• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HONDA Masatoshi  本多 正敏

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Honda Masatoshi  本多 正敏

Less
Researcher Number 20554827
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 宮崎大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 宮崎大学, 教育学部, 准教授
2020: 横浜商科大学, 商学部, 講師
2015: 筑波大学, 大学院人文社会科学研究科文芸・言語専攻, 院生
2013 – 2015: 神田外語大学, 付置研究所, 研究員
2012: 神田外語大学, 児童英語教育研究センター
2012: 神田外語大学, 公私立大学の部局等, 研究員
2010 – 2011: 神田外語大学, 児童英語教育研究センター, 研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02080:English linguistics-related
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
so倒置文 / 否定倒置文 / 累加焦点 / 極性焦点 / 移動と演算子 / 強調 / 対比焦点/情報焦点 / 焦点移動 / 段階性(Gradability) / 極度性(Extremeness) … More / 提示機能 / 二項名詞句(Binominal NPs) / Preposing around Be / 情報焦点 / カートグラフィー (Cartography) / 累加焦点 (Additive Focus) / Verum Focus / 極性 (Polarity) / (非対比的)情報焦点/対比焦点 / 引用句倒置文 / 直示的倒置文 / 場所句倒置文 / so倒置文/so too倒置文 / 対比焦点/非対比的情報焦点 / 情報構造 / 与格交替 / 作用域 / LF移動 / 数量詞繰り上げ / so ... that節 / 程度強調詞so / 二項名詞句(binoninal NPs) / 引用句倒置(quotative inv.) / 直示倒置(deictic inv.) / 極性焦点(polarity focus) / 極度性(extremeness) / 対比的/非対比的焦点 / 対照言語学 / 生成統語論 … More
Except Principal Investigator
外国語教育 / 言語学 / 教師認知と指導者養成・研修 / 早期外国語教育 / 海外実習 / 児童英語 / 小学校英語教育 / 小学校外国語活動 / 教員養成 / 教師認知 / 文字指導 / 教員研修 / 教師教育 / 児童英語教育 / 英語教育 / 談話と習得 / 早期英語教育 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (35 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  Integrated Study on the Interface between Syntax and Information Structure: Implications from Polarity Focus MovementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      本多 正敏
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02080:English linguistics-related
    • Research Institution
      University of Miyazaki
  •  Information Focus Movement and Emphasis: In View of Main Clause Phenomena in EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Honda Masatoshi
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02080:English linguistics-related
    • Research Institution
      University of Miyazaki
      Yokohama College of Commerce
  •  Studies on Language Teacher Cognition to Develop Teacher Education in Elementary School English Education

    • Principal Investigator
      Tanaka Makiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kanda University of International Studies
  •  A Study on Teacher-Student Interactions in Elementary School English Education

    • Principal Investigator
      TANAKA Makiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kanda University of International Studies

All 2024 2023 2022 2021 2020 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小学校英語モデルトーク集2013

    • Author(s)
      田中 真紀子(編著)、本多 正敏、長田 恵理、Edward Sanchez(著)
    • Total Pages
      124
    • Publisher
      株式会社みつわ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Book] 神田外語大学児童英語教育研究センター活動概要報告書2013

    • Author(s)
      田中 真紀子(編)、本多 正敏(著)
    • Total Pages
      30
    • Publisher
      株式会社みつわ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Book] 小学校英語モデルトーク集

    • Author(s)
      田中真紀子(編著)、本多正敏・長田恵理・Edward Sanchez (著)
    • Publisher
      株式会社みつわ:千葉
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Book] 神田外語大学児童英語教育研究センター活動概要報告書

    • Author(s)
      田中真紀子(編)、本多正敏(著)
    • Publisher
      株式会社みつわ:千葉
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Journal Article] 情報構造に基づく中学校英語検定教科書の質的分析 ―与格交替の予備的事例研究―2024

    • Author(s)
      本多 正敏
    • Journal Title

      宮崎大学教育学部紀要

      Volume: 102 Pages: 9-26

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] A Note on the Syntax and Semantics of the Degree Modifier So and Its Dependent Clause2024

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Journal Title

      Tsukuba English Studies

      Volume: 42 Pages: 25-39

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] Notes on Deictic Inversion and Quotative Inversion in English2023

    • Author(s)
      Masatoshi HONDA
    • Journal Title

      宮崎大学教育学部紀要

      Volume: 100 Pages: 21-40

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] A Corpus-Based Analysis of the Semantic Function of the Complex Operator So Too in So-Inversion2023

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Journal Title

      Tsukuba English Studies

      Volume: 41 Pages: 1-18

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] A Note on the Syntax and Semantics of Additive Focus in So-Inversion2022

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Journal Title

      Data Science in Collaboration (DaSiC) Volume 5

      Volume: 5 Pages: 154-164

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] On the Syntax and Information Structure of Polarity Inversion in English: A Reconsideration from the Viewpoint of Additive Focus2022

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Journal Title

      Tsukuba English Studies

      Volume: 40 Pages: 231-252

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] The Role of Extremeness in English Binominal NPs and Its Theoretical Implications2021

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Journal Title

      JELS (Papers from the Thirty-Eighth Conference November 7-8, 2020 and from the Thirteenth International Spring Forum of The English Linguistic Society of Japan)

      Volume: 38 Pages: 16-22

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] The Syntax and Information-Structural Semantics of Negative Inversion in English and Their Implications for the Theory of Focus2021

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Journal Title

      Current Issues in Syntactic Cartography: A Crosslinguistic Perspective (Linguistik Aktuell/Linguistics Today)

      Volume: 267 Pages: 27-52

    • DOI

      10.1075/la.267.03hon

    • ISBN
      9789027208903, 9789027259776
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] Clause Typing and Presentationals: Further Evidence from Participle Preposing in English2021

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Journal Title

      神田外語大学大学院紀要 言語科学研究第27号 長谷川信子先生退任記念号

      Volume: 27 Pages: 125-143

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] A Reconsideration of Gradability in the Nominal Domain2021

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Journal Title

      Data Science in Collaboration (DaSiC) Volume 4

      Volume: 4 Pages: 17-26

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Journal Article] 児童英語教員養成課程履修者の教師認知の考察から得られる指導者養成プログラム改善への示唆2013

    • Author(s)
      田中 真紀子・本多 正敏・長田 恵理・西 尚子
    • Journal Title

      関東甲信越英語教育学会誌

      Volume: 第27巻 Pages: 85-98

    • NAID

      110009807101

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] A Note on the Syntax and Semantics of Additive Focus in So-Inversion2022

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Organizer
      Tsukuba Global Science Week 2021/Data Science in Collaboration (DaSiC) 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Presentation] 英語の 2 項名詞句における極度性の役割とその理論的示唆2020

    • Author(s)
      本多正敏
    • Organizer
      日本英語学会第 38 回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Presentation] A Reconsideration of Gradability in the Nominal Domain2020

    • Author(s)
      Masatoshi Honda
    • Organizer
      Tsukuba Global Science Week 2020/Data Science in Collaboration (DaSiC) 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13065
  • [Presentation] 文字指導に対する小学校教員の意識ー千葉県中核教員研修後のアンケート結果からー2015

    • Author(s)
      田中真紀子・河合裕美・西野孝子・本多正敏
    • Organizer
      JES小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2015-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370699
  • [Presentation] Overseas Teaching Practicum and Its Effectiveness for Teacher Education2014

    • Author(s)
      Makiko Tanaka & Masatoshi Honda
    • Organizer
      12th International Asia TEFL Conference and 23rd MELTA International Conference
    • Place of Presentation
      Borneo, Malaysia
    • Year and Date
      2014-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370699
  • [Presentation] How HRTs scaffold children's language learning2012

    • Author(s)
      Honda, M., Tanaka, M., and Osada, E
    • Organizer
      Paper presented at the 38th JALT (The Japan Association for Language Teaching) Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Expo
    • Place of Presentation
      Shizuoka, Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] 児童英語教員養成課程履修者の教師認知の考察から得られる指導者養成プログラム改善への示唆2012

    • Author(s)
      田中真紀子・本多正敏・長田恵理・西尚子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会第36回群馬研究大会
    • Place of Presentation
      群馬
    • Year and Date
      2012-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] 児童の理解と発話を促す発問の作り方と活用法2012

    • Author(s)
      Shawn Hupka・本多正敏
    • Organizer
      平成23年度神田外語大学CTEC主催第3回小学校英語教育ワークショップ&講演会「指導者養成・研修の取り組みから見える成果と課題」
    • Place of Presentation
      千葉
    • Year and Date
      2012-09-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] 英語活動における教師の発問-学習者の応答と教師のサポート-2011

    • Author(s)
      長田恵理・本多正敏・田中真紀子
    • Organizer
      第10回全国語学教育学会分野別研究会(Pan-SIG)
    • Place of Presentation
      長野
    • Year and Date
      2011-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] How teachers scaffold children's English learning2011

    • Author(s)
      Honda, M., Tanaka, M., Osada, E
    • Organizer
      Paper presented at the 37th JALT (The Japan Association for Language Teaching) Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Expo
    • Place of Presentation
      Tokyo, Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] 教師-児童の談話の特徴と教育的示唆2011

    • Author(s)
      田中真紀子・長田恵理・本多正敏
    • Organizer
      平成22年度小学校英語教育シンポジウム「効果的な小学校英語教育」(神田外語大学CTEC主催)
    • Place of Presentation
      神田外語学院(東京)
    • Year and Date
      2011-02-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] How teacher's scaffold children's English learning2011

    • Author(s)
      Honda, Masatoshi, Tanaka, Makiko, Osada, Eri
    • Organizer
      第37回全国語学教育学会(JALT)
    • Place of Presentation
      国際オリンピック記念青少年総合センター(東京)
    • Year and Date
      2011-11-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] 英語活動における教師の発問-学習者の応答と教師のサホート-2011

    • Author(s)
      長田恵理・本多正敏・田中真紀子
    • Organizer
      第10回全国語学教育学会分野別研究会(Pan-SIG)
    • Place of Presentation
      信州大学(長野)
    • Year and Date
      2011-05-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] 教師-児童の談話の特徴と教育的示唆(講演)2010

    • Author(s)
      田中真紀子・長田恵理・本多正敏
    • Organizer
      平成22年度神田外語大学CTEC 主催第1回小学校英語教育ワークショップ&講演会「効果的な小学校英語教育」
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2010-02-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] 児童の理解と発話を促す発問の作り方と活用法(ワークショップ)

    • Author(s)
      Shawn Hupka・本多 正敏
    • Organizer
      平成23年度神田外語大学児童英語教育研究センター主催小学校英語教育ワークショップ&講演会「指導者養成・研修の取り組みから見える成果と課題」
    • Place of Presentation
      神田外語大学(千葉)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] Pre-service teacher cognition and program development

    • Author(s)
      Honda, Masatoshi and Tanaka, Makiko
    • Organizer
      第38回全国語学教育学会(JALT)
    • Place of Presentation
      Kobe Convention Center (Kobe)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370699
  • [Presentation] Effect of portfolios as motivational tools for pre-service teachers to learn English aid teachng skills through an overseas teaching practicum. (Roundtable session)

    • Author(s)
      Tanaka, Makiko and Honda, Masatoshi
    • Organizer
      American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2014
    • Place of Presentation
      Portland Marriot Downtown Waterfront (Portland, Oregon, USA)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370699
  • [Presentation] How HRTs scaffold children’s language learning

    • Author(s)
      Masatoshi Honda, Makiko Tanaka, and Eri Osada.
    • Organizer
      38th JALT Annual International Conference
    • Place of Presentation
      ACT City (Shizuoka)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] 児童英語教員養成課程履修者の教師認知の考察から得られる指導者養成プログラム改善への示唆

    • Author(s)
      田中 真紀子・本多 正敏・長田 恵理・西 尚子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会第36回研究大会
    • Place of Presentation
      共愛学園前橋国際大学(群馬)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520627
  • [Presentation] アメリカの小学校での海外実習における学生の意識の変容―ポートフォリオと自己評価の分析から―

    • Author(s)
      田中真紀子・本多正敏
    • Organizer
      第13回小学校英語教育学会沖縄大会
    • Place of Presentation
      琉球大学(沖縄)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370699
  • 1.  TANAKA Makiko (40236633)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 2.  KAWAI Hiromi (10716434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  長田 恵理 (40581690)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 4.  SASAKI Seira
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi