• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SHIOZAWA Tadashi  塩澤 正

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10226095
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 中部大学, 人文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 中部大学, 人文学部, 教授
2015 – 2022: 中部大学, 人文学部, 教授
2005 – 2013: 中部大学, 人文学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
World Englishes / 国際英語論 / ELF / EIL / 評価論 / 言語政策 / 英語教育 / communicative capability / 汎用性 / テスト … More / 日本人の英語 / 評価 / 言語自我 / ELF / EIL / World Englishes / WE / 不安 / 心的障壁 / anxiety / affective filter / world Englishes / グローバル英語 / アメリカ / 国際研究者交流 / global language / teaching English / lingua franca / global English … More
Except Principal Investigator
英語教育 / 日本人英語 / 異文化理解 / 国際英語 / 通用度 / 国際英語論 / English Education / Cross-cultural Understanding / Japanese Englissh / Intelligibility / World Englishes / English / 英語 / アウターサークル英語 シンガポール / アウターサークル英語 / 異文化間コミュニケーション / 教育効果 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (93 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  An Empirical Study on the Modeling of English Language Education with "International Intelizability" and the Effectiveness of New Evaluation CriteriaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      塩澤 正
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chubu University
  •  A Study on New Ways of Evaluation from the Perspective of World Englishes that Does Not Use Native Speaker English as a Single NormPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shiozawa Tadashi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chubu University
  •  Does World Englishes help English learners lower affective filter? -An empirical studyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIOZAWA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chubu University
  •  Teaching World Englishes in Japan: Why and HowPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIOZAWA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chubu University
  •  Pedagogical Effects of Outer Circle Englishes on Japanese Learners of English

    • Principal Investigator
      YOSHIKAWA Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chukyo University
  •  Pedagogical effects of World Englishes on Japanese English learners

    • Principal Investigator
      YOSHIKAWA Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chukyo University
  •  International Intelligibility of Japanese English - from the Viewpoints of World Englishes and Cross-cultural Understanding

    • Principal Investigator
      YOSHIKAWA Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chukyo University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Activator Next2022

    • Author(s)
      塩澤正 アダム・マーティネリ
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      金星堂
    • ISBN
      9784764741782
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Book] 新しい時代の英語科教育法2019

    • Author(s)
      アレン玉井光江、醍醐路子、飯田敦史、伊東弥香、伊藤泰子、ケイト・エルウッド、菊池尚代、木村松雄、木塚雅貴、松本佳穂子、宮本智明、佐野富士子、下山幸成、塩澤 正、高田智子、竹蓋順子、寺内 一 、辻るりこ、山口高領、山崎 勝
    • Total Pages
      301
    • Publisher
      学文社
    • ISBN
      9784762028618
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Book] 国際英語で変わる日本の英語教育2016

    • Author(s)
      塩澤正 吉川寛 小宮富子 倉橋洋子 下内充
    • Publisher
      くろしお出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Book] 「国際英語論」で変わる日本の英語教育2016

    • Author(s)
      塩澤正 吉川寛 倉橋洋子 小宮富子 下内充
    • Publisher
      くろしお出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Book] Global Activator- My English, Your English, World Englishes2015

    • Author(s)
      Tadashi Shiozawa and Gregory King
    • Total Pages
      92
    • Publisher
      Kinseido
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Book] 『現代社会と英語-英語の多様性をみつめて』2014

    • Author(s)
      塩澤正 榎木薗哲也 他
    • Total Pages
      397
    • Publisher
      (株)金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Book] Gregory King Global Activator2014

    • Author(s)
      塩澤正
    • Publisher
      金星堂(11月出版予定)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Book] 国際英語論が英語教育を救う(仮)2014

    • Author(s)
      吉川寛・小宮富子・塩澤正・倉橋洋子・下内充
    • Publisher
      (年度末出版予定)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Book] 現代社会と英語-英語の多様性をみつめて, 編2014

    • Author(s)
      塩澤正
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Book] 現代社会と英語―英語の多様性をみつめて―2014

    • Author(s)
      塩澤 正、倉橋洋子、小宮富子、下内 充 他
    • Total Pages
      397
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Book] 現代社会と英語―英語の多様性をみつめて2014

    • Author(s)
      塩澤正・榎木菌鉄也・倉橋洋子・小宮富子・下内充(編著)
    • Total Pages
      397
    • Publisher
      金星堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Book] 英語教育学大系第第3巻:英語教育と文化2010

    • Author(s)
      吉川寛、塩澤正、小宮富子、下内充, 他
    • Total Pages
      284
    • Publisher
      大修館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Book] 英語教育大系第3巻:英語教育と文化2010

    • Author(s)
      塩澤正(共著)
    • Total Pages
      284
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Book] 大学英語教育学 その方向性と諸分野2010

    • Author(s)
      森住衛, 他(塩澤は分担執筆)
    • Total Pages
      286
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Book] 私たちの異文化体験 20082009

    • Author(s)
      塩澤正(編)
    • Total Pages
      179
    • Publisher
      中部大学英語英米文化学科
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Book] 私たちの異文化体験20082008

    • Author(s)
      塩澤 正(編)
    • Total Pages
      186
    • Publisher
      中部大学人文学部英語英米文化学科
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Book] 『私たちの異文化体験2007』2007

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Total Pages
      180
    • Publisher
      中部大学 人文学部 英語英米文化学科
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Book] 私たちの異文化体験20052006

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Total Pages
      187
    • Publisher
      中部大学 人文学部 英語英米文化学科
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Book] 児童英語教育の理論と実践2005

    • Author(s)
      塩澤 正(共著)
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      研究社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Journal Article] 「国際英語論」への批判に応える -3 つの「国際英語論」の教育的意義と課題-2023

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      中部大学人文学部研究論集

      Volume: 49 Pages: 99-119

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] 「国際英語論」が日本の英語教育に及ぼす影響 -その仕組みと課題-2022

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      中部大学人文学部研究論集

      Volume: 48 Pages: 113-133

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] 「新型コロナウィルス対応に見るアメリカ文化― オハイオ大学でのサバティカルを振り返って-」2021

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      中部大学教育研究

      Volume: 21 Pages: 97-105

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] 新型コロナウイルス対応にみるアメリカ人的思考2021

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      Glocal

      Volume: 20 Pages: 2-3

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] LMSとLINEを利用したアウトプット重視のオンデマンド型遠隔授業の実践 -「国際英語論」の発想を利用して-2020

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要

      Volume: 18 Pages: 87-104

    • NAID

      130008135805

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] 「国際英語論」からの日本語英語教育への示唆-Model of “My English”の提案-2020

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      中部大学人文学部研究論集

      Volume: 43 Pages: 107-119

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] 「国際英語論」からの日本の英語教育への示唆 -Model of "My English" からの提案-2020

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      アジア英語研究

      Volume: 22 Pages: 13-56

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] 英語学習「疑似初心者(false beginners)」が抱える課題 ―人的要因、教育環境的要因、社会的要因から探る―2020

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      中部大学人文学部紀要

      Volume: 45 Pages: 67-102

    • NAID

      120007026892

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] A satisfaction survey on the Multi-Media Room of the Department of English Language and Culture:A learners' view2018

    • Author(s)
      柳朋宏、三上仁志、塩澤正、Gregory King
    • Journal Title

      中部大学教育研究

      Volume: 18 Pages: 125-134

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Journal Article] International Education Weekと「国際英語論」2017

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      Glocal

      Volume: 11 Pages: 2-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Journal Article] Applying Dewey’s Experiential Learning in Progressive Education to ESL/EFL/EIL2017

    • Author(s)
      Sugiyama, Y, Shiozawa, T, King, G.
    • Journal Title

      中部大学人文学部研究論集

      Volume: 38 Pages: 13-36

    • NAID

      120006520676

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Journal Article] 国際英語論にもとづく英語授業の実践2016

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      「国際英語論」で変わる日本の英語教育

      Volume: - Pages: 55-80

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Journal Article] 今、なぜ国際英語の視点が必要か2016

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      「国際英語論」で変わる日本の英語教育

      Volume: - Pages: 27-54

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Journal Article] 国際英語論の視点に立った英語教育とはーその具体的目標と留意点2014

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      『現代社会と英語-英語の多様性をみつめて』

      Volume: 単体論文集 Pages: 163-173

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] 「国際英語論」の視点に立った英語教育とは―具体的目標と留意点―2014

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      現代社会と英語―英語の多様性をみつめて

      Pages: 163-174

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Journal Article] 国際英語論」の視点に立った英語教育とは─具体的目標と留意点─2014

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      現代社会と英語-英語の多様性を見つめて(塩澤正他編,金星堂)

      Pages: 163-174

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] オハイオ大学での在外研究を終えて―OUでの教育環境・中部大学生の活躍に関する報告―2012

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      中部大学教育研究

      Volume: 12 Pages: 115-118

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] 英文を音読しよう ~その効果と留意点~2012

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      Step World Times

      Volume: 77 Pages: 1-1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] 英語教師に勧める「異文化理解」に関する本2012

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 62巻 Pages: 30-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] 英語教師に勧める「異文化理解」に関する本2012

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 9月号 Pages: 30-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Journal Article] 英語変種との接触が学習者の英語感に与える影響:Outer Circle英語に焦点を当てて2012

    • Author(s)
      吉川 寛、小宮富子、塩澤 正、倉橋洋子、下内 充
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要

      Volume: 第10号 Pages: 55-80

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Journal Article] 英語多変種との接触が学習者の英語観に与える影響 ―Outer Circleの英語に焦点を当てて―2012

    • Author(s)
      吉川寛・倉橋洋子・小宮とみ子・塩澤正・下内充
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要

      Volume: 10 Pages: 55-80

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] 英語多変種との接触が学習者の英語観に与える影響―Outer Circleの英語に焦点を当てて―2012

    • Author(s)
      吉川寛・小宮富子・塩澤正・倉橋洋子・下内充
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要

      Volume: 第10号 Pages: 55-80

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] 英語教師に勧める「異文化理解」に関する本2012

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      英語教育(大修館書店)

      Volume: 9月号 Pages: 30-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Journal Article] 英語多変種との接触が学習者の英語観に与える影響―Outer Circle英語に焦点を当てて―2012

    • Author(s)
      吉川寛、小宮富子、塩澤正、倉橋洋子、下内充
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要

      Volume: 第10号 Pages: 55-80

    • NAID

      110009612564

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Journal Article] 学校でしかできない英語教育とは2011

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 60 Pages: 19-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] 学校でしかできない英語教育とは2011

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 第60巻第6号 Pages: 19-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Journal Article] 学校でしかできない英語教育とは大修館2011

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      英語教育

      Volume: 第60巻第6号 Pages: 19-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Journal Article] 「国際英語論」の視点から英語を学ぶ意義 --実践編--2010

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      人文学部研究論集 第23号

      Pages: 151-184

    • NAID

      120006518561

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Journal Article] 「国際英語論」の視点から英語を学ぶ意義2009

    • Author(s)
      塩澤正
    • Journal Title

      人文学部研究論集 第22号

      Pages: 63-91

    • NAID

      120006518308

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Journal Article] 「留学体験を成功に導く要素に関する解釈学的研究-アメリカで学ぶ日本人留学生の寮生活に関するケーススタディーから-」2008

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Journal Title

      『中部大学人文学部研究論集』 第17号

      Pages: 129-156

    • NAID

      110006607696

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Journal Article] 国際英語の観点からみた日本人英語2008

    • Author(s)
      吉川寛、倉橋洋子、小宮富子、塩澤正、下内充
    • Journal Title

      JACET中部支部記念論文集

      Pages: 31-56

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Journal Article] 国際英語の観点からみた日本人英語2008

    • Author(s)
      吉川 寛, 倉橋洋子, 小宮富子, 塩澤 正, 下内 充
    • Journal Title

      JACET中部25周年記念論文集 1

      Pages: 31-56

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Journal Article] 留学体験を成功に導く要素に関する解釈学的研究-アメリカで学ぶ日本人留学生の寮生活に関するケーススタディーから-2007

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Journal Title

      中部大学人文学部研究論集 第17号

      Pages: 129-156

    • NAID

      110006607696

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Journal Article] 留学体験を成功に導く要素に対する解釈学的研究…アメリカで学んだ日本人留学生の寮生活に関するケーススタディーから…2007

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Journal Title

      中部大学人文学部研究論文 第17号

      Pages: 129-156

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Journal Article] 「全員長期留学海外研修」に向けての学習意欲を高める試み2006

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Journal Title

      中部大学教育研究 第5号

      Pages: 79-90

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Journal Article] 相手を怒らせる表現とは2005

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Journal Title

      英語教育 Vol.54.No.3

      Pages: 29-30

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Journal Article] Ways to motivate students on the compulsory study abroad program

    • Author(s)
      Tadashi Shiozawa
    • Journal Title

      Journal of Chubuu University Education Vol.5

      Pages: 79-90

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Journal Article] A hermeneutic approach to the positive study abroad experiences…acase study of the Japanese students living in American college campus dorms

    • Author(s)
      Tadashi Shiozawa
    • Journal Title

      Journal of the College ofHumanities Vol.17

      Pages: 129-156

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Presentation] 正確さ重視と汎用性重視の評価の関係 ―国際英語論の視点からの評価を考えるー2021

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      JACET中部支部春季定例研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 正確さ重視の評価と汎用性重視の評価の関係-「国際英語論」の視点からの評価を考える-2021

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      JACET中部支部春季定例研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 音声付きスライドとLINEを利用した講義と英語学習ハイブリッド授業の実践ー言語習得論と国際英語論の観点からー2020

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      大学英語教育学会第35回中部支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 汎用性重視の評価の実践 -学習者の視点-2020

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      JAAL in JACET
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] Initial advantage and achievement in L2 reading: Does the Matthew effect operate in language major contexts?2020

    • Author(s)
      Mikami Hitoshi & *Tadashi Shiozawa
    • Organizer
      ARWA Conference 2020, Beijing, China.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] Problematic strategies in extensive reading practice: Assessment and future directions2020

    • Author(s)
      Hitoshi Mikami & *Tadashi Shiozawa
    • Organizer
      RELC
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 国際英語と評価2019

    • Author(s)
      吉川寛、小宮富子、倉橋洋子、塩澤正
    • Organizer
      JAAL in JACET
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] On World Englishes and Cross-cultural Understanding2019

    • Author(s)
      吉川寛、小宮富子、倉橋洋子、塩澤正
    • Organizer
      大学英語教育学会58回国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 汎用性重視の評価と観点別評価との関係- SpeakingとWritingを中心に-2019

    • Author(s)
      吉川寛、小宮富子、倉橋洋子、塩澤正
    • Organizer
      AAL in JACET
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] Symposium: English Education for Generation Z and Beyond2019

    • Author(s)
      塩澤正 小宮富子
    • Organizer
      大学英語教育学会58回国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 「国際英語論」の視点からの日本の英語教育への示唆 -理論から実践・評価へ-2019

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      日本アジア英語学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 英語多変種との接触が学習者の英語観に与える影響2018

    • Author(s)
      吉川寛、小宮富子、塩澤正、倉橋洋子、下内充
    • Organizer
      JAAL in JACET
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 国際理解と異文化理解研究会の研究報告2018

    • Author(s)
      吉川寛、倉橋洋子、小宮富子、塩澤正、下内充、榎木薗鉄也
    • Organizer
      JAAL in JACET
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] Immediate and Sustained Effects of Semester Abroad Experience on Target Language Reading Proficiency: A Longitudinal Study2018

    • Author(s)
      Tadashi Shiozawa, Hitoshi Mikami
    • Organizer
      AAAL
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00801
  • [Presentation] 国際英語と異文化理解研究会の目的と活動2017

    • Author(s)
      塩澤正 吉川寛 倉橋洋子 小宮富子
    • Organizer
      大学英語教育学会第56回国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Presentation] A Model of “My English” as an International Language2017

    • Author(s)
      Shiozawa, Tadashi
    • Organizer
      22nd IAWE Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Presentation] 国際語の一つとしての“My English” モデルの提案2017

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      大学英語教育学会中部支部秋季定例研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Presentation] “Emotions and Environments” -Key Role Players in Global Education and Lang.2016

    • Author(s)
      Tadashi Shiozawa
    • Organizer
      International Education Week
    • Place of Presentation
      オハイオ大学(米国)
    • Year and Date
      2016-11-14
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Presentation] 国際英語と異文化理解研究会の研究活動2015

    • Author(s)
      吉川寛、倉橋洋子、小宮富子、塩澤正、下内充、榎木薗鉄也
    • Organizer
      JACET Sig
    • Place of Presentation
      鹿児島大学(鹿児島県鹿児島市)
    • Year and Date
      2015-08-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Presentation] 英語の授業で異文化理解を促す~異文化理解能力とは、方法は~2015

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      JACET関東支部年次大会
    • Place of Presentation
      青山学院大学(東京都)
    • Year and Date
      2015-07-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02804
  • [Presentation]2014

    • Author(s)
      Tadashi Shiozawa, Gregory King
    • Organizer
      JALT 40th Annual International Conference on Language
    • Place of Presentation
      筑波国際会議場(予定)
    • Year and Date
      2014-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Presentation] 国際英語論の考え方を反映した英語教育とは?―情意レベルを刺激する肯定的体験学習のすすめ―2013

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      大学英語教育学会中部支部12月定例研究会
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Year and Date
      2013-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Presentation] 国際英語論の考え方を反映した英語教育とは―情意レベルを刺激する肯定的体験学習のすすめ2013

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)中部支部定例研究会
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Presentation] 国際英語論の考え方を反映した英語教育とは―情意レベルを刺激する肯定的体験学習のすすめ―2013

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      JACET定例研究会
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Year and Date
      2013-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520766
  • [Presentation] 再考:児童にとってのコミュニケーションとは?-国際英語論の視点から2012

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      日本児童英語教育学会中部支部春季研究大会
    • Place of Presentation
      中部大学名古屋キャンパス
    • Year and Date
      2012-05-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Presentation] Affective competence and World Englishes2011

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshikawa, Tadashi Shiozawa et. al
    • Organizer
      大学英語教育学会 第50回記念国際大会
    • Place of Presentation
      西南学院大学(福岡市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Presentation] Affective competence and World Englishes2011

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshikawa, Tadashi Shiozawa, et. al
    • Organizer
      大学英語教育学会第50回記念国際大会
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Year and Date
      2011-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Presentation] たくましい地球市民を育てるプログラム2009

    • Author(s)
      塩澤正, 松原勝子, G King
    • Organizer
      大学英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      北海学園大学
    • Year and Date
      2009-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Presentation] Do the study abroad experiences improve the tolerance towards the varieties of English?2008

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      第14回国際英語学会世界大会
    • Place of Presentation
      香港
    • Year and Date
      2008-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Presentation] Do the study abroad experiences improve the tolerance towards the varieties of English?2008

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Organizer
      The 14th Conference of the International Association for World Englishes-World Englishes and World's Languages-
    • Place of Presentation
      City University of Hong Kong
    • Year and Date
      2008-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520555
  • [Presentation] Affective Competence and World Englishes2007

    • Author(s)
      塩澤 正
    • Organizer
      第13回国際英語学会(IAWE)世界大会
    • Place of Presentation
      Regensburg大学(ドイツ)
    • Year and Date
      2007-10-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Presentation] Affective Competenceand World Englishes2007

    • Author(s)
      Tadashi Shiozawa
    • Organizer
      13th Annual Conference of International Association for World Englishes
    • Place of Presentation
      Regensburg University
    • Year and Date
      2007-10-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17520403
  • [Presentation] 国際英語論の考え方を反映した英語教育とは―情意レベルを刺激する肯定的体験学習のすすめ

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      大学英語教育学会中部支部12月研究例会
    • Place of Presentation
      中京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Presentation] World Englishes-what and how do you treat in class? (tentative)

    • Author(s)
      塩澤正 Gregory King
    • Organizer
      JALT 40th Annual International Conference on Language
    • Place of Presentation
      筑波国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • [Presentation] 再考:児童にとってのコミュニケーションとは?

    • Author(s)
      塩澤正
    • Organizer
      日本児童英語教育学会中部支部春季研究大会
    • Place of Presentation
      中部大学名古屋校舎
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520718
  • 1.  YOSHIKAWA Hiroshi (90301639)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 2.  KURAHASHI Yoko (10082372)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 3.  KOMIYA Tomiko (40205513)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 4.  SHIMOUCHI Mitsuru (50249215)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 10 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi