• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kawakami Yuka  川上 ゆか

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KAWAKAMI Yuka  川上 ゆか

Less
Researcher Number 00778805
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 愛知大学, 国際コミュニケーション学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2022: 愛知大学, 国際コミュニケーション学部, 准教授
2016 – 2019: 広島修道大学, 人文学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
個の学び / 関係構築 / 複接触場面 / マルチモーダル分析 / 接触場面 / 相互理解 / 共通言語としての日本語
Except Principal Investigator
国際共修カリキュラム / 異文化間コミュニケーション / 会話分析 … More / リンガフランカ / 談話分析 / 接触場面 / 国際共修 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (11 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  Multimodal analysis of Multi contact situations using Japanese as a Lingua FrancaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KAWAKAMI Yuka
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Aichi University
      Hiroshima Shudo University
  •  Japanese and English as Lingua Francas (JLF/ELF) for the International Co-learning Curriculum: An Investigation into their Current Student Use and Awareness

    • Principal Investigator
      TAKEI MITSUKO
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima Shudo University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 国際学生寮での会話にみられる居住者間の関係性の変化 -収集したデータとインタビューをもとにした事例研究-2022

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Journal Title

      言語と文化

      Volume: 45 Pages: 127-148

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13251
  • [Presentation] グループ活動におけるアイディア出しから意思決定までの流れ -ファシリテーターとしての教師の役割2023

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      第26回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム(17th EAJS International Conference)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13251
  • [Presentation] 変遷する授業環境下での協働学習実践における工夫と課題2022

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      第25回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13251
  • [Presentation] え?それどういうこと? -複接触場面における不理解の表明と理解への修復過程-2021

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      第17回フランス日本語教師会シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13251
  • [Presentation] わかり合えるかどうかは実は重要ではない? 研究データ収集協力者の事後インタビューからみえること その①2021

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      第24回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム(16th EAJS International Conference 2020)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13251
  • [Presentation] 「ふりかえるとそこは創造性あふれる現場だった ~外国人留学生向けの日本事情クラスの実践報告~」2020

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      言語文化教育研究学会 第6回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13251
  • [Presentation] 「日本語わかるん?」から始まるまちの人と留学生とのやりとり ~ローカルのおすすめの場所を日本語で発信するプロジェクト実践からみえるモノ~2019

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      第23回ヨーロッパ日本語教育学会シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13251
  • [Presentation] ことばや文化を越えて人と人とが仲良くなる瞬間 ~多文化環境ランチミーティングの分析から~2018

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      Venezia ICJLE 2018 ヴェネツィア2018日本語教育国際研究大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02774
  • [Presentation] 「多文化理解はできたのか?」-国際共修クラスの運営と実際ー2017

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      言語文化教育研究学会第4回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02774
  • [Presentation] 「なにをしますか?」―タスク達成型接触話し合い場面での意思決定に至る過程の事例研究2017

    • Author(s)
      川上 ゆか
    • Organizer
      言語文化教育研究学会 第3回年次大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学 上ヶ原キャンパス
    • Year and Date
      2017-02-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02774
  • [Presentation] 意思決定に至る紆余曲折-タスク達成型接触場面における発話とジェスチャーの関係2017

    • Author(s)
      川上ゆか
    • Organizer
      第16回フランス日本語教師会シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02774
  • 1.  TAKEI MITSUKO (80412287)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  渡辺 文生 (00212324)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  吉田 悦子 (00240276)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  野上 陽子 (90733999)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  藤 美帆 (40778825)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  FUJIWARA Miho
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SHIMOJO Mitsuaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi