• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Matsuda Yuko  松田 侑子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

MATSUDA Yuko  松田 侑子

Less
Researcher Number 10598717
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 筑波大学, 人間系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 筑波大学, 人間系, 准教授
2019 – 2022: 弘前大学, 保健学研究科, 准教授
2017 – 2018: 弘前大学, 教育学部, 講師
2013: 弘前大学, 教育学部, 講師
2011 – 2012: 東海学院大学, 人間関係学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Special needs education / Clinical psychology
Keywords
Principal Investigator
保育者 / 介入 / 効果検証 / メンタルヘルスケア / キャリア / 保育職継続 / 縦断 / 縦断調査 / 保育者効力感 / 専門職アイデンティティ … More / 保育学生 / 実習 / 効果測定 / Teacher Training / 保育者養成課程 / 応用行動分析 / ティーチャートレーニング / 学生 / 保育 / 肯定的資源 / 自己分析 / キャリア発達 / 心理教育的援助 / 大学生 / 心理学的介入 / キャリア支援 / 就職活動 / 強み Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (20 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  保育者のキャリア継続を支える包括的メンタルヘルスケア支援ツールの開発と効果検証Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松田 侑子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  保育者における専門職アイデンティティの測定と保育職継続に対する縦断的予測Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松田 侑子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  Effects of the teacher training on childcare students' cognition and behavior for childrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Matsuda Yuko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  The development of a job-search support program based on personal strengthsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUDA Yuko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Clinical psychology
    • Research Institution
      Hirosaki University
      Tokai Gakuin University

All 2021 2020 2019 2018 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 保育者志望学生を対象とした応用行動分析に基づくスキル訓練後の変化 ―訓練・実習を通じた主観的経験及び2年間の知識・スキルの推移―2020

    • Author(s)
      松田侑子,濱田祥子
    • Journal Title

      日本保育者養成教育学研究

      Volume: 5

    • NAID

      40022611817

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17577
  • [Journal Article] 保育者志望学生を対象とした応用行動分析に基づく援助スキル訓練の試み ーティーチャー ・ トレーニングによる子どもの行動とその対応に関する理解の変化ー2020

    • Author(s)
      松田侑子,濱田祥子
    • Journal Title

      保育者養成教育学研究

      Volume: 4

    • NAID

      40022276822

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17577
  • [Presentation] 保育学生を対象とした Teacher Training の効果検証(5)―介入後の実習を通じた縦断的変化―2021

    • Author(s)
      松田侑子,濱田祥子
    • Organizer
      日本心理学会第85回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17577
  • [Presentation] 保育学生を対象としたTeacher Trainingの効果検証(3) 面接調査による質的分析を通じて2020

    • Author(s)
      松田侑子,濱田祥子
    • Organizer
      日本心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17577
  • [Presentation] 保育学生を対象としたTeacher Trainingの効果検証(4) 2年間の縦断的変化2020

    • Author(s)
      松田侑子,濱田祥子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17577
  • [Presentation] 保育学生を対象としたTeacher Trainingの効果検証(2)― 場面提示による自由記述の観点から―2019

    • Author(s)
      松田侑子,濱田祥子
    • Organizer
      日本心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17577
  • [Presentation] 保育学生を対象としたTeacher Trainingの効果検証(1) 量的な指標における変化の観点から2018

    • Author(s)
      松田侑子,濱田祥子
    • Organizer
      日本心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17577
  • [Presentation] 強みに関する自己効力の規定要因(1)―自尊感情,完全主義傾向との関連―2014

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] 個人の強みに焦点化したキャリア支援セミナーの効果(1)―自尊感情,キャリア成熟の観点から―2014

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] 強みに関する自己効力尺度作成の試み2013

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会発表論文集
    • Place of Presentation
      379
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] Effects of Strengths-based Intervention on Students' Self-exploration and Career Maturity2013

    • Author(s)
      Yuko MATSUDA
    • Organizer
      13th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Stockholm, Sweden
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] 強み観尺度作成の試み2013

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      北海道医療大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] 強み観尺度作成の試み2013

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本心理学会第77回大会発表論文集
    • Place of Presentation
      137
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] 強みに関する自己効力尺度作成の試み2013

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] Effects of strengths-based intervention on students' self-exploration and career maturity.2013

    • Author(s)
      Matsuda, Y.
    • Organizer
      13th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      95
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] Relationships between positive and negative effect, career maturity, and the awareness of strengths among undergraduates.2012

    • Author(s)
      Matsuda, Y.
    • Organizer
      1st International Conference on Time Perspective
    • Place of Presentation
      113
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] 大学生における「強み」の発見・活用に関する面接調査 ―就職活動の自己分析を通じて ―2012

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会発表論文集
    • Place of Presentation
      298
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] 強みに関する自己効力の規定要因(1) ―自尊感情,完全主義傾向との関連―

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本心理学会第78会大会発表論文集
    • Place of Presentation
      印刷中
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] Effects of perceived strengths and self-esteem on strengths-related self-efficacy

    • Author(s)
      Matsuda, Y.
    • Organizer
      26th APS annual convention
    • Place of Presentation
      印刷中
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • [Presentation] 個人の強みに焦点化したキャリア支援セミナーの効果(1)―自尊感情,キャリア成熟の観点から―

    • Author(s)
      松田侑子
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第47回大会発表論文集
    • Place of Presentation
      印刷中
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730685
  • 1.  濱田 祥子 (20638358)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  設楽 紗英子 (10720633)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  渡辺 俊太郎 (80434877)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  乙部 はるひ (00598724)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi