• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

OHTSU Tomomi  大津 友美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

OTSU Tomomi  大津 友美

Less
Researcher Number 20437073
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京外国語大学, 大学院国際日本学研究院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2024: 東京外国語大学, 大学院国際日本学研究院, 准教授
2014: 東京外国語大学, 留学生日本語教育センター, 准教授
2010 – 2013: 東京外国語大学, 留学生日本語教育センター, 講師
2012: 東京外国語大学, 留学生日本語教育センター, 教授
2008: Tokyo University of Foreign Studies, 留学生日本語教育センター, 講師
2007: Nagoya University, 国際言語文化研究科, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / Basic Section 02090:Japanese language education-related
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Foreign language education / Learning support system / Japanese language education / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
談話分析 / 異文化間コミュニケーション / 雑談 / 留学生 / 教材開発 / 架け橋人材 / 企業 / 日本語研修プログラム / 日本語教員養成プログラム / 日系企業 … More / ASEAN / 大学キャンパス / 会話分析 / 会話 / ディスカッション / 話し合い / 会話の仕方 / 第二言語としての日本語 / 異文化 / 初対面状況 / 口頭発表 / 友人同士の会話 / 対人関係 / 日本語学習者 / 第二言語話者 / 相互行為能力 / 会話能力 / 会話行動 / 日本人学生 / 親密化 / 社会言語学 … More
Except Principal Investigator
日本語教育 / コーパス言語学 / eラーニング / N-gram / 帰納的日本語文法 / 定形表現 / Formulaic Sequence」 / 決まり文句 / Formulaic Sequence / 日本語定形表現 / N-gram分析 / 統合文脈N-gram分析 / 機能的日本語文法 / 定形表現機 / 日本語話し言葉コーパス / 会話 / インターアクション / 会話分析 / 日本人の英語 / 英語コミュニケーション / 英語学習 / e・ラーニング / 大規模日本語話し言葉コーパス / 上級レベル / 中級レベル / 初級レベル / ブレンディッドラーニング / レベル別 / Can-do / フレンディッドラーニング / eポートフォリオ / 遠隔授業 / 教育工学 / 言語教育 / LMS / CALL / e-ラーニング Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (57 results)
  • Co-Researchers

    (14 People)
  •  職場における架け橋人材のコミュニケーションの研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大津 友美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Inductive re-construction of Japanese grammar and its application to Japanese language education based on the large scale extraction of Japanese formulaic sequences and its structural analyses

    • Principal Investigator
      芝野 耕司
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  A Study of Cross-Cultural Communication in Japanese Companies in ASEAN CountriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTSU Tomomi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  A study of communication between second language speakers of JapanesePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Otsu Tomomi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  English Communication on Campus at University in Japan

    • Principal Investigator
      Krug Nathan Paul
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Saitama University
  •  Tailormade Japanese language education and advancing learning mining based on a large conversation corpus

    • Principal Investigator
      SHIBANO Kohji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Research on usage of e-learning materials in accorcande with the level of Japanese language of learners

    • Principal Investigator
      FUJIMURA Tomoko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  Study of Learning Mining of Ajax Log and Development of Web

    • Principal Investigator
      SHIBANO Kohji
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  A Study of Conversational Competence: The construction of Interpersonal Relationships in Intercultural SettingsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTSU Tomomi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
  •  The Generation of Intimacy: A Study of Conversational Behavior between Japanese and International StudentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTSU Tomomi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Foreign Studies
      Nagoya University

All 2024 2022 2020 2019 2018 2017 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 日本語指導が必要な高校生のための「国語学習活動Can-do」の開発―能力記述文の妥当性検証結果を踏まえて―2024

    • Author(s)
      飯島博子・大津友美・浜田かおり
    • Journal Title

      東京外国語大学国際日本学研究

      Volume: 4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00096
  • [Journal Article] 日本語教師と高校教員の「連絡帳」を用いた異分野間コミュニケーションー外国人高校生への日本語学習支援のための連携体制構築をめざしてー2022

    • Author(s)
      大津友美、浜田かおり
    • Journal Title

      東京外国語大学論集

      Volume: 104 Pages: 97-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H00096
  • [Journal Article] 日本語第一言語話者は第二言語話者の質問にどう応えるか:大学キャンパスで行われた友人同士の雑談の分析2019

    • Author(s)
      大津友美
    • Journal Title

      日本語語用論フォーラム3(印刷中)

      Volume: -

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13238
  • [Journal Article] 問題解決型のディスカッションにおける学習者間やりとりと課題遂行の関係― 問題のある提案内容に着目して ―2018

    • Author(s)
      工藤嘉名子・大津友美
    • Journal Title

      東京外国語大学留学生日本語教育センター論集

      Volume: 44 Pages: 1-17

    • NAID

      120006416631

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13238
  • [Journal Article] 異なるディスカッション課題における日本語学習者間のやりとりの比較―賛否両論型と問題解決型のディスカッションの場合―2018

    • Author(s)
      工藤嘉名子・大津友美
    • Journal Title

      日本語・日本学研究

      Volume: 8 Pages: 51-64

    • NAID

      120006467585

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13238
  • [Journal Article] 留学生から非好意的に評価された日本人学生の会話行動-非好意的評価に至るまでの相互行為の記述-2014

    • Author(s)
      大津 友美
    • Journal Title

      東京外国語大学留学生日本語教育センター論集

      Volume: 第40巻 Pages: 125-136

    • NAID

      120005423001

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] 留学生から非好意的に評価された日本人学生の会話行動―非好意的評価に至るまでの相互行為の記述―2014

    • Author(s)
      大津友美
    • Journal Title

      東京外国語大学留学生日本語教育センター論集

      Volume: 40 Pages: 125-136

    • NAID

      120005423001

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] 第32回研究大会ワークショップ 雑談の美学を考えるーその構造・機能・詩学をめぐってー2014

    • Author(s)
      村田和代・井出里咲子・筒井佐代・大津友美
    • Journal Title

      社会言語科学

      Volume: 16 Pages: 112-118

    • NAID

      110009816062

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] 第32回研究大会ワークショップ 雑談の美学を考える-その構造・機能・詩学をめぐって-2014

    • Author(s)
      村田 和代、井出 里咲子、筒井 佐代、大津 友美
    • Journal Title

      社会言語科学

      Volume: 第16巻第2号 Pages: 112-1180

    • NAID

      110009816062

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] 留学生は日本人学生の会話行動をどう評価するか―中国人留学生と日本人学生の初対面会話の場合―2013

    • Author(s)
      大津友美
    • Journal Title

      東京外国語大学留学生日本語教育センター論集

      Volume: 39 Pages: 17-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] Turn-taking practices in conversation-forlearning2013

    • Author(s)
      Otsu, T., Krug, N.P
    • Journal Title

      Pragmatics and Language Learning

      Volume: Vol.13 Pages: 79-102

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] Turn-Taking practices in conversation-for-learning.2013

    • Author(s)
      Otsu, T., & Krug, N. P.
    • Journal Title

      Pragmatics and language learning

      Volume: 13 Pages: 79-102

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] 留学生は日本人学生の会話行動をどう評価するか-中国人留学生と日本人学生の初対面会話の場合-2013

    • Author(s)
      大津 友美
    • Journal Title

      東京外国語大学留学生日本語教育センター論集

      Pages: 17-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] Turn-taking practices in conversation-for-learning.2013

    • Author(s)
      Otsu, T., & Krug, N. P. (Otsu, T.)
    • Journal Title

      Pragmatics and language learning

      Volume: 13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] JLC1年コース作文データベースの構築2012

    • Author(s)
      伊集院郁子・大津友美
    • Journal Title

      東京外国語大学留学生日本語教育センター論

      Volume: 38号 Pages: 125-133

    • NAID

      120004225981

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240078
  • [Journal Article] Refraining from becoming the next speaker : A case study of three-party second language interaction2012

    • Author(s)
      Krug, N. P., Otsu, T
    • Journal Title

      KOTESOL Proceedings 2011

      Pages: 251-259

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] Refraining from becoming the next speaker: A case study of three-party second language interaction.2012

    • Author(s)
      Krug, N. P., & Otsu, T. (Krug, N. P.)
    • Journal Title

      KOTESOL Proceedings 2011

      Volume: - Pages: 251-259

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] 新聞記事読解のためのストラテジーの分析–より良い新聞記事読解をめざして-2012

    • Author(s)
      大津友美
    • Journal Title

      日本NIE学会誌

      Volume: Vol.7 Pages: 33-42

    • NAID

      40019328733

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240078
  • [Journal Article] JLC1年コース作文データベースの構築2012

    • Author(s)
      伊集院郁子・大津友美
    • Journal Title

      東京外国語大学留学生日本語教育センター論

      Volume: 38 Pages: 125-133

    • NAID

      120004225981

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22240078
  • [Journal Article] Teaching repair : raising learners' awareness of the features of second language conversations2011

    • Author(s)
      Otsu, T.
    • Journal Title

      NEAR Conference Proceedings Working Papers 2011(http://www.iuj.ac.jp/near/publications/pdf/NEAR-2011-04.pdf)

      Pages: 1-19

    • NAID

      110009103283

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Journal Article] Becoming next speaker : learners' self-selection in group talk2011

    • Author(s)
      Krug, N.P., Otsu, T.
    • Journal Title

      NEAR Conference Proceedings Working Papers 2011 (http://www.iuj.ac.jp/near/publications/pdf/NEAR-2011-02.pdf)

      Pages: 1-11

    • NAID

      110009103279

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 多様なフィールドへの理解を促す日本語教員養成の試みー企業を想定した日本語研修を考えるー2022

    • Author(s)
      大津友美・工藤嘉名子
    • Organizer
      第58回日本語教育方法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00709
  • [Presentation] 指示の受け方に見られる外国人従業員のコミュニケーション上の課題2020

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      国際シンポジウム より良い企業内異文化間コミュニケーションの実現に向けて ―職場をフィールドとするコミュニケーション研究―
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00709
  • [Presentation] How group leaders’ interactional practices influence group discussions: Group leaders’ problems and the pedagogical implications2019

    • Author(s)
      Otsu, T. & Krug, N. P.
    • Organizer
      11th North East Asian Region Language Education Conference (NEAR 2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02747
  • [Presentation] ブレーンストーミング型の話し合いにおける「書く」という行為の問題点2019

    • Author(s)
      工藤嘉名子・大津友美・熊田道子
    • Organizer
      第52回日本語教育方法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13238
  • [Presentation] 日本語第二言語話者による英語への切り替え・英語表現の混用2019

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第52回日本語教育方法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13238
  • [Presentation] 第二言語話者が参加する会話の研究2018

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      東京外国語大学国際日本研究センター「外国語と日本語との対照言語学的研究第24回研究会」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13238
  • [Presentation] 日本語を第二言語とする話者同士の雑談の分析ースマートフォン使用が会話のし方にどう影響するかー2018

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第51回日本語教育方法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13238
  • [Presentation] 会話に参加するための能力を考える授業-第二言語話者が参加する会話の分析を通して-2017

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第11回OPI国際シンポジウム、2017年8月5日、於台湾・淡江大学
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13238
  • [Presentation] ブックレポート形式の口頭発表に見られる日本語学習者の問題点―わかりにくさの原因を考える―2014

    • Author(s)
      大津友美・八木真生
    • Organizer
      日本語教育方法研究会第42回研究会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 日本語第二言語話者との雑談における日本語母語話者 の「説明」2013

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      社会言語科学会第32回研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] First language speakers' perturbations as interactional resources in conversations with second language speakers of Japanese.2013

    • Author(s)
      Otsu, T.
    • Organizer
      13th International Pragmatics Conference
    • Place of Presentation
      India Habitat Centre, New Delhi, India
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 日本語第二言語話者との雑談における日本語母語話者の「説明」2013

    • Author(s)
      大津 友美
    • Organizer
      社会言語科学会第32回研究大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2013-09-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 接触場面での日本語母語話者による他者修復―母語話者による理解表示と非母語話者の反応について―2013

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      社会言語科学会第31回研究大会
    • Place of Presentation
      統計数理研究所・国立国語研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] Rethinking competence: Learners' perceptions of their interactional practices2013

    • Author(s)
      Otsu, T., & Krug, N. P.
    • Organizer
      The fifth N.E.A.R. Language Education Conference
    • Place of Presentation
      University of Niigata Prefecture
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] Rethinking competence: Learners’ perceptions of their interactional practices.2013

    • Author(s)
      Otsu, T., & Krug, N. P. (Otsu, T.)
    • Organizer
      The Fifth N.E.A.R. Language Education Conference
    • Place of Presentation
      the University of Niigata Prefecture (Niigata, Japan)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 接触場面の会話において非好意的評価はどう構築されるか-留学生から日本人学生への評価に注目して-2013

    • Author(s)
      大津 友美
    • Organizer
      第40回日本語教育方法研究会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2013-03-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 接触場面の会話において非好意的評価はどう構築されるか-留学生から日本人学生への評価に注目して-2013

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第40回日本語教育方法研究会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] First language speakers' perturbations as interactional resources in conversations with second language speakers of Japanese2013

    • Author(s)
      Otsu, T
    • Organizer
      13th International Pragmatics Conference
    • Place of Presentation
      India Habitat Centre, New Delhi, India
    • Year and Date
      2013-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] Rethinking competence : Learners' perceptions of their interactional practices2013

    • Author(s)
      Otsu, T., Krug, N.P
    • Organizer
      The 5th N.E.A.R. Language Education Conference
    • Place of Presentation
      University of Niigata Prefecture, Niigata, Japan
    • Year and Date
      2013-05-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 接触場面での日本語母語話者による他者修復-母語話者による理解表示と非母語話者の反応について-2013

    • Author(s)
      大津 友美
    • Organizer
      社会言語科学会第31回研究大会
    • Place of Presentation
      統計数理研究所・国立国語研究所
    • Year and Date
      2013-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 日本語非母語話者は長いターンでどう話すか2013

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      「言語と人間」研究会6月例会
    • Place of Presentation
      立教大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] First language speakers’ perturbation as an interactional resource in conversations with Second language speakers in Japanese.2013

    • Author(s)
      Otsu, T.
    • Organizer
      The 13th International Pragmatics Conference
    • Place of Presentation
      The Indian Institute of Technology (New Delhi, India)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 日本語非母語話者は長いターンでどう話すか2013

    • Author(s)
      大津 友美
    • Organizer
      「言語と人間」研究会2013年6月例会
    • Place of Presentation
      立教大学
    • Year and Date
      2013-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] eラーニング教材JPLANGを用いた統合型学習-中級レベルにおける効果的な学習モデルの提案-2011

    • Author(s)
      大津友美・ 金子比呂子・ 工藤嘉名子・ 藤村知子
    • Organizer
      2011年世界日本語教育大会
    • Place of Presentation
      中国・天津外国語大学
    • Year and Date
      2011-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320103
  • [Presentation] Becoming next speaker : Attracting attention in group talk2011

    • Author(s)
      Krug, N.P., Otsu, T.
    • Organizer
      The 3rd N.E.A.R. Language Education Conference
    • Place of Presentation
      International University ofJapan (Niigata)
    • Year and Date
      2011-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] Learners' turn-taking strategies : A case study of conversation-roominteraction2011

    • Author(s)
      Krug, N.P., Otsu, T.
    • Organizer
      The 19th Annual KOTESOL International Conference 2011
    • Place of Presentation
      Sookmyung Womens's University (Seoul, Korea)
    • Year and Date
      2011-10-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] Teaching repair : Raising learners' awareness of the features of second language conversations2011

    • Author(s)
      Otsu, T.
    • Organizer
      The 3rd N.E.A.R. Language Education Conference
    • Place of Presentation
      International University of Japan (Niigata)
    • Year and Date
      2011-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] Small-group interaction : Turn-taking practices2010

    • Author(s)
      Otsu, T., Krug, N.P.
    • Organizer
      18th International Conference on Pragmatics and Language Learning
    • Place of Presentation
      Kobe University (Kobe)
    • Year and Date
      2010-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22720198
  • [Presentation] 留学生は日本人学生の会話行動をどう評価するか2009

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第11 回日本語教育学会研究集会
    • Place of Presentation
      同志社女子大学
    • Year and Date
      2009-03-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720122
  • [Presentation] 日本人学生による留学生の会話行動の評価-中国語を母語とする中級・上級日本語学習者との初対面会話の場合-2009

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第32 回日本語教育方法研究会
    • Place of Presentation
      神奈川大学
    • Year and Date
      2009-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720122
  • [Presentation] 日本人学生による留学生の会話行動の評価-中国語を母語とする中級・上級日本語学習者との初対面会話の場合-2009

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第32回日本語教育方法研究会・日本語教育方法研究会
    • Place of Presentation
      神奈川県神奈川大学
    • Year and Date
      2009-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720122
  • [Presentation] 会話の雰囲気を良好に保つための行動-女子大学生の初対面会話の場合-2009

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第23回社会言語科学会研究大会・社会言語科学会
    • Place of Presentation
      東京都 東京外国語大学
    • Year and Date
      2009-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720122
  • [Presentation] 留学生は日本人学生の会話行動をどう評価するか2009

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第11回日本語教育学会研究集会・日本語教育学会
    • Place of Presentation
      京都府同志社女子大学
    • Year and Date
      2009-03-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720122
  • [Presentation] 会話の雰囲気を良好に保つための行動-女子大学生の初対面会話の場合-2009

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第23 回社会言語科学会研究大会
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2009-03-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720122
  • [Presentation] 初対面会話における日本語母語話者の情報要求発話2008

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第31 回日本語教育方法研究会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720122
  • [Presentation] 初対面会話における日本語母語話者の情報要求発話2008

    • Author(s)
      大津友美
    • Organizer
      第31回日本語教育方法研究会・日本語教育方法研究会
    • Place of Presentation
      愛媛県愛媛大学
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19720122
  • 1.  SHIBANO Kohji (50216024)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  FUJIMURA Tomoko (20229040)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  FUJIMORI Hiroko (50282778)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SUZUKI Mika (90226556)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  SANO Hiroshi (30282776)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KUDO Kanako (80376813)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  KANEKO Hiroko (50224605)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  望月 源 (70313707)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  中村 美奈子 (20345408)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  服部 明子 (50609485)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  ICHIKAWA Masanori (20168313)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  Krug Nathan Paul (40549995)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  伊丹 千恵 (20222888)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  時田 朋子 (00563355)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi