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Kubota Yukihiko  久保田 進彦

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KUBOTA Yukihiko  久保田 進彦

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Researcher Number 10340184
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 青山学院大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2013 – 2024: 青山学院大学, 経営学部, 教授
2011 – 2012: 東洋大学, 経営学部, 教授
2009 – 2010: Toyo University, 経営学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Basic Section 07080:Business administration-related
Keywords
Principal Investigator
ブランド / マーケティング / リレーションシップ / セグメンテーション / コミュニケーション / メジャー感 / 消費様式の変化 / 液状化 / 環境 / 消費者 … More / リキッド化 / 消費 / ロイヤルティ / 測定 / リキッド消費 / 消費の流動化 / 関係性 / パートナーシップ / プロパティー / 愛着 / 自己 / コミットメント / リレーションシップ・マーケティング … More
Except Principal Investigator
製品差別化 / マーケティング / ポジショニング / 日本企業の組織構造 / 統合型ブランド・コミュニケーション Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (20 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  統合型ブランド・コミュニケーションの実現を導く組織的要因の解明

    • Principal Investigator
      大原 亨
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Toyo University
  •  マーケティングにおける有効なポジショニングの理論的・実証的探究

    • Principal Investigator
      結城 祥
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kobe University
  •  デジタル時代のブランド・マーケティングにおけるセグメントを超えた影響関係の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      久保田 進彦
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  消費様式の変化がブランド・ロイヤルティにおよぼす影響の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      久保田 進彦
    • Project Period (FY)
      2018 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Brand Relationship Strategies and Consumer ResponsesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kubota Yukihiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
  •  Understanding of Process of Brand Relationship FormationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KUBOTA Yukihiko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Aoyama Gakuin University
      Toyo University
  •  Evolution of the Multidimensional Commitment Model for Relationship MarketingsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KUBOTA Yukihiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Toyo University

All 2023 2022 2020 2019 2017 2016 2015 2014 2013 2012

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Extending and Applying the Scale of Liquidity of Consumption2022

    • Author(s)
      久保田 進彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 56 Issue: 4 Pages: 131-170

    • DOI

      10.34321/22203

    • ISSN
      05871654
    • URL

      https://opac.agulin.aoyama.ac.jp/iwjs0011opc/TF01310736

    • Year and Date
      2022-03-02
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01885
  • [Journal Article] Development of a Scale to Measure the Liquidity of Consumption2022

    • Author(s)
      久保田 進彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 56 Issue: 4 Pages: 109-129

    • DOI

      10.34321/22202

    • ISSN
      05871654
    • URL

      https://opac.agulin.aoyama.ac.jp/iwjs0011opc/TF01310782

    • Year and Date
      2022-03-02
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01885
  • [Journal Article] Changes in the Consumption Environment and the Spread of Liquid Consumption:2020

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 39 Issue: 3 Pages: 52-66

    • DOI

      10.7222/marketing.2020.007

    • NAID

      130007784468

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2020-01-11
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01885
  • [Journal Article] Brand Strategy in the Digital Society:2020

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 39 Issue: 3 Pages: 67-79

    • DOI

      10.7222/marketing.2020.008

    • NAID

      130007784467

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2020-01-11
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01885
  • [Journal Article] 自己とブランドの結びつきの諸側面2019

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 53(4) Pages: 1-52

    • NAID

      120006649864

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03731
  • [Journal Article] Current Issues in Brand Research2019

    • Author(s)
      久保田進彦・阿久津聡・余田拓郎・杉谷陽子
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 39 Issue: 1 Pages: 61-74

    • DOI

      10.7222/marketing.2019.025

    • NAID

      130007668901

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2019-06-28
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01885, KAKENHI-PROJECT-17H00999
  • [Journal Article] The property-partner model of brand relationships2017

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Journal Title

      Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 20 Issue: 2 Pages: 17-35

    • DOI

      10.5844/jsmd.20.2_17

    • NAID

      130006003973

    • ISSN
      1345-9015, 2186-0939
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03731
  • [Journal Article] リコーイメージング:高級コンパクトカメラ「GR」のブランドコミュニケーション2016

    • Author(s)
      久保田進彦・大竹光寿
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 63(4) Pages: 152-165

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03731
  • [Journal Article] ブランド・リレーションシップの段階的形成と特徴的効果2013

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Journal Title

      消費者行動研究

      Volume: 19 (2) Pages: 109-138

    • NAID

      130007473106

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530530
  • [Journal Article] ブランド・リレーションシップ:消費者とブランドの絆2013

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Journal Title

      繊維製品消費科学

      Volume: 54 (2) Pages: 13-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530530
  • [Presentation] ポストコロナとリキッド消費2023

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本消費者行動学会 第66回消費者行動コンファレンス
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01885
  • [Presentation] 消費の流動化2022

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本マーケティング学会(リサーチ・プロジェクト)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01885
  • [Presentation] リキッド消費とマーケティング2022

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本マーケティング学会(リサーチ・プロジェクト)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01885
  • [Presentation] Are Premium Services Attractive in an Empty Room?: Customers Who Desire Quality vs. Customers Who Desire Superiority2016

    • Author(s)
      Yukihiko KUBOTA and Takanori OSAKI
    • Organizer
      2016 Summer AMA Conference
    • Place of Presentation
      Atlanta, Georgia(米国)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03731
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップの形成要素の把握2016

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本商業学会第66回全国研究大会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学(千葉県市川市国府台1-3-1)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03731
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップ概念の活用に向けて2015

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      中央大学
    • Year and Date
      2015-02-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530530
  • [Presentation] マーケティング活動がブランド・リレーションシップ形成に及ぼす影響の考察2014

    • Author(s)
      竹谷明泰・久保田進彦
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Year and Date
      2014-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530530
  • [Presentation] ブランドの新しい研究アジェンダ:何について考えるべきか2013

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530530
  • [Presentation] ブランド研究で今、何がホットなのか?2013

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530530
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップの構築力2012

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530530
  • 1.  大原 亨 (10553761)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  山下 勝 (80348458)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  佐藤 達郎 (50611258)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  青木 慶 (50761045)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  結城 祥 (10554321)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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