• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Murayama Kanae  村山 かなえ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

村山 かなえ  ムラヤマ カナエ

Less
Researcher Number 10589948
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 神戸大学, 異分野共創型教育開発センター, 特命講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2022: 立命館大学, 国際教育推進機構, 嘱託講師
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Keywords
Except Principal Investigator
日本語教師教育 / 日本語支援 / サービスラーニング / ジレンマ / 中道態 / 多文化サービスラーニング / ピアサポート / 教育的オンライン実践 / 日本語教育人材 / 省察 … More / 多文化サービス・ラーニング / 多文化共生 / 地域コミュニティ / 官学連携 / 地域日本語教育 / ナラティブ / 越境的学習 / ピア・ラーニング / 市民性教育 / サービス・ラーニング / 日本語学習支援者 Less
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (15 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  The development of multicultural Service-Learning: the analysis of Japanese language tutors' cognitive developments

    • Principal Investigator
      KITADE KEIKO
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University

All 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] トランスビューからマルチビューへの展開を通した経験の物語化への方法論:ボランティア体験の言語化を促進する実践的研究へアプローチとして2022

    • Author(s)
      山口 洋典・北出 慶子・遠山 千佳・村山 かなえ・安田 裕子
    • Journal Title

      ボランティア学研究

      Volume: 22 Pages: 97-113

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Journal Article] 国際教育交流が生む学生ピア・サポートの多様性―多文化サービス・ラーニングの可能性を巡ってー2021

    • Author(s)
      村山かなえ、北出慶子、遠山千佳、安田裕子、山口洋典
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 21 Pages: 139-158

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Journal Article] 大学内における学生の正課外活動への支援体制と課題 - BBPでの実践を題材に-2020

    • Author(s)
      カンダボダ P. B., 石川涼子, 筆内美砂, 村山かなえ, 羽谷沙織
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 20 Pages: 115-135

    • NAID

      120006847141

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Journal Article] 国際教育交流における学びのコミュニティと場作り -大学教員の役割と求められる技量とは-2020

    • Author(s)
      村山かなえ
    • Journal Title

      立命館言語文化研究

      Volume: 31(3) Pages: 61-72

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] Intercultural Collaborative Learning Online: How the Learners Reflected on Their Learning2022

    • Author(s)
      Kanae Murayama
    • Organizer
      56th RELC International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] 多文化理解をめざした学びのコミュニティの育み方と大学の国際化 ―「越境的学習」「対話」「ナラティヴ」「リフレクション」から見える 教職員の学びの一考察―2022

    • Author(s)
      村山かなえ・岡本香織・佐藤輝一
    • Organizer
      第28回 大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] 多文化コミュニティでの越境的な対話を通じた発達の径路2021

    • Author(s)
      北出慶子・遠山千佳・村山かなえ・安田裕子・山口洋典
    • Organizer
      日本発達心理学会 第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] グローバルコモンズにおける教職員の関わりと学びの在り方 ―学生どうしをつなぐ学びの実践が多文化理解コミュニティを構築するまで―2021

    • Author(s)
      村山かなえ・加藤薫・三皷悠太
    • Organizer
      第27回 大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] How to Go Beyond Borders: An Online Collaborative Case in Japan and Canada2021

    • Author(s)
      Timothy Mossman・Kanae Murayama・Koichi Haseyama
    • Organizer
      JALT2021: the 47th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] The process of learning and growing of peer supporters through place management: for curriculum and co-curriculum hybridization2021

    • Author(s)
      Hironori Yamaguchi, Kanae Murayama, Keiko Kitade, Chika Tohyama and Yuko Yasuda
    • Organizer
      PBL2021 International Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] ナラティブを通した意味生成における多声的空間の場とその意義ー国際交流学生スタッフ経験についてのTEM(複線経路等至性モデリング)図を通したマルチビュー・ダイアローグの試みー2020

    • Author(s)
      山口洋典, 北出慶子, 遠山千佳, 村山かなえ, 安田裕子
    • Organizer
      日本質的心理学会第17回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] 多文化理解を促すための中道的言語文化と表現の可能性 ―Story Circlesを通じた対話的理解の省察的実践―2020

    • Author(s)
      山口洋典・北出慶子・遠山千佳・村山かなえ
    • Organizer
      国際ボランティア学会学術大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] グローバルコモンズで共に育む学びと広がりー学生ピア・サポートと国際教育交流の視点からー2020

    • Author(s)
      村山かなえ
    • Organizer
      第3回ボランティア・サービスラーニング(VSL)研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] Forming Student Peer Support Communities on Campus2020

    • Author(s)
      Timothy MOSSMAN, Kanae MURAYAMA
    • Organizer
      JALT2020 Online: the 46th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • [Presentation] An extensive approach to promote studying abroad2019

    • Author(s)
      村山かなえ
    • Organizer
      the 45th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00723
  • 1.  KITADE KEIKO (60368008)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  安田 裕子 (20437180)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  遠山 千佳 (40383400)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 4.  山口 洋典 (90449520)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi