• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

三好 智子  ミヨシ トモコ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10388069
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都工芸繊維大学, 基盤科学系, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 京都工芸繊維大学, 基盤科学系, 教授
2021 – 2022: 京都ノートルダム女子大学, 現代人間学部, 教授
2019 – 2020: 京都ノートルダム女子大学, 現代人間学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
ASD学生 / 集団所属性 / メンタルヘルス / キャリア支援 / 専門教育 / 専門職就労 / 国外の取り組みの情報収集 / 学外就労支援機関との連携 / 学習スキルの支援 / 学内での就労体験 … More / チェックリストの検討 / 支援環境の検討 / 就労体験 / 教員とのミーティング / 就労支援機関との連携 / ピア・チューター活動 / 修学・就労支援モデル / キャリア支援との連携 / 企業との連携 / ピアチューター活動 / アセスメントツール Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (15 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  「集団所属性」に着目したASD学生のメンタルヘルス問題への心理社会的アプローチPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      三好 智子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Kyoto Institute of Technology
  •  ASD学生の能力・才能を専門職就労へとつなげる専門教育-キャリア支援モデルの創出Principal Investigator

    • Principal Investigator
      三好 智子
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Kyoto Institute of Technology
      Kyoto Notre Dame University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ASDとカモフラージュ2024

    • Author(s)
      翻訳:藤川洋子・三好智子
    • Total Pages
      162
    • Publisher
      金剛出版
    • ISBN
      9784772420167
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Journal Article] 理系学生の発達障害に対するイメージ、知識、意識の傾向―発達障害学生を取り巻く人的環境の整備に向けて―2022

    • Author(s)
      三好智子・藤川洋子
    • Journal Title

      京都ノートルダム女子大学研究紀要

      Volume: 52 Pages: 109-121

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Journal Article] 発達特性に関連した困り感とメンタルヘルスの関連 ―チェックリストを用いたアプローチ方法の検討―2021

    • Author(s)
      三好智子・後藤伸彦・藤川洋子
    • Journal Title

      CAMPUS HEALTH

      Volume: 58(2)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Journal Article] 青年期以降にはじめて自閉スペクトラム症が問題になる事例の心理アセスメントにおける文章完成法の活用 ―先行研究の概覧と展望 ―2020

    • Author(s)
      三好智子
    • Journal Title

      心理学部・大学院心理学研究科研究誌 プシュケー

      Volume: 19号 Pages: 31-42

    • NAID

      40022567517

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 発達障害学生へのピア・チューターによる支援:インタビューに基づく意義と課題の検討2023

    • Author(s)
      三好智子・藤川洋子
    • Organizer
      AHEAD JAPAN 第9回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症を有する大学生の修学支援について ②有効な支援としてのピア・チューター活動2023

    • Author(s)
      三好智子・藤川洋子
    • Organizer
      第64回児童青年精神医学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症を有する大学生の修学支援について ①「合理的配慮」の前提としてのアセスメントの在りかた2023

    • Author(s)
      藤川洋子・三好智子
    • Organizer
      第64回児童青年精神医学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] オンライン授業から発達障害学生への支援を考える―環境要因としてのオンライン授業は発達特性と関連した困り感をいかに増減するか―2022

    • Author(s)
      三好智子・後藤伸彦・藤川洋子
    • Organizer
      日本LD学会第5回研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 自閉スペクトラム特性と関連した困難のアセスメント -P-Fスタディにおける反応特徴から-2022

    • Author(s)
      三好智子、安陪あかり、中本真紀子
    • Organizer
      日本心理臨床学会第41回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 大学生における発達特性に対応した学びのデザインの探索的検討 ―発達特性と関連した困り感とオンライン授業のメリット・デメリット認知の関連からー2021

    • Author(s)
      三好智子・後藤伸彦・藤川洋子
    • Organizer
      日本LD学会第4回研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 発達障害学生への学習支援の検討―発達特性と関連した困り感とオンライン授業の認知の縦断調査から―2021

    • Author(s)
      三好智子・後藤伸彦・藤川洋子
    • Organizer
      日本心理学会第85回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 大学入学前後の複数グループメンバーシップの維持がメンタルヘルスに与える影響2021

    • Author(s)
      後藤伸彦・三好智子・藤川洋子
    • Organizer
      日本社会心理学会第62回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 自殺予防の視点からみた自閉スペクトラム症のある学生の支援2020

    • Author(s)
      三好智子
    • Organizer
      第58回全国大学保健管理研究集会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 理系学生の発達障害に関するイメージ、知識および意識の分析 ―質問紙調査をもとにー2019

    • Author(s)
      三好智子・藤川洋子
    • Organizer
      第7回成人発達障害支援学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • [Presentation] 発達特性に関する困り感チェックリストの作成 ―発達障害「傾向」のある学生のセルフチェックのためのツールとして―2019

    • Author(s)
      三好智子・藤川洋子
    • Organizer
      AHEAD JAPAN 第5回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02963
  • 1.  後藤 伸彦 (40824959)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  藤川 洋子 (80445965)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 3.  中藤 信哉 (60712619)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi