• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MATSUYAMA yasunari  松山 康成

… Alternative Names

松山 康成  マツヤマ ヤスナリ

Less
Researcher Number 10767015
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-6021-5439
Affiliation (Current) 2025: 東京学芸大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 東京学芸大学, 教育学部, 講師
2023: 東京学芸大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
ピアメディエーション / 対立問題 / 学級経営 / 修復的対話 / ポジティブピアレポーティング
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (15 results)
  •  子どもと教師の修復的対話の実現を目指した教員研修プログラムとの開発と検証Principal Investigator

    • Principal Investigator
      松山 康成
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development and Verification of a Classroom Management Program that Realizes Restorative Approach between ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      松山 康成
    • Project Period (FY)
      2023 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University

All 2024 2023

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 学校・学級が変わる! はじめてのポジティブ行動支援 子どもと先生の笑顔が輝くアプローチ2023

    • Author(s)
      松山康成
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      明治図書出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Book] クラスみんなが成長する! 対応上手な先生の3つの言葉かけ2023

    • Author(s)
      樋口万太郎, 松山康成, 金子真弓, 小谷宗, 後藤菜緒, 大谷舞, 西村祐太
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      学陽書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Journal Article] 友人同士の対立場面における介入行動意図の発達的変化2024

    • Author(s)
      松山康成
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系

      Volume: 75 Pages: 67-73

    • NAID

      130008078169

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Journal Article] エビデンスに基づく実践を実現するポジティブ行動支援2024

    • Author(s)
      松山康成
    • Journal Title

      授業UD研究

      Volume: 17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Journal Article] 通常の学級における授業中の静かに話を聞く行動の定着を目指した取り組み―『沈黙のポーズ』プロンプトを含む介入パッケージの効果―2024

    • Author(s)
      松山康成, 田中善大, 庭山和貴
    • Journal Title

      行動分析学研究

      Volume: 39(1)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Journal Article] 小学校における学校規模Positive Peer Reporting(SW-PPR)の実践2024

    • Author(s)
      松山康成
    • Journal Title

      学校カウンセリング研究

      Volume: 25

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Journal Article] 中学校における教員の授業中のフィードバック増加を目的とした授業研究が生徒の学習成果に及ぼす効果 -応用行動分析学の“ABCフレーム”に基づく授業改善-2023

    • Author(s)
      松山康成, 山田賢治
    • Journal Title

      東京学芸大学論叢

      Volume: 1 Pages: 23-32

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Presentation] 学級におけるポジティブ行動支援とUDLの取り組みが児童の学校環境適応とメンタルヘルスに及ぼす効果2024

    • Author(s)
      松山康成, 上原佳太
    • Organizer
      日本学級経営学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Presentation] 自治的集団尺度の開発と信頼性および妥当性の検討2024

    • Author(s)
      水流卓哉, 松山康成, 赤坂真二
    • Organizer
      日本学級経営学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Presentation] ポジティブ生徒指導の動向(8) ―登校力を高めるPBISと不登校への階層的支援モデル(PISA)―2023

    • Author(s)
      宇田光, 西口利文, 市川哲, 工藤弘, 松山康成, 有門秀記
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Presentation] 小学校における学校全体と学年主体のポジティブ行動支援2023

    • Author(s)
      松山康成, 下條満代
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Presentation] How to Introduce PBS to Schools and How to Make It School-Wide2023

    • Author(s)
      Kenji Yamada, Yasunari Matsuyama
    • Organizer
      4th Asia Pacific International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Presentation] 高等学校への学校規模ポジティブ行動支援の導入が生徒指導件数に及ぼす効果2023

    • Author(s)
      松山康成, 下條満代
    • Organizer
      日本行動分析学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Presentation] 小学校におけるピア・サポートを活かした学校全体と学年主体のポジティブ行動支援が児童の学校環境適応感に及ぼす効果の検討2023

    • Author(s)
      松山康成, 下條満代
    • Organizer
      日本ピア・サポート学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936
  • [Presentation] PBS Spreading in Okinawan Schools: Considerations for embeddedness of Practices in the Community and Schools2023

    • Author(s)
      Yasunari Matsuyama, Mitsuyo Shimojo, Hirona Murone, Keita Uehara
    • Organizer
      4th Asia Pacific International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K18936

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi