• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yamagaki Yuri  今泉 友里

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YAMAGAK (IMAIZUMI) Yuri  山垣 友里

今泉友里

Less
Researcher Number 00821662
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 茨城大学, 教育学野, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 茨城大学, 教育学部, 助教
2018 – 2019: 茨城大学, 教育学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
:Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 80010:Area studies-related / Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
教師教育 / 理論と実践の往還 / 教職専門開発学校(PDS) / 教職専門開発学校 / 教職大学院 / 教員養成
Except Principal Investigator
Teaching School制度 / イギリス教育制度 / 教員養成 / イギリス教育 … More / 実務家教員 / 博士課程 / イギリスの教員養成 / Teaching School / 教師教育 / 専門職博士課程 / Teaching School Hub / EdD / イギリスの教師教育 / 英米の教師教育 / 実践的教師教育 / イギリスTeaching School制度 / 専門職博士EdD / 効果検証 / 形成的アセスメント / 学習 / 可視化 / 見取り / 授業 / 振り返り / 評価 / つまずき / 学習障壁 / 思考 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  学習障壁の把握に基づく教師と子どもの形成的アセスメントの協働開発とその効果検証

    • Principal Investigator
      打越 正貴
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Study of the Relationship between Expansion of the Role Function of Schools and the Doctoral course of EdD setting in England

    • Principal Investigator
      冨田 福代
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 80010:Area studies-related
    • Research Institution
      Gifu Shotoku Gakuen University
  •  Spreading and Changing of Professional Development SchoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAGAK (IMAIZUMI) Yuri
    • Project Period (FY)
      2018 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Ibaraki University

All 2024 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 視点を設定した授業研究中心の校内研修の成果と課題 ― 教員アンケート結果の経時的変化の分析を通して ―2024

    • Author(s)
      今泉友里・打越正貴・宮本浩紀
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要(教育科学)

      Volume: 73 Pages: 515-526

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25690
  • [Journal Article] 主体的な学びを育む学習指導法の改善 -小中一貫教育を推進するための取り組みを通して-2024

    • Author(s)
      打越正貴・今泉友里・宮本浩紀
    • Journal Title

      令和5年度かすみがうら市小中一貫教育推進の歩み

      Volume: ー Pages: 63-73

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25690
  • [Journal Article] 教職専門開発学校の定義に見る関心の推移2019

    • Author(s)
      今泉友里
    • Journal Title

      茨城大学教育実践研究

      Volume: 38 Pages: 195-210

    • NAID

      120006776367

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20953
  • [Presentation] 英米の教師教育におけるEdDの位置づけと役割の変遷2024

    • Author(s)
      冨田福代、今泉友里
    • Organizer
      第83回日本教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12379
  • [Presentation] 英米の教師教育におけるEdDの実態と課題2024

    • Author(s)
      冨田福代、今泉友里
    • Organizer
      第60回日本比較教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12379
  • 1.  打越 正貴 (10764970)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  宮本 浩紀 (00737918)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  冨田 福代 (40369591)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi