• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nada Tetsuya  奈田 哲也

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NADA Tetsuya  奈田 哲也

Less
Researcher Number 20567391
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 盛岡大学, 文学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 盛岡大学, 文学部, 准教授
2021 – 2023: 盛岡大学, 文学部, 准教授
2016: 京都橘大学, 健康科学部, 助教C
2014 – 2015: 京都橘大学, 健康科学部, 助教
2013: 九州大学, 人間・環境学研究科(研究院), 学術協力研究員 … More
2012: 九州大学, 人間・環境学研究科(研究院), 研究員
2011: 九州大学, 人間環境学研究院, 学術協力研究員
2010 – 2011: 九州大学, 大学院・人間環境学研究院, 学術協力研究員 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / Basic Section 10020:Educational psychology-related
Keywords
Principal Investigator
感情 / 知識獲得過程 / 認知発達 / 協同問題解決 / 協同活動 / 知識獲得 / ピア / 主体性 / やりとり / TEM / 親密性 / 知識獲得課程 / 協同的問題解決
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (15 results)
  •  やりとりを通した知識獲得を感情が促す過程の解明-声がけの内容を踏まえて-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      奈田 哲也
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Morioka College
  •  Negative Emotions Facilitate a Collaborative Construction Process of KnowledgePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nada Tetsuya
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Morioka College
  •  How should we deal with negative emotions to facilitate acquirement of knowledgePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nada Tetsuya
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyoto Tachibana University
  •  Effects of the Emotions Coming from a Interaction with Another on a Collaborative Construction Process of KnowledgePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NADA Tetsuya
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyushu University
  •  Clarification of a Collaborative Construction Process of Knowledge From a Aspect of a Change of the Relationship with OthersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NADA Tetsuya
    • Project Period (FY)
      2010 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kyushu University

All 2024 2023 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 4歳児における自身の意味空間構築の試みの過程─TEMを利用して─2024

    • Author(s)
      奈田哲也・藤田清澄
    • Journal Title

      認知・体験過程研究

      Volume: 11 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03003
  • [Journal Article] Role of Positive and Negative Emotions in Collaborative Knowledge Construction2023

    • Author(s)
      奈田哲也
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Educational Psychology

      Volume: 71 Issue: 1 Pages: 1-12

    • DOI

      10.5926/jjep.71.1

    • ISSN
      0021-5015, 2186-3075
    • Year and Date
      2023-03-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03003
  • [Journal Article] Mechanisms Leading to Misattribution Errors and Cooperative Knowledge Acquisition2017

    • Author(s)
      Tetsuya Nada; Shun’ichi Maruno
    • Journal Title

      Infant and Child Development

      Volume: 印刷中

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380890
  • [Journal Article] ピアのやりとりのあり方に,ジェンダーと親密性がいかに影響を及ぼし,知識獲得の程度を異ならせるか2017

    • Author(s)
      奈田哲也
    • Journal Title

      保育学研究

      Volume: 印刷中

    • NAID

      130006514277

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380890
  • [Journal Article] 知の共同構成過程における大人の子どもに対する声がけの意味2014

    • Author(s)
      奈田哲也
    • Journal Title

      九州大学心理学研究

      Volume: 15 Pages: 1-7

    • NAID

      120005615449

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730540
  • [Presentation] ピアのやりとりのあり方にジェンダーと親密性がいかに影響を及ぼし,知識獲得の程度を異ならせるか2016

    • Author(s)
      奈田哲也
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松・かがわ国際会議場
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380890
  • [Presentation] 保育園児におけるピア間の親密性がやりとりに如何なる影響を与えるか2015

    • Author(s)
      奈田哲也
    • Organizer
      日本発達心理学会 第26回大会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都)
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380890
  • [Presentation] 他者との社会的関係性が やりとりに及ぼす影響は性別で如何に異なり,知識獲得の程度を異ならせるか2015

    • Author(s)
      奈田哲也
    • Organizer
      日本社会心理学会
    • Place of Presentation
      東京女子大学
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380890
  • [Presentation] ソースモニタリングエラーの生起は,やりとりへの積極的関与による知識獲得過程を示しているか : "大人と子ども","子ども同士"のやりとりの比較から2014

    • Author(s)
      奈田哲也, 向井隆久, 尾之上高哉, 五十嵐亮
    • Organizer
      第25回日本発達心理学会大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2014-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730540
  • [Presentation] ソースモニタリングエラーの生起は,やりとりへの積極的関与による知識獲得過程を示しているか:“大人と子ども”,“子ども同士”のやりとりの比較から2014

    • Author(s)
      奈田哲也・向井隆久・尾之上高哉・五十嵐亮
    • Organizer
      第25回日本発達心理学会大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730540
  • [Presentation] 他者とのやりとりによる課題活動に対するポジティブ感情がやりとりの有り様に如何なる差異を生むか2013

    • Author(s)
      奈田 哲也、堀憲一郎
    • Organizer
      第24回日本発達心理学会
    • Place of Presentation
      明治学院大学 白金キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730540
  • [Presentation] 個の知識獲得を促す,やりとりを通して生起した課題活動に対するポジティブ感情2012

    • Author(s)
      奈田哲也・堀憲一郎
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場(名古屋)
    • Year and Date
      2012-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730512
  • [Presentation] 個の知識獲得を促す2012

    • Author(s)
      奈田哲也・堀憲一郎
    • Organizer
      やりとりを通して生起した課題活動に対するポジティブ感情,日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Year and Date
      2012-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730512
  • [Presentation] What experience in a collaborative construction process promotes internalization2011

    • Author(s)
      Tetsuya Nada & Shun' ichi Maruno
    • Organizer
      11th International Educational Technology Conference
    • Place of Presentation
      Turkey
    • Year and Date
      2011-05-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730512
  • [Presentation] What experience in a collaborative construction process promotes internalization?2011

    • Author(s)
      Tetsuya Nada, Shun'ichi Maruno
    • Organizer
      11th International Educational Technology Conferenee
    • Place of Presentation
      Istanbul, Turkey
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730512

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi