• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKAHASHI AYAKA  高橋 彩

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Takahashi Ayaka  高橋 彩

Less
Researcher Number 10845449
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 岡山大学, 教育学域, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 新見公立大学, 健康科学部, 講師
2019 – 2021: 新見公立大学, 健康科学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
:Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
インクルーシブ保育・教育 / 子ども同士の関わり / インクルージョン / 特別支援教育 / 集団への参加 / 集団参加 / かかわり / 相互作用 / 交流 / 集団 / 特別なニーズ … More
Except Principal Investigator
… More 近年の保育実践研究 / 戦後の幼保の保育実践 / 乳幼児カリキュラム / 戦後幼稚園の保育実践・カリキュラム / 戦後保育所の保育実践・カリキュラム / インクルーシブ保育・教育 / 近年の保育実践研究(現職研修) / 奈良女子大学附属幼稚園 / 保育所「若竹の園」 / 戦後の幼稚園保育実践・カリキュラム / 戦後の保育所保育実践・カリキュラム / 戦後の子ども観・子育て観 / 幼保一体化カリキュラム Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  The Historical Study of Curriculum and Practice for The Integrated System of Early Childhood Education and Care in Wakatakenosono Nursery School after World War2

    • Principal Investigator
      takatsuki norie
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Niimi College
  •  Inclusive Support for Groups Including Children with Special Educational Needs: Focusing on Interactions among ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Takahashi Ayaka
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Niimi College

All 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 特別支援教育・インクルーシブ教育のかたち2023

    • Author(s)
      高橋彩
    • Total Pages
      9
    • Publisher
      培風館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02432
  • [Book] コンパス教育相談2022

    • Author(s)
      高橋彩
    • Total Pages
      118
    • Publisher
      建帛社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02432
  • [Journal Article] 障害児者とのかかわり経験と授業中の「気になる」行動に対する許容度の関連―教育・福祉職を志望する大学生を対象とした検討―2021

    • Author(s)
      高橋 彩・澤山 郁夫・丹治 敬之
    • Journal Title

      新見公立大学紀要

      Volume: 42 Issue: 1 Pages: 109-114

    • DOI

      10.51074/00001272

    • URL

      http://id.nii.ac.jp/1201/00001272/

    • Year and Date
      2021-12-25
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Journal Article] 居住地校交流における交流及び共同学習に関する実践の状況:教育情報誌等における実践報告から.2020

    • Author(s)
      高橋 彩
    • Journal Title

      新見公立大学紀要

      Volume: 41 Pages: 173-177

    • NAID

      40022548595

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Journal Article] 年少から年長幼児におけるかな読みと音韻意識の関連2020

    • Author(s)
      丹治敬之, 井上知洋, 茂木成友, 高橋彩
    • Journal Title

      LD研究

      Volume: 29(4) Pages: 245-257

    • NAID

      130008102242

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02432
  • [Journal Article] 他者理解に困難のある幼児に対するビデオ教材を利用した指導の効果の検討:感情の言語化と他者視点の促進に焦点を当てて2019

    • Author(s)
      村上理絵・高橋彩
    • Journal Title

      広島大学大学院教育学研究科紀要 第一部(学習開発関連領域)

      Volume: 68 Pages: 67-72

    • NAID

      120006779855

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Journal Article] 登園時の歩行に課題のある幼児に対する安全な歩行の獲得を目指した指導の実践2019

    • Author(s)
      高橋彩・村上理絵
    • Journal Title

      新見公立大学紀要

      Volume: 40 Pages: 179-183

    • NAID

      120006890049

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Presentation] NiU新見公立大学発達支援センターなごみにおける取組の意義の検討2023

    • Author(s)
      岡本邦広、高橋彩、芝崎美和
    • Organizer
      日本発達障害学会第58回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02432
  • [Presentation] ビデオモデリングを用いたシングルケース研究を対象としたメタ分析の実施2023

    • Author(s)
      高橋彩、丹治敬治、山田剛史、登藤直弥
    • Organizer
      日本行動計量学会第51回大会ラウンドテーブルデイスカッション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02432
  • [Presentation] 授業中の子どもの諸行動に関する大人の認識―教育・福祉職を志望する大学生を対象とした予備的検討ー2021

    • Author(s)
      高橋彩・澤山郁夫・丹治敬之
    • Organizer
      日本発達障害学会第56回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Presentation] Teaching Children with Special Educational Needs Using Interdependent Group Contingency Strategies: A Review of Practical Studies in Japan2019

    • Author(s)
      Takahashi, A.
    • Organizer
      The World Congress of the International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • [Presentation] 登園時の歩行に課題のある幼児に対するビデオ教材を利用した交通安全指導2019

    • Author(s)
      高橋彩・村上理絵
    • Organizer
      日本特殊教育学会第57回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23320
  • 1.  takatsuki norie (40270011)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  立浪 朋子 (30845392)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi