• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Asazu Yoshiyuki  淺津 嘉之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

淺津 嘉之  アサヅ ヨシユキ

ASADU Yoshiyuki  淺津 嘉之

Less
Researcher Number 00599201
Affiliation (Current) 2025: 関西学院大学, 日本語教育センター, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 関西学院大学, 日本語教育センター, 講師
2017: 関西学院大学, 日本語教育センター, 講師
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related / Japanese language education
Keywords
Except Principal Investigator
対話的評価活動 / 自律性 / 対人技能 / 学習者意識 / 外向性 / 対人スキル / 他者と対話する意思 / 外向性・内向性 / パーソナリティ / 対話 … More / 協働学習 / 修正版グランデッド・セオリー・アプローチ / 認識の変化 / 協働研究 / 内省 / 対話的推敲活動 / 評価活動 / 協働的推敲活動 / 自己内対話 / 自律的学習態度 / M-GTA / 協働的推敲 / ルーブリック / 記述式内省活動 / アカデミック・ライティング Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (6 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  協働学習における対人技能と自律性を高める活動デザインの開発

    • Principal Investigator
      田中 信之
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  Design of dialogical classroom activities and construction of assessment criteria in the writing expression class

    • Principal Investigator
      HARATA MICHIYO
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Mie University

All 2023 2022 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] ピア・レスポンスでの事前打ち合わせー実践の文脈に基づいた教師役割の考察ー2022

    • Author(s)
      淺津嘉之
    • Journal Title

      関西学院大学日本語教育センター紀要

      Volume: 第11号 Pages: 5-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00698
  • [Journal Article] 文章産出に対する学習者の考え方の変化とeピア・レスポンスの役割2017

    • Author(s)
      淺津嘉之
    • Journal Title

      神戸大学紀要

      Volume: 第1号 Pages: 27-49

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] ルーブリックを用いた記述式内省活動の分析ー大学・留学生教育機関のアカデミック・ライティングでの試みー2017

    • Author(s)
      原田三千代・淺津嘉之・田中信之・中尾桂子・福岡寿美子
    • Journal Title

      2017年度日本語教育学会春季大会予稿集

      Volume: - Pages: 142-147

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Presentation] 外向的でない学習者のピア・レスポンスでの発話 ―いかに対話を支援できるか―2023

    • Author(s)
      淺津嘉之
    • Organizer
      日本語教育秋季大会ポスター発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00698
  • [Presentation] 深い内省を目指した記述式ルーブリックの実践2018

    • Author(s)
      淺津嘉之
    • Organizer
      言語文化教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Presentation] ルーブリックを用いた記述式内省活動の分析―大学・留学生教育機関のアカデミック・ライティングでの試み―2017

    • Author(s)
      原田三千代、淺津嘉之、田中信之、中尾桂子、福岡寿美子
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • 1.  中尾 桂子 (20419485)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  田中 信之 (80288331)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  HARATA MICHIYO (50543211)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  福岡 寿美子 (60330487)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi