• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Fujita Hiroyuki  藤田 弘之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

藤田 弘之  フジタ ヒロユキ

Less
Researcher Number 10033581
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都光華女子大学, こども教育学部, 客員教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 関西外国語大学, 国際文化研究所, 研究員
2022: 関西外国語大学, 国際文化研究所, 所員
2021: 関西外国語大学, 外国語学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
教員免許更新制度 / 現職教師の専門職としての学び / 現職教師の継続的職能成長 / 教師の生涯学習 / 教師の職能成長 / Professional Update / PRD / 教師の専門職登録更新制度 / 教師の専門職基準 / 教師の資質能力 … More / 教師の現職教育 / 教師の生涯にわたる職能成長 / professional standards / professional update / professional learning / CPD / 教師の継続的職能成長 / スコットランド総合教職評議会 / GTCS Less
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (8 results)
  •  スコットランド総合教職評議会の下の専門職登録更新制度の有効性に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      藤田 弘之
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kansai Gaidai University

All 2024 2023 2022 2021

All Journal Article

  • [Journal Article] スコットランド総合教職評議会(General Teaching Council for Scotland)による教師の生涯にわたる資質能力の向上・支援策に関する考察ー専門認定制度(Professional Recognition)を中心としてー2024

    • Author(s)
      藤田弘之
    • Journal Title

      滋賀大学教育実践研究論集

      Volume: 第6号 Pages: 75-82

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02206
  • [Journal Article] スコットランド教育局における教育政策形成体制の成立に関する考察2024

    • Author(s)
      藤田弘之
    • Journal Title

      滋賀大学教育学部紀要

      Volume: 73号 Pages: 87-100

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02206
  • [Journal Article] スコットランド総合教職評議会(General Teaching Council for Scotland)の下の2021年版改訂校長職基準策定に関する小論ー校長の資質能力向上に向けた取り組みの検討(その2)2023

    • Author(s)
      藤田弘之
    • Journal Title

      滋賀大学教育実践研究論集(滋賀大学)

      Volume: 5 Pages: 133-139

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02206
  • [Journal Article] スコットランド総合教職評議会(General Teaching Council for Scotland)の下での校長職基準策定の経緯に関する小論ー校長の資質能力向上に向けた取り組みの検討(その1)2023

    • Author(s)
      藤田弘之
    • Journal Title

      滋賀大学教育実践研究論集(滋賀大学)

      Volume: 5 Pages: 127-132

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02206
  • [Journal Article] A Study of the Review of the Teachers’ Professional Standards under the General Teaching Council for Scotland : With Special Reference to the 2021 Review Version2022

    • Author(s)
      藤田弘之
    • Journal Title

      研究論集

      Volume: 115 Pages: 219-237

    • DOI

      10.18956/00008015

    • URL

      https://kansaigaidai.repo.nii.ac.jp/records/8049

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02206
  • [Journal Article] スコットランド総合教職評議会の下の教師の改訂専門職基準の内容と運用についての小論ー2021年度版既郎六教師のための専門職基準を中心としてー2022

    • Author(s)
      藤田弘之
    • Journal Title

      滋賀大学教育実践研究論集(滋賀大学)

      Volume: 4号 Pages: 33-42

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02206
  • [Journal Article] A Study of the Establishment and Its Operations of the Educational Institute of Scotland : With Special Reference to the Activities for Improving Teachers’ Status and Their Lives2022

    • Author(s)
      藤田弘之
    • Journal Title

      研究論集

      Volume: 116 Pages: 179-197

    • DOI

      10.18956/00008053

    • URL

      https://kansaigaidai.repo.nii.ac.jp/records/8090

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02206
  • [Journal Article] スコットランドにおける教師の主体的な学びに対する支援体制に関する小論ー専門職としての振り返りと職能成長活動を中心として2021

    • Author(s)
      藤田弘之
    • Journal Title

      日英教育研究フォーラム(日英教育学会)

      Volume: 25号 Pages: 67-79

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02206

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi