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harada susumu  原田 将

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原田 将  ハラダ ススム

HARADA Susumu  原田 将

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Researcher Number 20387517
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Affiliation (Current) 2025: 明治大学, 経営学部, 専任教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 明治大学, 経営学部, 専任教授
2015 – 2016: 兵庫県立大学, 経営学部, 教授
2010 – 2014: 兵庫県立大学, 経営学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
慣性 / グローバル・ブランド管理 / 国際マーケティング / 財務業績 / ブラン管理 / 過程追跡法 / ブランド価値向上の不均衡動態性 / ブランド価値経営 / ブランド・アイデンティティの訴求 / ブランド・アイデンティティの共有 … More / ブランド志向 / ダイナミック・ケイパビリティ / ブランド・ポートフォリオ / 子会社役割の変化 / 海外子会社 / 新興国市場 / 子会社の役割変化 / 子会社 / グローバル・ブランド / グローバル・シナジー / 国際マーケティングの発展段階 / 本社・子会社関係 / グロ-バル・シナジー / 知識移転 / マーケティング Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (20 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  A study on the impact of brand orientation on financial performancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      原田 将
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meiji University
  •  Study on subsidiary's role of global brand managementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Harada Susumu
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Hyogo
  •  A Study of Knowledge Transfer on Global Brand ManagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HARADA Susumu
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Hyogo

All 2024 2023 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] ブランド志向によるブランド価値向上のメカニズム:マツダにおけるメーカーー販売店間のブランド・アイデンティティ共有とその成果2024

    • Author(s)
      原田将
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 近刊予定

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01636
  • [Journal Article] Consistency, Continuity, and Inertia: The Paradox of Successful Global Brand Management2015

    • Author(s)
      Susumu Harada
    • Journal Title

      The Journal of Japan Society for Distribution Sciences

      Volume: No.36

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780268
  • [Journal Article] Factors of Centralized Coordination in Global Brand Management : The Shiseido Case2012

    • Author(s)
      Susumu Harada
    • Journal Title

      Discussion Paper

      Volume: No.47 Pages: 1-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Journal Article] Identifying Corporations with High Global Brand Management Capabilities: An Analysis of Interbrand "Best Global Brands"2012

    • Author(s)
      Harada, S
    • Journal Title

      Discussion Paper

      Volume: No.46 Pages: 1-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Journal Article] Identifying Corporations with High Global Brand Management Capabilities : An Analysis of Interbrand "Best Global Brands"2012

    • Author(s)
      Susumu Harada
    • Journal Title

      Discussion Paper

      Volume: No.46 Pages: 1-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Journal Article] Factors of Centralized Coordination in Global Brand Management2012

    • Author(s)
      Harada, S
    • Journal Title

      Discussion Paper

      Volume: No.47 Pages: 1-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Journal Article] 国際マーケティングの発展段階とグローバル・ブランド管理:Quiksilverにおける2つの管理形態2011

    • Author(s)
      原田将
    • Journal Title

      商大論集

      Volume: 第63巻第1・2号 Pages: 89-106

    • NAID

      110008738909

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Journal Article] 国際マーケティングの発展段階とグローバル・ブランド管理:Quiksilver における 2 つの管理形態2011

    • Author(s)
      原田 将
    • Journal Title

      商大論集

      Volume: 第63巻第1・2号 Pages: 89-106

    • NAID

      110008738909

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Presentation] ブランド志向組織におけるブランド・アイデンティティ共有とその成果:マツダの販売部門におけるブランド・アイデンティティ共有の背景と内容2023

    • Author(s)
      原田将,平屋伸洋,大石芳裕
    • Organizer
      日本流通学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01636
  • [Presentation] 新興国市場における異質性と動態性:Astra Honda Motorの事例2016

    • Author(s)
      原田将
    • Organizer
      多国籍企業学会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780268
  • [Presentation] グローバル・ブランド管理の動態的分析:慣性とその正と負の効果2014

    • Author(s)
      原田将
    • Organizer
      日本流通学会全国大会統一論題基調報告
    • Place of Presentation
      阪南大学(大阪府松原市)
    • Year and Date
      2014-11-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780268
  • [Presentation] グローバル・ブランド管理における慣性の問題2014

    • Author(s)
      原田将
    • Organizer
      多国籍企業学会
    • Place of Presentation
      近畿大学(大阪府東大阪市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780268
  • [Presentation] A paradox of brand management: Why GAP has decreased its brand value from the late 1990s2013

    • Author(s)
      Susumu Harada
    • Organizer
      Association of Business History Conference
    • Place of Presentation
      University of Central Lancashire, UK
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Presentation] Why GAP has decreased its brand values: from a brand management perspective2013

    • Author(s)
      Susumu Harada
    • Organizer
      The CEGBI/CSWL Summer Conference at The York Management School, University of York
    • Place of Presentation
      University of York, UK
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Presentation] A paradox of brand management: Why GAP has decreased its brand values from the late 1990s2013

    • Author(s)
      Susumu Harada
    • Organizer
      Association of Business History Conference
    • Place of Presentation
      University of Central Lancashire, United Kingdom
    • Year and Date
      2013-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Presentation] Why GAP Has decreased its brand values: from a brand management perspective2013

    • Author(s)
      Susumu Harada
    • Organizer
      The CEGBI/CSWL Summer Conference at The York Management School
    • Place of Presentation
      University of York, United Kingdom
    • Year and Date
      2013-06-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Presentation] グローバル・ブランド管理の分析視角2010

    • Author(s)
      原田 将
    • Organizer
      立命館大学マーケティング研究会
    • Place of Presentation
      立命館大学。京都府
    • Year and Date
      2010-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Presentation] グローバル・ブランド管理の分析視角2010

    • Author(s)
      原田将
    • Organizer
      立命館大学マーケティング研究会
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都府)
    • Year and Date
      2010-12-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Presentation] グローバル・ブランド管理の課題2010

    • Author(s)
      原田 将
    • Organizer
      日本流通学会関西中四国部会
    • Place of Presentation
      県立広島大学。広島市
    • Year and Date
      2010-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • [Presentation] グローバル・ブランド管理の課題2010

    • Author(s)
      原田将
    • Organizer
      日本流通学会関西中四国部会
    • Place of Presentation
      県立広島大学(広島場)
    • Year and Date
      2010-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730338
  • 1.  平屋 伸洋 (50715224)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

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