• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKEUCHI Takaaki  建内 高昭

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

建内 高明  タケウチ タカアキ

建内 高昭  タケウチ タカアキ

Less
Researcher Number 10300170
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 愛知教育大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 愛知教育大学, 教育学部, 教授
2013 – 2023: 愛知教育大学, 教育学部, 教授
2007 – 2012: Aichi University of Education, 教育学部, 准教授
2002: 常葉学園短期大学, 英語英文科, 講師
2001: 常葉学園短期大学, その他部局等, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education / 教科教育
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
リスニング / シャドーイング / 学習意欲 / 小学校英語 / 同一児童 / 経年変化 / ワーキングメモリ容量 / 読解力 / 言語習得 / テキスト … More / 難易度 / 数唱課題 / 言語課題 / 難易度の異なる文 / 異なる難易度の文 / 無声 / 音韻 / 聴覚 / 言語音 / ヒト / 無声リハーサル / 有声リハーサル / リハーサル / 脳内皮質 / fMRI / フィードバック / ストラテジー / 作動記憶 / 認知科学 / 第二言語習得 / 高等教育 / 中等教育 / 聴解力 … More
Except Principal Investigator
教員養成 / 小学校英語 / 高度化 / 実践的指導力 / カリキュラム策定 / 長期教育実習 / 教育実習 / 教職実践演習 / 教職課程 / 外国語活動 / 教員研修 / サポート活動 / ICT / カリキュラム構築 / 開発 / カリキュラム構成 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (56 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  異なる学習意欲群に応じた動機づけモデルの構築―修正フィードバックとの関わりから―Principal Investigator

    • Principal Investigator
      建内 高昭
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  経年変化から捉える学習意欲―小学校英語での同一児童の動機づけを対象として―Principal Investigator

    • Principal Investigator
      建内 高昭
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Differentiated text type and reading comprehension questionsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKEUCHI Takaaki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Advanced Curriculum Development for Practical Teaching Skills in the Pre-Service Teacher Training Course of Primary English Education

    • Principal Investigator
      HONDA Katsuhisa
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Chiba University
  •  A study of listening comprehension in relation to both overt and covert rehersalPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKEUCHI Takaaki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  The Pre-service Training Standards for Foreign Language Activities in Japan

    • Principal Investigator
      HONDA KATSUHISA
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Chiba University
  •  A Teacher Training Curriculum Setting for Elementary School English Activities

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Haruyo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  脳内反応から捉えるシャドーイング擬似発話データとリスニング力との関連Principal Investigator

    • Principal Investigator
      建内 高昭
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  中等教育から高等教育への移行期間における聴解力育成Principal Investigator

    • Principal Investigator
      建内 高昭
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Tokoha Gakuen Junior College

All 2024 2023 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] New Horizon 12015

    • Author(s)
      建内高昭 他40名
    • Total Pages
      151
    • Publisher
      東京書籍
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520615
  • [Book] 英語学習自律の向上と学習文化の構築を目指して2014

    • Author(s)
      建内高昭  他9名
    • Total Pages
      133
    • Publisher
      鳴海出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520615
  • [Journal Article] 小学校英語における学習意欲と授業内動機づけとの関わりの調査―4年間にわたる縦断的研究―2024

    • Author(s)
      建内高昭・田口達也
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告

      Volume: 73 Pages: 30-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00735
  • [Journal Article] 小学校英語における学習意欲と授業内動機づけとの関わりの調査―3年間にわたる縦断的研究―2023

    • Author(s)
      建内高昭・田口達也
    • Journal Title

      愛知教育大学教職キャリアセンター紀要

      Volume: 8 Pages: 79-84

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00735
  • [Journal Article] 技能統合型の学習を通して、質の高い英語のやり取りを行える生徒を育てる-3人グループの対話とEBBルーブリックを活用した、読んだことに基づいて話すこと(やり取り)の研究-2023

    • Author(s)
      鈴木理雄・建内高昭
    • Journal Title

      愛知教育大学教職キャリアセンター紀要

      Volume: 8 Pages: 183-190

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00735
  • [Journal Article] The effectiveness of instruction of formulaic sequences in EFL writing - A quantitative research in high school education-2021

    • Author(s)
      Y, Shiga. & T. Takeuchi
    • Journal Title

      The Journal of the Career Center

      Volume: VI Pages: 139-144

    • NAID

      120007031535

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00906
  • [Journal Article] 外国語活動における学習経験/意欲とコア・カリキュラムとの関わりについての研究 (2)―因子分析を用いて―2019

    • Author(s)
      建内高昭・田口達也
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告 Bulletin of Aichi University of Education

      Volume: 第68輯 Pages: 93-99

    • NAID

      120006603273

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Journal Article] 外国語活動における学習経験/意欲とコア・カリキュラムとの関わりについて―パイロット研究―2018

    • Author(s)
      建内高昭 ・田口達也
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告

      Volume: 第67輯(II) Pages: 11-16

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Journal Article] Pre-Service Teacher Training Practices for Primary English Education in Japan2017

    • Author(s)
      Katsuhisa HONDA, Takaaki TAKEUCHI, Nagako MATSUMIYA
    • Journal Title

      Journal of Elementary Education and Curriculum

      Volume: Vol 5 Pages: 69-79

    • NAID

      120006221907

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Journal Article] 小学校英語を見据えたe-learning: English Centralを利用した立場から2016

    • Author(s)
      建内高昭
    • Journal Title

      『グローバル人材育成を目指した愛知教育大学の取り組み』愛知教育大学外国語教育講座編

      Volume: 1 Pages: 54-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Journal Article] 英語コミュニケーション力を高めるPositive Feedbackの一例―COLT PartAによる台北教育大学附属小学校英語授業分析を通して―2015

    • Author(s)
      建内高昭・本田勝久・太田洋
    • Journal Title

      言語文化学会論集

      Volume: 第42号 Pages: 187-197

    • NAID

      40020826634

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Journal Article] Pre-service teacher training standards for primary English education in Japan2015

    • Author(s)
      HONDA Katsuhisa, TAKEUCHI Takaaki, KASUYA Kyoko, & MATSUMIYA Nagako
    • Journal Title

      East Asia International Symposium on Teacher Education Proceedings: International Consortium for Universities of Education in East Asia (ICUE)

      Volume: 第10巻 Pages: 1-12

    • Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Journal Article] 生徒間フィードバックによる英作文活動-ボイスレコーダを用いて-2014

    • Author(s)
      建内高昭 ・髙武和弘
    • Journal Title

      言語文化学会

      Volume: 42 Pages: 187-194

    • NAID

      40020163224

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Journal Article] 生徒間フィードバックによる英作文活動 ボイスレコーダを用いて2014

    • Author(s)
      建内高昭
    • Journal Title

      言語文化学会

      Volume: 42 Pages: 187-194

    • NAID

      40020163224

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520615
  • [Journal Article] 小学校外国語活動のための教職実践演習-外国語活動の補完・発展をめざして-2013

    • Author(s)
      本田勝久・建内高昭・粕谷恭子
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究集会『発表概要集』

      Volume: 平成25年度 Pages: 232-233

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Journal Article] 英語授業記録を通して実習生が行う省察―教育実習事後指導から―2013

    • Author(s)
      建内高昭
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 第42号 Pages: 83-90

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Journal Article] 学生が捉える英語授業-教育実習を通して-2012

    • Author(s)
      建内高昭
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会『紀要』

      Volume: 41 Pages: 147-152

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Journal Article] 英語授業に見られる一般生徒及び帰国子女のスピーチについて2012

    • Author(s)
      建内高昭
    • Journal Title

      附属学校外国人児童受け入れ調査事業の報告書

      Volume: 第3巻,第2号 Pages: 59-64

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 小学校外国語活動を前提とした小・中学校での英語関連科目を拡充する英語教員養成カリキュラムの開発2011

    • Author(s)
      道木一弘、南隆太、建内高昭
    • Journal Title

      日本教育大学協会研究年報

      Volume: 29 Pages: 299-309

    • NAID

      40018767648

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 教育実習経験の有無から捉える英語授業観察の視点2011

    • Author(s)
      建内高昭
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会

      Volume: 40 Pages: 119-126

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 小学校外国語活動を前提とした小・中学校での英語関連科目を拡充する英語教員養成カリキュラムの開発2011

    • Author(s)
      道木一弘、南隆太、建内高昭
    • Journal Title

      教科教育学研究

      Volume: Vol.28 Pages: 299-309

    • NAID

      40018767648

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 新入生TOEICの結果分析から見る本学英語教育の今後新入生TOEICの結果分析から見る本学英語教育の今後2010

    • Author(s)
      小塚良孝・建内高昭
    • Journal Title

      『教養と教育』愛知教育大学

      Volume: 10 Pages: 38-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Journal Article] 有声リハーサルに見られる潜在時間について2009

    • Author(s)
      建内高昭
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 38

      Pages: 117-124

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652056
  • [Journal Article] 無声リハーサルと有声リハーサルにおける脳科学的な知見について2009

    • Author(s)
      建内高昭
    • Journal Title

      言語文化学会論集 33

      Pages: 129-134

    • NAID

      40016958025

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652056
  • [Presentation] 異なる難易度のテキストにおける語彙習得への影響について2021

    • Author(s)
      建内 高昭
    • Organizer
      第二届山東大学多元文化研究与跨文化教育国際学会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00906
  • [Presentation] The effects of elaborated and simplified texts on reading comprehension2020

    • Author(s)
      Takaaki TAKEUCHI
    • Organizer
      Global English Teachers Association. GETA 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00906
  • [Presentation] 異なる難易度の文における読解力について2019

    • Author(s)
      建内高昭
    • Organizer
      第一届山東大学多元文化研究与跨文化教育国際学会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00906
  • [Presentation] 小学校英語教員養成の高度化に関するカリキュラム策定に向けて-韓国における教科専門科目の位置づけ-2018

    • Author(s)
      本田勝久・建内高昭・松宮奈賀子・染谷藤重・星加真実・田所貴大・山本長紀
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第39回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Presentation] 小学校英語教員養成の高度化に関するカリキュラム策定に向けて-台湾における教科専門科目の位置づけ-2017

    • Author(s)
      本田勝久・建内高昭・松宮奈賀子・山本長紀・星加真実・染谷藤重・田所貴大
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)第37回秋季研修大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Presentation] Teacher training Standards for Primary English Education in Japan: Practical Seminar for the Teaching Profession2017

    • Author(s)
      Katsuhisa HONDA, Takaaki TAKEUCHI, Nagako MATSUMIYA
    • Organizer
      The Third Global Tacher Education Summit: Envisioning the Teaching and Learning of Teachers for Excellence and Equity in Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Presentation] これからの小学校英語に求められる指導者像を考える2016

    • Author(s)
      本田勝久・粕谷恭子・建内高昭・松宮奈賀子・寺井千景・明石一郎・中村 博・五喜田絵理・久埜百合
    • Organizer
      千葉大学英語教育セミナー(小学校英語教育学会ちばてっく)
    • Place of Presentation
      千葉大学(千葉県・千葉市)
    • Year and Date
      2016-03-20
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Presentation] Pre-Service Teacher Training Practices for Primary English Education in Japan2016

    • Author(s)
      Katsuhisa HONDA, Takaaki TAKEUCHI, Nagako MATSUMIYA
    • Organizer
      The 11th International Symposium on Teacher Education in East Asia
    • Place of Presentation
      Central China Normal University (Wuhan, China)
    • Year and Date
      2016-10-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Presentation] Pre-service teacher training standards for primary English education in Japan2015

    • Author(s)
      HONDA Katsuhisa, TAKEUCHI Takaaki, KASUYA Kyoko, & MATSUMIYA Nagako
    • Organizer
      The 10th East Asia International Symposium on Teacher Education
    • Place of Presentation
      名古屋国際センター(愛知県・名古屋市)
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H03496
  • [Presentation] 小学校英語教員養成のための教職実践演習-教科化のための枠組みをめざして-2014

    • Author(s)
      本田勝久、建内高昭、粕谷恭子、髙木亜希子
    • Organizer
      平成26年度 日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      仙台国際センター(宮城)
    • Year and Date
      2014-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 言語習得と脳科学の関わり ―リスニング研究から―2014

    • Author(s)
      建内 高昭
    • Organizer
      Chiba Teaching English to Children
    • Place of Presentation
      千葉大学教育学部 (千葉県)
    • Year and Date
      2014-11-30
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520615
  • [Presentation] Overt rehearsal and mouthed rehearsal: An fMRI study2014

    • Author(s)
      Takaaki TAKEUCHI
    • Organizer
      17th World Congress of Applied Linguistics(AILA’14)
    • Place of Presentation
      The Brisbane Convention & Exbition Centre (Australia)
    • Year and Date
      2014-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520615
  • [Presentation] 英語と脳2013

    • Author(s)
      建内 高昭
    • Organizer
      愛知教育大学・高浜市連携公開講座
    • Place of Presentation
      高浜市役所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520615
  • [Presentation] 小学校外国語活動の今後の展望-教員養成の新たな使命-2012

    • Author(s)
      本田勝久・建内高昭・佐藤臨太郎・石田秀雄・粕谷恭子・高木亜希子
    • Organizer
      大学教育・学生支援推進事業[テーマA]大学教育推進プログラムパネルディスカッション
    • Place of Presentation
      大阪教育大学(大阪府)(招待講演)
    • Year and Date
      2012-02-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 小学校外国語活動を指導できる教員の養成-質的水準を目指して-2011

    • Author(s)
      本田勝久・粕谷恭子・建内高昭・松宮奈賀子
    • Organizer
      第50回大学英語教育学会記念国際大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      西南学院大学(福岡県)
    • Year and Date
      2011-09-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 英語指導案の修正から捉える実習生の学び2011

    • Author(s)
      建内高昭
    • Organizer
      日本教育大学協会研究集会.
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松(香川県)
    • Year and Date
      2011-10-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 学生が捉える英語授業-教育実習を通して2011

    • Author(s)
      建内高昭
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      福井大学(福井県)
    • Year and Date
      2011-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 教育実習経験の有無から捉える英語授業観察の視点2010

    • Author(s)
      建内高昭
    • Organizer
      第40回中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      石川県立大学
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 有声及び無声リハーサルにおける習熟度の影響について2010

    • Author(s)
      建内高昭
    • Organizer
      第36回全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 無声リハーサルと有声リハーサルとにおける脳科学的な知見について2009

    • Author(s)
      建内高昭
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      常葉学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652056
  • [Presentation] 小学校外国語活動のための教員養成2009

    • Author(s)
      粕谷恭子, 建内高昭, 本田勝久, 高木亜希子
    • Organizer
      大学英語教育学会第48回全国大会
    • Place of Presentation
      北海学園大学
    • Year and Date
      2009-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21330202
  • [Presentation] 有声リハーサルに見られる潜在時間について2008

    • Author(s)
      建内高昭
    • Organizer
      第38回中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      清泉女学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19652056
  • [Presentation] 英語授業記録を通して実習生が行う省察―教育実習事後指導から―

    • Author(s)
      建内 高昭
    • Organizer
      中部地区英語教育学会第42回岐阜大会
    • Place of Presentation
      岐阜じゅうろくプラザ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] Pre-service Training Standards for Elementary English Education in Japan

    • Author(s)
      Katsuhisa HONDA, Takaaki TAKEUCHI
    • Organizer
      The 9th East Asia International Symposium on Teacher Education: SMART Education and Teacher Education in Digital Era
    • Place of Presentation
      Hotel Riviera, Daejeon, Korea
    • Year and Date
      2014-11-03 – 2014-11-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] Pre-service Trining Standards for Foreign Language Activities in Japan

    • Author(s)
      HONDA Katsuhisa, TAKEUCHI Takaaki, KASUYA Kyoko
    • Organizer
      The 3rd East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      East China Normal University(華東師範大学)(中国)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 小学校外国語活動における教員養成スタンダードの策定-教職課程の質的水準の向上-

    • Author(s)
      本田勝久・建内高昭・髙木亜希子・粕谷恭子
    • Organizer
      平成24年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      かごしま県民交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 小学校外国語活動のための教育実践演習-外国語活動の補完・発展をめざして-

    • Author(s)
      本田勝久・建内高昭・粕谷恭子
    • Organizer
      平成25年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 台北市における小学校英語教育-「英語村プロジェクト」事業-

    • Author(s)
      本田勝久、太田洋、建内高昭
    • Organizer
      第40回全国英語教育学会(JASELE)徳島研究大会
    • Place of Presentation
      徳島大学常三島キャンパス(徳島)
    • Year and Date
      2014-08-09 – 2014-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 台北教育大学附属小学校における英語授業-COLT PartAによる授業分析を通して-

    • Author(s)
      建内高昭、本田勝久、太田洋
    • Organizer
      第14回小学校英語教育学会(JES)神奈川大会
    • Place of Presentation
      関東学院大学金沢八景キャンパス(神奈川)
    • Year and Date
      2014-07-26 – 2014-07-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 小学校における英語教員養成について-韓国の教員養成大学の事例を中心に-

    • Author(s)
      建内高昭・本田勝久
    • Organizer
      平成24年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      かごしま県民交流センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] グループ内での英作文の振り返り―ボイスレコーダを用いて―

    • Author(s)
      建内高昭 ・髙武和弘
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • [Presentation] 日本と海外の小学校外国語教員養成-長期的な成長モデルを目指して-(シンポジウム)

    • Author(s)
      HONDA Katsuhisa, KASUYA Kyoko, TAKEUCHI Takaaki
    • Organizer
      The JACET 51st International Convention
    • Place of Presentation
      Aichi Prefectural University(愛知県立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23330254
  • 1.  KASUYA Kyoko (40456249)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 2.  HONDA Katsuhisa (60362745)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 22 results
  • 3.  TAKAGI Akiko (50343629)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  YOSHIDA Haruyo (40210710)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  ISHIDA Hideo (40248092)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  IZUMI Emiko (10388382)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SATO Rintaro (50509198)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  松宮 奈賀子 (70342326)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 9.  田口 達也 (70411189)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi