己決定 / 交流活動 / 交流及び共同学習 / 知的障害児
Except Principal Investigator
指導 / 子ども理解 / 現職教員 … More / 特別支援教育 / 臨床研修 / 研修アンケート / チェックリスト / 臨床型研修 / 教員研修 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  The possibility of self-determination from a developmental perspective in implementing exchange activities for children with intellectual disabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hosoya Kazuhiro
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education
  •  Construction of clinical type training model for special needs school teachers and task analysis

    • Principal Investigator
      AOYAMA Shinji
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Hokkaido University of Education

All 2023 2022 2015 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 協同学習を用いた交流活動の実施における典型発達児に及ぼす影響2023

    • Author(s)
      細谷一博・宮野希・三瓶夏希
    • Journal Title

      日本発達障害支援システム学会

      Volume: 22(2) Pages: 61-69

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02718
  • [Journal Article] 知的障害特別支援学校の小学部における自主的・主体的な学習活動を目指した授業実践の検討2023

    • Author(s)
      西村祐紀・金木彩子・長谷川ひかる・能登祐聡・辻洋子・小島洋平・中村耕太郎・井平緑・細谷一博
    • Journal Title

      北海道教育大学紀要(教育臨床研究編)

      Volume: 73(1・2) Pages: 45-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02718
  • [Presentation] 小学校知的障害特別支援学級児童を対象とした招待交流の効果に関する実践的研究2022

    • Author(s)
      宮野希・細谷一博
    • Organizer
      日本特殊教育学会第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02718
  • [Presentation] 協同学習を用いた交流活動の実施における効果2022

    • Author(s)
      細谷一博・宮野希
    • Organizer
      日本特殊教育学会第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02718
  • [Presentation] 特別支援教育における現職教員のための臨床研修の試みⅡ2015

    • Author(s)
      青山真二・五十嵐靖夫・北村博幸・細谷一博・小野寺基史・北海道教育大学附属特別支援学校
    • Organizer
      北海道特別支援教育学会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学札幌校
    • Year and Date
      2015-07-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381290
  • [Presentation] 簡易チェックリストを活用した子ども理解~特別支援学校における臨床型教員研修を通して

    • Author(s)
      青山眞二、小野寺基史、五十嵐靖夫、北村博幸、細谷一博、北海道教育大学附属特別支援学校全職員
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2015-09-19 – 2015-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381290
  • [Presentation] 特別支援教育における現職教員のための臨床研修の試みⅠ

    • Author(s)
      青山眞二、小野寺基史、五十嵐靖夫、北村博幸、細谷一博、北海道教育大学附属特別支援学校全職員
    • Organizer
      北海道特別支援教育学会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学旭川校
    • Year and Date
      2014-10-18 – 2014-10-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381290
  • 1.  AOYAMA Shinji (40322862)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  IGARASHI Yasuo (40455697)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  ONODERA Motofumi (90585754)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  KITAMURA Hiroyuki (30438072)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi