• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Itahashi Katsumi  板橋 克美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 10847403
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 崇城大学, 総合教育センター, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 崇城大学, 総合教育センター, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related
Keywords
Principal Investigator
技術科 / 概念形成 / 理科 / Computational Thinking / 科学的推論力・思考力 / 資質・能力 / 教科横断的 / プログラミング教育
Except Principal Investigator
授業研究(レッスンスタディ) / メンター制 / アクティブ・ラーニング / 大学物理講義
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  Research on the promotion of reform of college physics classes into active learning styles through the use of a mentor program

    • Principal Investigator
      土佐 幸子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Analysis of qualities and abilities necessary for science learning through the practice of cross-curricular programming educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      板橋 克美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Sojo University

All 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Correlation between Computational Thinking Concepts and Scientific Reasoning Skills2023

    • Author(s)
      板橋 克美
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 47 Issue: 0 Pages: 717-718

    • DOI

      10.14935/jssep.47.0_717

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Journal Article] 中学校電気分野におけるプログラミング教育の構想2023

    • Author(s)
      板橋克美
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集第21号

      Volume: 21 Pages: 417-417

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Journal Article] Effeteness of Programing Education in Science Classroom2023

    • Author(s)
      板橋克美
    • Journal Title

      JSSE Research Report

      Volume: 37 Issue: 5 Pages: 29-34

    • DOI

      10.14935/jsser.37.5_29

    • ISSN
      1882-4684
    • Year and Date
      2023-02-23
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Journal Article] 大学生を対象とした気象分野でのプログラミング学習:大学生のプログラミング能力と科学的推論力との相関2023

    • Author(s)
      板橋克美
    • Journal Title

      日本理科教育学会九州支部発表論文集第49号

      Volume: 49 Pages: 51-54

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Journal Article] 中学校理科におけるプログラミング教育の構想と試行実践2022

    • Author(s)
      板橋克美
    • Journal Title

      日本理科教育学会全国大会発表論文集第20号

      Volume: 20 Pages: 209-209

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Journal Article] Programming Education for "Formation of Cloud" in Junior High School Science ―Through Trial Practice for University Students―2022

    • Author(s)
      板橋克美
    • Journal Title

      Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education

      Volume: 46 Issue: 0 Pages: 535-536

    • DOI

      10.14935/jssep.46.0_535

    • ISSN
      0913-4476, 2186-3628, 2433-2925
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Presentation] 大学生のコンピューテショナルシンキング概念と科学的推論力の相関2023

    • Author(s)
      板橋克美
    • Organizer
      日本科学教育学会第47回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Presentation] 中学校電気分野におけるプログラミング教育の構想2023

    • Author(s)
      板橋克美
    • Organizer
      日本理科教育学会第72回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Presentation] 大学生を対象とした気象分野でのプログラミング学習:大学生のプログラミング能力と科学的推論力との相関2023

    • Author(s)
      板橋克美
    • Organizer
      令和4年度日本理科教育学会九州支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Presentation] 理科授業におけるプログラミング教育の有用性 ―プログラミング教育に関する文献レビューを通して―2023

    • Author(s)
      板橋克美
    • Organizer
      2022年度日本科学教育学会第5回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Presentation] 中学校理科におけるプログラミング教育の構想と試行実践2022

    • Author(s)
      板橋克美
    • Organizer
      日本理科教育学会第72回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • [Presentation] 中学校理科「雲のでき方」におけるプログラミング教育 -大学生を対象とした試行実践を通して-2022

    • Author(s)
      板橋克美
    • Organizer
      日本科学教育学会第46回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13786
  • 1.  土佐 幸子 (40720959)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  植松 晴子 (70225572)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  中村 琢 (70377943)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  谷口 和成 (90319377)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  中野 博章 (60262424)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  山田 吉英 (30588570)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  梅田 貴士 (40451679)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  内山 哲治 (10323784)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  岸本 功 (60399433)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi