• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Oshita Harumi  大下 晴美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OSHITA Harumi  大下 晴美

Less
Researcher Number 00618887
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大分大学, 医学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 大分大学, 医学部, 准教授
2014 – 2023: 大分大学, 医学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 09070:Educational technology-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
視線追跡 / NIRS / 読み聞かせ / 英語絵本 / 多読 / 英語絵本読み聞かせ / 英語教育 / 絵本 / 英語読み聞かせ / 発達・学習段階の差 / 脳科学的検証 / 視線追跡装置 … More
Except Principal Investigator
… More 英語スピーキング自動採点 / AI / 自動評価システム / 英語医療面接 / NIRS / ディベート / 批判的思考力 / 英語ディベート / 英語教育 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  英語絵本読み聞かせ聴取時の小学生の脳内言語処理メカニズムの検証Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大下 晴美
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Oita University
  •  批判的思考力育成のための教材と教材準拠型批判的思考力テストの開発とその効果の検証

    • Principal Investigator
      朝美 淑子
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Oita University
  •  国際的医療人育成のためのAIを活用した英語医療面接自動採点システムの開発

    • Principal Investigator
      Sean・M Chidlow
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Oita University
  •  英語絵本読み聞かせの効果における発達段階別の脳メカニズムの検証Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大下 晴美
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Oita University
  •  The effects of the brain function while reading picture booksPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Oshita Harumi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Oita University
  •  The effects of Extensive Reading in terms of brain sciencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OSHITA Harumi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Oita University

All 2021 2019 2018 2017 2016

All Presentation

  • [Presentation] 英語絵本読み聞かせ聴取時における発達段階の異なる学習者の脳活性状態の違い2021

    • Author(s)
      大下晴美
    • Organizer
      九州英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02860
  • [Presentation] AIを用いた英語医療面接評価 システムの可能性とその課題2021

    • Author(s)
      大下晴美
    • Organizer
      九州英語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02860
  • [Presentation] 日本人大学生における英語絵本読み聞かせの効果に関する脳科学的検証2019

    • Author(s)
      大下 晴美
    • Organizer
      九州英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K01084
  • [Presentation] 多読指導法の違いによる脳血流量の差の検証2018

    • Author(s)
      大下 晴美
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第47回九州・沖縄支部研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350279
  • [Presentation] 多読教材 として,電子書籍と紙書籍はどちらが有効か?―NIRSと視線追跡装置を用いての検証 ―2017

    • Author(s)
      大下 晴美
    • Organizer
      第46回九州英語教育学会沖縄研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350279
  • [Presentation] 多読教材としての絵本の効果―NIRSと視線追跡装置を用いての検証―2017

    • Author(s)
      大下 晴美
    • Organizer
      第43回全国英語教育学会島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350279
  • [Presentation] 英文読解における挿絵の効果―NIRSと視線追跡装置を用いての検証―2016

    • Author(s)
      大下 晴美
    • Organizer
      第45回九州英語教育学会福岡研究大会
    • Place of Presentation
      福岡工業大学(福岡県福岡市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26350279
  • 1.  朝美 淑子 (70804607)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  Sean・M Chidlow (10437931)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  岩城 貴史 (60416419)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi