• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nakanishi Hodaka  中西 穂高

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 00567399
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 帝京大学, 先端総合研究機構, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 帝京大学, 公私立大学の部局等, 教授
2019: 帝京大学, 産学連携推進センター, 教授
2015 – 2017: 帝京大学, 知的財産センター, 教授
2013 – 2016: 帝京大学, 公私立大学の部局等, 教授
2013 – 2014: 帝京大学, ジョイントプログラムセンター, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07080:Business administration-related / Management
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 07080:Business administration-related / Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
生産性 / フリーランス / 企業生産性 / テレワーク / 高度人材 / 企業活動 / 調査項目 / 調査方法 / 大企業 / 企業経営 … More / 経営資源 / 類型化 / コスト削減 / 生産性向上 / 効果 / 新型コロナ対策 / 経営戦略 / 業務効率 / クラウドソーシング / IT機器 / 電力 / テレワーカー / 省エネルギー / 空調 / オフィス / 自宅 / 節電 / エネルギー / 経営 / 企業 / モデル / シナリオ分析 / 労働時間影響モデル / 労働生産性 / 長時間労働 / 働き方改革 / エネルギー消費 / 経済効果 / 人的資源管理 … More
Except Principal Investigator
ブルームの改訂版 / 英語ディスカッション指導 / 改訂版タキソノミー / Community of Inquiry 理論 / オープンサイエンス / 共同研究契約 / オープンイノベーション / データ利活用 / 産学連携 / 研究データ / リフレクション / 自律的な授業改善 / リフレクションツール / メタ認知 / リフレクション・ツール / 分析ツール / 授業デザイン / 知識次元 / 認知プロセス次元 / タキソノミー・テーブル / ブルーム教育目標改訂版 / 教材開発 / 評価 / 教育目標 / CLIL型学習 / ブルーム改訂版教育目標 / 思考プロセス / リメディアル教育 / ブルームの改訂版の教育目標 / 発問 / CLIL(内容言語統合)型学習 / 英語力 / 思考力 / 英語力下位層 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (101 results)
  • Co-Researchers

    (13 People)
  •  Advancing Discussion Instruction in Higher Education English Courses: A Practical Approach through the Community of Inquiry Framework

    • Principal Investigator
      中西 千春
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kunitachi College of Music
  •  The Usage Mechanism of Research Data in Academia-Industry Collaborative Research

    • Principal Investigator
      戸田 裕子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Teikyo University
  •  Designing and reflecting classes by the Revised Taxonomy Table

    • Principal Investigator
      Nakanishi Chiharu
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kunitachi College of Music
  •  The utilization of crowdsourcing and its mechanisms to increase firm's productivityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NAKANISHI Hodaka
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Teikyo University
  •  English Language Program Development in Building Cognitive Skills for Japanese College Students of Lower English Proficiency

    • Principal Investigator
      Nakanishi Chiharu
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kunitachi College of Music
  •  Study on validation of total economic effect of telework and its modelingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakanishi Hodaka
    • Project Period (FY)
      2013 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Teikyo University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation Book Other

  • [Book] 学習する,教える,評定するためのタキソノミー ブルームの『教育目標のタキソノミー』の改訂版2023

    • Author(s)
      中西穂高,中西千春,安藤香織 訳
    • Total Pages
      429
    • Publisher
      東信堂
    • ISBN
      9784798917757
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Book] 音楽大学におけるワークショップ型英語授業の実践と考察2023

    • Author(s)
      中西千春編著
    • Total Pages
      104
    • Publisher
      飛鳥井出版
    • ISBN
      9784908648113
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Book] 音楽大学におけるFD 『草の根FDプロジェクト2019』 教師の指導への気づきを高める2020

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      飛鳥井出版
    • ISBN
      9784908648069
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Book] 英語力下位層を対象とした思考力を育成する英語学習プログラムの開発2017

    • Author(s)
      中西千春
    • Total Pages
      90
    • Publisher
      飛鳥井出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Book] 音楽大学のグループレッスンにお ける思考力育成の取り組み2016

    • Author(s)
      中西千春編著
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      飛鳥井出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] 国際性向上を目的としたワークショップの実施 ー音大生の国際的志向性ー2023

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Journal Title

      国際教育研究所 紀要

      Volume: 29 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 英語プレゼンテーション授業における 音大生の意識変化 タキソノミー・テーブルと日本語を活用した試み2022

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Journal Title

      国際教育研究所

      Volume: 27・28合併号 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 演奏指導におけるメタ認知についての考察 ――ICEモデルとメタ認知――2022

    • Author(s)
      中西千春・本島阿佐子
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 56 Pages: 301-312

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 演奏教師のための FD(レッスン改善): 『草の根 FD プロジェクト2019』2021

    • Author(s)
      中西千春・本島阿佐子
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 55 Pages: 337-348

    • NAID

      40022559327

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 留学生 TA と学生の視点から見た英語プレゼンテーション授業実践2021

    • Author(s)
      中西千春・Fontes Bento Renan・内野 佑弥子
    • Journal Title

      国際教育研究所 Newsletter

      Volume: 創立30周年特集号 Pages: 55-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] ブルームの改訂版タキソノミー・テーブルを用いた 授業改善手法についての考察2021

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 55 Pages: 293-297

    • NAID

      40022559238

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 効果的なプレゼンテーション指導法についての考察2021

    • Author(s)
      中西千春・白石よしえ・豊田典子・山本恭子
    • Journal Title

      国際教育研究所 Newsletter

      Volume: 86号 Pages: 3-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] The Use of Crowdsourcing as a Business Strategy2021

    • Author(s)
      Nakanishi, H., Syozugawa, Y.
    • Journal Title

      Advances in Software Engineering, Education, and e-Learning. Transactions on Computational Science and Computational Intelligence

      Volume: 1 Pages: 971-984

    • DOI

      10.1007/978-3-030-70873-3_71

    • ISBN
      9783030708726, 9783030708733
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Journal Article] 音楽大学における英語プレゼンテーション授業実践に基づく考察2021

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      国際教育研究所 Newsletter 特集号

      Volume: - Pages: 70-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 演奏教師のためのFD(レッスン改善)プロジェクト 公開レッスンを活用して2020

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 54 Pages: 113-124

    • NAID

      40022232529

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] テレワークの効果に関する事例分析2019

    • Author(s)
      中西穂高
    • Journal Title

      日本テレワーク学会第21回研究発表大会予稿集

      Volume: 1 Pages: 41-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Journal Article] クラウドワーカーの実態と可能性に関する一考察2018

    • Author(s)
      小豆川裕子、中西穂高、松村 茂
    • Journal Title

      日本テレワーク学会第20回研究発表大会予稿集

      Volume: 1 Pages: 83-88

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Journal Article] 「変革型フリーランス」という新たなカテゴリーの台頭2018

    • Author(s)
      小崎亜依子、中西穂高、水間玲子
    • Journal Title

      日本テレワーク学会第20回研究発表大会予稿集

      Volume: 1 Pages: 14-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Journal Article] クラウドソーシングの企業活動への影響2018

    • Author(s)
      中西穂高
    • Journal Title

      日本テレワーク学会第20回研究発表大会予稿集

      Volume: 1 Pages: 9-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Journal Article] Effects of Crowdsourcing on Business Strategies2018

    • Author(s)
      中西穂高、彦久保貴美、徳安慧一、荒木成則
    • Journal Title

      Proceedings of Annual Symosium on Management and Social Sciences

      Volume: 1 Pages: 458-460

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Journal Article] テレワークという働き方の経済学的考察2017

    • Author(s)
      中西穂高
    • Journal Title

      日本テレワーク学会第19回研究発表大会予稿集

      Volume: 1 Pages: 41-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Journal Article] ブルームの改訂版『タキソ ノミーテーブル』をオペラ指導に活用する2017

    • Author(s)
      中西千春,松原有奈
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 51 Pages: 101-112

    • NAID

      40021191612

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] 音楽大学におけるグループレッスンの分析-学生の思 考に働きかける-2017

    • Author(s)
      中西千春・本島阿佐子他
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 51 Pages: 249-270

    • NAID

      40021192229

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] A Solution to the Long-Hours Working of Self-Employed Teleworking or Crowdsourcing2017

    • Author(s)
      Hodaka Nakanishi
    • Journal Title

      Proceedings of the International Conference of EEE2017

      Volume: 1 Pages: 88-93

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Journal Article] 地域経済活性化のためのテレワーク2016

    • Author(s)
      中西穂高
    • Journal Title

      日本テレワーク学会第18回研究発表大会予稿集

      Volume: 1 Pages: 74-79

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Journal Article] How do Students Think about Soft CLIL in the Basque Secondary Schools?2016

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi and Hodaka Nakanishi
    • Journal Title

      Asian Journal of Education and E-Learning

      Volume: 1 Pages: 1-6

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] 音楽大学における思考力育成についての予備的調査2016

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子,進藤郁子,蔭山真美子
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 50 Pages: 127-138

    • NAID

      110010038746

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] Japanese Junior High School Students’Perception toward English and Soft CLIL -A Case Study at Shoto Junior High School in Tokyo2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      The 16th International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government EEE

      Volume: 16 Pages: 28-34

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] Using the Bloom’s Revised Taxonomy to Analyze the Teacher’s Description of Cognitive Skills in Music College’s Vocal Lessons2016

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi and Asako Motojima
    • Journal Title

      International Journal of Educational Science and Research

      Volume: 6 Pages: 93-100

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] ブルームのタキソノミー改訂版「認知プロセス領域の分類」を活用するために2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 50 Pages: 115-126

    • NAID

      110010038745

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] Does Telework Really Save Energy?2015

    • Author(s)
      Hodaka Nakanishi
    • Journal Title

      International Management Review

      Volume: 11 Pages: 89-97

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Journal Article] バスク自治州における言語教育とCLIL型学習の実践 中学校授業視察に基づいて2015

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 49 Pages: 93-104

    • NAID

      110009910489

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] Energy Saving Effects of Telework2015

    • Author(s)
      Hodaka Nakanishi
    • Journal Title

      Proceedings of the International Conference on EEE2015

      Volume: 1 Pages: 55-60

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Journal Article] Students’ Perception towards Soft CLIL in the Basque Secondary Schools2014

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi & Hodaka Nakanishi
    • Journal Title

      e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government: The 2014 WorldComp International Conference Proceeding

      Volume: 13 Pages: 3-8

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] 英語力下位層を対象としたCLIL(内容言語統合)型学習の可能性 CLIL型学習教材開発者Phil Ball氏の著述とインタビューから2014

    • Author(s)
      中西 千春
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 第48集 Pages: 93-104

    • NAID

      110009794832

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] テレワークによる自宅でのエネルギー増加の可能性2014

    • Author(s)
      中西穂高
    • Journal Title

      日本テレワーク学会研究発表大会予稿集

      Volume: 16 Pages: 11-16

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Presentation] ブルームのタキソノミー改訂版:アンダーソン博士のインタビュー分析と日本における実践的応用の可能性2024

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Organizer
      第238回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 経営者から見たテレワークをやめた理由2024

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] テレワーク実施に伴う業務効率への影響2023

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] Data Management in Industry–Academia Joint Research: A Perspective of Conflicts and Coordination in Japan2023

    • Author(s)
      Yuko Toda, Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The 2023 International Conference on Innovations in Computing Research (ICR’23)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01733
  • [Presentation] Data Management in Industry-Academia Joint Research: A perspective of Conflicts and Coordination in Japan2023

    • Author(s)
      戸田裕子, 中西穂高
    • Organizer
      International Conference on Innovations in Computing Research (ICR'23)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01733
  • [Presentation] 日本語とタキソノミー・テーブルを活用した英語必修科目: (質問紙調査の結果から)2022

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第17回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] クラウドソーシングの地域に与える影響の考察2022

    • Author(s)
      中西穂高、小豆川裕子
    • Organizer
      日本テレワーク学会研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] 学びを視覚化するタキソノミー・テーブル ―教職志望学生の内省力向上を目指して―2022

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      全国英語教育学会 全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 音楽大学における国際性向上を目的としたワークショップの実施2022

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      第230回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Types of Crowdsourcing and their Characteristics2022

    • Author(s)
      Nakanishi, H., Syozugawa, Y.
    • Organizer
      The 21st International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, & e-Government
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] 英語リメディアル教育における プレゼンテーション指導: タキソノミー・テーブルと日本語プレゼンテーションを導入して2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      第221回東アジア英語教育研究会 オンライン開催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 音楽大学における英語プレゼンテーション力の育成と学生の意識 ―タキソノミー・テーブルを基にした質問紙を使って―2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      The JACET 60th Commemorative International Convention
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] コロナ禍におけるテレワーク阻害要因2021

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] リメディアル教育における英語プレゼンテーション 授業の試み (ブルームのタキソノミーの『改訂版』と日本語を取り入れて)2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第16回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 学生と教師のリフレクションツール:タキソノミー・テーブルの活用2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      大学英語教育学会 第216回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Abbreviation of Anxiety in Singing Through Verbalization of Meta-cognition of Body2021

    • Author(s)
      Chiharu NAKANISHI,Hodaka NAKANISHI, Asako MOTOJIMA
    • Organizer
      Hawaii International Conference on Education 19th Annual Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 効果的なプレゼンテーション指導法についての考察2021

    • Author(s)
      中西千春,豊田典子,白石よしえ,山本恭子
    • Organizer
      国際教育研究所 第189回月例研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 外国語活動模擬授業における教職志望学生の意識2021

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第16回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Bloomの『教育目標のタキソノミー』から 『改訂版』のタキソノミー・テーブルの活用へ2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第3回 東北支部会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 活動・発話の違いが教職課程学生の意識に及ぼす影響 (タキソノミー・テーブルによる分析)2021

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第3回 東北支部会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] コロナ禍の制限がもたらす英語教師への影響と アクティブラーニング授業2021

    • Author(s)
      ロン美香,大和久吏恵,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第9回中国・四国支部大会 オンライン開催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 音楽大学における演奏教師のメタ認知についての気づきとレッスン改善2021

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Organizer
      大学教育学会 第43回大会 全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] LINEを利用した専攻の異なる教師間でのリフレクションの共有 (英語・声楽・ピアノ教師の視点から)2021

    • Author(s)
      中西千春,山本佳代,山村薫
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第14回関西支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] The Use of Crowdsourcing as a Business Strategy2020

    • Author(s)
      Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The 2020 World Congress in Computer Science, Computer Engineering & Applied Computing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] 演奏教師のための「草の根FD(レッスン改善)プロジェクト」 についての考察2020

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Organizer
      大学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] FD (Faculty Development) Project for Music Performance Teachers in Japanese Higher Education2020

    • Author(s)
      Asako MOTOJIMA, Chiharu NAKANISHI
    • Organizer
      Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Training metacognition of students by use of the Bloom’s revised Taxonomy Table2020

    • Author(s)
      Chiharu NAKANISHI,Hodaka NAKANISHI, Asako MOTOJIMA
    • Organizer
      Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 学生のメタ認知的知識を促すための教師の知識の整理 (ブルームの改訂版の知識次元に基づいて)2019

    • Author(s)
      中西千春,本島 阿佐子,中西穂高
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 「公開レッスン」の分析に基づく演奏レッスン改善法の提案 -音楽大学の演奏系教師のためのFD-2019

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Organizer
      大学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 学生の認知を促す英語プレゼンテーション指導法についての考察(ブルームの改訂版19の認知プロセスに基づいて)2019

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝,中西穂高
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] タキソノミー・テーブルを活用した英語授業デザインワークショップ〔ブルームの『改訂版』の 教育目標に基づいて〕2019

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝,中尾桂子
    • Organizer
      大学英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] テレワークが地域デザインに与える影響についての理論的な考察2019

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      地域デザイン学会テレワークフォーラム2019
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] 教職課程学生の英語発音に対する意識変化(自由記述とタキソノミー・テーブルによる分析)2019

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] テレワークの効果に関する事例分析2019

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会第21回研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] クラウドワーカーの実態と可能性に関する一考察2018

    • Author(s)
      小豆川裕子、中西穂高、松村 茂
    • Organizer
      日本テレワーク学会第20回研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] クラウドソーシングの企業活動への影響2018

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会第20回研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] Effects of Crowdsourcing on Business Strategies2018

    • Author(s)
      中西穂高、彦久保貴美
    • Organizer
      Annual Symosium on Management and Social Sciences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] 「変革型フリーランス」という新たなカテゴリーの台頭2018

    • Author(s)
      小崎亜依子、中西穂高、水間玲子
    • Organizer
      日本テレワーク学会第20回研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01764
  • [Presentation] A Solution to the Long-Hours Working of Self-Employed Teleworking or Crowdsourcing2017

    • Author(s)
      Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The International Conference of EEE2017
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Presentation] 声楽のレッスンス タディ:認知プロセス Applyを考えるブルームの改訂 版認知プロセスの分類を使って2017

    • Author(s)
      中西千春,山本真由美
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第5回関東・甲信支部大会
    • Place of Presentation
      神田外語学院
    • Year and Date
      2017-02-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] テレワークという働き方の経済学的考察2017

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Presentation] 英語初級リーディン グ教材の発問は思考力を育てているか ブルームの改訂版 認知プロセスのサブカテゴリーを使って2017

    • Author(s)
      安藤香織,中西千春
    • Organizer
      日本リメディア ル教育学会 第5回関東・甲信支部大会
    • Place of Presentation
      神田外語学院
    • Year and Date
      2017-02-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] IR: 音楽大学における思考力育成実態調査を通してのレッ スン改善2016

    • Author(s)
      中西千春,進藤郁子,堀江志磨,松原有奈
    • Organizer
      日本教育工学会,第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学豊中キャンパス
    • Year and Date
      2016-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 授業デザイン・分析にブルームのタキソノミーの改訂版『認知プロセス領域の分類』を活 用する2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第12回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪国際大学
    • Year and Date
      2016-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Economic Impact of Telework in Japan2016

    • Author(s)
      Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The International Conference on EEE2016
    • Place of Presentation
      Monte Carlo Resort, Las Vegas, USA
    • Year and Date
      2016-07-27
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Presentation] 地域経済活性化のためのテレワーク2016

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会
    • Place of Presentation
      千代田プラットフォームスクウェア
    • Year and Date
      2016-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Presentation] 教師の思考力育成分析に基づい た FD 方法の提案2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第1回 東北支部大会
    • Place of Presentation
      桜の聖母短期大学
    • Year and Date
      2016-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] バスク自治州の中学生の CLIL 型学習に対する認識2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      JACET大学英語教育学会関東支部第10回記念大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Japanese Junior High School Students’Perception toward English and Soft CLIL -A Case Study at Shoto Junior High School in Tokyo2016

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi & Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The 15th International Conference on e-Learning, e-Business,Enterprise Information Systems, and e-Government EEE’16
    • Place of Presentation
      ラスベガス Monte Carlo Hotel
    • Year and Date
      2016-07-27
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] CLIL 型学習に対する中学生の意識調査2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      JACET 大学英語教育学会,第55回国際大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2016-09-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 英語リメディアル教育における『考える』『伝える』力の育成2015

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第7回関西支部会大会
    • Place of Presentation
      関西外国語大学
    • Year and Date
      2015-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Energy Saving Effects of Telework2015

    • Author(s)
      Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The International Conference on EEE2015
    • Place of Presentation
      Las Vegas, Nevada
    • Year and Date
      2015-07-28
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Presentation] テレワークの節電効果に関する考察2015

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会
    • Place of Presentation
      奈良県三郷町立図書館
    • Year and Date
      2015-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Presentation] An Analysis of Music College’s Vocal Lessons by the Bloom’s Revised Taxonom2015

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi and Asako Motojima
    • Organizer
      2015 The 4th Hong Kong International Conference on Education, Psychology and Society
    • Place of Presentation
      Eaton Hotel, Hong Kong
    • Year and Date
      2015-12-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 音楽大学で思考力はどのように育成されているか2015

    • Author(s)
      本島阿佐子・進藤郁子・蔭山真美子・中西千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2015-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 「考える」「伝える」力を育てる大学英語授業 ワークショップ2015

    • Author(s)
      中西千春 間中和歌江
    • Organizer
      JACET 大学英語教育学会 第54回(2015年度)国際大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学 郡元キャンパス
    • Year and Date
      2015-08-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 思考力を育成する英語リメディアル授業を目指して2015

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第4回 関東・甲信支部大会
    • Place of Presentation
      江戸川大学
    • Year and Date
      2015-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Assessment of Scoring Content and English in the first CLIL Project at a High School in Sardinia2015

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi and Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The 2015 International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government, EEE’15, EEE
    • Place of Presentation
      Monte Carlo Resort, Las Vegas, USA
    • Year and Date
      2015-07-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] テレワークによる自宅でのエネルギー増加の可能性2014

    • Author(s)
      中西穂高
    • Organizer
      日本テレワーク学会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Year and Date
      2014-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380532
  • [Presentation] スペインバスク地方のCLIL型学習からの日本の大学英語教育への示唆2014

    • Author(s)
      中西千春・中西穂高・若山昇
    • Organizer
      大学教育学会第36回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2014-06-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] イタリア工業高校における初のCLIL型学習集中講座から学ぶ2014

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      JACET関東支部大会第8回大会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Students’ Perception towards Soft CLIL in the Basque Secondary Schools2014

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi & Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The 2014 International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government, EEE’14
    • Place of Presentation
      Monte Carlo Resort
    • Year and Date
      2014-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] バスク自治州(スペイン)におけるCLIL型学習の実践から学ぶ ‐CLIL型学習ワークショップ‐2014

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      西南学院大学
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Year and Date
      2014-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 「考える」英語の授業,グローバル人材の育成を支える教材開発2013

    • Author(s)
      間中 和歌江,中西 千春
    • Organizer
      JACET第52回国際大会
    • Place of Presentation
      京都大学吉田キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • []

  • 1.  Nakanishi Chiharu (30317101)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 67 results
  • 2.  川井 一枝 (40639043)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 3.  間中 和歌江 (50386794)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  三宮 真智子 (90170828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  若山 昇 (90439589)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  松村 茂 (80239079)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  小豆川 裕子 (00633843)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 8.  生田 好重 (50455036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  沢田 千秋 (50816387)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  中尾 桂子 (20419485)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 11.  戸田 裕子 (00828816)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  TAZAWA Yuri
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  KOZAKI Aiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi