• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Furukawa Hiroyasu  古川 裕康

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10756224
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 明治大学, 経営学部, 専任准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 明治大学, 経営学部, 専任准教授
2021: 日本大学, 経済学部, 准教授
2020: 日本大学, 経済学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
グローバル・マーケティング / パーパス / 原産国イメージ / ネガティブな原産国イメージ / ミッション / 国際比較 / 物質主義 / 環境・社会配慮型ブランド / CEOの影響 / ブランドへの信頼 … More / ブランドへの共感 / 環境・社会配慮型物質主義 / ブランド・ロイヤルティ / 理念 / 環境・社会配慮型ブランド選択行動 / ラグジュアリー商品 / 消費者のグローバル化 / ブランド・ビジョン / CEOの露出 / マーケティング / 消費者行動 / 環境配慮型物質主義 … More
Except Principal Investigator
一体感 / 整合性 / 真正性 / CSR / サステナビリティ Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (14 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  サステナブルなCSRとブランド価値:真正性・整合性・一体感に着目した国際比較研究

    • Principal Investigator
      李 キョンテ
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Investigating the Factors that Inhibit Negative Country-of-Origin ImagePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      古川 裕康
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Effects of materialism on the preference for environmentally and socially conscious products.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Furukawa Hiroyasu
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meiji University
      Nihon University

All 2024 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] グローバル・マーケティング論2021

    • Author(s)
      古川 裕康
    • Total Pages
      316
    • Publisher
      文眞堂
    • ISBN
      483095096X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Journal Article] 企業ブランドがイメージを向上させる好機とは 社会の変化に対するセンシング能力を磨く2024

    • Author(s)
      古川裕康
    • Journal Title

      宣伝会議

      Volume: 183 Pages: 30-31

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01657
  • [Journal Article] ブランド・パーパス成立の背景に関する一考察2024

    • Author(s)
      古川裕康
    • Journal Title

      経営論集

      Volume: 71 Pages: 41-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01657
  • [Journal Article] Environmentally Friendly Materialism: How It Is Generated and How Luxury Apparel Addresses Environmental Problems2023

    • Author(s)
      Furukawa Hiroyasu、Lee Kyung-Tae
    • Journal Title

      Sustainability

      Volume: 15 Issue: 8 Pages: 6703-6703

    • DOI

      10.3390/su15086703

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Journal Article] Exploring Subjective Happiness, Life Satisfaction, and Sustainable Luxury Consumption in China and Japan Amidst the COVID-19 Pandemic2023

    • Author(s)
      Lee Kyung-Tae、Furukawa Hiroyasu
    • Journal Title

      Administrative Sciences

      Volume: 13 Issue: 7 Pages: 169-169

    • DOI

      10.3390/admsci13070169

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Journal Article] 地政学リスク下のグローバル・マーケティング2023

    • Author(s)
      古川裕康
    • Journal Title

      世界経済評論

      Volume: 67 Pages: 57-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01657
  • [Journal Article] 消費者のブランド・ビジョンに対する理解がブランド・ロイヤルティに与える影響:商品の環境配慮知覚による間接効果,ならびに物質主義の調整効果を考慮した6ヵ国比較2022

    • Author(s)
      古川裕康
    • Journal Title

      経営論集

      Volume: 69 Pages: 259-282

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Journal Article] How Does the CEO’s Influence Affect Consumer Brand Trust? The Mediating Effects of Symbolic and Environmental Product Perceptions2021

    • Author(s)
      Furukawa Hiroyasu
    • Journal Title

      Journal of International Consumer Marketing

      Volume: - Issue: 1 Pages: 1-13

    • DOI

      10.1080/08961530.2021.1890299

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Journal Article] Effect of CEO Recognition on Brand Sympathy through Consumer Product Perception: A Comparative Analysis of Japanese and U.S. Consumers2021

    • Author(s)
      Furukawa Hiroyasu
    • Journal Title

      Journal of Global Marketing

      Volume: - Issue: 2 Pages: 1-15

    • DOI

      10.1080/08911762.2021.1942376

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Journal Article] 消費者の物質主義と探索傾向がアパレル・サブスクリプションの利用意図に及ぼす影響2020

    • Author(s)
      李炅泰・古川裕康
    • Journal Title

      DISTRIBUTION STUDIES

      Volume: 2020 Issue: 47 Pages: 59-72

    • DOI

      10.14904/jsds.2020.47_59

    • NAID

      130007976031

    • ISSN
      0914-9937, 1884-6092
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01968, KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Presentation] コスモポリタニズムの傾向は原産国イメージと消費者の購買意図との関係をどのように変化させるか2022

    • Author(s)
      古川裕康・寺﨑新一郎
    • Organizer
      異文化経営学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Presentation] CEOから影響を受けた消費者が多国籍企業への信頼を構築する基礎的メカニズムの検証2021

    • Author(s)
      古川裕康
    • Organizer
      多国籍企業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Presentation] 消費者のCEO認知が,製品知覚とブランドへの共感に与える影響:日米消費者の傾向比較2020

    • Author(s)
      古川裕康
    • Organizer
      国際ビジネス研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • [Presentation] アフターコロナにおける新しい日常とグローバル・マーケティングの変化2020

    • Author(s)
      古川裕康
    • Organizer
      多国籍企業学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13623
  • 1.  李 キョンテ (40453857)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi