• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Fukuda Noboru  福田 昇

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10780174
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 松山大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 松山大学, 経営学部, 教授
2018 – 2020: 長岡工業高等専門学校, 一般教育科, 教授
2016: 長岡工業高等専門学校, 一般教育科, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / English linguistics
Keywords
Principal Investigator
プレゼンテーション活動 / 表象的ジェスチャー / 社会人基礎力 / ビートジェスチャー / 英語の発話力 / 社会人基礎力測定尺度 / 能動的学修 / 表象的ビート / 自発的ビート / 発話力 … More / 意味飽和 / 情報発信型英語力の向上 / 自発的ビートジェスチャー / アクティブラーニング / スピーキング / プレゼンテーション授業 / 社会性 / チームワーク / ピアフィードバック / 工業高等専門学校 / 協働学習 / 英語初期学習者 / ペアワーク活動 / ピアレビュー / メッセージに含まれる意味 / 高専英語教育 / インタラクティブ / 英語プレゼンテーション / コミュニケーション能力 / 学習意欲 / メッセージ / 発話行為 / メタ認知能力 / 持続発展可能な英語学習 / 互恵的学習 / 自律的学習 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (10 results)
  •  プレゼンで表象的ジェスチャーとビートジェスチャーを行う学習者の発話力と社会性Principal Investigator

    • Principal Investigator
      福田 昇
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Matsuyama University
  •  Investigation of the Learning Effects of Presentation-style Lessons and the Basic Social Skills of Students with Spontaneous Beat GesturesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Fukuda Noboru
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Nagaoka National College of Technology
  •  The development of student-centered English presentation lessons as a means to improve English skillsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Fukuda Noboru
    • Project Period (FY)
      2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      English linguistics
    • Research Institution
      Nagaoka National College of Technology

All 2021 2020 2019 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Relationship between Beat Gestures and Social Skills in Presentation Activities2021

    • Author(s)
      Noboru Fukuda
    • Journal Title

      The CDIO 2020 Asian Regional Meeting , Ulaanbaatar, Mongolian University of Science and Technoloy

      Volume: - Pages: 1-11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Journal Article] 情報発信型発話授業実践の学習効果と発話に随伴して自発的ビ ートジェスチャーをする学生の社会人基礎力の調査2020

    • Author(s)
      福田 昇
    • Journal Title

      全国高等専門学校英語教育学会

      Volume: 39 Pages: 29-39

    • NAID

      40022207764

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Journal Article] Investigation of the Learning Effects of Presentation-style Lessons and the Basic Social Skills of Students with Spontaneous Beat Gestures2020

    • Author(s)
      Noboru Fukuda
    • Journal Title

      The European Conference on Education 2020 Official Conference Proceedings The 8th Eurpoean Conference on Education(JULY 16-19,2020 LONDON,UK)

      Volume: 3 Pages: 199-214

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Journal Article] 情報発信型発話授業実践の学習効果と発話に随伴して自発的ビートをする学生の社会人基礎力の調査2020

    • Author(s)
      福田 昇
    • Journal Title

      全国高等専門学校英語教育学会

      Volume: 第39号 Pages: 29-38

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Presentation] Investigation of the Learning Effects of Presentation-style Lessons and the Basic Social Skills of Students With Spontaneous Beat Gestures2020

    • Author(s)
      Noboru Fukuda
    • Organizer
      The 8th European Conference on Education(ECE2020) , The UCL Institue of Education, London, UK
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Presentation] Relationship between Beat Gestures and Social Skills in Presentation Activities2020

    • Author(s)
      Noboru Fukuda
    • Organizer
      The 2020 Asian regional meeting in Mongolian University of Science and Technology, Ulaanbaatar, Mongolia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Presentation] Role of Voluntary Non-iconic Gestures and Social Skills that Appear in Presentation Activities of Early English Learners2019

    • Author(s)
      Noboru Fukuda
    • Organizer
      Program for Teacher Show and Share at Thailand-Japan Student ICT Fair 2019(Princess Chulabhorn Science High School Mukdahan,Thailand)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Presentation] プレゼンテーション活動に出現する自発的ビートの研究2019

    • Author(s)
      福田 昇
    • Organizer
      全国英語教育学会第 45 回弘前研究大会(弘前大学文京町キャンパス)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Presentation] プレゼンテーション活動に見られるビートジェスチャーをする学生の社会人基礎力の考察2019

    • Author(s)
      福田 昇
    • Organizer
      第43回全国高等専門学校英語教育学会(国立オリンピック記念青少年総合センター)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02885
  • [Presentation] 高専生の英語学習意欲を育てる授業設計の在り方 ~学生同士のピアレビューを取り入れた口頭発表と筆記活動の学習効果~2017

    • Author(s)
      福田 昇
    • Organizer
      高専-技科大AL研究集会-アクティブ・ラーニング(AL)とは何か-
    • Place of Presentation
      木更津高等専門学校(千葉県木更津市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H07399

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi