• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Suzuki Hideo  鈴木 秀男

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SUZUKI HIDEO  鈴木 秀男

SUZUKI Hideo  鈴木 秀男

Less
Researcher Number 10282328
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 慶應義塾大学, 理工学部(矢上), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2024: 慶應義塾大学, 理工学部(矢上), 教授
2011 – 2013: 慶應義塾大学, 理工学部, 教授
2008 – 2010: Keio University, 理工学部, 准教授
2007: University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engeneering, Associate Professor
2006: 筑波大学, 大学院システム情報工学研究科, 助教授 … More
2004: University of Tsukuba, Graduate School of Systems and Information Engineering, Associate Professor, 大学院・システム情報工学研究科, 助教授
2002 – 2003: Univ. Tsukuba, Inst. Policy Plan. Sci., Assoc. Prof., 社会工学系, 助教授
1997 – 2002: 筑波大学, 社会工学系, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
社会システム工学 / Basic Section 07080:Business administration-related / Social systems engineering/Safety system / Commerce
Except Principal Investigator
Social systems engineering/Safety system / Medium-sized Section 25:Social systems engineering, safety engineering, disaster prevention engineering, and related fields / 社会システム工学
Keywords
Principal Investigator
顧客満足度 / 品質管理 / 顧客満足 / CSR / 社会的品質 / サービス品質 / マーケティング / コンジョイント分析 / 統計的工程管理 / 判別木 … More / 品質 / 社会的責任 / SDGs / TOE / 新技術受容性 / 顧客行動 / 品質次元 / サービス企画 / 製品開発 / オープンイノベーション / Thailand / Total Quality Management / Thailand and Japan / 従業員満足度 / IoT / 技術受容モデル / Marketing Capability / Innovative Capability / Quality Management / 知覚品質 / ロイヤルティ / 品質要素 / 保守サービス性 / principal points / ソーシャル・マーケティング / スポーツ・マーケティング / サービス・マーケティング / プロ野球 / オピニオン・リーダー / 経験価値 / 線形判別分析 / 工程管理 / 重み付き平均アルゴリズム / ブースティング / 工程管理(Process Control) / Gradient Boosting / 判別(Classification) / ブースティング(Boosting) / AdaBoost / 因子分析 / 適合度指標 / シューハート管理図 / ロジットモデル / ポジショニング / プロダクトマップ / ブートストラップ法 / ブートストラップ信頼区間 / 時系列モデル / モデル選択 / RANKLOGIT / LOGMAP / 多次元尺度法 / MDL基準 … More
Except Principal Investigator
機械学習 / データマイニング / Data Mining / 確率感度解析 / 因果推論 / 実験計画 / 人工知能 / データ駆動型社会 / Boosting / ブースティング / TSP / Stochastic Sensitivity Analysis / モデル化 / 効果検証 / マーケティング施策 / 施策効果 / Mathematical Modeling / Machine Learning / Learning Algorithms / Ubiquitous Data Mining / アルゴリズム / 数理モデル化技術 / 学習アルゴリズム / ユビキタス・データマイニング / Lattice Theory / CRM Business Model / 携帯通販 / オンラインショッピング / ラティス解析 / 相関ルール / ラティス理論 / CRMビジネスモデル / Scoring Model / Local Search / Stochastic Sensitivity / 局所探索法 / 勾配法 / 関数最適化 / CRM / 局所最適化 / ダイレクトマーケティング / スコアリングモデル / 局所探索 / Minimum Description Length (MDL) / Bootstrap Method / Neural Network / ブートストラップ / ニューラル・ネットワーク / MDL情報量基準 / ブートストラップ法 / ニューラルネットワーク / 感度解析 / 情報システム / サービス科学 / メタモデル / グローバル感度解析 Less
  • Research Projects

    (15 results)
  • Research Products

    (93 results)
  • Co-Researchers

    (11 People)
  •  データ駆動型企業システム実現のための大規模ログと実験データの活用分析基盤の構築

    • Principal Investigator
      後藤 正幸
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 25:Social systems engineering, safety engineering, disaster prevention engineering, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A Study on quality management considering corporate social responsibility and SDGs initiativesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      鈴木 秀男
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  データ駆動型社会の基盤をなす次世代実験計画技術の開発と実証的評価

    • Principal Investigator
      後藤 正幸
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 25:Social systems engineering, safety engineering, disaster prevention engineering, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  A study on the framework for quality management using open innovationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Suzuki Hideo
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  A study on the framework for customer satisfaction index models and quality management considering social quality and serviceabilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUZUKI HIDEO
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Keio University
  •  An advanced model for evaluating service quality and customer satisfactionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUZUKI Hideo
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Social systems engineering/Safety system
    • Research Institution
      Keio University
  •  Development and Evaluation of Mathematical Models for Service-Oriented Data Mining

    • Principal Investigator
      KODA Masato
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social systems engineering/Safety system
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Indices of Service Quality, Customer Satisfaction and Loyalty in Japanese Service IndustriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SUZUKI Hideo
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social systems engineering/Safety system
    • Research Institution
      Keio University
  •  Development and Evaluation of Mathematical Models for Ubiquitous Data Mining

    • Principal Investigator
      KODA Masato
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social systems engineering/Safety system
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Integration of Data Mining Models and Prototyping of CRM Business Model

    • Principal Investigator
      KODA Masato
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social systems engineering/Safety system
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  ブースティングを用いた判別手法とその品質管理・マーケティングへの応用Principal Investigator

    • Principal Investigator
      鈴木 秀男
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      社会システム工学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Synthesis and Optimization of Data Mining Models to Achieve Higher Performance

    • Principal Investigator
      KODA Masato
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      社会システム工学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  ブートストラップ法を用いた品質管理・マーケティング手法に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      鈴木 秀男
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      社会システム工学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Mathematical Modeling and Stochastic Sensitivity Analysis for Data Mining

    • Principal Investigator
      KODA Masato
    • Project Period (FY)
      1999 – 2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      社会システム工学
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  MDL基準を用いたデータ解析法の開発とその品質管理,マケティングへの応用Principal Investigator

    • Principal Investigator
      鈴木 秀男
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      社会システム工学
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] JSQC選書:サービス品質の構造を探る-プロ野球の事例から学ぶ-2011

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Total Pages
      162
    • Publisher
      日本規格協会(2011年5月発刊予定)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Book] サービス品質の構造を探る-プロ野球の事例から学ぶ-2011

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Total Pages
      162
    • Publisher
      日本規格協会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Book] 顧客満足度向上のための手法-サービス品質の獲得2010

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Total Pages
      159
    • Publisher
      日科技連出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Book] 顧客満足度向上のための手法-サービス品質の獲得-2010

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      日科技連出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Journal Article] Evaluation on the Impact of Quality Dimensions for Social Perception2024

    • Author(s)
      Kenichi Shibuya, Jean Baptiste Blet, Hideo Suzuki
    • Journal Title

      Review of Integrative Business and Economics Research

      Volume: 13 Pages: 1-19

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01704
  • [Journal Article] A Model for Estimating the Operating Status of Individual Home Appliances Based on Bayesian Estimation from Main Power Consumption2023

    • Author(s)
      鈴木 佐俊、小林 学、後藤 正幸
    • Journal Title

      Journal of Japan Industrial Management Association

      Volume: 74 Issue: 2 Pages: 63-76

    • DOI

      10.11221/jima.74.63

    • ISSN
      1342-2618, 2187-9079
    • Year and Date
      2023-07-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K04293, KAKENHI-PROJECT-19K04914, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Journal Article] Causal Tree に基づく選択バイアスを考慮した頑健な条件付き平均処置効果推定手法の提案2023

    • Author(s)
      坪井優樹, 阪井優太, 鈴木佐俊, 後藤正幸
    • Journal Title

      情報処理学会論文誌

      Volume: 64(9) Pages: 1399-1412

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Journal Article] Customer Perceptions of Mediating Role of Ownership Cost in Garvin's Dimensions of Quality2018

    • Author(s)
      Erialdi SYAHRIAL, Hideo SUZUKI, Shane J. SCHVANEVELDT and Mitsuki MASUDA
    • Journal Title

      Journal of Japan Industrial Management Association

      Volume: 69 Issue: 2E Pages: 95-112

    • DOI

      10.11221/jima.69.95

    • NAID

      130007433571

    • ISSN
      1342-2618, 2187-9079
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03939
  • [Journal Article] The impact of serviceability-oriented dimensions on after-sales service cost and customer satisfaction2017

    • Author(s)
      Syahrial Erialdi、Suzuki Hideo、Schvaneveldt Shane J.
    • Journal Title

      Total Quality Management & Business Excellence

      Volume: 28 Issue: 11-12 Pages: 1-25

    • DOI

      10.1080/14783363.2017.1365595

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03939
  • [Journal Article] ネットワーク分析を用いたプロスポーツクラブの業績評価指標の関係性に関する研究2010

    • Author(s)
      水野圭, 鈴木秀男
    • Journal Title

      日本経営工学会論文誌

      Volume: 30巻 Pages: 263-274

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Journal Article] Measuring Changes in Quality Management : An Empirical Analysis of Japanese Manufacturing Companies2009

    • Author(s)
      Rita Arauz, Hirofumi Matsuo, Hideo Suzuki
    • Journal Title

      Total Management and Business Excellence 20

      Pages: 1337-1374

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Journal Article] 2水準過飽和実験計画を用いたパラメータ設計2009

    • Author(s)
      松浦峻, 鈴木秀男, 長谷川雄大, 呉宏堯, 森初男
    • Journal Title

      品質 39

      Pages: 92-103

    • NAID

      110007467867

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Journal Article] Measuring Changes in Quality Management : An Empirical Analysis of Japanese Manufacturing Companies2009

    • Author(s)
      Rita Arauz, Hirofumi Matsuo, Hideo Suzuki
    • Journal Title

      Total Management and Business Excellence

      Volume: 20巻 Pages: 1337-1374

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Journal Article] 2水準過飽和実験計画を用いたパラメータ設計2009

    • Author(s)
      松浦峻, 鈴木秀男, 長谷川雄大, 呉宏堯, 森初男
    • Journal Title

      品質(日本品質管理学会論文誌)

      Volume: 39巻 Pages: 92-103

    • NAID

      110007467867

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Journal Article] Optimal threshold analysis of segmentation methods for identifying target customers2008

    • Author(s)
      M. Mizuno, A. Saji, U. Sumita, H. Suzuki
    • Journal Title

      European Journal of Operational Research 186-1

      Pages: 358-379

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18510117
  • [Journal Article] A robust ensemble learning using zero-one loss function2008

    • Author(s)
      N. Sano, H. Suzuki, M. Koda
    • Journal Title

      Journal of the Operations Research Society of Japan 51-1

      Pages: 95-110

    • NAID

      110006632507

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18510117
  • [Journal Article] A robust boosting method using zero-one loss function : SNRBoost2004

    • Author(s)
      N.Sano, H.Suzuki, M.Koda
    • Journal Title

      京都大学数理解析研究所講究録 1351

      Pages: 106-121

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] Characteristics of On-line Shopping Using Keitai-Cellular Phone(in Japanese)2004

    • Author(s)
      N.Suzuki, M.Koda
    • Journal Title

      Direct Marketing Review 3-1

      Pages: 29-41

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] A robust boosting method for mislabeled data2004

    • Author(s)
      N.Sano, H.Suzuki, M.Koda
    • Journal Title

      Journal of the Operations Research Society of Japan 47

      Pages: 182-196

    • NAID

      110001183596

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] 0-1損失関数を用いたロバストなブースティングの提案2004

    • Author(s)
      佐野夏樹, 鈴木秀男
    • Journal Title

      日本OR学会2004年春季研究発表会アブストラクト集

      Pages: 294-295

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] A Robust Boosting Method using Zero-one Loss Function : SNR Boost2004

    • Author(s)
      N.Sano, H.Suzuki, M.Koda
    • Journal Title

      RIMS Kokyuroku (Kyoto University) 1351

      Pages: 106-121

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] A Robust Boosting Method for Mislabeled Data2004

    • Author(s)
      N.Sano, H.Suzuki, M.Koda
    • Journal Title

      Journal of the Operations Research Society of Japan 47-3

      Pages: 182-196

    • NAID

      110001183596

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] 携帯端末を用いたオンラインショッピングの特性2004

    • Author(s)
      鈴木伸彦, 香田正人
    • Journal Title

      日本ダイレクトマーケティング学会論文誌Direct Marketing Review 3

      Pages: 29-41

    • NAID

      40006150083

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] A Robust Boosting Method for Mislabeled Data2004

    • Author(s)
      N.Sano, H.Suzuki, M.Koda
    • Journal Title

      Journal of the Operations Research Society of Japan 47・3

      Pages: 182-196

    • NAID

      110001183596

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] 携帯端末を用いたオンラインショッピングの特性2004

    • Author(s)
      鈴木伸彦, 香田正人
    • Journal Title

      Direct Marketing Review(日本ダイレクトマーケティング学会誌) 3・1

      Pages: 29-41

    • NAID

      40006150083

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] ブースティングを用いたスコアリングモデルの構築2004

    • Author(s)
      竹林実, 佐野夏樹, 鈴木秀男
    • Journal Title

      日本OR学会2004年春季研究発表会アブストラクト集

      Pages: 292-293

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Journal Article] One-Class Classificationとその応用2004

    • Author(s)
      鈴木伸彦, 香田正人
    • Journal Title

      日本OR学会2004年秋季研究発表会アブストラクト集

      Pages: 48-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15510116
  • [Presentation] 社会的品質を考慮した品質要素と 顧客満足度およびロイヤルティの関係分析 -インナーを事例として-2023

    • Author(s)
      山本雄太、鈴木秀男
    • Organizer
      (一社)日本品質管理学会 第53回年次大会研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01704
  • [Presentation] Garvinの品質次元と社会的品質が顧客満足度に与える影響の 調査研究2023

    • Author(s)
      澁谷 健、 Jean Baptiste Blet、鈴木 秀男
    • Organizer
      (一社)日本品質管理学会 第131回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01704
  • [Presentation] 主幹電力データからの家電製品の時系列状態推定モデル2023

    • Author(s)
      鈴木佐俊,小林 学,後藤正幸
    • Organizer
      経営情報学会 2023年度年次大会,発表番号26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] Factor Analysis Framework of Review Data based on BERT and SHAP for Improving User Ratings2023

    • Author(s)
      Mamiko Watanabe, Koki Yamada, Ryotaro Shimizu, Satoshi Suzuki, Masayuki Goto
    • Organizer
      The 21st Asian Network for Quality Congress (ANQ 2023)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] Cross-Lingual Analysis Based on Natural Language Model to Explore Nationality Differences in Traveler Value2023

    • Author(s)
      Tianxiang Yang, Hideo Suzuki, Masayuki Goto
    • Organizer
      The 7th Asian Conference of Management Science and Application (ACMSA 2023)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] レビュー文データを対象としたBERTとSHAPによる評価値向上要因分析モデル2023

    • Author(s)
      渡邊 真己子,山田晃輝,清水 良太郎,鈴木佐俊,後藤正幸
    • Organizer
      第37回人工知能学会全国大会(JSAI2023),3M1-GS-10-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] 自動車を事例としたCSRと顧客ロイヤルティの関係の日仏比較2022

    • Author(s)
      澁谷健一、Jean-Baptiste BLET、鈴木秀男
    • Organizer
      (一社)日本品質管理学会 第52回年次大会 研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01704
  • [Presentation] UTAUTモデルに基づく製造企業従業員によるIoTの受容意向の関係性分析2022

    • Author(s)
      許桐、鈴木秀男
    • Organizer
      (一社)日本品質管理学会第128回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01894
  • [Presentation] Empirical Study on the Adoption Intention of IoT by Chinese and Japanese Manufacturing Employees Based on ISO25010 Indicators and the UTAUT Model2022

    • Author(s)
      Xu Tong、 Hideo Suzuki
    • Organizer
      The 20th ANQ Congress 2022 Beijing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01894
  • [Presentation] An Improved Method for Estimating Conditional Average Treatment Effects Taking Account of Selection Bias Based on Causal Tree2021

    • Author(s)
      Yuki Tsuboi, Yuta Sakai, Satoshi Suzuki, Masayuki Goto
    • Organizer
      The 19th Asian Network for Quality Congress (ANQ2021)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] 選択バイアスを考慮するCausal Treeによる条件付き平均処置効果推定手法2021

    • Author(s)
      坪井優樹,阪井優太,鈴木佐俊,後藤正幸
    • Organizer
      日本経営工学会 2021年春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] A Study on the Effect of Total Quality Management in Thailand’s Small and Medium-sized Enterprises2021

    • Author(s)
      Suzuki, H. and Leelakitkul, S.
    • Organizer
      The 19th ANQ Congress 2021, Singapore, 2021.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01894
  • [Presentation] コロナ禍中における在宅勤務満足度の関係分析 -オンラインアンケートによる実証から-2021

    • Author(s)
      岩本大輝, 鈴木秀男
    • Organizer
      (一社)日本品質管理学会 第51回年次大会研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01894
  • [Presentation] Causal Treeに基づく選択バイアスを考慮した条件付き平均処置効果推定手法に関する一考察2021

    • Author(s)
      坪井優樹,阪井優太,鈴木佐俊,後藤正幸
    • Organizer
      第35回人工知能学会全国大会(JSAI2021)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [Presentation] A Study on the Effect of Total Quality Management in Thailand’s Small and Medium-sized Enterprises: The Conceptual Hypotheses Based on the Literature Review2019

    • Author(s)
      Sirawit Leelakitkul, Takeshi Ishikawa, Hiroki Iwamoto and Hideo Suzuki
    • Organizer
      ANQ Congress 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01894
  • [Presentation] Developing a Hierarchical Structure of e-Service Quality: A Case Study of Amazon2018

    • Author(s)
      Yu Liao and Hideo Suzuki
    • Organizer
      16th ANQ Congress 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03939
  • [Presentation] Analyzing the Relationship between Social Quality as a Dimension of Product Quality and Customer Satisfaction: A Case Study of Automobiles2017

    • Author(s)
      Hideo Suzuki, Shane J Schvaneveldt2 and Mitsuki Masuda
    • Organizer
      15TH ANQ CONGRESS 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03939
  • [Presentation] A study on analyzing trends of new products considering2016

    • Author(s)
      Mitsuki Masuda, Shane J. Schvaneveldt, Hideo Suzuki
    • Organizer
      The 14th ANQ Congress 2016
    • Place of Presentation
      Vladivostok (Russia)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03939
  • [Presentation] 入れ子による無選択を考慮したミックスドロジットモデルにおけるコンジョイント分析-プロ野球のチケットの効用と選択を事例として-2013

    • Author(s)
      早乙女洋平,鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会要旨集, pp.153-156
    • Year and Date
      2013-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究(第4報)-5年間の調査結果の経年変化分析2013

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会要旨集, pp.157-160
    • Year and Date
      2013-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] 引き分けを考慮した Bradley-Terryモデルによる多クラス判別2013

    • Author(s)
      高橋洋,鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会要旨集 , pp.57-60
    • Year and Date
      2013-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] 対数線形モデルを用いた 2値型 principal pointsの推定に関する研究 -アンケートデータ解析への応用 -2013

    • Author(s)
      山下遥,松浦峻,鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会要旨集
    • Year and Date
      2013-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] A Study on Indices for Customer Satisfaction, Service Quality and Fan's Opinion Leader of Professional Baseball Team in Japan2012

    • Author(s)
      Hideo Suzuki
    • Organizer
      The Proceeding of ANQ Congress 2012 Hong Kong, pp.483-490
    • Year and Date
      2012-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] Jリーグクラブの顧客満足度の指数化に関する研究2012

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第42回年次大会研究発表会研究発表要旨集 , pp.17-20
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] コンジョイント分析を用いたプロ野球のチケットの効用と選択に関する研究2012

    • Author(s)
      早乙女洋平,鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第42回年次大会研究発表会研究発表要旨集 , pp.13-16
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] A study of the relationship between customer satisfaction and Blog information : A Case Study of TV Drama in Japan2011

    • Author(s)
      Hideo Suzuki
    • Organizer
      The 18^<th> Annual Conference of American Society of Business and Behavioral Sciences (ASBBS)
    • Place of Presentation
      Las Vegas, USA
    • Year and Date
      2011-02-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] Prediction of Drugstore Sales and their Action Planning : Study on Product Reduction Using Bayesian Network2011

    • Author(s)
      Daichi Ueki, Hideo Suzuki
    • Organizer
      9^<th> ANQ Congress 2011
    • Place of Presentation
      Ho Chi Minh City Congress Hall, Ho chi Minh City(ベトナム)
    • Year and Date
      2011-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究 (第3報)-2011年調査結果より -2011

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第41回年次大会研究発表会研究発表要旨集 , pp.65-68
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] 口コミ効果を考慮したプロ野球チームの顧客ロイヤルティ分析2011

    • Author(s)
      末永智哉, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第41回年次大会研究発表会研究発表要旨集,pp.61-64
    • Place of Presentation
      名古屋工業大学
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] A New Method for Estimating Error Variances in Split-Plot Experiments2011

    • Author(s)
      Shu Ikeda, Shun Matsuura, Hideo Suzuki
    • Organizer
      9^<th> ANQ Congress 2011
    • Place of Presentation
      Ho Chi Minh City Congress Hall, Ho chi Minh City(ベトナム)
    • Year and Date
      2011-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] Study on the Methods of Heuristic Approximation for Principal Points of Binary Data2011

    • Author(s)
      Haruka Yamashita, Hideo Suzuki
    • Organizer
      9^<th> ANQ Congress 2011
    • Place of Presentation
      Ho Chi Minh City Congress Hall, Ho chi Minh City(ベトナム)
    • Year and Date
      2011-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] Prediction of Drugstore Sales and their Action Planning : Study on Product Reduction Using Bayesian Network2011

    • Author(s)
      Daichi Ueki, Hideo Suzuki
    • Organizer
      9^<th> ANQ Congress
    • Place of Presentation
      ホーチーミン市、ベトナム
    • Year and Date
      2011-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] WEB上の口コミが書籍売上に与える影響に関する研究2011

    • Author(s)
      吉井文学,鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第41回年次大会研究発表会研究発表要旨集 , pp.57-60
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] WEB上の口コミが書籍売上に与える影響に関する研究2011

    • Author(s)
      末永智哉, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第41回年次大会研究発表会研究発表要旨集,pp.57-60
    • Place of Presentation
      名古屋工業大学
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] 2値データにおけるPrincipal Pointsに関する研究(その2)-GAを用いたPrincipal Pointsの近似解法-2011

    • Author(s)
      山下遥, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第95回研究発表会
    • Place of Presentation
      成城大学、東京
    • Year and Date
      2011-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] Study on the Methods of Heuristic Approximation for Principal Points of Binary Data2011

    • Author(s)
      Haruka Yamashita, Hideo Suzuki
    • Organizer
      9^<th> ANQ Congress
    • Place of Presentation
      ホーチーミン市、ベトナム
    • Year and Date
      2011-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] A study of the relationship between customer satisfaction and Blog information : A Case Study of TV Drama in Japan2011

    • Author(s)
      Hideo Suzuki
    • Organizer
      18^<th>ASBBS
    • Place of Presentation
      ラスベガス、米国
    • Year and Date
      2011-02-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] 2値データにおけるPrincipal Points に関する研究(その2)-GAを用いたPrincipal Points の近似解法-2011

    • Author(s)
      山下遥、鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会 第95回研究発表会
    • Place of Presentation
      東京(成城大学)
    • Year and Date
      2011-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] 口コミ効果を考慮したプロ野球チームの顧客ロイヤルティ分析2011

    • Author(s)
      末永智哉,鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第41回年次大会研究発表会研究発表要旨集 , pp.61-64
    • Year and Date
      2011-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] A New Method for Estimating Error Variances in Split-Plot Experiments2011

    • Author(s)
      Shu Ikeda, Shun Matsuura, Hideo Suzuki
    • Organizer
      9^<th> ANQ Congress
    • Place of Presentation
      ホーチーミン市、ベトナム
    • Year and Date
      2011-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] Bayesian Networkを用いたブランド・エクイティモデルの構造に関する研究2010

    • Author(s)
      岡田雅利, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第40回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      東京(成城大学)
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究(第2報)-2010年調査結果より-2010

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会
    • Place of Presentation
      (財)日本科学技術連盟(東高円寺ビル)
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Presentation] 2010A Study on Scoring Customer Satisfaction, Experience Value, and Loyalty : A Case Study of Professional Baseball Teams in Japan2010

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      The Proceeding of The 13th Annual International Conference of the American Society of Business and Behavioral Sciences(pp.115-122)
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Presentation] 2値データにおけるPrincipal Pointsに関する研究2010

    • Author(s)
      山下遥, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第40回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      成城大学、東京
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] Bayesian Networkを用いたブランド・エクイティモデルの構造に関する研究2010

    • Author(s)
      岡田雅利, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第40回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      成城大学、東京
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] 2010プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究(第2報)-2010年1月下旬の調査結果より-2010

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第92回研究発表会発表要旨集(pp.183-186)
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Presentation] GISを用いた商圏分析-百貨店のPOSデータの解析-2010

    • Author(s)
      堤浩記, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会第9回全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      東京(早稲田大学)
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] GISを用いた商圏分析-百貨店のPOSデータの解析2010

    • Author(s)
      堤浩記, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会第9回全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学、東京
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] テレビドラコンテンツにおける視聴者の行動推移分析2010

    • Author(s)
      岩田卓也, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会第9回全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      東京(早稲田大学)
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] テレビドラコンテンツにおける視聴者の行動推移分析2010

    • Author(s)
      岩田卓也, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会第9回全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学、東京
    • Year and Date
      2010-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] 2値データにおけるPrincipal Pointsに関する研究2010

    • Author(s)
      山下遥, 鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第40回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      東京(成城大学)
    • Year and Date
      2010-10-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21510139
  • [Presentation] A Study on Scoring Customer Satisfaction, Experienoe Value, and Loyalty : A Case Study of Professional Baseball Teams in Japan2010

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      The 13th Annual International Conference of the American Society of Business and Behavioral Sciences
    • Place of Presentation
      Frankfurt, Germany
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Presentation] プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究2009

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      (社)日本品質管理学会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2009-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Presentation] 2009プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究2009

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第39回年次大会研究発表会要旨集(pp.83-86)
    • Year and Date
      2009-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20510125
  • [Presentation] Astructural analysis on relationships between Word-of-Mouth, Perceived Ouality Customer Satisfaction and Loyalty2007

    • Author(s)
      Hideo, Suzuki
    • Organizer
      5th Asian Network for Quahlity congress
    • Place of Presentation
      インチョン、韓国
    • Year and Date
      2007-10-17
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18510117
  • [Presentation] A structural analysis on relationships between Word-of-Mouth, Perceived Quality, Customer Satisfaction and Loyalty2007

    • Author(s)
      H. Suzuki, T. Yamazaki
    • Organizer
      5th Asian Network for Quality Congress
    • Place of Presentation
      Incheon, Korea
    • Year and Date
      2007-10-17
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18510117
  • [Presentation] Robust design using One-Class Support Vector Regression(in Japanese)2007

    • Author(s)
      T. Nakanishi, H. Suzuki
    • Organizer
      37th Annual Conference of Quality Control Society of Japan
    • Place of Presentation
      Tokyo
    • Year and Date
      2007-10-27
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18510117
  • [Presentation] A quality control method using One Class Support Vector Machines2006

    • Author(s)
      H. Suzuki, A. Saji
    • Organizer
      4th Asian Network for Quality Congress
    • Place of Presentation
      Singaproe
    • Year and Date
      2006-09-26
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18510117
  • [Presentation] a sturctural analysis on market relationships based on word-of-mouth effects(in Japanese)2006

    • Author(s)
      T. Yamazaki, H. Suzuki
    • Organizer
      36th Annual Conference of Quality Control Society of Japan
    • Place of Presentation
      Tokyo
    • Year and Date
      2006-10-28
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18510117
  • [Presentation] A quality control method using One Class Support Vector Mackmes2006

    • Author(s)
      Hideo, Suzuki
    • Organizer
      4th Asian Network for Quahlity Congress
    • Place of Presentation
      シンガポール
    • Year and Date
      2006-09-26
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18510117
  • [Presentation] A Study on Indices for Customer Satisfaction, Service Quality and Fan’s Opinion Leader of Professional Baseball Team in Japan

    • Author(s)
      Hideo Suzuki
    • Organizer
      ANQ Congress 2012 Hong Kong
    • Place of Presentation
      The Hong Kong University of Science and Technology
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] 引き分けを考慮したBradley-Terryモデルによる多クラス分析判別

    • Author(s)
      高橋洋、鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] 対数線形モデルを用いた2値型principal pointsの推定に関する研究-アンケートデータ解析への応用-

    • Author(s)
      山下遥、鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] 入れ子による無選択を考慮したミックスドロジットモデルにおけるコンジョイント分析-プロ野球のチケットの効用と選択を事例として-

    • Author(s)
      早乙女洋平、鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] Jリーグクラブの顧客満足度の指数化に関する研究

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会 第42回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      コマツウェイ総合研修センタ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • [Presentation] プロ野球チームの顧客満足度の指数化に関する研究(第4報)-5年間の調査結果の経年変化-

    • Author(s)
      鈴木秀男
    • Organizer
      日本品質管理学会第43回年次大会研究発表会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23310105
  • 1.  KODA Masato (20114473)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 2.  YOSHIDA Taketoshi (80293398)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  後藤 正幸 (40287967)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 4.  上田 雅夫 (20755087)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  守口 剛 (70298066)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  関 庸一 (90196949)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  生田目 崇 (10318222)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  小林 学 (80308204)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  三川 健太 (40707733)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  山下 遥 (90754797)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  Schvaneveldt Shane J.
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi