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MIKAMI Koji  三上 浩司

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三上 浩司  ミカミ コウジ

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Researcher Number 10386782
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京工科大学, メディア学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2023: 東京工科大学, メディア学部, 教授
2012 – 2013: 東京工科大学, メディア学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 90010:Design-related / Design science / Media informatics/Database
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 62:Applied informatics and related fields
Keywords
Principal Investigator
視野 / ゲームデザイン / VR / コンテンツ / UXデザイン / 個人差 / 生体情報 / レベルデザイン / メタAI / 動的難易度調整 … More / バーチャルリアリティ / キャラクターAI / 脳波 / プレビジュアライゼーション / シナリオ … More
Except Principal Investigator
非侵襲計測 / VR コンテンツ / VR (Virtual Rearity) / VRコンテンツ / デジタルゲーム / 心電図 / 皮膚電位 / 心理ストレス / バーチャルリアリティ / 生体計測 / 連続血圧 / 非侵襲生体計測 / 電極間インピーダンス / 頭部心電図 / 非観血連続血圧 / VRディスプレイ / 頭部誘導心電図 / 自律神経指標 / ストレス / 光電脈波 / VR酔い / VR Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (27 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  Game performance in the peripheral vision area considering individual differences and daily changes in the field of vision in VRPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      三上 浩司
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 90010:Design-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Technology
  •  Dynamic Design of a Game Level Using Higher-Dimensional Emotional Maps Using Biological InformationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      三上 浩司
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 90010:Design-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Technology
  •  Dynamic and individual VR sick prevention system using multi physiological instruments embedded within VR headset

    • Principal Investigator
      Ogawa Mitsuhiro
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 62:Applied informatics and related fields
    • Research Institution
      Teikyo University
  •  Game action design considering gaze range for VR game contentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIKAMI Koji
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Design science
    • Research Institution
      Tokyo University of Technology
  •  A research of analysis and evaluation method for motion picture scenario using EEGPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIKAMI Koji
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Media informatics/Database
    • Research Institution
      Tokyo University of Technology

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2014 2012

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] <b>Pressure Sensitivity Pattern Analysis Using Machine Learning Methods</b>2020

    • Author(s)
      Henry FERNANDEZ, Koji MIKAMI, Kunio KONDO
    • Journal Title

      IIEEJ Transactions on Image Electronics and Visual Computing

      Volume: 8 Issue: 1 Pages: 27-34

    • DOI

      10.11371/tievciieej.8.1_27

    • NAID

      130008021953

    • ISSN
      2188-1898, 2188-1901, 2188-191X
    • Year and Date
      2020-06-15
    • Language
      English
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] 高難易度ゲームにおけるプレイヤーに気づかれにくい動的難易度調整手法2023

    • Author(s)
      荒木 海斗 , 兼松 祥央 , 松吉 俊 , 三上 浩司
    • Organizer
      情報処理学会エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] 視野個人差による視野境界におけるVRオブジェクトの認識の差異2023

    • Author(s)
      王陳溢, 兼松祥央, 安原広和, 三上浩司
    • Organizer
      情報処理学会エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K11731
  • [Presentation] プレイヤーの表情に基づき振る舞いを変えるポーカーゲームAI2023

    • Author(s)
      西村 響 , 兼松 祥央 , 松吉 俊 , 三上 浩司
    • Organizer
      情報処理学会エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] ゲームにおける音響的特徴認識技術を利用したゲーム内NPC反応の研究2023

    • Author(s)
      黒田まりあ,兼松祥央,松吉俊,安原広和,三上浩司
    • Organizer
      映像表現・芸術科学フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] 心拍数の変動を利用したエイムシステムによるゲームのプレイ体験への影響2023

    • Author(s)
      西園佳紀,兼松祥央,三上浩司
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会 第13回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] ノベルゲームにおけるテキストマイニングと心拍データを用いた感情推定2023

    • Author(s)
      三谷慧,三上浩司
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会 第13回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] ゲームにおける音響的特徴認識技術を利用 した NPC感情表現2022

    • Author(s)
      黒田まりあ,兼松祥央,松吉俊,安原広和,三上浩司
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会夏季研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] プレイヤーの音声リアクションに基づく動的難易度調整のための音響的特徴量抽出と解析2021

    • Author(s)
      原田和明, 兼松祥央, 茂木龍太, 三上浩司
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会 第11回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] Procedural Rhetoric to Challenge Emotional Intelligence and Encourage Empathy and Compassion2021

    • Author(s)
      Romane Rakotovao, Hirokazu Yasuhara, Yoshihisa Kanematsu and Koji Mikami
    • Organizer
      NICOGRAPH 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] プレイヤーのリアクションの音響的特徴量に基づく動的難易度調整2020

    • Author(s)
      原田和明, 兼松祥央, 茂木龍太, 三上浩司
    • Organizer
      情報処理学会EC2020
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] 音声感情解析AIを用いた芝居における感情表現の自主稽古支援2020

    • Author(s)
      大塚 正樹, 兼松 祥央, 茂木 龍太, 三上 浩司
    • Organizer
      NICOGRAPH2020
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K12516
  • [Presentation] 身体体動揺とSSQを利用した前進色と後退色がVR酔いに与える影響に関する研究2019

    • Author(s)
      蔡暁然,兼松祥央,鶴田直也,近藤邦雄,三上浩司
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会 第9回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K19844
  • [Presentation] VR型FPS ゲームにおける視線と視野角に応じた 敵 AI の動的調整に関する研究2019

    • Author(s)
      菅沼辰也 兼松祥央 三上浩司
    • Organizer
      情報処理学会デジタルコンテンツクリエーション研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00734
  • [Presentation] VRゲームにおける視野角に応じた敵AIの動的調整に関する研究2018

    • Author(s)
      菅沼辰也,兼松祥央,伊藤彰教,三上浩司
    • Organizer
      情報処理学会 エンタテインメントコンピューティング2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00734
  • [Presentation] Current Situations in the Japanese Game Research and Game Development Pedagogical Practices2018

    • Author(s)
      Kazufumi FUKUDA, Keiji AMANO, Geoffrey ROCKWELL, Masahito FUJIHARA,Masakazu FURUICHI, Forth Author, Koji MIKAMI
    • Organizer
      Digra 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00734
  • [Presentation] UIカスタマイズ機能を利用した VRゲームにおけるユーザが好むUIの傾向調査2018

    • Author(s)
      宮澤舞,三上浩司
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00734
  • [Presentation] 銃の威力と攻撃頻度による難易度認識の差異に関する研究2018

    • Author(s)
      長井 智弘 三上 浩司
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00734
  • [Presentation] Control of Enemies’ Behaviors According to the Player’s Field of View in VR Games2018

    • Author(s)
      Koji Mikami, Tatsuya Suganuma
    • Organizer
      NICOGRAPH International 2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K00734
  • [Presentation] 映像コンテンツのシナリオアナリシス支援ツールの提案2014

    • Author(s)
      大石貴之,菅野大介,戀津魁,三上浩司,近藤邦雄
    • Organizer
      映像表現・芸術科学フォーラム2014(映像情報メディア学会,画像電子学会,芸術科学会)
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2014-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700101
  • [Presentation] 映像コンテンツのシナリオアナリシス支援ツールの提案2014

    • Author(s)
      大石貴之,菅野太介,戀津魁,三上浩司,近藤邦雄
    • Organizer
      映像表現・芸術科学フォーラム2014(映像情報メディア学会,画像電子学会,芸術科学会)
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700101
  • [Presentation] 簡易脳波計を利用した完成映像とプレビズ映像の視聴時のユーザー体験の差異に関する研究2014

    • Author(s)
      三上浩司,丸山駿,中村陽介,近藤邦雄
    • Organizer
      映像表現・芸術科学フォーラム2014(映像情報メディア学会,画像電子学会,芸術科学会)
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2014-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700101
  • [Presentation] 簡易脳波計を利用した完成映像とプレビズ映像の視聴時のユーザー体験の差異に関する研究2014

    • Author(s)
      三上浩司,丸山駿,中村陽介,近藤邦雄
    • Organizer
      映像表現・芸術科学フォーラム2014(映像情報メディア学会,画像電子学会,芸術科学会)
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700101
  • [Presentation] エンタテインメントコンテンツにおけるコンテンツ工学的評価手法の考察2012

    • Author(s)
      三上浩司,Kenneth Chan,近藤邦雄,金子満
    • Organizer
      エンタテインメントコンピューティング2012
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700101
  • [Presentation] Mindset(簡易脳波計)を活用したプレイ分析とレベルデザインへの応用の可能性2012

    • Author(s)
      三上浩司
    • Organizer
      CEDEC2012
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700101
  • [Presentation] Mindset(簡易脳波計)を活用したプレイ分析とレベルデザインへの応用の可能性2012

    • Author(s)
      三上浩司
    • Organizer
      CEDEC2012
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜(神奈川県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700101
  • [Presentation] エンタテインメントコンテンツにおける コンテンツ工学的評価手法の考察2012

    • Author(s)
      三上浩司,Kenneth Chan,近藤 邦雄,金子 満
    • Organizer
      エンタテインメントコンピューティング2012
    • Place of Presentation
      神戸大学(兵庫県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700101
  • 1.  Ogawa Mitsuhiro (30322085)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  前田 祐佳 (20650542)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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