• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NITTA Kaori  新田 香織

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10258064
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2010 – 2011: 近畿大学, 総合社会学部, 教授
2009: Kinki University, 語学教育部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
音声・音韻 / 文法 / 語彙・意味 / 英語の多様性 / 教授法・カリキュラム論 / 第二言語習得理論 / 教育工学・教材・教育メディア一般 / 英語教育 / 国際協力 / ESP教材開発 … More / 開発教育 / 英語発音指導 / ESPにおける語彙・文法指導 / 音声指導 / 語彙・文法指導 Less
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (8 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  Construction and Practice of a Program Cultivating Integrated English Skills Needed in Actual Field Sites of International CooperationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NITTA Kaori
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kinki University

All 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 英語教育学体系2010

    • Author(s)
      寺内一・山内ひさ子・野口ジュディー・笹島茂、新田香織, 他33名
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520611
  • [Book] 英語教育学体系第4巻21世紀のESP新しいESP理論の構築と実践(第3章2.授業内活動担当:pp.63-79担当)

    • Author(s)
      新田香織, 他33名 編集:寺内一・山内ひさ子・野口ジュディー・笹島茂
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      大修館書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520611
  • [Journal Article] Developing Can-Do Check Lists as a Self-Evaluation Tool for University-Level English Classes2011

    • Author(s)
      Etsuko Shimo, Kaori Nitta
    • Journal Title

      近畿大学教養・外国語教育センター紀要(外国語編)

      Volume: 第2巻第1号 Pages: 225-242

    • NAID

      120005729485

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520611
  • [Journal Article] Developing Can-Do Check Lists as a Self-Evaluation Tool for University-Level English Classes2011

    • Author(s)
      下絵津子, 新田香織
    • Journal Title

      近畿大学教養・外国語教育センター紀要

      Volume: 第2巻第1号 Pages: 225-242

    • NAID

      120005729485

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520611
  • [Presentation] Beyond Teaching English Skills : The Road to a Collaborative Social Survey between Vietnamese and Japanese Students2011

    • Author(s)
      Kaori Nitta, Thomas Koch
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)関西支部40周年記念大会
    • Place of Presentation
      兵庫、武庫川女子大学
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520611
  • [Presentation] Beyond Teaching English Skills : The Road to a Collaborative Social Survey between Vietnamese and Japanese Students2011

    • Author(s)
      新田香織、トーマス・チャールズ・クック
    • Organizer
      大学英語教育学会関西支部40周年記念大会
    • Place of Presentation
      兵庫、武庫川女子大学
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520611
  • [Presentation] Unified Testing in a University English Oral Program2010

    • Author(s)
      新田香織
    • Organizer
      大学英語教育学会関西支部秋季大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(上ケ原)
    • Year and Date
      2010-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520611
  • [Presentation] Unified Testing in a University English Oral Program2010

    • Author(s)
      カーロス・ラミレズ、新田香織
    • Organizer
      大学英語教育学会関西支部秋季大会
    • Place of Presentation
      兵庫、関西学院大学
    • Year and Date
      2010-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520611
  • 1.  SHIRAKAWA Taikyou (50259553)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  CHARLES KOCH Thomas (30460926)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi