• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KIUCHI Ryusei  木内 隆生

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10532567
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2019: 東京農業大学, その他部局等, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
総合的学習 / 生徒会活動 / アドラー心理学 / リチャード・ローティ / グループワーク / 協同性プログラム / 総合的な探究の時間 / 在り方生き方教育 / ホームルーム活動 / 高等学校教育
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (8 results)
  •  Improvement and the Spread of a Collaborative Program in Extra-class Education of a High School.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KIUCHI Ryusei
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tokyo University of Agriculture

All 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 特別活動15講と総合的学習8講2019

    • Author(s)
      梅澤 秀監,木内 隆生,嶋崎 政男,小山 利一,小林 福太郎,関本 惠一,千葉 吉裕,及川 良一,岩崎 保之,中沢 辰夫,緩利 真奈美,小西 悦子,武田 晃治,廣瀬 志保,渡邉 隆昌,武田 明典,齋藤 義雄
    • Total Pages
      173
    • Publisher
      大学図書出版
    • ISBN
      9784909655042
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04881
  • [Book] 実践に役立つ教職概論2019

    • Author(s)
      長沼 豊,五十嵐 淳子,伊藤 能之,歌川 光一,梅澤 秀監,大川 なつか,木内 隆生,久保田 健一郎,小山 利一, 田中 正浩,山路 千華,吉田 直哉
    • Total Pages
      199
    • Publisher
      大学図書出版
    • ISBN
      9784909655035
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04881
  • [Journal Article] グループワークにおける進行役教師の行動の分析-協同的グループワークと構成的グループエンカウンターと教育的グループワークとの映像比較2020

    • Author(s)
      鈴木聡志・木内隆生
    • Journal Title

      東京農業大学教職課程『教職研究集録』

      Volume: 第5号 Pages: 25-36

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04881
  • [Journal Article] 高校特別活動へ汎用するグループワークの検討 -リチャード・ローティの教育思想に着目して-2019

    • Author(s)
      木内隆生
    • Journal Title

      日本特別活動学会紀要

      Volume: 第27号 Pages: 19-28

    • NAID

      40021876880

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04881
  • [Journal Article] 「総合的な探究の時間」における探究課題と追究方法の検討 -教員養成課程での授業実践力育成を目指して-2019

    • Author(s)
      木内隆生
    • Journal Title

      日本生活科・総合的学習教育学会誌「せいかつか&そうごう」

      Volume: 第26号 Pages: 68-77

    • NAID

      40021858040

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04881
  • [Journal Article] 人はどのような言葉で励まされるのか-協同的なグループワークのワークシートの質的分析より-2018

    • Author(s)
      鈴木聡志・木内隆生
    • Journal Title

      東京農業大学教職課程『教職研究集録』

      Volume: 第3号 Pages: 21-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04881
  • [Presentation] 人が励まされる言葉の探索的研究2018

    • Author(s)
      鈴木聡志・木内隆生
    • Organizer
      日本生徒指導学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04881
  • [Presentation] 特別活動における主体的・対話的で深い学びとは?2017

    • Author(s)
      木内隆生
    • Organizer
      全国特別活動研究会・夏季研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04881

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi