• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

tatematsu daisuke  立松 大祐

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Tatematsu Daisuke  立松 大祐

Less
Researcher Number 10756828
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 愛媛大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 愛媛大学, 教育学部, 教授
2018 – 2021: 愛媛大学, 教育学部, 准教授
2016 – 2017: 愛媛大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
リテラチャー・サークル / アクティブ・ラーニング / 遠隔での話合い活動 / LC実践の高度化と組織化 / ICT環境 / リテラシー指導 / 協力教員の組織化 / ICTを活用した話合い活動 / リテラチャー・サークル指導 / 中学校英語授業 … More / 談話分析 / 英語使用状況調査 / 話合い活動の談話分析 / 中学生の談話分析 / 話合い活動の教授法 / 中学校英語教育 / 主体的・対話的で深い学び / 英語使用状況 / 話合い活動 / リテラチャー・サークル指導モデル / ICT活用 / 統合型言語活動 / ICT機器の活用 / 中学生の英語使用状況 / 指導法の開発 / 教育学 / リテラチャーサークル / EFL教室での教授法開発 / 対話的な学び / 英語コミュニケーション能力の育成 / リテラシー教育 / 英語リーディング / 英語コミュニケーション能力 / 話し合い活動 / 英語授業改善 / 協同学習 … More
Except Principal Investigator
教材開発 / アプリ / タブレット / 英語教育 / e-screener / 英語学習指導パッケージ / タブレット版評価システム / 発達性読み書き障害 / スクリーニングツール / 特異的なつまずき / スクリーニング / e-Screener / ディスレクシア / 読み書き障害 / 特別支援教育 / ピクチャーカード / デジタル教材 / 語彙教材 / minimal pair / タブレット教材 / 発音教材 / 英語 / 音声認識 / ビンゴゲーム / minimal pair practice / 小学校 / 発音 / 音声 / アプリ開発 / 電子教材 / 英語発音 / 英語音声指導 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (36 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  ICT環境を活用したリテラチャー・サークル実践の高度化と組織化Principal Investigator

    • Principal Investigator
      立松 大祐
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Resarch into the students' use of English in literature circles discussions and teaching methodsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TATEMATSU Daisuke
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Development of a Tablet Version Assessment and Instructional Packages for Developmental Dyslexia in English Learning

    • Principal Investigator
      Tara Shizuya
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kochi University
  •  The benefits and challenges of active learning using literature circles in Japanese EFL classesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tatematsu Daisuke
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Development of Tablet Based Learning Materials for English Pronunciation

    • Principal Investigator
      Tara Shizuya
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kochi University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] ICT を活用した中学校でのリテラチャー・サークル実践と オンライン交流授業への挑戦 -中学校・市教育研修センター・教職大学院による協働的な取組-2023

    • Author(s)
      立松大祐,和家加奈,武田慶子,宮内京子
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 70 Pages: 116-127

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Journal Article] デジタル学習環境における外国語教育の言語活動指導事例2023

    • Author(s)
      立松大祐
    • Journal Title

      大学教育実践ジャーナル

      Volume: 22 Pages: 63-70

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Journal Article] ICT を活用した中学校でのリテラチャー・サークル実践と オンライン交流授業への挑戦 -中学校・市教育研修センター・教職大学院による協働的な取組-2023

    • Author(s)
      立松大祐, 和家加奈, 武田慶子, 宮内京子
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 70 Pages: 116-127

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00722
  • [Journal Article] 児童生徒による質問づくりを取り入れた英語の授業実践に向けて2022

    • Author(s)
      立松大祐
    • Journal Title

      大学教育実践ジャーナル

      Volume: 21 Pages: 117-124

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Journal Article] 話し合い活動における生徒の英語使用調査 -中学3年生3グループによる4回の発話記録から-2022

    • Author(s)
      立松大祐
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 69 Pages: 20-30

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Journal Article] リテラチャー・サークルにおける生徒の英語使用状況調査-中学3年生1グループの話し合い活動の分析-2021

    • Author(s)
      立松大祐
    • Journal Title

      英語授業研究学会紀要

      Volume: 30 Pages: 57-69

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Journal Article] リテラチャー・サークル実践と英語使用状況の予備的調査-中学3年生の話し合い活動の文字起こしから-2020

    • Author(s)
      立松大祐
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 67 Pages: 45-54

    • NAID

      120006896440

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Journal Article] 英文を読んで話し合う協同学習の授業モデルづくり-リテラチャー・サークルの実践から-2020

    • Author(s)
      立松大祐、河野圭美
    • Journal Title

      英語授業研究学会紀要

      Volume: 28 Pages: 109-120

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Journal Article] デジタル教材を利用した小学校英語語彙学習の実践報告2019

    • Author(s)
      米崎里,古平貴文,立松大祐,多良静也
    • Journal Title

      甲南女子大学研究紀要Ⅰ

      Volume: 55 Pages: 181-188

    • NAID

      40021902694

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03451
  • [Journal Article] 主体的・対話的で深い学びにつながる「読むこと」の指導ーコロラド州のミドルスクールでの事例ー2018

    • Author(s)
      立松大祐
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要

      Volume: 38 Pages: 43-54

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Journal Article] 教科書のリーディングを起点とした技能統合型の授業づくりーリテラチャー・サークルの実践を通してー2018

    • Author(s)
      立松大祐・河野圭美
    • Journal Title

      英語授業研究学会第30回全国大会発表資料集

      Volume: - Pages: 69-72

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Journal Article] アメリカのリテラチャー・サークル指導事例-EFL教室での指導に向けた示唆-2017

    • Author(s)
      立松大祐
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 64 Pages: 69-79

    • NAID

      120006527444

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Journal Article] 論理的思考力と表現力の育成を目指す英語授業の展開ーパフォーマンス課題の充実から考える授業改善ー2017

    • Author(s)
      立松 大祐,池野 修,河野圭美,河野 操,濵田眞基子
    • Journal Title

      愛媛大学教育学部紀要

      Volume: 64 Pages: 57-68

    • NAID

      120006527456

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Presentation] 生徒の伝えたい気持ちを引き出す統合型言語活動-教科書内容を自分ごとにできる協同学習-2024

    • Author(s)
      立松大祐, 松永麻由, 和家加奈
    • Organizer
      英語授業研究学会関西支部第309回例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00722
  • [Presentation] 生徒の伝えたい気持ちを引き出す統合型言語活動-教科書内容を自分ごとにできる協同学習-2024

    • Author(s)
      立松大祐, 松永麻由, 和家加奈
    • Organizer
      英語授業研究学会関西支部第309回例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] ICTを活用したリテラチャー・サークル実践とオンライン交流授業への挑戦2023

    • Author(s)
      立松大祐, 和家加奈, 武田慶子
    • Organizer
      全国英語教育学会 第48回香川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00722
  • [Presentation] ICTを活用したリテラチャー・サークル実践とオンライン交流授業への挑戦2023

    • Author(s)
      立松大祐, 和家加奈, 武田慶子
    • Organizer
      全国英語教育学会 第48回香川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] 読むことと話すことの統合2022

    • Author(s)
      立松大祐
    • Organizer
      全国英語教育学会第47回北海道研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] 自律した学習者を育てる英語授業-リテラチャー・サークルの実践-2022

    • Author(s)
      河野圭美・立松大祐
    • Organizer
      第33回四国英語教育学会徳島研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] リテラチャー・サークルの話し合い活動に取り組む中学3年生の英語使用調査2022

    • Author(s)
      立松大祐
    • Organizer
      日本教科教育学会第48回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] コミュニケーション意欲を高める国際理解教育の在り方-外国語を話せる日本人ゲストティーチャーとの交流-2022

    • Author(s)
      和田郁・立松大祐
    • Organizer
      第22回小学校英語教育学会四国・徳島大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] リテラチャー・サークルにおける英語使用状況調査-中学3年生の1グループに焦点を当てた事例研究-2021

    • Author(s)
      立松大祐
    • Organizer
      英語授業研究学会第32回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] 附属中学校と取り組む英語を読んで話し合う活動2021

    • Author(s)
      立松大祐
    • Organizer
      令和3年度日本教育大学協会四国地区研究集会「高知集会」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] リテラチャー・サークル活動中の中学3年生の英語使用状況2021

    • Author(s)
      立松大祐
    • Organizer
      第32回 四国英語教育学会 高知研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00836
  • [Presentation] 生徒を変えるアクティブ・ラーニング型の言語活動の実践ー生徒は話合い活動中に何を話しているのかー2019

    • Author(s)
      立松大祐・河野圭美
    • Organizer
      英語授業研究学会設立30周年記念第31回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Presentation] 英文を読んで話し合うアクティブ・ラーニング型協同学習の指導モデルづくり-中学校でのリテラチャー・サークル実践からー2019

    • Author(s)
      立松大祐・河野圭美
    • Organizer
      第31回四国英語教育学会愛媛研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Presentation] The benefits and challenges of using literature circles in Japanese EFL classes2019

    • Author(s)
      Daisuke Tatematsu
    • Organizer
      5th Interdisciplinary Conference in the Humanities
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Presentation] デジタル教材を利用した英語発音指導の実践報告2018

    • Author(s)
      多良静也,米崎里,立松大祐
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会長崎研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03451
  • [Presentation] デジタル教材を利用した語彙学習の実践報告2018

    • Author(s)
      米崎里,古平貴文,立松大祐,多良静也
    • Organizer
      第44回全国英語教育学会京都研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03451
  • [Presentation] リーディングを起点とした統合的な言語活動の実践ー大学と附属中学校が連携して取り組む、読んだ英文をもとに話し合う活動ー2018

    • Author(s)
      立松大祐
    • Organizer
      英語授業研究学会関西支部第30回秋季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Presentation] 読み手を育てるアメリカの教室ー外国語科における主体的・対話的で深い学びの実現を目指してー2018

    • Author(s)
      立松大祐
    • Organizer
      第30回四国英語教育学会香川研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Presentation] 教科書のリーディングを起点とした技能統合型の授業づくり-リテラチャー・サークルの実践を通して-2018

    • Author(s)
      立松大祐・河野圭美
    • Organizer
      英語授業研究学会第30回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Presentation] 英語発音学習デジタル教材を利用した発音学習2017

    • Author(s)
      多良静也、米崎里、立松大介、大嶋秀樹
    • Organizer
      小学校英語教育学会兵庫研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03451
  • [Presentation] Creating communicative language classroom for Japanese EFL learners: Focusing on the literature circles2017

    • Author(s)
      Daisuke Tatematsu
    • Organizer
      3rd Interdisciplinary Conference in the Humanities (California State University, Sacramento)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04798
  • [Presentation] 小学生を対象とした音の違いを理解させる教材の提案2017

    • Author(s)
      多良静也、米崎里、立松大介、大嶋秀樹
    • Organizer
      全国英語教育学会島根研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03451
  • [Presentation] 小学校外国語活動・英語教育における発音・音声指導デジタル教材開発のための基礎的研究2016

    • Author(s)
      多良静也,米崎里,立松大祐,大嶋秀樹
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES) 第16回宮城研究大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03451
  • 1.  Tara Shizuya (00294819)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  池野 修 (70294775)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  米崎 里 (60737352)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 4.  大嶋 秀樹 (90342576)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  鈴木 恵太 (50582475)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  玉井 輝之 (80824086)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi