• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yoshii Ken  吉井 健

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

吉井 健  ヨシイ ケン

Less
Researcher Number 10826465
Affiliation (Current) 2025: 大妻女子大学, 家政学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 大妻女子大学, 家政学部, 教授
2019 – 2021: 大妻女子大学, 家政学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
リアル店舗 / インターネット / アパレル / 知覚リスク / D2C / ネット店舗 / オムニチャネル / リバース・ショールーマー / ショールーマー
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (25 results)
  •  アパレルを対象としたD2Cショッパーの情報探索と購買行動の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉井 健
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Otsuma Women's University
  •  ショールーマーとリバース・ショールーマーのアパレル商品情報の探索と購買行動の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉井 健
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Otsuma Women's University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] アパレルのDtoCビジネスと販売促進の研究2024

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      人間生活文化研究

      Volume: 34 Pages: 53-58

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13499
  • [Journal Article] アパレルの DtoC ビジネスとライブコマースに関する考察 -ライブコマースにおける知覚リスク低減の実証研究-2023

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      人間生活文化研究

      Volume: 33 Pages: 94-100

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13499
  • [Journal Article] タイのマルチチャネルショッパーの知覚リスク低減と購買満足2022

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      人間生活文化研究

      Volume: -

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Journal Article] SNSを活用したファッションマーケティングと消費者の満足感2021

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      人間生活文化研究

      Volume: 31 Pages: 37-51

    • NAID

      130008066365

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Journal Article] リアル店舗におけるアパレル商品の購買満足要因 -知覚リスク低減効果への満足感とライフスタイル志向の考察-2020

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      日本衣服学会誌

      Volume: 64 (1)

    • NAID

      40022394962

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Journal Article] アパレル商品を購買するマルチチャネルショッパーのリアル店舗内行動の考察 ―リアル店舗内での情報への満足感と知覚リスク低減効果への満足感との相関性に関する実証研究-2020

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      人間生活文化研究

      Volume: 30 Pages: 202-232

    • NAID

      130007829992

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Journal Article] オムニチャネル環境における、アパレル商品を対象とした消費者のライフスタイル志向購買とマーケティング施策の研究2020

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      市場創造研究

      Volume: 9 Pages: 5-22

    • NAID

      40022251581

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Journal Article] アパレル商品購買に向けた情報探索とネット店舗での購買満足の研究 ―家電商品の購買行動との比較考察-2020

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      大妻女子大学家政系研究紀要

      Volume: 56 Pages: 43-52

    • NAID

      120007120061

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Journal Article] マルチチャネルショッパーにおける、ビジュアル・マーチャンダイジングへの満足感と知覚リスク低減効果との関係性2020

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      人間生活文化研究

      Volume: 30 Pages: 978-996

    • NAID

      130007939354

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Journal Article] デジタル環境におけるファッションマーケティングとカスタマイゼーション2020

    • Author(s)
      吉井健
    • Journal Title

      大妻女子大学家政系研究紀要

      Volume: 56 Pages: 53-61

    • NAID

      120007120060

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] サステナブルファッションと市場創造2024

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      市場創造学会 第三回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13499
  • [Presentation] サステナブルファッションと市場創造2024

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      市場創造学会 第三回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] パーソナル診断を軸とした体験型プロモーションの研究-進化したショールーマーの購買行動の考察-2024

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本プロモーショナル・マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13499
  • [Presentation] パーソナル診断を軸とした体験型プロモーションの研究-進化したショールーマーの購買行動の考察-2024

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本プロモーショナル・マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] A study of consumer behavior for apparel products in the multichannel environment2023

    • Author(s)
      KEN YOSHII
    • Organizer
      21st Biennial International Congress of Asian Regional Association for Home Economics, MALAYSIA
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13499
  • [Presentation] A study of consumer behavior for apparel products in the multichannel environment2023

    • Author(s)
      KEN YOSHII
    • Organizer
      21st Biennial International Congress of Asian Regional Association for Home Economics, MALAYSIA
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] D2C ビジネスにおけるサステナビリティ2023

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会 2023年度年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13499
  • [Presentation] OMO環境におけるアパレル販売の実証研究2022

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会2022年年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] デジタル環境における消費者心理とファッションマーケティング2022

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本家政学会 被服心理学部会 令和3年度 公開春季セミナー
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] デジタル環境におけるアパレルの消費者行動と市場創造2022

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      一般社団法人 市場創造学会・第12回研究発表会 梅澤伸嘉賞受賞記念講演
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] インターネットを活用したマーケティングによるカスタマイズ製品への満足効果2021

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会2021年年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] リアル店舗の販売員を活用したSNS情報への満足感と消費者のライフスタイル志向に関する研究2021

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本家政学会 第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] ビジュアル・マーチャンダイジングへの満足感と効果に関する男女間の差異性の考察-アパレル商品をネット店舗で購買する消費者の行動研究―2020

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本家政学会 第72回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] SNSの活用によるアパレル商品の販売促進効果の考察―リアル店舗での購買者を対象とした実証研究―2020

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会 2020年 年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829
  • [Presentation] アパレル商品を購買するウェブルーマーの購買性向の研究2019

    • Author(s)
      吉井健
    • Organizer
      日本衣服学会 第71回(令和元年度)年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13829

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi