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SHIRAI MIYURI  白井 美由里

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白井 美由里  シライ ミユリ

SHIRAI Miyuri  白井 美由里

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Researcher Number 10303067
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Affiliation (Current) 2025: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授
2016 – 2018: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授
2015: 慶應義塾大学, 商学部, 教授
2007 – 2008: 横浜国立大学, 大学院・国際社会科学研究科, 准教授
2006: 横浜国立大学, 大学院国際社会科学研究科, 助教授
2005: 横浜国立大学, 大学院・国際社会科学研究科, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
消費者行動 / サステナビリティ / ブランドの役割 / 製品の擬人化 / サステナブル製品 / サステナブル消費 / 価格のリフレーミング / 意味的手がかかり / 高品質低価格訴求 / 価格と値引きのフレーミング … More / テンシル価格訴求 / 価格情報 / 値引き情報 / 値引き / 品質 / 価格 / 意味的手がかり / 消費者の知覚 … More
Except Principal Investigator
組織間関係 / 購入店舗満足度 / 購入製品満足度 / 製造業者と小売業者のパワー関係 / パワー / 流通 / 消費者行動 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (46 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  Research on promoting sustainable consumptionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      白井 美由里
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  Studies on the mechanism of semantic cues effects in consumer behaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIRAI Miyuri
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Keio University
  •  Scientific investigation on the influence of consumer behavior on power formation in the distribution industry

    • Principal Investigator
      ABE Shuzo
    • Project Period (FY)
      2005 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Yokohama National University

All 2023 2019 2018 2017 2016 2015 2009 2008 2007 2006 2005

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] プライシング・デザイン『マーケティングの基礎と潮流』(西尾チヅル編)2007

    • Author(s)
      白井美由里
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      八千代出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Book] 「プライシング・デザイン」,『マーケティングの基礎と潮流』(西尾チヅル編)2007

    • Author(s)
      白井美由里
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      八千代出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Book] 「品質、価格、そしてブランド-消費者心理とマーケティングー」品質月間テキストNo.3552007

    • Author(s)
      白井美由里
    • Total Pages
      49
    • Publisher
      日科技連出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Book] 「品質、価格、そしてブランド-消費者心理とマーケティング-」, 品質月間テキストNo.3552007

    • Author(s)
      白井美由里
    • Publisher
      日科技連出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Book] このブランドに、いくらまで払うのか-「価格の力」と消費者心理-2006

    • Author(s)
      白井美由里
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      日本経済新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Book] 「値引きが消費者の購買意思決定と予想販売価格に与える影響」, 『プライシング・サイエンス-価格の不思議を探る-』(杉田善弘・守口剛・上田隆穂編)2005

    • Author(s)
      白井美由里
    • Total Pages
      267
    • Publisher
      同文館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Book] プライシング・サイエンス-価格の不思議を探る-2005

    • Author(s)
      白井美由里(杉田善弘, 守口剛, 上田隆穂編)
    • Total Pages
      267
    • Publisher
      同文館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] Moderating effects of consumption domain and consumer characteristics on the impact of tensile price claims2019

    • Author(s)
      Miyuri Shirai
    • Journal Title

      Proceedings of the 2nd Global Conference on Business Management and Economics

      Volume: - Pages: 26-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Journal Article] Consumer Perceptions of Price Reframing in an In-Store Decision Context2018

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Journal Title

      Journal of Finance and Economics

      Volume: 7 Issue: 1 Pages: 20-29

    • DOI

      10.12735/jfe.v7n1p20

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Journal Article] Framing Price Promotion: The Effects of the Price Frame and the Saving Frame2018

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Journal Title

      Journal of Global Business Management and Economics

      Volume: 1 Pages: 67-76

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Journal Article] Effects of Price Reframing Tactics on Consumer Perceptions2017

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Journal Title

      Journal of Retailing and Consumer Services

      Volume: 34 Pages: 82-87

    • DOI

      10.1016/j.jretconser.2016.09.009

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Journal Article] Underdog Effects: The Role of Consumption Domain and Retail Crowding2017

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Journal Title

      Journal of Consumer Marketing

      Volume: 34 Issue: 5 Pages: 384-392

    • DOI

      10.1108/jcm-07-2016-1872

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Journal Article] 広告におけるテンシル価格訴求の効果2016

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 285 Pages: 2-9

    • NAID

      40020731697

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Journal Article] Impact of 'High Quality, Low Price' Appeal on Consumer Evaluations2015

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Journal Title

      Journal of Promotion Management

      Volume: 21 Issue: 6 Pages: 776-797

    • DOI

      10.1080/10496491.2015.1088922

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Journal Article] Analyzing Price Premiums for Foods in Japan: Measuring Consumers' Willingness to Pay for Quality Related Attributes2009

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      Journal of Food Products Marketing 16(1)(受理済み掲載決定)(近刊)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 価格に対する消費者の認知的および感情的反応の分析2009

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 30(1)(近刊)

    • NAID

      120005866939

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 消費者による食品の品質評価2009

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 29(4)

      Pages: 41-58

    • NAID

      120005866927

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] Investigation of Emotional Responses to an Unexpected Price2009

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      Australasian Marketing Journal 17(1)

      Pages: 2-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] Consumer Evaluations of Manufacturers and Retailers : The Case in Japan2008

    • Author(s)
      白井美由里・阿部周造
    • Journal Title

      Proceedings of Global Marketing Conference

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 市場構造と消費者行動が流通におけるパワー関係に与える影響の分析2008

    • Author(s)
      阿部周造・白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 29(3)

      Pages: 15-27

    • NAID

      120005893442

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 製造業者の小売業者に対する知覚と小売業者の製造業者に対する知覚の比較分析-パワー関係の知覚を中心として-2008

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜国際社会科学研究 13(3)

      Pages: 1-15

    • NAID

      110009587154

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 製造業者の小売業者に対する知覚と小売業者の製造業者に対する知覚の比較分析-パワー関係の知覚を中心として-2008

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜国際社会科学研究 13

      Pages: 1-15

    • NAID

      110009587154

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] Consumer Evaluations of Manufacturers and Retailers: The Case in Japan2008

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      Proceedings of Global Marketing Conference (CD-ROM)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 消費者による流通環境の知覚2007

    • Author(s)
      白井美由里・阿部周造
    • Journal Title

      横浜経営研究 28(1-2)

      Pages: 63-78

    • NAID

      120005866906

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 消費者による流通環境の知覚2007

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 28・1-2

      Pages: 63-78

    • NAID

      120005866906

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 価格プレミアムの知覚とブランド・パーソナリティ2006

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 26・3-4

    • NAID

      110007126516

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 消費者の価格プレミアムの知覚の分析2006

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      消費者行動研究 12・1-2

    • NAID

      130003642375

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 価格プレミアムの知覚とブランド・パーソナリティ2006

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 26(3-4)

      Pages: 15-30

    • NAID

      110007126516

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 消費者の価格プレミアムの知覚の分析2006

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      消費者行動研究 12(1-2)

      Pages: 37-52

    • NAID

      130003642375

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] How Do Consumers Feel When Observing an Unexpected Price? : An Exploratory Study2006

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 27・2

      Pages: 1-11

    • NAID

      110009587107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] How Do Consumers Feel When Observing an Unexpected Price? : An Exploratory Study2006

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 27(2)

      Pages: 1-11

    • NAID

      110009587107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 企業の価格変更行動に対する消費者の公平性の評価2005

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 26(2)

      Pages: 151-165

    • NAID

      110007126502

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] Consumer Expectations Concerning Timing and Depth of the Next Deal2005

    • Author(s)
      白井美由里, James R.Bettman
    • Journal Title

      Psychology & Marketing 22・2

      Pages: 457-472

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] Consumer Expectations Concerning Timing and Depth of the Next Deal2005

    • Author(s)
      白井美由里・James R. Bettman
    • Journal Title

      Psychology & Marketing 22(2)

      Pages: 457-472

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 企業の価格変更行動に対する消費者の公平性の評価2005

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      横浜経営研究 26・2

      Pages: 151-165

    • NAID

      110007126502

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Journal Article] 消費者によるセールス・プロモーションの知覚2005

    • Author(s)
      白井美由里
    • Journal Title

      日経広告研究所報 222

      Pages: 9-15

    • NAID

      40006860517

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Presentation] An Investigation of the Relationships among Anthropomorphism, Location, and Conceptual Metaphor in Advertising Sustainable Products2023

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Organizer
      International Conference on Economics, Business and Management
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01768
  • [Presentation] The Role of Anthropomorphism in Consumers’ Evaluations of Sustainable Products2023

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Organizer
      Research Innovations in Sustainable Marketing: A Global Virtual Symposium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01768
  • [Presentation] 広告におけるサステナブル製品のポジショニングと概念メタファー2023

    • Author(s)
      白井美由里
    • Organizer
      日本商業学会全国研究報告会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01768
  • [Presentation] Moderating Effects of Consumption Domain and Consumer Characteristics on the Impact of Tensile Price Claims2019

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Organizer
      2nd Global Conference on Business Management and Economics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Presentation] Framing Price Promotion: The Effects of the Price Frame and the Saving Frame2018

    • Author(s)
      Shirai, Miyuri
    • Organizer
      1st Global Conference on Business Management and Economics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Presentation] 価格のリフレーミング -リフレーミング単位の分析ー2015

    • Author(s)
      白井美由里
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      高松市(日本)
    • Year and Date
      2015-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03723
  • [Presentation] Consumer Evaluations of Manufacturers and Retailers: The Case in Janan2008

    • Author(s)
      白井美由里
    • Organizer
      2008 Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      中国、上海
    • Year and Date
      2008-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Presentation] Consumer Evaluations of Manufacturers and Retailers : The Case in Japan2008

    • Author(s)
      白井美由里・阿部周造
    • Organizer
      2008 Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      中国・上海
    • Year and Date
      2008-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Presentation] 流通環境に対する消費者評価2007

    • Author(s)
      白井美由里・阿部周造
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2007-12-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • [Presentation] メーカーと小売店に対する消費者の評価2006

    • Author(s)
      白井美由里・阿部周造
    • Organizer
      日本商業学会関東部会定例研究会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学
    • Year and Date
      2006-04-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330099
  • 1.  ABE Shuzo (30060015)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  MATSUI Kenji (20345474)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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