• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nishimoto Yuichi  西本 有逸

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

西本 有逸  ニシモト ユウイチ

Less
Researcher Number 10335309
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都教育大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 京都教育大学, 教育学部, 教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Except Principal Investigator
英語教育の制度 / 英語教育の方針 / 教員指導チューター / 小中高の英語教育 / 英語新人教員研修 / 英語教育のコロナ対策 / 英語教育のこれから / 英語教育の改革 / 日・中の英語教育比較 / 日本の小中学校英語教育 … More / 上海の小中学校英語教育 / 小中学校の英語教育 / 改善方法 / 利点と問題 / 現状と問題 / オンライン授業 / 日中の英語教員養成比較 / 初任教員研修 / 専科教員養成 / 小学校英語 / 英語教育 / 語彙力とライティング / 発音とスピキング / 発信力の訓練 / 小学校教員養成 Less
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (17 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  English Teachers' Training in Shanghai,China--Suggestion to Japan

    • Principal Investigator
      陸 君
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kyoto Bunkyo University

All 2024 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] ヴィゴツキーの外国語学習観2024

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      『英語学論説資料』

      Volume: 56

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 自由についての言説2023

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      ヴィゴツキー学研究発表会論集

      Volume: - Pages: 48-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 意味的場における思考の重要性2023

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      ヴィゴツキー学

      Volume: 増刊巻 2号 Pages: 51-58

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 第7章「ザハリイノ」病院から(前半)2023

    • Author(s)
      西本 有逸 (他3名)
    • Journal Title

      ヴィゴツキー学

      Volume: 増刊巻 2号 Pages: 83-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 意味的場について2022

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      ヴィゴツキー学研究発表会2022発表論文集

      Volume: 1 Pages: 26-28

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 英語教育実践としてのヴィゴツキー(3):小学校英語指導法における即自-対他-対自のトリアーデ2022

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      英語学論説資料

      Volume: 55巻 Pages: 50-60

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] ヴィゴツキーの外国語学習観2022

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      Second Language

      Volume: 21 Pages: 23-33

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 「歴史主義」の教育学的再考:ヴィゴツキーの「束の間の子ども」に着目して,ヴィゴツキー学2021

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      ヴィゴツキー学協会

      Volume: 1 Pages: 23-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 英語教育実践としてのウイゴツキー(3):小学校英語指導法即自ー対他ー対自のトリアーデ2021

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要

      Volume: 4 Pages: 69-77

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] A Pedagogically-motivated Architectonic of the Chronotope2021

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      第17回国際バフチン学会発表論文集

      Volume: なし Pages: 240-242

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 意味生成の教育学:ウイゴツキー・パフチン・ゲーテからの思考2020

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      ウイゴツキー第22回研究大会発表論文集

      Volume: 1 Pages: 1-4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] A Pedagogically Motivated Architectonic of Chronotope: Perezhivanie, Mimesis, and Conatus2020

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      第17回国際パフチン学会発表論文集

      Volume: 1

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Journal Article] 英語教育実践としてのウイゴツキー(2):小学校英語指導法のおける意味生成2020

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Journal Title

      京都教育大学教育実践研究紀要(2)

      Volume: 1 Pages: 31-37

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Presentation] 人格の形成をめざす英語教育実践とは:創造的な模倣・発達の最近接領域・内言・協働学習2023

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Organizer
      広島修道大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Presentation] Sense-making Pedagogy: K. Lewin's Field Theory and Vygotsky's Perezhivanie as a Human Existential2023

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Organizer
      The 7th International Conference on Research in Education, Teaching and Learning
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Presentation] Perezhivanie, Amygdala, and Semantic Field2022

    • Author(s)
      西本 有逸
    • Organizer
      国際ヴィゴツキー
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • [Presentation] Is "the Angel in History" Hearing Reversible Voices in the Chronotope?2021

    • Author(s)
      西本有逸
    • Organizer
      国際ヴィゴツキー学会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00776
  • 1.  陸 君 (40351374)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi