• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kano Naomi  加納 なおみ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 20726880
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 國學院大學, 教育開発推進機構, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 國學院大學, 教育開発推進機構, 教授
2019 – 2021: 國學院大學, 教育開発推進機構, 准教授
2018: お茶の水女子大学, グローバルリーダーシップ研究所, 講師
2016 – 2017: お茶の水女子大学, 基幹研究院, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
バイリンガル / 海外日本語補習授業校 / マルチリテラシーズ教育 / リテラシー教育 / トランス・ランゲージング / カリキュラム / 日本語教育プログラム / 継承語教育 / 補習授業校 / 先進的カリキュラム / 継承日本語教育 / 日本語補習授業校 / 多言語話者 … More
Except Principal Investigator
… More 打ち言葉 / 会話の開始・終結 / 感情表現 / スタンプ / 絵文字 / 相づち / 記録性 / マルチモーダル / 韓国語 / 中国語 / 日本語 / 談話管理 / マルチモーダルアプローチ / 会話分析 / コミュニケーション / LINE Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (14 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  A New Japanese Language Education Program to Enhance Literacy Skills in Overseas Japanese Language Supplementary SchoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kano Naomi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Kokugakuin University
      Ochanomizu University
  •  LINE-based Communication in Multi-lingual/Multi-cultural Society

    • Principal Investigator
      Sasaki Yasuko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Ochanomizu University

All 2024 2022 2021 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 継承日本語カリキュラム・プロジェクト2024

    • Author(s)
      加納なおみ
    • Journal Title

      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)研究 20周年記念特別号

      Volume: 20 Pages: 118-119

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12423
  • [Journal Article] メッセージングアプリを利用した会話の中日比較2018

    • Author(s)
      楊虹 佐々木泰子 倉田芳弥 加納なおみ 船戸はるな
    • Journal Title

      日語教育と日本学研究

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • [Journal Article] 接触場面のLINEの会話における母語話者の相づちの特徴-母語場面との比較から-2018

    • Author(s)
      倉田芳弥・佐々木泰子・加納なおみ・楊虹・船戸はるな
    • Journal Title

      言語文化と日本語教育

      Volume: 53 Pages: 65-68

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • [Journal Article] 「打ち言葉」における句点の役割ー日本人大学生のLINEメッセージを巡る一考察ー2017

    • Author(s)
      加納なおみ 佐々木泰子 楊虹 船戸はるな
    • Journal Title

      『お茶の水女子大学 人文科学研究』

      Volume: 11 Pages: 27-40

    • NAID

      120005998450

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • [Journal Article] 「打ち言葉」における句点の役割ー日本人大学生のLINEメッセージを巡る一考察ー2017

    • Author(s)
      加納なおみ、佐々木泰子、楊虹、船戸はるな
    • Journal Title

      『お茶の水女子大学 人文科学研究』

      Volume: 13 Pages: 27-40

    • NAID

      120005998450

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • [Presentation] 継承日本語カリキュラムプロジェクト2024

    • Author(s)
      加納なおみ
    • Organizer
      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会 海外継承日本語部会年次会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12423
  • [Presentation] カリキュラム・プロジェクト発表会 概要と総括2022

    • Author(s)
      加納なおみ
    • Organizer
      母語・継承語・バイリンガル教育学会 海外日本語継承部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12423
  • [Presentation] カリキュラム・プロジェクト発表会 趣旨とその意義2021

    • Author(s)
      加納なおみ
    • Organizer
      母語・継承語・バイリンガル教育学会 海外日本語継承部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12423
  • [Presentation] トランス・ランゲージングとその実践2018

    • Author(s)
      加納なおみ
    • Organizer
      北米日本語教師会(NECTJ)2018年度年次研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12423
  • [Presentation] LINEの会話における聞き手の行動―相づちの分析から―2017

    • Author(s)
      倉田芳弥、佐々木泰子、加納なおみ、楊虹、船戸はるな
    • Organizer
      社会言語科学会第39回大会
    • Place of Presentation
      杏林大学
    • Year and Date
      2017-03-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • [Presentation] LINEの会話における聞き手の行動―相づちの分析から―2017

    • Author(s)
      倉田芳弥 佐々木泰子 加納なおみ 楊虹 船戸はるな
    • Organizer
      第52回日本言語文化学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • [Presentation] メッセージングアプリを利用したチャットの会話の日中比較2017

    • Author(s)
      楊虹 佐々木泰子 加納なおみ 倉田芳弥
    • Organizer
      2017日本語教育及び日本学シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • [Presentation] 接触場面のLINEの会話における母語話者の相づちの特徴-母語場面との比較から-2017

    • Author(s)
      倉田芳弥 佐々木泰子 加納なおみ 楊虹
    • Organizer
      第53回日本言語文化学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • [Presentation] LINEにおける会話の開始・終結について2016

    • Author(s)
      船戸はるな、佐々木泰子、加納なおみ、楊虹、倉田芳弥
    • Organizer
      第52回日本言語文化学研究会
    • Place of Presentation
      お茶の水女子大学
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02803
  • 1.  Sasaki Yasuko (20251689)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 2.  楊 虹 (20571607)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  船戸 はるな (90772822)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 4.  Kurata Kaya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi