• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kanda Minami  神田 みなみ

… Alternative Names

KANDA Minami  神田 みなみ

Less
Researcher Number 20327125
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-4473-6656
Affiliation (Current) 2022: 千葉県立保健医療大学, 健康科学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2021: 千葉県立保健医療大学, 健康科学部, 教授
2013 – 2014: 立教女学院短期大学, 現代コミュニケーション学科, 教授
2012: 立教女学院短期大学, 英語科, 教授
2010 – 2011: Heisei International University, 法学部, 教授
2008 – 2009: Heisei International University, 法学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
英語教育 / 多読 / リーディング / 英語 / グレイディッドリーダー / extensive reading / Extensive Reading / ノンフィクション / スマートフォン / 質的研究 … More / 事例研究 / 語彙習得ストラテジー / 辞書 / 語彙学習ストラテジー / case study research / TOEIC / 形成的評価 / グレイデッドリーダー / 評価 / 英語多読 / 保健医療 / ESP / ヘルス・リテラシー / 英語教育学 … More
Except Principal Investigator
多読 / 多聴 / 指導技術の向上 / 授業分析 / 英語教育 / Extensive Reading Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (74 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Developing an Extensive Reading Program in English for Specific Purposes for Health Care University StudentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      神田 みなみ
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chiba Prefectural University of Health Sciences
  •  Applications of Formative Assessment in EFL Extensive Reading ClassPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kanda Minami
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Chiba Prefectural University of Health Sciences
      St.Margaret's Junior College
  •  Qualitative and Quantitative Analyses of Long-Term EFL Extensive Reading: Taking into Account the Amount of Words ReadPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANDA Minami
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      St.Margaret's Junior College
      Heisei International University
  •  Suggesting Effective Extensive Reading-Practical Tips in Higher Education

    • Principal Investigator
      UEDA Atsuko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Longitudinal Case Study Research of Long-Term EFL Extensive ReadingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KANDA Minami
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Heisei International University

All 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 学びの場での第二言語習得論2022

    • Author(s)
      Shawn Loewen、佐野 富士子、齋藤 英敏、長崎 睦子、小林 めぐみ、金子 朝子、石塚 美佳、神田 みなみ
    • Total Pages
      352
    • Publisher
      開拓社
    • ISBN
      9784758923620
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00745
  • [Book] 多聴多読マガジン第81号(2017年4月号)「多読相談室」2017

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Total Pages
      4
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Book] 第二言語習得と英語科教育法2013

    • Author(s)
      JACET SLA研究会(神田みなみ)
    • Total Pages
      385
    • Publisher
      開拓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Book] 英語多読完全ブックガイド—めざせ!1000万語(改訂第4版)2013

    • Author(s)
      古川昭夫・神田みなみ、黛道子・宮下いづみ・畑中貴美・佐藤まりあ・西澤一
    • Total Pages
      523
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Book] 英語多読完全ブックガイド 改訂第4版2013

    • Author(s)
      古川昭夫、神田みなみ、黛道子、宮下いづみ、畑中貴美、佐藤まりあ、西澤一
    • Total Pages
      523
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Book] 『英語多読完全ブックガイド』(改訂第3版)2010

    • Author(s)
      神田みなみ・黛道子
    • Total Pages
      512
    • Publisher
      ほかコスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Book] 英語多読完全ブックガイド(改訂第3版)2010

    • Author(s)
      古川昭夫・神田みなみ(共編著)
    • Total Pages
      512
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Book] 『英語多読完全ブックガイド』(改訂第3版)2010

    • Author(s)
      神田みなみ・黛道子, ほか
    • Total Pages
      512
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Book] 英語多読完全ブックガイド-めざせ!1000 万語(改訂第3版)(黛道子・佐藤まりあ・西澤一・宮下いづみ・畑中貴美(著))東京2010

    • Author(s)
      古川昭夫・神田みなみ(編著)
    • Total Pages
      512
    • Publisher
      コスモピア
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] 英語多読授業でノンフィクションも読みませんか?2018

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      新英語教育

      Volume: 589 Pages: 40-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00745
  • [Journal Article] 特集 ゼロからの英語多読2018

    • Author(s)
      古川昭夫、神田みなみ、黛道子、西澤一
    • Journal Title

      多聴多読マガジン

      Volume: 67 Pages: 9-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Journal Article] 特集 英語のスタミナUP! 始めよう!英語多読2017

    • Author(s)
      古川昭夫、神田みなみ、柴田里美、黛道子、西澤一
    • Journal Title

      多聴多読マガジン

      Volume: 61 Pages: 9-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Journal Article] 日本の大学生の英語自律学習におけるソーシャルメディア使用に対する態度2017

    • Author(s)
      植田麻実、神田みなみ
    • Journal Title

      異文化研究

      Volume: 13 Pages: 45-58

    • NAID

      40021418002

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Journal Article] How word count counts in EFL Extensive Reading2012

    • Author(s)
      Kanda, M
    • Journal Title

      Extensive Reading World Congress Proceedings

      Volume: 1 Pages: 112-115

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Journal Article] Construction and validation of scales to measure vocabulary learning strategies2011

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Journal Title

      平成国際大学論集

      Volume: 15 Pages: 17-43

    • NAID

      40018820239

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] Contrasting reading trajectories of long-term extensive reading2011

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Journal Title

      平成国際大学論集

      Volume: 15 Pages: 1-15

    • NAID

      40018820238

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] Construction and validation of scales to measure vocabulary learning strategies.2011

    • Author(s)
      Kanda, M.
    • Journal Title

      Journal of Heisei International University 15

      Pages: 17-43

    • NAID

      40018820239

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] The significance of word count in long-term extensive reading.2011

    • Author(s)
      Kanda, M.
    • Journal Title

      Language, Culture, and Society (FLTRC, Gakushuin University) 9

      Pages: 127-142

    • NAID

      110008448396

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] The significance of word count in long-term extensive reading2011

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Journal Title

      言語・文化・社会(学習院大学外国語教育研究センター)

      Volume: 9 Pages: 127-142

    • NAID

      110008448396

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] Contrasting reading trajectories of long-term extensive reading.2011

    • Author(s)
      Kanda, M.
    • Journal Title

      Journal of Heisei International University 15

      Pages: 1-15

    • NAID

      40018820238

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] Japanese university EFL learners' vocabulary learning strategies2010

    • Author(s)
      Kanda, M
    • Journal Title

      The Journal of Heisei International University

      Volume: 14 Pages: 1-22

    • NAID

      40017094210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Journal Article] 英語多読の長期継続における語数の意義The significance of word count in long-term extensive reading2010

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      言語・文化・社会 学習院大学外国語教育研究センター

      Volume: 9巻 Pages: 127-142

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Journal Article] Japanese university EFL learners' vocabulary learning strategies.2010

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      The Journal of Heisei International University 14

      Pages: 1-22

    • NAID

      40017094210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Journal Article] English Conversation Practice with NS:Japanese EFL Learners'Perspeetives2010

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Journal Title

      異文化研究

      Volume: 7 Pages: 29-57

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Journal Article] Japanese university EFL learners' vocabulary learning strategies2010

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      平成国際大学論集 14

      Pages: 1-22

    • NAID

      40017094210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] Japanese university EFL learners' vocabulary learning strategies.2010

    • Author(s)
      Kanda, M.
    • Journal Title

      Journal of Heisei International University 14

      Pages: 1-22

    • NAID

      40017094210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] The pleasures and pains of extensive reading2009

    • Author(s)
      Kanda, Minami
    • Journal Title

      PAC7 at JALT2008 : Shared identities : Our interweaving threads

      Pages: 1201-1211

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Journal Article] A student's three years of extensive reading : A case study.2009

    • Author(s)
      Kanda, M.
    • Journal Title

      Journal of Heisei International University 13

      Pages: 15-31

    • NAID

      40016634920

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] Pilot Study 2 : Long-term effects of ER on English reading ability : A case study2009

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Journal Title

      Language, Culture and Society (FLTRC, Gakushuin University) 7

      Pages: 97-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] 英語多読の長期継続.大学生3年間のケーススタディ2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      国際異文化学会編『国際異文化研究6』

      Pages: 123-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Journal Article] Pilot Study 2 : Long-term effects of ER on English reading ability: A case study.2009

    • Author(s)
      Kanda, M.
    • Journal Title

      Language, Culture, and Society (FLTRC, Gakushuin University) 7

      Pages: 97-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] A student's three years of extensive reading : A case study2009

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Journal Title

      The Journal of Heisei International University 13

      Pages: 15-31

    • NAID

      40016634920

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] 英語多読の長期継続--大学生3年間のケーススタディ--2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      異文化研究(国際異文化学会) 6

      Pages: 123-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] 多量のインプットを可能にする多読・多聴のすすめ2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      英語教育(大修館書店) 第57号,第12巻

      Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] The pleasures and pains of extensive reading.2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      PACT at JALT2008 : Shared identities : Our inter weaving threads

      Pages: 1201-1211

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Journal Article] 英語多読の長期継続-大学生3年間のケーススタディ2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      国際異文化学会編『国際異文化研究6』

      Pages: 123-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Journal Article] The pleasures and pains of extensive reading2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      PAC7 at JALT2008 : Shared Identities. (A.Stoke(Ed.))(JALT2008 Proceedings)

      Pages: 1201-1211

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] 英語多読の長期継続-大学生3年間のケーススタディ2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Journal Title

      異文化研究 第6号

      Pages: 123-148

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Journal Article] The pleasures and pains of extensive reading. In A. Stoke (Ed.), PAC7 at JALT2008 : Shared Identities (JALT2008 Proceedings) Tokyo2009

    • Author(s)
      Kanda, M.
    • Journal Title

      JALT

      Pages: 1201-1211

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] 保健医療系大学1年生のオンデマンド式オンライン英語多読授業2021

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会 2021年度年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00745
  • [Presentation] オンライン英語多読授業とヘルス・リテラシー2021

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      国際異文化学会 第22回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00745
  • [Presentation] Utilizing Extensive Reading Materials for Healthcare Majors2019

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      The 5th World Congress on Extensive Reading
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00745
  • [Presentation] Utility of smartphones as learning and assessment tools in EFL class2019

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      JALTCALL2019 Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00745
  • [Presentation] Smartphones as Learning and Assessment Tools in EFL Extensive Reading2018

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      TESOL 2018 International Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] ノンフィクションの英語多読-専門英語(ESP)教育に向けて2018

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      国際異文化学会第20回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00745
  • [Presentation] ER and ESP: Nonfiction Readers for Health Sciences Majors2017

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      The Fourth World Congress on Extensive Reading
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] Using Smartphones in the EFL Extensive Reading Class2017

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      The Fourth World Congress on Extensive Reading
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] ノンフィクションのリーダーシリーズを用いた英語多読の可能性2017

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      The Fourth World Congress on Extensive Reading日本語部門(日本多読学会共催)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] 英語授業におけるスマートフォンの活用―英語多読の形成的評価に向けて―2016

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      国際異文化学会第18回年次大会
    • Place of Presentation
      立正大学品川キャンパス
    • Year and Date
      2016-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] 英語多読の形成的評価―読書スピード、語彙テスト、読書記録2016

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会年会
    • Place of Presentation
      徳山工業高等専門学校
    • Year and Date
      2016-07-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] スマホを活用した英語多読授業の試み2016

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会年会
    • Place of Presentation
      徳山工業高等専門学校
    • Year and Date
      2016-07-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] 英語多読の形成的評価―読書スピード、語彙テスト、読書記録2016

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会 2016年度年会
    • Place of Presentation
      徳山高専
    • Year and Date
      2016-07-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] 多読語数・年月と多読レベルと、英文の読解速度の相関2014

    • Author(s)
      古川昭夫、神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会年会
    • Place of Presentation
      東京都新宿区 SEG
    • Year and Date
      2014-08-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370651
  • [Presentation] これから多読指導を始める人に2013

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会年次大会
    • Place of Presentation
      東京・武蔵野大学有明キャンパス
    • Year and Date
      2013-08-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Presentation] How word count counts in EFL extensive reading2011

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      The First Extensive Reading World Congress
    • Place of Presentation
      京都産業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Presentation] How Word Count Counts in EFL Extensive Reading2011

    • Author(s)
      Minami KANDA
    • Organizer
      The First Extensive Reading World Congress
    • Place of Presentation
      日京都産業大学
    • Year and Date
      2011-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Presentation] How Word Count Counts in EFL Extensive Reading2011

    • Author(s)
      Minami KANDA
    • Organizer
      The First Extensive Reading World Congress
    • Place of Presentation
      京都産業大学
    • Year and Date
      2011-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520564
  • [Presentation] How word count counts in EFL extensive reading2011

    • Author(s)
      Kanda, M
    • Organizer
      The 1st Extensive Reading World Congress
    • Place of Presentation
      京都・京都産業大学
    • Year and Date
      2011-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Presentation] Key factors for an effective Extensive Reading program2011

    • Author(s)
      Atsuko Takase, Minami Kanda, Hitoshi Nishizawa, & Kyoko Otsuki
    • Organizer
      The JACET 50th International Commemorative Convention
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Presentation] Key factors for an effective Extensive Reading program2011

    • Author(s)
      Takase, A., Kanda, M., Nishizawa, H., & Otsuki, K
    • Organizer
      JACET 50th International Commemorative Convention
    • Place of Presentation
      福岡・西南学院大学
    • Year and Date
      2011-08-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Presentation] 英語多読の長期継続:効果と問題点2010

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      国際異文化学会 第12回年次大会
    • Place of Presentation
      首都東京大学 秋葉原サテライトキャンパス
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] 英語多読の長期継続:効果と問題点2010

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      国際異文化学会第12回年次大会
    • Place of Presentation
      東京・首都大学東京・秋葉原サテライドキャンパス
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] Reading a large amount without a dictionary : A longitudinal case study of Japanese EFL learners2009

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      The 2009 Conference of the American Association for Applied Linguistics(AAAL)
    • Place of Presentation
      アメリカ合衆国コロラド州デンバー
    • Year and Date
      2009-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] Long-term effects of extensive reading2009

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      日本多読学会年次大会
    • Place of Presentation
      愛知県・豊田高専
    • Year and Date
      2009-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] Reading a large amount without a dictionary: A longitudinal case study of Japanese EFL learners.2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      The 2009 Conference of the American Association for Applied Linguistics (AAAL).
    • Place of Presentation
      アメリカ合衆国コロラド州デンバー
    • Year and Date
      2009-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] Long-term effects of extensive reading.2009

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会年次大会
    • Place of Presentation
      愛知県・豊田高専
    • Year and Date
      2009-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] Formativeassessment in extensive reading.2008

    • Author(s)
      Kanda M., Takase, A., Ueda, A., Uozumi,K., Yamamoto, A.
    • Organizer
      The JapanAssociation for Language Teaching, Collegeand University Educators SIG (JALT CUE)Conference
    • Place of Presentation
      大阪・近畿大学
    • Year and Date
      2008-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] 100万語多読-英語多読の長期継続2008

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      第34回全国英語教育学会東京研究会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学(東京都)
    • Year and Date
      2008-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] 多読における評価.形成的評価2008

    • Author(s)
      神田みなみ・魚住香子
    • Organizer
      日本多読学会年次大会・多読教育ワークショップ
    • Place of Presentation
      東京・SEG
    • Year and Date
      2008-08-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] The pleasures and pains of extensive reading2008

    • Author(s)
      Minami Kanda
    • Organizer
      The 34th The Japan Association for Language Teaching (JALT)International Conference
    • Place of Presentation
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • Year and Date
      2008-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] The pleasures and pains of extensive reading.2008

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      The 34th Japan Association for Language Teaching (JALT) International Conference.
    • Place of Presentation
      東京・国立オリンピック記念青少年総合センター
    • Year and Date
      2008-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] 100万語多読.英語多読の長期継続(課題研究フォーラム「多読を科学する:第二言語としての英語の学習における効用」(門田修平他))(関西英語教育学会招待企画)2008

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      第34回全国英語教育学会東京研究会発表予稿集(pp.244-245)
    • Place of Presentation
      東京・昭和女子大学
    • Year and Date
      2008-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520517
  • [Presentation] これから多読指導を始める人に

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会年次大会
    • Place of Presentation
      武蔵野大学有明キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • [Presentation] 多読授業とは―「多読指導ガイド」を読む

    • Author(s)
      神田みなみ
    • Organizer
      日本多読学会関西多読指導新人セミナー
    • Place of Presentation
      武庫川女子中学校・高等学校
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520695
  • 1.  MAYUZUMI Michiko (30331391)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  TAKASE Atsuko (60454633)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  UEDA Atsuko (30396593)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  OKAYAMA Yoko (20396592)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NISHIZAWA Hitoshi (40249800)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi