• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TOKUNAGA Akio  徳永 亜希雄

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

tokunaga akio  徳永 亜希雄

徳永 亜希雄  トクナガ アキオ

Less
Researcher Number 10359119
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 横浜国立大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 横浜国立大学, 教育学部, 教授
2017: 横浜国立大学, 教育学部, 准教授
2016: 横浜国立大学, 教育人間科学部, 准教授
2015: 独立行政法人国立特別支援教育総合研究所, 教育研修・事業部, 主任研究員
2010: The National Institute of Special Education, 企画部, 主任研究員 … More
2008 – 2009: The National Institute of Special Education, 教育支援部, 主任研究員
2007: 国立特別支援教育総合研究所, 企画部, 主任研究員
2005: 特殊教育総合研究所, 研究員
2004: 独立行政法人国立特殊教育総合研究所, 研究員
2004: 独立行政法人国立特殊教育総合研究所, 教育研修情報部, 研究員
2003: 独立行政法人国立特殊教育総合研究所, 肢体不自由教育研究部, 研究員 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
Town planning/Architectural planning / Special needs education
Keywords
Principal Investigator
ICF / ポルトガル / 合理的配慮 / ICF-CY / 特別支援教育 / センター的機能 / 小・中学校 / 合意形成 / 小中学校 / 基礎的環境整備 … More / 合意形成プロセス / 研修パッケージ0 / 研修パッケージ / チェックリスト / ICF version for children and youth / 個別の教育支援計画 / 連携 / 多職種 … More
Except Principal Investigator
Special School / Special Support School / Assistive Technology / Multi-handicapped children / House Adaptation / Lifter / Inclusive Education / 福祉用具 / インクルーシヴ教育 / 肢体不自由養護学校 / 移乗 / ICF(国際生活機能分類) / 個別の教育支援計画 / 特別支援教育 / 自立支援 / 養護学校 / 特別支援学校 / 支援技術 / 重度重複障害児 / ハウスアダプテーション / 天井走行リフター / インクルーシブ教育 / 教育実践 / 自閉症児 / 内的表現能力 / FC / STA / NIRSによる測定 / 内的能力 / 書字表現 / NIRS測定 / 意思の疏通 / 脳科学 / NIRS / 意思疎通 / 身体運動 / 重度・重複障害児 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (53 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  小・中学校での合理的配慮提供のための手順と体制:ICFとセンター的機能の活用Principal Investigator

    • Principal Investigator
      徳永 亜希雄
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  The making reasonable accommodation decisions process at the elementary/lower secondary schools: The use of ICF-CY and community support services of special schoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tokunaga Akio
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Consensus building process for determination of reasonable accommodation in special needs educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      tokunaga akio
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Yokohama National University
      National Institute of Special Needs Education
  •  Development of Training Material for the Use of ICF-CY on Special Needs Education in JapanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOKUNAGA Akio
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      The National Institute of Special Education
  •  A study to prove ability to express of children with profound and multiple disabilities for brain science, and to develop the guidance method to promote the ability.

    • Principal Investigator
      SASAMOTO Ken
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      The National Institute of Special Education
  •  Research on Barrier Free Design of Living Information Environment Promoting Special Support Education

    • Principal Investigator
      KINOSE Takashi, 野村 みどり
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Town planning/Architectural planning
    • Research Institution
      Tokyo Metropolitan University
      Tokyo Denki University
  •  多職種間連携型の障害児教育に向けた国際生活機能分類(ICF)実用化の開発的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      徳永 亜希雄
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      The National Institute of Special Education

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2010 2009 2008 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] An Emerging Approach for Education and Care: Implementing a Worldwide Classification of Functioning and Disability2018

    • Author(s)
      Castro, S. & Palikara編 Tokunaga,A.,Tanaka,K.,& Sakai,Y.他著
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      Routledge
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Book] 発達障害白書2011年度版(教育におけるICFの活用)2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄
    • Total Pages
      2
    • Publisher
      日本文化科学社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Book] 子どもと知り合うためのガイドブック-ことばを超えてかかわるために-2010

    • Author(s)
      笹本健・徳永亜希雄, 他
    • Total Pages
      83
    • Publisher
      国立特別支援教育総合研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530883
  • [Book] 発達障害白書2011年度版(本書中、「教育におけるICFの活用」の箇所を執筆)2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 他
    • Publisher
      日本文化科学社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Book] 子どもと知り合うためのガイドブック-ことばを超えてかかわるために-2009

    • Author(s)
      笹本健・徳永亜希雄・河野哲也・滝坂信一稲美裕子・佐藤利恵
    • Publisher
      独立行政法人国立特別支援教育総合研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530883
  • [Journal Article] 重複障害のある児童生徒への学習機会や体験の確保に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2024

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 7 Pages: 203-214

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Journal Article] 重複障害のある児童生徒への学習機会や体験の確保に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2024

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 7 Pages: 203-214

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Journal Article] 病弱・身体虚弱のある児童生徒への学習機会や体験の確保に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 6 Pages: 184-193

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Journal Article] 病弱・身体虚弱のある児童生徒への学習機会や体験の確保に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 6 Pages: 184-193

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Journal Article] 病弱・身体虚弱のある児童生徒への心理面に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2022

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 5 Pages: 159-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Journal Article] 病弱・身体虚弱のある児童生徒への心理面に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2022

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 5 Pages: 159-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Journal Article] Reasonable accommodation related to opportunities of learning and experiences dimension for students with physical disabilities: Based on the consideration of the practical case reports from the Inclusive Education System Construction Support Database2021

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学 = Journal of the College of Education, Yokohama National University. The educational sciences

      Volume: 4 Pages: 152-160

    • DOI

      10.18880/00013722

    • NAID

      120006994789

    • URL

      https://ynu.repo.nii.ac.jp/records/11063

    • Year and Date
      2021-03-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Journal Article] Reasonable accommodation related to psychological dimension for students with physical disabilities: Based on the consideration of the practical case reports from the Inclusive Education System Construction Support Database2020

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 堺裕
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学 = Journal of the College of Education, Yokohama National University. The educational sciences

      Volume: 3 Pages: 142-151

    • DOI

      10.18880/00013144

    • NAID

      120006820275

    • ISSN
      24339474
    • URL

      https://ynu.repo.nii.ac.jp/records/10482

    • Year and Date
      2020-02-28
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Journal Article] 脳性まひの児童のための学校における心理面・健康面に関する合理的配慮ICF-CYコアセット作成の試み―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例とICF-CYとの適合性検討に基づいて―2019

    • Author(s)
      堺裕,徳永亜希雄,田中浩二
    • Journal Title

      帝京大学福岡医療技術学部紀要

      Volume: 14 Pages: 1-16

    • NAID

      120006723699

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Journal Article] 自主シンポジウム73「ICFと合理的配慮と特別支援教育(3)」2016

    • Author(s)
      徳永亜希雄
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 52 Pages: 593-594

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Journal Article] 学校における「基礎的環境整備」の観点と国際生活機能分類―児童版(ICF-CY)の適合性に関する予備的検討2016

    • Author(s)
      堺裕 , 徳永 亜希雄 , 田中 浩二
    • Journal Title

      帝京大学福岡医療技術学部紀要

      Volume: 11 Pages: 65-77

    • NAID

      120006503764

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Journal Article] 諸外国における学校教育へのICF-CY(国際生活機能分類児童版)活用の取り組み2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄
    • Journal Title

      世界の特別支援教育 24

      Pages: 29-33

    • NAID

      110007673489

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] 「ICF関連図」の活用について2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄、松村勘由、加福千佳子、小林幸子
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所「特別支援教育におけるICF-CYの活用に関する実際的研究」研究成果報告書

      Pages: 57-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] 「特別支援教育におけるICF及びICF-CY活用に関するよくある質問と答え(FAQ)」について2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄、加福千佳子、小林幸子、松村勘由
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所「特別支援教育におけるICF-CYの活用に関する実際的研究」研究成果報告書

      Pages: 147-157

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] 特別支援教育におけるICF及びICF-CY活用について考える2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄、松村勘由、加福千佳子、小林幸子
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所「特別支援教育におけるICF-CYの活用に関する実際的研究」研究成果報告書

      Pages: 45-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] 「特別支援教育におけるICF及びICF-CY活用に関するよくある質問と答え(FAQ)」について2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄・加福千佳子・小林幸子・松村勘由
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所「特別支援教育におけるICF-CYの活用に関する実際的研究」研究成果報告書

      Pages: 147-157

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] 諸外国における学校教育へのICF-CY(国際生活機能分類児童版)活用の取り組み2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄
    • Journal Title

      世界の特別支援教育 24巻

      Pages: 29-33

    • NAID

      110007673489

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] 「ICF関連図」の活用について2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄・松村勘由・加福千佳子・小林幸子
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所「特別支援教育におけるICF-CYの活用に関する実際的研究」研究成果報告書

      Pages: 57-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] 特別支援教育におけるICF及びICF-CY活用について考える2010

    • Author(s)
      徳永亜希雄・松村勘由・加福千佳子・小林幸子
    • Journal Title

      国立特別支援教育総合研究所「特別支援教育におけるICF-CYの活用に関する実際的研究」研究成果報告書

      Pages: 45-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] 解説:ICF(国際生活機能分類)とは何か2008

    • Author(s)
      徳永亜希雄
    • Journal Title

      特別支援教育研究 10月号

      Pages: 22-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Journal Article] ICFの視点から見た今後の病弱教育-病弱養護学校卒業生の在籍中と再入院生活での体験を通して考える-2005

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 一瀬博美
    • Journal Title

      第8回日本育療学会学術集会抄録集

      Pages: 24-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730411
  • [Journal Article] 「障害のある子どもとともに生きる」から「みんなで支え合って生きる」へ2005

    • Author(s)
      徳永亜希雄
    • Journal Title

      教育ながさき No.652

      Pages: 6-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730411
  • [Journal Article] 障害のある子どもたちの教育におけるICFチェックリストの効果と課題-多職種間連携のツールとしての活用を通して-2004

    • Author(s)
      徳永亜希雄
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第42回大会発表論文集

      Pages: 327-327

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15730411
  • [Presentation] 子どもの育ちを切れ目なく支える個別の教育支援計画へのICF分類項目の実装化の検討2024

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Organizer
      日本リハビリテーション連携科学学会第25回学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクルーシブ教育の展開Ⅳ―現職研修の取り組みを中心に―2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄,田中浩二
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第29回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Presentation] 子どもの育ちを切れ目なく支えるICFを活用した共通情報シート開発に向けた基礎的研究2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄,田中浩二
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Presentation] 子どもの育ちを切れ目なく支えるICFを活用した共通情報シート開発に向けた基礎的研究2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクルーシブ教育の展開Ⅳ―現職研修の取り組みを中心に―2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第29回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクルーシブ教育の展開Ⅱ―関連法令改正を踏まえた校内体制の整備を中心に―2022

    • Author(s)
      徳永亜希雄,田中浩二
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第27回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクルーシブ教育の展開Ⅱ―関連法令改正を踏まえた校内体制の整備を中心に―2022

    • Author(s)
      徳永亜希雄,田中浩二
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第27回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Presentation] 支援が必要な子どものための「かながわの切れ目ない支援体制の構築」におけるWHODAS2.0活用の検討の取組2020

    • Author(s)
      徳永亜希雄,田中浩二,柏木雅彦,立花裕治,堀野史雄,堀田亜依美,中山聖枝
    • Organizer
      厚生労働省第8回ICFシンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクル-シブ教育システムの動向―関連法令改正の概要を中心に―2019

    • Author(s)
      徳永亜希雄,田中浩二,堺裕
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第25回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Presentation] Implementation of International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) - Japan experience2019

    • Author(s)
      Akio Tokunaga
    • Organizer
      Rehabilitation International Asia and Pacific Regional Conference (マカオ)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Presentation] 自主シンポジウム「ICFを活用した学齢期の発達障害支援から多領域連携の実現可能性を考える」(指定討論)2019

    • Author(s)
      萬谷 きみ子,安達潤,渡邊隆史,保護者A,桐田由佳,佐々木千鶴,徳永亜希雄
    • Organizer
      日本LD学会第28回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K13214
  • [Presentation] 合理的配慮検討におけるICF-CYカテゴリーの活用―学校における合理的配慮の観点との適合性検討に基づいてー2017

    • Author(s)
      堺裕,徳永亜希雄,田中浩二
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] 合理的配慮決定のための合意形成ツール試案2017

    • Author(s)
      徳永亜希雄,堺裕,田中浩二,山元薫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] 学校教育における合理的配慮検討手順(試案)の検討2017

    • Author(s)
      徳永亜希雄,堺裕,田中浩二
    • Organizer
      日本特別教育ニーズ学会第23回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクル-シブ教育システムの動向―Inclusive Resource Centerを中心に―2016

    • Author(s)
      徳永亜希雄,堺裕,田中浩二
    • Organizer
      SNE学会第22回大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2016-10-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] 合理的配慮検討時の合意形成プロセスと特別支援教育コーディネータ-2016

    • Author(s)
      徳永亜希雄,堺裕,田中浩二,山元薫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第54回大会
    • Place of Presentation
      メディアシップ
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] The Visibility and Perspective of ICF and ICF-CY on Special Needs Education in Japan2010

    • Author(s)
      Akio Tokunaga, Koji Tanaka, Kanyu Matsumura, Chikako Kafuku, Sachiko Kobayashi
    • Organizer
      2010ICF北米協力センター会議
    • Place of Presentation
      アメリカ合衆国・ベセスダ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Presentation] The Visibility and Perspective of ICF and ICF-CY on Special Needs Education in Japan.2010

    • Author(s)
      Akio Tokunaga, Koji Tanaka, Kanyu Matsumura, MA.Chikako Kafuku, Sachiko Kobayashi
    • Organizer
      20101CF北米協力センター会議
    • Place of Presentation
      アメリカ合衆国
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Presentation] 重度・重複児・者の内的表現能力の実証に関する研究-NIRSを利用した書字表現能力の測定-2009

    • Author(s)
      笹本健・西牧謙吾・徳永亜希雄
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530883
  • [Presentation] Implementation of Development Training Materials to Utilize ICF-CY for Special Needs Education(SNE)in Japan2009

    • Author(s)
      Akio Tokunaga, MA.Koji Tanaka, PhD.
    • Organizer
      WHO国際分類フアミリーネットワーク会議
    • Place of Presentation
      韓国・ソウル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Presentation] Implementation of Development Training Materials to Utilize ICF-CY for Special Needs Education (SNE) in Japan2009

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Organizer
      WHO国際分類ファミリーネットワーク会議
    • Place of Presentation
      韓国・ソウル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Presentation] 研修ツールとしての「ICF関連図」作成手順例作成の試み-「ICF関連図」を活用したワークショップ形式の研修への参加者アンケートの分析を通して2008

    • Author(s)
      大久保直子・田中浩二・徳永亜希雄
    • Organizer
      日本特殊教育学会第46回大会
    • Place of Presentation
      鳥取県米子市
    • Year and Date
      2008-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Presentation] Development of Training Materials to Utilize ICF-CY for Special Needs Education (SNE) in Japan2008

    • Author(s)
      Akio Tokunaga, koji Tanaka, Naoko Okubo
    • Organizer
      4th Annual North American Collaborating Center Conference on ICE
    • Place of Presentation
      カナダ ケベック
    • Year and Date
      2008-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Presentation] Naoko Okubo Development of Training Materials to Utilize ICF-CY for Special Needs Education (SNE) in Japan2008

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Organizer
      2008ICF北米協力センター会議
    • Place of Presentation
      カナダ・ケベック
    • Year and Date
      2008-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530899
  • [Presentation] 重度・重複児・者の内的表現能力の実証に関する研究-NIRSを利用した書字表現能力の測定-

    • Author(s)
      笹本健・西牧謙吾・徳永亜希雄
    • Organizer
      2009年日本特殊教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530883
  • 1.  KINOSE Takashi (10214850)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  田中 浩二 (80611342)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 3.  SASAMOTO Ken (40141999)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  NISHIMAKI Kengo (50371711)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  TAMAKI Munehisa (00332172)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  OSAKI Atsushi (30434004)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  野村 みどり (80180785)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  堺 裕 (40439576)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi