• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HIRAOKA Hidemi  平岡 秀美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Hiraoka Hidemi  平岡 秀美

Less
Researcher Number 10962425
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 湘北短期大学, その他部局等, 専任講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 湘北短期大学, その他部局等, 専任講師
2022 – 2023: 國學院大學栃木短期大学, その他部局等, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
ドイツ教授学 / 「宗教・哲学・倫理」(REP) / 「生活形成・倫理・宗教」(LER) / 倫理授業 / 哲学授業 / 宗教授業 / ヘルムート・ハイト(Heid,H.) / 価値教育 / 倫理科 / 「価値と規範」 … More / 倫理・哲学授業科目 / 教科書分析 / 小・中・高接続 / 倫理科・哲学科 / 道徳教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  •  ドイツの価値教育科目における教科間連携と学校段階間の内容的接続Principal Investigator

    • Principal Investigator
      平岡 秀美
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Shohoku College
  •  "Concept of Moral Education in Elementary Schools as a Bridge to Value Education Based on Ethical, Philosophical, and Religious Knowledge"Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Hiraoka Hidemi
    • Project Period (FY)
      2022 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Kokugakuin Tochigi Junior College

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] ドイツの倫理科(Fach Ethik)にみる前期・後期中等教育段階での内容的接続 :教科書Leben lebenにおけるコンピテンシー育成に着目して2024

    • Author(s)
      平岡秀美
    • Journal Title

      『國學院大學栃木短期大学紀要』

      Volume: 58

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20265
  • [Journal Article] 「ドイツの価値教育 (Werterziehung)における『基本的価値』の取り扱いに対するハイト(Heid, H.)の批判と代替案:価値づけの『根拠の論究』を志向する教授構想に着目して」2023

    • Author(s)
      平岡秀美
    • Journal Title

      『教育方法学研究』

      Volume: 19 Pages: 101-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20265
  • [Journal Article] 「ニーダーザクセン州 「価値と規範」における学年・学校段階の接続の試み:教科書Leben lebenを手がかりに」2023

    • Author(s)
      平岡秀美
    • Journal Title

      『國學院大學栃木短期大学紀要』

      Volume: 57 Pages: 83-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20265
  • [Journal Article] ニーダーザクセン州 「価値と規範」における学年・学校段階の接続の試み:教科書Leben lebenを手がかりに2023

    • Author(s)
      平岡秀美
    • Journal Title

      『國學院大學栃木短期大学紀要』

      Volume: 57 Pages: 83-100

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20265
  • [Journal Article] ドイツの価値教育(Werterziehung)における「基本的価値」の取り扱いに対するハイト(Heid, H.)の批判と代替案:価値づけの「根拠の論究」を志向する教授構想に着目して2023

    • Author(s)
      平岡秀美
    • Journal Title

      『教育方法学研究』

      Volume: 19 Pages: 101-112

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20265
  • [Presentation] ドイツの倫理授業にみる前期・後期中等教育段階での内容的接続:教科書Leben lebenを手がかりに2023

    • Author(s)
      平岡秀美
    • Organizer
      日本道徳教育学会第102回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20265
  • [Presentation] 「ドイツの倫理授業教材からみる初等教育段階から中等教育段階への接続の試みと課題:教科書Leben lebenを手がかりに」2022

    • Author(s)
      平岡秀美
    • Organizer
      第100回日本道徳教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20265

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi